Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Webasto benzyna + update wersja pionowa w nadkole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli ktoś myślał o założeniu ori Webasto, to po przeczytaniu manuala może zacząć zbierać części i zabierać się do pracy.

Pacjent - 1.8T Avant quattro model 2003

Części
- piecyk z wiązkami, pompką paliwa, przewodami paliwa, pilotem 600PLN
- sterownik pilota, wzmacniacz antenowy 300PLN
- włącznik 118PLN (zniżki ASO)
- rurka do pompy paliwa 60PLN (zniżki ASO)
- kostki i piny 150PLN (zniżki ASO)
- pozostałe koszty 120PLN


Powodzenia

http://webastoa4.dle.interia.pl/Montaz_WEBASTO_A4_8E.pdf

Update o wersję pionową montowaną w lewe nadkole
Tym razem na warsztat poszedł BEXsio Watersa :naughty:

Prawdopodobnie da się je zamontować bez zdejmowania przedniego pasa, ale ja z rozpędu go zdjąłem, bo tak mi było wygodnie :polew:

- zdejmujemy lewe koło,
- wyjmujemy nadkole,
- wyjmujemy lewy intercooler,
- wyjmujemy dolny zbiorniczek spryskiwaczy,
- przekładamy pompki i czujnik płynu do zbiorniczka spryskiwaczy przystosowanego do ogrzewania postojowego,

- odkręcamy mocowanie intercoolera, piec ma je zamontowane na swojej obudowie
58e94075f4dfa1fe.jpg

- montujemy nowy zbiorniczek
fa1c4939046d3750.jpg

- montujemy piec
0d8b26e5cc11c565.jpg

6dbcefe431486553.jpg

- uchwyt intercoolera na piecu
dd4ce5e2a7364bd0.jpg

- montujemy intercooler
fc620ad00e9bdd72.jpg

i w sumie to wszystko w temacie montażu, problemów nie stwierdziłem... :)

Opublikowano

Szacunek za wykonaną robotę i tutorial! :good:

obawiam się tylko, że u mnie może to być jeszcze bardziej skomplikowane ze względu na brak miejsca pod maską no i rzeźby jest przy tym tyle, że sam bym się za to na pewno nie zabrał :no:

domyślam się ze w dieslu wygląda to analogicznie...?

Opublikowano

Mario - szacun :notworthy:. Przejrzałem na szybko bo czas mnie goni ale już widać, że wykonaliście z Watersem kawał dobrej roboty. Jak tylko znajdę chwilę, przeczytam na spokojnie i spróbuję odnieść się jakoś do instalacji diesla ;)

Piecyk, wiązki, pompa paliwa z przewodami i pilot za 600zł to jak za darmo... Allegro czy dorwałeś coś rozbitego i wyciągałeś klamoty z auta?

Opublikowano

Szacunek za wykonaną robotę i tutorial! :good:

obawiam się tylko, że u mnie może to być jeszcze bardziej skomplikowane ze względu na brak miejsca pod maską no i rzeźby jest przy tym tyle, że sam bym się za to na pewno nie zabrał :no:

domyślam się ze w dieslu wygląda to analogicznie...?

THX :good:

Nigdy nie oglądałem 3.0 dlatego nie wiem czy na podłużnicę wejdzie... ale przecież jest wersja ori webasto do montowania pionowego w okolicy lewego IC[br]Dopisany: 12 Luty 2010, 15:09_________________________________________________

Mario - szacun :notworthy:. Przejrzałem na szybko bo czas mnie goni ale już widać, że wykonaliście z Watersem kawał dobrej roboty. Jak tylko znajdę chwilę, przeczytam na spokojnie i spróbuję odnieść się jakoś do instalacji diesla ;)

Piecyk, wiązki, pompa paliwa z przewodami i pilot za 600zł to jak za darmo... Allegro czy dorwałeś coś rozbitego i wyciągałeś klamoty z auta?

Trochę kombinacji było i sporo wiązek leciało (nie tych elektrycznych :naughty:)

Ten mój zestaw jest z Allegro, leżał już przynajmniej pół roku. Resztę dokupiłem również tam.

Opublikowano

gratulacje za wykonany projekt, a z tego co widzę trzeba było się na pocić żeby to wszystko upchnąć :good:

Dodatkową przeszkodą był parownik, który musieliśmy przesunąć bo gazownicy zamontowali go tam gdzie teraz siedzi piec. Dlatego warto przy montażu LPG zastanowić się czy będziemy w przyszłości zakładać Webasto.

Opublikowano

drobniutkie pytanko bo nie doczytałem... kupiliście panel z przyciskami który posiadają już użytkownicy małej NAVI... nie trzeba go wtedy kupować?

Opublikowano

drobniutkie pytanko bo nie doczytałem... kupiliście panel z przyciskami który posiadają już użytkownicy małej NAVI... nie trzeba go wtedy kupować?

