Skocz do zawartości

Ranking

  1. zioowo

    zioowo

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      3

    • Postów

      16


  2. MarcinL

    MarcinL

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      288


  3. wrclaguna

    wrclaguna

    Moderator


    • Punkty

      1

    • Postów

      18697


  4. pawelosinski83

    pawelosinski83

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      428


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07/27/19 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dzięki dzięki Do następnego
    1 punkt
  2. 1 punkt
  3. Mało nas trochę ? @Adam87 @Gremlin0209 ale fajnie było się spotkać ?
    1 punkt
  4. piknie Panie Szkoda że nie pojechałem bo na 1/4 mili nudy na maxa były Ps. daj cynka jak coś ciekawego będzie organizowane
    1 punkt
  5. do sprawdzenia okblowanie od wentylatora chłodnicy bład dotyczy przerwy w obwodzie
    1 punkt
  6. Szukałem ostatnio sposobu na ledy w blendach a6 c6. Ori świeci strasznie słabo, a że miałem od kierowcy spalone, to zrobiłem test. Płytka led, klej na gorąca i taki efekt jak poniżej Miała być tylko bardziej zimniejsza barwa, ale sprzedawca chyba się pomylił ? Przed: Po:
    1 punkt
  7. Co do oleju to się raczej nie mylę ? w lecie jak upał to jeszcze OK, ale jak temperatura spada do kilku stopni (nie mówiąc o mrozie) to na 50 porafi się rozrząd odezwać... nowy rozrząd ? Wszystkie napinacze, fazatory muszą dostac szybko oliwę, a przy 5W50 w niższych temperaturach to nie takie łątwe ? Ja napisałem na bazie własnych doświadczeń, sam próbowałem valvo 5W50 ale wróciłem do 5W40 bo po prostu lepiej się sprawdza w S4. "50" to w skrócie wytrzymałość oleju na wysokie temperatury i bezpośrednio nie, ale pośrednio ma bardzo duży związek z lepkością (gęstością) oleju w niższych temperaturach, niestety. Zwłaszcza, że na air ride i amorach MTS i tak nie poszalejesz i oliwy nie zgrzejesz, a łatwiej by mu sie pracowało na rzadszym oleju ? Tak czy inaczej - niech służy ?
    1 punkt
  8. Dziękuję za sugestię, ale wątpię, żeby mnie taka zmiana w jakiś sposób uszczęśliwiła. Będę trzymał się VIN'u, a zmiany, które będą odbiegały od wyposażenia fabrycznego muszą mieć mocne uzasadnienie.
    1 punkt
  9. W ramach zmiany tylnego stabilizatora na model z Audi B7 RS4 chciałbym się podzielić wrażeniami z jazdy po przejechaniu kilku moich ulubionych tras. W punktach co się zmieniło: - ogólne poczucie większej zwartości auta (prowadzi się jakby było ciut mniejsze/lżejsze), wcześniej za szybszym ruchem kierownicy lewo/prawo najpierw reagował przód auta, a po chwili tył, teraz jest to prawie równoczesne. - znacząco zmniejszyło się bujanie auta podczas szybkich zmian kierunków jazdy (tzn. body-roll), było to szczególnie irytujące wcześniej (na poprzednim tylnym stabie 18mm) np. gdy trzeba było awaryjnie zmienić kierunek jazdy podczas jazdy po szybkim łuku. - granica bezpiecznej prędkości na ulubionych zakrętach zwiększyła się, można jechać szybciej ponieważ auto ma większą przyczepność (dociążają się mocniej koła będące na wewnętrznej części zakrętu) i czuje się większą pewność/stabilność . - komfort jazdy w żaden sposób się nie pogorszył, bezpieczeństwo jazdy wrosło Podsumowanie: Po dwóch tygodniach jazdy uważam, że warto zrobić taką modyfikację, co więcej myślę, że każda A4B6/B7 powinna z takimi stabilizatorami wyjechać z fabryki, bo seria to jest jednak trochę słoń na wrotkach. Muszę też wspomnieć, że ta modyfikacja należy do tych raczej subtelnych i nie należy tego kojarzyć z jakąś różnicą typu "niebo, a ziemia", ale z pewnością jest odczuwalna pozytywnie zaraz po zmianie. Jak ktoś chce iść bardziej stanowczo i poczynić radykalną poprawę stabilności to trzeba sięgnąć po grubsze (dosłownie) i droższe rozwiązania z motorsportu (np. 034Motorsport Solid Rear Sway Bar. ew. H&R lub Eibach) Porada: Nie warto zaczynać od samego przedniego stabilizatora z dwóch powodów: 1) zwyczajowo w zależności od zawieszenia (1BA/1BE/1BV/1BD) macie prawdopodobnie już przedni stabilizator solidniejszy od tylnego 2) zmiana przedniego stabilizatora na mocniejszy pogłębi podsterowność A4 (szczególnie w FWD), a zmiana tylnego na sztywniejszy zrobi coś odwrotnego co jest zalecane. Chcę zaznaczyć, że jest to tylko moja indywidualna ocena, która oczywiście może się różnić od innych opinii na ten temat. Jednak zamieszczam ją, bo może się komuś z Was przydać podczas rozważań typu "Jak tu poprawić fabrykę ?"
