Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jaki zawór EGR


wozik123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niestety muszę wymienić u siebie zawór EGR. Dotychczas miałem zawór o numerze 038 129 637 L i w związku z nieznalezieniem takiego modelu na allegro zapytałem o cenę w ASO. Odpowiedź... 873zł ;(

Jest sens kupować oryginał czy może jakiś zamiennik też będzie OK? Jeśli tak to jaki zamiennik? Troszkę poszperałem i widziałem, że popularne są EGRy firm wahler oraz pierburg, ale nie wiem który dokładnie model pasuje do mnie oraz czy opłaca sie kupić taki zamiennik.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym jednak wymienić niż zaślepiać, nawet jeśli jedynym celem EGRu jest zmniejszenie emisji spalin i nie ma żadnych innych korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie musisz tego wymieniać natychmiast to poszukaj na allegro... albo u nas w dziale sprzedam... ludzie to wywalają z nowych silników jak coś dłubią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam EGR jest sprawny tyle że strasznie leje z niego olejem, który cieknie na plecionkę w wydechu i wypala w niej dziurę :(

Nie chcę uzywki bo niekoniecznie przebieg na nich będzie taki jak ludzie piszą...

Wolałbym nowy ale oryginał jest trochę drogi :( a jeśli zamiennik to nie wiem jaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na nowy nic tu nie pomoże ( no może na chwilę ) najpierw trzeba pozbyć się oleju z dolotu ( głównie z IC ) radziłbym też sprawdzić czy turbina nie puszcza już zbytnio oliwy ( jakie masz zużycie powiedzmy na 1kkm ? ) ... wyczyszczenie zaworu EGR na 99% tylko spotęguje pocenie się tegoż zaworu , wymiana oingu uszcelnień też nic nie pomoże ... poza tym to jedna z głównych "usterek/przypadłości" ( jeżeli można to tak nazwać :rolleyes: ) w tym silniku ... błahostka :wink4:

Ew. sprawdź taki doraźny "patent" >>> http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=180815.0 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez to nie olej w dolocie jest zrodlem problemow z zacinajacym se EGR lub klapa gaszaca, tylko sadza z powrotu spalin.

jezeli chce sie uniknac osasdzania sadzy nalezaloby zaslepic polaczenie EGR - wydech.

jedyny problem z ciknacym EGR to niszczaca sie plecionka wydechu oraz brudna komora silnikowa. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam orientuje sie ktos ile kosztuje ta plecionka od turbo i gdzie mozna ja kupic bo przez EGR dziurka mi sie zrobila w niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy moze ktos podac numery uszczelek do wymiany w egr ? w dziale czesci nie moge sie doprosic ;/ silnik AVF 130km 2003 r. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam orientuje sie ktos ile kosztuje ta plecionka od turbo i gdzie mozna ja kupic bo przez EGR dziurka mi sie zrobila w niej
. Koszt to 85 zł na allegro ale za lepsza, tzn spawasz tylko z jednej strony bo z drugiej juz jest gotowe wystarczy przykręcic do turbo . A tak to chodzą po 35 -45zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sszukalem na allegro i nie moge poszukac bys mogl mi linka podac byl bym bardzo wdzieczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-audi-a4-a6-vw-passat-superb-tdi-i2158216127.html

Prosze , 80 a nie jak pisalem 85. Warto ją kupic bo duzo mniej problemu w wspawaniu szczególnie dla kogos kto robi to pierwszy raz i mniejsze prawdopodobienstwo "zle wspawanej plecionki" dla pseudo-tłumikarzy

---------- Post added at 06:00 ---------- Previous post was at 05:40 ----------

Tez uwierzylem w to ze jak cieknie z zaworu to juz tak bedzie i jedynie zaslepienie pomoze lub wymiana na nowy.W moim przypadku okazalo sie ze to guzik prawda* *

Wymontowujesz egr na stol.

Jesli nie zrobiles tego wczesnej,odkrec rurke pod zaworem egr-zobaczysz spod malego zaworu podobny jak ten w glowicy silnika.

Unosisz ten zawor pchajac go np srubokretem* od dolu do gory *i blokujesz czyms cienkim i plaskim w pozycji max otwarty.UWAGA ! trzeba uwazac zeby nie uszkodzic grzybka zaworu ani jego przylgni

Kiedy juz zawor jest otwarty,bierzesz cienki pasek papieru sciernego o drobnej gradacji i bardzo dokladnie czyscisz powierzchnie styku *tj *grzybek zaworu oraz jego gniazdo.Warto to zrobic porzadnie na calym obwodzie.Tam tez zbiera sie twardy brud,ktory powoduje ze zawor nigdy nie zamyka sie do konca.W efekcie,do dolotu przedostaja sie spaliny choc nie powinny kiedy zawor jest zamkniety.

Po wyczyszczeniu skladasz wszystko do kupy -na 90% przestanie cieknac z dziurek w egrze.

U mnie *od kilku miesiecy jest sucho.Dwa dni temu przegonilem auto 200 km/h ,potem spraawdzilem czy sa jakies wycieki z zaworu i co ? Suchutko*

Warto sprobowac zanim sypniemy kilka stowek na nowego egra.

Takie cos znalazłem dla kolegi , moze pomoze

---------- Post added at 06:02 ---------- Previous post was at 06:00 ----------

Jak znajde czas zrobie to w sobotę. Bo tez u mnie leje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam orientuje sie ktos ile kosztuje ta plecionka od turbo i gdzie mozna ja kupic bo przez EGR dziurka mi sie zrobila w niej
. Koszt to 85 zł na allegro ale za lepsza, tzn spawasz tylko z jednej strony bo z drugiej juz jest gotowe wystarczy przykręcic do turbo . A tak to chodzą po 35 -45zł

heh zle mnie kolego zrozumiales ten post co zacytowales to pisal inny forumowicz, mi sa potrzebne tylko uszczelki do egr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasimo, daj znać jak Ci poszło.

Mieszkam blisko Ciebie, może byś do mojego zajrzał za drobną opłatą oczywiście. :D

U mnie też sie poci, i szkoda mi plecionki. Pozatym czasami śmierdzi przypalonym olejem z plecionki :D

Trzeba to zrobic bo to nie żuk tylko audi :D

Skąd zamawiacie oringi ?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...