Skocz do zawartości

Ranking

  1. kaju

    kaju

    Klubowicze


    • Punkty

      1

    • Postów

      11573


  2. Dragon30

    Dragon30

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      416


  3. krzysztof-kosior1

    • Punkty

      1

    • Postów

      135


  4. VicVega

    VicVega

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      418


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12/01/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jako, że wykonałem u siebie dekory z oświetleniem LED i spodobało się to wielu osobom, które nie dają mi żyć na PW postanowiłem wrzucić małe DIY co i jak się je. Konkretnie, co potrzebujemy: - taśma LED 12V czerwona (kolor w zasadzie dowolny, w zależności od upodobań - ja wybrałem pod kolor deski) ok. 3 metrów w oprawie silikonowej (jest to warunek, by rozproszenie światła było prawidłowe) - lutownica, cyna, taśma izolacyjna i parciana - spinki boczków 8E0 868 243 (6sztuk/drzwi) i 8E0 867 276 (2sztuki/drzwi) (dostępne w ASO), bo na pewno kilka sztuk się połamie (standard przy ściąganiu boczków ) - godzina wolnego czasu i odrobina chęci No więc od początku. Demontujemy dekory z boczków - operacja bardzo prosta, wystarczy otworzyć drzwi i po prostu odciągnąć je od tapicerki drzwi od strony słupka A (w przypadku drzwi przednich) lub słupka B (w przypadku drzwi tylnych). Na drugim końca dekory montowane są na pseudo-zatrzask, który trzeba delikatnie odciągnąć do siebie z całym dekorem i wyjąć z otworu montażowego - odchylając powoli dekor na pewno zauważycie o co chodzi, więc fotki tego są zbędne, choć może na dniach w wolnej chwili porobię fotki i uzupełnię temat Krok kolejny to przylutowanie wiązki do taśmy LED. Lutujemy standardowo dwużyłowy kabelek (około 1-1,2m dla każdej taśmy, by mieć trochę luzu przy łączeniu się z instalacją auta, który możemy owinąć parcianką - będzie jak ori ) do biegunów taśmy, by potem analogicznie podłączyć je do instalacji oświetlenia auta. Po przygotowaniu taśm (na każde drzwi jest to odcinek około 75cm) przyklejamy taśmy LED do dekorów. Ważne jest, by orientować się przy tej operacji, która część dekora jest jego górną częścią na tapicerce! Taśmy przyklejamy możliwie jak najbliżej bolców montażowych dekora, w miarę możliwości w jednej linii: Na fotce góra dekora jest na dole zdjęcia. W ten sposób robimy z każdą jedną listwą. Następnie demontujemy tapicerki drzwi, polecam zapoznać się z tym linkiem: Demontaż tapicerki drzwi i podłączamy zasilanie dla LEDów. Do tej operacji Najlepiej jest założyć dekory na tapicerkę, wcześniej przeciągając kabelek do zasilania przez otwór montażowy zatrzasku dekora. Zasilanie podłączamy w zależności od upodobań - ja podłączyłem się do zasilania podświetlenia przestrzeni klamek (pakiet światło), gdyż było mi tam najbliżej. Wyciągamy wtyczkę z klamki i nacinamy kabelki: brązowy to masa, niebieski to +12V. Kabelki skręcamy, lutujemy, owijamy izolacją i parcianką. Następnie składamy w kolejności: montaż tapicerki na spinkach, potem demontujemy ponownie dekor (pamiętajmy, że teraz mają kabelek, więc nie ciągnijmy go mocno, by nic nie urwać) i przykręcamy tapicerkę na śruby. Zakładamy dekor i wieczorem/w nocy cieszymy się świetnym efektem końcowym Co do dekorów centralnych... Każdy z nich przykręcony jest do deski rozdzielczej na cztery śruby. Do demontażu ich potrzebne jest zdjęcie półki pod kolumną kierownicy (3x śruba na nasadkę 8). Dekor przy włączniku ma jedną śrubę z boku zaraz nad śrubą od półki pod kolumną, a reszta jak na fotce poniżej: Nadtępnie