Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1.8T za wysokie obroty na jałowym po wyłączeniu klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam :hi:

4 lata jeździłem z włączoną klimą i nie wiem kiedy to się stało ale kiedy ją wyłączę to obroty z 870 rosną do 1400 i tak zostają. Mechanik powiedział że to przepustnica i ją wymienił. Ale to nie pomogło więc mam moją oryginalną, która działa ładnie i się adoptuje bez problemu (przy okazji ją wyczyściłem). Rada mechanika to wymontowanie komputera (nie wiem co planuje z nim zrobić ale nie podoba mi się ten pomysł). Moim zdaniem strzela na oślep (tym bardziej że nie umiał zaadoptować ani starej ani nowej przepustnicy bo robił na 060 zamiast 098, ale to już szczegół). Nie mam obecnie żadnych błędów więc nie wiem nawet od czego zacząć:/

Jak sprawdzić co wariuje i dlaczego akurat przy włączonej klimie jest dobrze?

proszę o pomoc

Opublikowano

Witam

Spróbuj zresetować ECU.Zostaną przez to przywrócone ustawienia fabryczne i auto teoretycznie powinno wrócić do normy.

Pozdrawiam

Opublikowano

tak po prostu na 5 minut odłączyć accu i przekręcić kluczyk na 1? czy coś więcej kombinować?

Opublikowano

odlacz na co najmniej 20min

Opublikowano

odłączyłem jak pisaliście, ale to nie pomogło... może macie jakieś jeszcze pomysły co mogę sprawdzić?

Opublikowano

tak, niestety to wygląda, nagrałem przed chwilką movie

Opublikowano

nawet po wlaczeniu klimy nie masz prawidlowych obrotow jalowych, a jak ze spalaniem i osiagami auta??

Opublikowano

zobacz potencjometr przepustnicy, moze tam jest jakis problem :mysli:

Opublikowano

średnie spalanie z ostatniego wlewu do pełna (2 dni temu) 12,5l/100km trzymając nogę w podłodze po mieście - w sumie norma jak dla mnie. osiągi... no właśnie do 150 idzie - później już jest problem, nie udało mi się przekroczyć 170 a 3 lata temu jeszcze jeździł > 200km/h (oczywiście po parkingu prywatnym panie władzo). Potencjometr przepustnicy musiał bym zmierzyć... ale nie mogę znaleźć na naszym forum poradnika na ten temat, coś jest na elektrodzie ale do wolnossącego, nie wiem czy parametry są adekwatne do mojego silnika? 4 dni temu wyczyściłem przepustnicę (odpinając tylko rurę dolotową) i zaadoptowałem, potem resetowałem ECU i ponownie adoptowałem przepustnicę. Te zabiegi jednak nie pomagają. Komputer nie zgłasza żadnych błędów. Natomiast logów dynamicznych nawet nie będę udawał nie umiem czytać. Nawet nie wiem na którym bloku powinienem szukać czegoś związanego z tym problemem.

Opublikowano

No i tak, okazało się, że nie mam z kim zrobić tych logów. Temat więc musi poczekać a auto wyje (chyba ze złości) na luzie jak odrzutowiec :)

Ok, znaleźli się winowajcy:

- skakanie obrotów - niedokręcona świeca (nie pytajcie dlaczego - nie wiem)

- za wysokie obroty - w trakcie wymiany odmy specjalista nie tylko zepsuł oring ale także odwrotnie zamontował zawór powietrza który tam nieopodal się znajduje (pod kolektorem w pobliżu zbiornika z płynem chłodzącym)

pierwsza usterka została odkryta w trakcie wymiany świec, a drugą odkrył Pan Mechanik, który na chwilkę odkręcił korek od oleju i obroty momentalnie wróciły do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...