Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat ALT 2.0


cypek80

Rekomendowane odpowiedzi

Majki tez wywalało Ci taki blad jak u mnie ? Jakies dodatkowe objawy, ktore sklonily Cie do wymiany na nowy ?

Majki tez wywalało Ci taki blad jak u mnie ? Jakies dodatkowe objawy, ktore sklonily Cie do wymiany na nowy ?

u mnie kolego nie trzyma temp. pod kompa nie podlaczalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was. Mam taki o to problem, powyższe dewagacje na temat termostatu nie rozwiały moich watpliwości.

Otóz wyskakuje mi błąd 1770. P1292 Termostat płynu chłodzącego przerwany obwód prądowy - F265.

Do zbadania komputerem skłoniło mnie to, że troszke więcej paliwa zaczałem dolewać niż zwykle i oto taki błąd. Poza tym nie ma objawów uszkodzonego termostatu, temperature łapie normalnie i trzyma. Ogrzewanie w samochodzie jest, wskazówka się nie waha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że termostat ma grzałkę eletryczną

Mimo że grzałka może nie działać to termostat bedzie działać bo płyn go zagrzeje tylko może dłużej.

Masz uszkodzony obwód grzałki, często nie łączą przewody w gnieździe termostatu

Naprawiałem już kilka sztuk

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Otóz wyskakuje mi błąd 1770. P1292 Termostat płynu chłodzącego przerwany obwód prądowy - F265.

Do zbadania komputerem skłoniło mnie to, że troszke więcej paliwa zaczałem dolewać niż zwykle i oto taki błąd. Poza tym nie ma objawów uszkodzonego termostatu, temperature łapie normalnie i trzyma. Ogrzewanie w samochodzie jest, wskazówka się nie waha.

mam to samo. Jest to do naprawienia czy trzeba nowy termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak edekxp, napisał w ALT jest termostat sterowany elektronicznie za pomocą grzałki. Cały bajer w tym, że ona - grzałka - pomaga utrzymać zadane przez ECU temperatury.

- na biegu jałowym i w częściowym obciążeniu temperatura w zakresie 95-110°C
- w pełnym obciążeniu temperatura w zakresie 85-95°C

paix9iqn.jpg

Ta grzałka to aktuator F256. W środku jest substancja woskowa, która się rozszerza pod wpływem temperatury i wysuwa PIN. Jak grzałka działa, jest możliwa ciągła regulacja otwierania/zamykania natężeniem prądu.

Logicznie przy niesprawnej grzałce czas otwarcia będzie długi i nie będzie regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Logicznie przy niesprawnej grzałce czas otwarcia będzie długi i nie będzie regulacji.

To jeszcze proszę Cię Kamilu powiedz czy trzeba to czymprędzej wymieniać czy można tak jeździć bez obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyciągnąć i spróbować naprawić ;)


Wyższe temperatury na biegu jałowym i przy częściowym obciążeniu poprawiają wydajność silnika, zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji w spalinach. Niższe temperatury w pełnym obciążeniu zwiększają moc silnika, dzięki temu, że zasysane powietrze ogrzewa się w mniejszym stopniu (taki niby silnikowy intercooler). Także plusy jakieś tej regulacji są, ja bym spróbował naprawić. To zwykłe elektroniczne połączenie. Jak nie Ty to jakiś elektronik Cię wspomoże, napisz do kolegi edekxp, naprawiał więc ma wiedzę jak to wygląda i o co kaman ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


napisz do kolegi edekxp, naprawiał więc ma wiedzę jak to wygląda i o co kaman ;)

może kolega coś podpowie. Jak się da, to dam sobie radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że termostat ma grzałkę eletryczną

Mimo że grzałka może nie działać to termostat bedzie działać bo płyn go zagrzeje tylko może dłużej.

Masz uszkodzony obwód grzałki, często nie łączą przewody w gnieździe termostatu

Naprawiałem już kilka sztuk

ok dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam. Ten błąd sprawia, że załączają Ci się wentylatory po odpaleniu ? ? ? Bo niby tak powinno być awaryjnie, kiedy nie ma napięcia na aktuatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili postaram się cos zrobić, no chyba ze dostanę premię w pracy ma mikołaja to założę sobie nowy termostat. Pozdrawiam.

Edytowane przez Rycerz 34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy termostat (około 170 zł)

z tego co się orientuję to ponoć podróbki są be a w aso coś koło 500 się zakręci.

Tak z ciekawości zapytam. Ten błąd sprawia, że załączają Ci się wentylatory po odpaleniu ? ? ? Bo niby tak powinno być awaryjnie, kiedy nie ma napięcia na aktuatorze.

jeśli to było do mnie to powiem Ci że nawet tego nie zaobserwowałem. Zaraz pójdę to zobaczę co się tam dzieje. Ale one niby załączają się na zimnym jak i na ciepłym ?

PS. sprawdziłem. Po odpaleniu (silnik był zimny) po pięciu sekumdach włączyły się dwa wentylatory ale nie na 100% tylko tak powiedzmy 20%.

Edytowane przez slimok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy termostat (około 170 zł)

z tego co się orientuję to ponoć podróbki są be a w aso coś koło 500 się zakręci.

Nie ma sensu kupować termostatu w aso skoro termostaty w aso są firmy BEHR, kupiłem termostat BEHR po za aso i zapłaciłem 190 zł. Jezdzę drugi rok i nie ma jak narazie problemów z temperaturą.

Edytowane przez Kodzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie ma sensu kupować termostatu w aso skoro termostaty w aso są firmy BEHR, kupiłem termostat BEHR po za aso i zapłaciłem 190 zł. Jezdzę drugi rok i nie ma jak narazie problemów z temperaturą.

W takim razie zmieniam zdanie na ten temat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może kolega coś podpowie. Jak się da, to dam sobie radę ;)

Najgorsze do demontaż całego termostatu z auta.

Potem odkręcasz trzy śruby i masz dwie części termostatu.

6049977900_1385655869_thumb.jpg

W jednej jest ten trzpień z grzałką, trzeba " urwać" gniazdo grzałki, tzn odkleić od reszty.

Zdjąć drucik (żółta strzałka)

pic11.jpg

Jak jeden przewód tylko nie łączył to i tak urwie się drugi

Potem wydłubać tą żywicę która uszczelnia termostat z gniazdem.

Pokażą się kable i do nich dolutować drugie

Czasem trzeba wydłubać wszystko i zdemontować cały trzpień i dolutować przewody

Potem złożyć zalać jakimś klejem lub silikonem na wys. temperaturę gniazdo.

Złożyć całość i zamontować do auta

Najczęstsza usterka albo brak połączenia do grzałki lub zgubiony oring taki mały - wtedy auto długo się nagrzewa.

Termostat przepuszcza.

Koszt oringu 50gr.

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można wyciągnąć Aktuator z auta nie wyciągając całej obudowy termostatu i nie spuszczając płynu chłodzącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. Panowie, czy uszkodzony termostat może być przyczyną tego, że z nawiewów (bez włączonej klimy) leci letnie powietrze nawet w nie za ciepłe dni?

Czy jednak to jest wina tylko i wyłącznie klimatronika?

Błąd termostatu mam już od dłuższego czasu, ale do tej pory nie widać było żadnych niepokojących zachowań auta. Wszystkie temperatury itp są prawidłowe, teraz zwróciłem uwagę właśnie na te letnie powietrze z nawiewów, mimo że temp. ustawiona na Lo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...