przyklejamy taśmę LED z przygotowanym wcześniej kabelkiem, który puszczamy przez otwór bolca dekora: ja z zasilaniem po obu stronach wpiąłem się w kabelki od zasilania podświetlenia kratek nawiewów (tam też prąd jest dopiero po włączeniu świateł) i po złożeniu dekor siedzi jak siedział przed demontażem: Następnie odkręcamy dekor centralny, jedna śrubka przy kolumnie kierownicy, daie nad tunelem środkowym: i jedną po zdjęciu prawej zaślepki deski rozdzielczej: siedzi głębiej, ale na przedłużce się ją sięgnie. Montaż analogicznie. Efekt końcowy: i jeszcze mały filmik: https://www.youtube.com/embed/mnJz6hte03w?feature=oembed Powodzenia
    1 punkt
  2. Strasznie ciężko pracowały mi wycieraczki i stawały na środku cyklu pracy tzn na środku szyby, pierwsza myśl silnik wycieraczek mówi do widzenia. Kolega z forum Masato podpowiedział mi że może jednak mechanizm się zatarł, postanowiłem to sprawdzić. 1. Demontaż wycieraczek z ramionami, czyli podwadzamy płaskim wkrętakiem kapsle maskujące nakrętki ramion wycieraczek, a następnie odkręcamy te nakrętki. Zdejmujemy wycieraczki z ramionami. 2. Demontaż podszybia 3. Jak już mamy cały mechanizm na widoku to nastąpił moment sprawdzenia czy silnik czy zatarty mechanizm przysparza nam problemów z poprawną pracą wycieraczek 4. Jeśli wiemy już co jest przyczyną to musimy wykręcić mechanizm z silnikiem. trochę trzeba się nagimnastykować żeby go wysunąć 5. Demontaż trzpienia z korpusu mechanizmu wycieraczek Czyścimy zarówno powierzchnie trzpienia i "bieżnie" w której się trzpień obraca (ja użyłem drobnoziarnistego papieru ściernego, następnie oczyściłem te powierzchnie z pyłu powstałego na skutek czyszczenia papierem ściernym, nasmarowałem, zmieniłem oring na nowy i złożyłem w odwrotnej kolejności mechanizm. Z drugim trzpieniem mimo że obracał sie swobodnie poczyniłem to samo. 6. Montaż mechanizmu do samochodu (ramie na wielowpuście silnika ustawiamy w tym samym położeniu). 7. Montaż podszybia 8. Montaż ramion wycieraczek (ustawiamy je w dolnym położeniu) 9. Sprawdzenie poprawności pracy 10. NIGDY WYCIERACZKI NIE PRACOWAŁY MI CISZEJ I TAK "LECIUTKO"
    1 punkt
  3. jest to możliwe ja swoja dobijam do 280tyś i wszystkie wahacze ori wymieniłem tylko 1 łącznik i 1 końcówke reszta ori ori zawieszenie nie tylko ma wybite loga oooo ale jest też data produkcji czesci
    1 punkt
  4. kolego... masz rację. Mój błąd. Sprężynka jest tam gdzie zaznaczyłeś Czeski błąd
    1 punkt
  5. Panowie mam pytanie. Zakupiłem kierownicę multi z Q5. Miałem wcześniej trojramnienną multi B7. Dziś chciałem założyć ta z Q5 i okazało się że nie pasuje wiązka poduszki do taśmy. Więc potrzebuję innej wiązki? Czy taśmę?
    1 punkt
  6. I na tym skończyło się też u mnie.. Zaczęło się od żarówki. Potem klosik - jeden do wymiany, drugi nie do okręcenia, więc oba do wymiany - 34PLN jeden. Potem listwa, bo nie dało się wyjąć pozostałości po starych klosikach, a poza tym była na maksa sparciała - 159PLN. Jak już wszystko poskładałem okazało się, że blaszki padły i do wymiany - 103PLN. Najdroższa zmiana żarówki jaką przeżyłem. Ale działa. Dwie rady mam: 1. Jeśli chcecie odkręcać ten klosik żeby wymienić żarówkę, warto jest się pomęczyć trochę i wyjąć całą listwę. Nie jest to rudne, a może zaoszczędzić sporo kłopotu i $ na przyszłość. 2. Nie dokręcajcie listwy za mocno, bo łatwo ukręcić gwint Normalne C5W to są, chyba takie jak podajesz. Tu masz dobry dobieracz żarówek --> http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=pl_pl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...