    1 punkt
  10. Po przejechaniu około 500km na nowym zestawie mogę napisać kilka słów na temat moich obserwacji i odczuć: 1. Obniżenie: Dzień przed zmianą zmierzyłem odległość od styku opony z podłożem do błotnika dla każdego z kół na zawieszeniu 1BV oraz w dniu założenia nowego zestawu B12. Wynik tego był taki, że dla każdego z kół odnotowałem obniżenie równo o 10mm, czyli zgodnie z założeniem Eibacha wyszyło -30mm na P/T vs -20mm 1BV. Miałem już wcześniej możliwość konsultowania się ze znajomym, którym z zestawu B12 PRO-KIT korzystał już w dwóch autach i według jego pomiarów finalne obniżenie można było ocenić dopiero po przejechaniu około 1000km, w związku z tym zakładam, że coś się jeszcze może układać i może jeszcze zejść niżej. 2. Komfort Tutaj muszę zdecydowanie potwierdzić to co w sumie można było przeczytać również i na naszym forum, tak ... zwiększenie komfortu czuje się już od pierwszego kontaktu z nierównościami, śpiącymi policjantami, zapadniętymi studzienkami i wszystkimi znanymi nam walorami miejskich dróg. Jest to efekt, który bardzo mi się spodobał i spowodował zdecydowanie mniejsza ilość wstrząsów przechodzących na karoserię, a finalnie na ciało kierowcy (bardzo dobre tłumienie.). Warto jeszcze dodać, że efekt wyrywania kierownicy na koleinach i nerwowość auta w takich warunkach znacząco się zmniejszył, auto jeździ spokojniej i nie wymaga ciągłej walki i uwagi, żeby utrzymać się w linii jazdy. Tak więc wreszcie mogę powiedzieć, że da się normalnie jeździć na oponach 235/40/18, co na 1BV było dosyć męczące. 3. Reakcja na ruchy kierownicy Zwiększyła się delikatnie szybkość reakcji na ruchy kierownicą, jednak nie potrafię określić czy to kwestia nowego zestawu B12 czy zmiany tulei wahaczy reakcyjnych z Lemfordera na Mayle HD. Bardziej zakładam to drugie, ponieważ taka była rada z dwóch różnych warsztatach w których otrzymałem informacje, że LMF nie jest już taki jak kiedyś i ich tuleje nie mają już takiej twardości/zwartości, dlatego też przy okazji wymieniłem je na MEYLE HD. 4. Prędkość i zakręty Nie zauważyłem potrzeby zmniejszenia prędkości na moich ulubionych szybkich zakrętach, ale też nie udało mi się tej prędkości zwiększyć. Inaczej mówiąc nie czuje, że na tym zestawie mogę sobie pozwolić na więcej podczas szybkiej jazdy po łukach niż na poprzednim 1BV. Niestety nadal w szykanach czuć tzw. body-roll, auto jednak swoje waży (myślę o stabilizatorze z RS4). 5. Geometria kół Ustawienia parametrów po zmianie na B12 zrobione zostały nadal dla zawieszenia 1BV, ponieważ producent B12 nie dostarczy żadnych parametrów wsadowych, więc najbliższe mu to właśnie 1BV. Ciekawostką było tylko to, że przy wyborze parametrów zawieszenia na komputerze do geometrii były nastawy dla Audi B6 na podstawie dwóch zakresów VIN'u dla 1BV, więc możliwe, że były jakieś zmiany parametrów na etapie produkcji modelu Audi B6. Druga sprawa to taka, że nie każdy warsztat ma świadomość istnienia takich nastawień, a nawet jeżeli ma to nie zawsze są one w bazie komputera. 6. Warto ? Biorąc pod uwagę to co wyżej napisałem, wydawać się może, że odpowiedz jest oczywista. Faktycznie czuć, że amortyzatory Bilstein B8 wraz ze sprężynami Eibach PRO-KIT to dobrze zaprojektowany i odpowiednio wytestowany przez producenta zestaw. Dla moich potrzeb i wymagań jest zestawem lepszym od fabrycznego 1BV i zmianę oceniam na plus. Jednak z punktu widzenia finansów i racjonalnego myślenia to zmiana sprawnego zawieszenia 1BV na B12 już takie rozsądne nie było i można się zastanawiać czy faktycznie było warto. Na szczęście w takich sprawach ja i pewnie duża cześć z Was zamiast chłodnych kalkulacji włącza to gry emocje/pasje/hobby i dlatego uważam, że warto robić takie "zabawy" jeżeli wnoszą coś dobrego i tworzą nowe doświadczenia :).
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...