Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Siema wszystkim. Mam mały problem, niedawno na imprezce zapomniałem wyłączyć świateł czego przyczyną jest rozładowany akumulator, niegdy nie zabieralem sie za ladowanie, poniewaz to moj pierwszy samochod. Chcialbym dokladna instrukcje jak to zrobic tym prostownikiem => co na ile ustawic i jak sie podlaczyc do aku. i ile najkrocej go mozna ladowac zeby samochod zaczal funkcjonowac ( nie jestem u siebie w domu a chcialbym wrocic dzisiaj ) Z gory dzieki
kalik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Akumulator najlepiej ładować jak najmniejszym prądem. Zacisk plusowy do "+" i minusowy do "-", ale chyba to jest oczywiste. Myślę, że po 1- 2 h możesz spróbować odpalać. Gdy wrócisz do domu podłącz go na całą noc jeszcze pod prostownik. Pamiętaj odkręcić korki żeby wydzielający się gaz miał ujście i sprawdzić poziom elektrolitu, ewentualnie brak uzupełnić wodą desytlowaną.
nike21 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ten prostownik chyba nie ma możliwości ustawienia prądu ładowania... wali z automatu jak masz akumulator bezobsługowy nie musisz odkręcać korków reszta jak kolega wyżej napisał
kalik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ten prostownik chyba nie ma możliwości ustawienia prądu ładowania... wali z automatu jak masz akumulator bezobsługowy nie musisz odkręcać korków reszta jak kolega wyżej napisał To wystające coś po prawej stronie od zegara wygląda jak pokrętło bez gałki...
Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Akumulaator mam taki - to jest obslugowy czy bez ? :> 55Ah , 12V [br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 14:12_________________________________________________i jak sprawdzić poziom tego elektrolitu ? :gwizdanie:
kalik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Aku obsługowy. Jak odkręcisz korki (6 szt) będziesz widział czy cela jest sucha czy coś jeszcze "chlupie". Jak dobrze pamiętam poziom powinien być minimalnie pomiędzy 1- 1,5 cm powyżej górnej granicy elektrody.
Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 przy ładowaniu to lekko poodkręcać tak ? Żeby "gazy" uchodzily ? te takie plastikowe srubki ?
Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 nie bulwersuj sie stary. poprostu nie chcialbym zeby mi to wybuchlo czy cos w tym stylu. Dobra ide to podlaczyc, a ten prostownik co mam jest automatyczny to kolo zegarow to nie jest zadne pokretlo tylko jakis guzik co sie wsciska..
kalik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie bulwersuję się, grzecznie odpowiadam na pytania.
Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Podłączyłem ten prostownik wskaznik wskazuje na ok 5A czyli jest ok? I ile godzin teraz go mam ładować do max ?
gurban6 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie masz w nim regulacji,wynika z tego że to automat.Podładuj z 2 godziny i zobacz czy pobór prądu zmniejsza się.Juz po kilku godzinach powinien być mniejszy.Prawidłowy prąd do ładowania to 10% wartości aku ,czyli jak aku 45Ah to prąd nie większy jak 4,5A.Czas ładowania to około 10 godzin.
Luka3s Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Fakt ładowanie zeszlo juz do 3A. Laduje go juz 4h, jeszcze ze 4h i musze nim odjechac bo zastawilem wjazd do domu dziewczyny a tu jest miejsce na 2kolejne samochody a do tego zastawilem jeden sluzbowy samochod ktory jutro z rana bedzie potrzebny. Mam nadzieje ze ok 8h wystarczy zeby samochod zaczal odpalac. I mam pytanko bo wlasnie zauwzylem dzisiaj ze plynu chlodniczego mam mniej niz minimum, musze go spuscic i nalac nowego czy wystarczy dodac jakiegos innego o tym samym kolorze ? ?[br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 19:10_________________________________________________( nie wiem jaki jest aktualnie )
gurban6 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Musisz tylko dolać Ori to G12.A jaki masz kolor tego płynu i ile Ci brakuje?
Luka3s Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 odświeże temat, bo właśnie świateł znów zapomniałem zgasić i mokra d*pa. Najpierw się odpina minus nie? a potem plus ?
Guregoru Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 odświeże temat, bo właśnie świateł znów zapomniałem zgasić i mokra pupa. Najpierw się odpina minus nie? a potem plus ? Tak
Luka3s Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 a przy podpinaniu najpierw plus tak?
Guregoru Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 a przy podpinaniu najpierw plus tak? Tak jest
grzechuwoj Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Jeżeli jesteś zapominalski to kóp sobie kable do odpalania tylko takie żeby miały z 350A i po podłączeniu chwile poczekaj dopiero potem odpalaj swój samochód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się