Kupiłem przełącznik wyłącznie pod webasto, musisz sprawdzić jaki masz zamonotwany u siebie...

wg Etki sterowanie ogrzewaniem posiadają:

8E0 919 721 A

8E0 919 721 B

8E0 919 721 E

8E0 919 721 F

wersje niekompatybilne to:

8E0 919 721

8E0 919 721 C

8E0 919 721 D

Niestety mam z nim problem, przyciski Menu i Enter działają, a kręcenie gałeczką nie! W przyszłym tygodniu będę miał samochód kolegi z fabrycznym webasto i po kolorach kabli będę próbował dojść czego nie podłączyłem...[br]Dopisany: 20 Luty 2010, 21:55_________________________________________________

całe szczęście benzyna nie kopci :tongue4:

Opublikowano

całe szczęście benzyna nie kopci :tongue4:

Ale jak coś pójdzie nie tak może się skończyć tym: http://www.moto.allegro.pl/item930393857_audi_a4_avant_3_0tdi_quattro_po_oplatach_okazja.html

:naughty::wink4:

A opracowanie piękne :good:

Kabelkologię rozbudowałbym o szerszy opis, zdjęcia

Opublikowano

ech... nie mam przycisku "menu"... czyli w razie czego wymiana u kogoś kto ma mała navi... niestety musi kupić fulla czyli Menu + 4 przyciski od navi...

Opublikowano

Grażny widziałem na allegro ostatnio - koleś sprzedawał full opcję za 50zł. Miał ponad 100szt.

Opublikowano

Grażny widziałem na allegro ostatnio - koleś sprzedawał full opcję za 50zł. Miał ponad 100szt.

heh no teraz jest... jedna sztuka za 150zł z końcówką A (tylko przycisk menu)

trzeba szukać... :good:

Opublikowano

Do moderatorow. Podczepcie ten watek do glownej kategori, zeby sie wyrozniał. :hi:

Opublikowano

Grażny widziałem na allegro ostatnio - koleś sprzedawał full opcję za 50zł. Miał ponad 100szt.

8E0 919 721

Ten przełącznik nie obsługuje webasto[br]Dopisany: 23 Luty 2010, 09:48_________________________________________________Kabelkologię rozbudowałbym o szerszy opis, zdjęcia

Postaram się niebawem, bo przyjechały z D nowe kosteczki... Zrobię kilka fotek

Opublikowano

Wygląda to następująco:

8E0 919 721 - navi

8E0 919 721 A - kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 B - navi, kontrola ciśniena w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 C - telematic

8E0 919 721 D - navi, telematic

8E0 919 721 E - telematic, kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 F - navi, telematic, kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

Mario z tego co wyczytałem ze schematu wynika, że aby prawidłowo wpiąć panel (przyjmijmy wariant najprostrzy czyli model z końcówką A) - potrzebujesz pociągnąć 7 kabli:

pin 1 (przycisk Menu) -> pin 8 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach (lewa strona)

pin 4 (zasilanie iluminacji panelu) -> pin 17 w zielonej 32-pinowej wtyczce w zegarach (prawa strona)

pin 6 (pokrętło L) -> pin 12 w niebieskiej 32-pinowej wtycze w zegarach

pin 7 (pokrętło P) -> pin 28 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach

pin 8 (Enter - wciśnięcie pokrętła) -> pin 25 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach

pin 9 (zasilanie panelu) -> bezpiecznik S5/10A

pin 10 (masa panelu i jego iluminacji) -> pin 32 w niebieskiej wtyczce w zegarach

Z tego co widzę na schemacie który wrzuciłeś do PDF-a - zapomniałeś o zasileniu na 9-tym pinie i pewnie dlatego panel Ci nie działa ;)

BTW - jeśli masz więcej paneli A to piszę się na 1szt. :decayed:

Opublikowano

Wygląda to następująco:

8E0 919 721 - navi

8E0 919 721 A - kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 B - navi, kontrola ciśniena w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 C - telematic

8E0 919 721 D - navi, telematic

8E0 919 721 E - telematic, kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

8E0 919 721 F - navi, telematic, kontrola ciśnienia w oponach, ogrzewanie i wentylacja postojowa

Mario z tego co wyczytałem ze schematu wynika, że aby prawidłowo wpiąć panel (przyjmijmy wariant najprostrzy czyli model z końcówką A) - potrzebujesz pociągnąć 7 kabli:

pin 1 (przycisk Menu) -> pin 8 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach (lewa strona)

pin 4 (zasilanie iluminacji panelu) -> pin 17 w zielonej 32-pinowej wtyczce w zegarach (prawa strona)

pin 6 (pokrętło L) -> pin 12 w niebieskiej 32-pinowej wtycze w zegarach

pin 7 (pokrętło P) -> pin 28 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach

pin 8 (Enter - wciśnięcie pokrętła) -> pin 25 w niebieskiej 32-pinowej wtyczce w zegarach

pin 9 (zasilanie panelu) -> bezpiecznik S5/10A

pin 10 (masa panelu i jego iluminacji) -> pin 32 w niebieskiej wtyczce w zegarach

Z tego co widzę na schemacie który wrzuciłeś do PDF-a - zapomniałeś o zasileniu na 9-tym pinie i pewnie dlatego panel Ci nie działa ;)

BTW - jeśli masz więcej paneli A to piszę się na 1szt. :decayed:

Jadę do Watersa, to powalczymy z przełącznikiem (swoją drogą, to dziwne, że działa wszystko oprócz gałeczki prawo/lewo). Miałem zrobić to teraz, ale bawiłem się z Concertem 2DIN.

A przełączników nie mam, zamawiałem przez Skodę i ściagali z Niemiec, jeżeli mnie pamięć nie myli, to po zniżkach wyszło 118PLN

Opublikowano

W którym miejscu w samochodzie jest zamontowany ten manipulator.(panel)

Opublikowano

za zapalniczką w B6

Opublikowano

Zamiast zapalniczki w tunelu środkowym ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...