Skocz do zawartości

Ranking

  1. MaTeo85

    MaTeo85

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      2847


  2. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      22947


  3. neuropathic

    neuropathic

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      157


  4. Dev

    Dev

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      34525


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09/20/20 w Odpowiedzi

  1. Nie lepiej będzie ci kupić interfejs i samemu zrobić ? Taniej i szybciej Edit: złota łopata za odkop
    1 punkt
  2. Niestety potwierdzam, musisz mieć radio z modelu B7 (inny software) i wtedy lewą rolka działa. Nie spodziewaj się po niej cudów jednak na radiu przeskoczysz na inną stację, a na CD do kolejnego utworu i tyle. Jak masz moduł BT do telefonu to wtedy MODE wchodzisz do listy kontaktów, a bez modułu BT to nawet nie mam pewności czy MODE coś robi.
    1 punkt
  3. Masz moduł kierownicy z b7,radio tez musi pochodzić z b7 by działało w pełni z kierą.
    1 punkt
  4. Concert 2 normalnie posiada can. Może się zdarzyć, że nie masz go podłączonego (jeśli masz rds na fisie to znaczy, że masz podłączone). We wtyczce jest to pin CAN-L i CAN-H
    1 punkt
  5. Sorry za jakosc zdjec, ale fotograf ze mnie zaden Auto osobiscie sprowadzilem z Niemiec. Szukalem na polskim rynku, ale takie kwiatki przysprawdzaniu wychodzily, ze dalem sobie spokoj
    1 punkt
  6. Przewody HEL w stalowym oplocie i płyn ATE DOT 4. Odpowietrzysz kilkukrotnie i bedzie działać jak należy.
    1 punkt
  7. Mam sline w tym kolorze mogę ci dać może zrobisz jakiegoś VRsa Cos na styl skody ? W znakomitej cenie,trzeba szukać czasem sie pojawia takie coś,ziomek tu na forum miał sama lotke szara daytone ori ok 1k chciał @barca8585 może jeszcze ma Szczerze,mega jest różnica mimo ze nie dawałem gąbki Na boczki drzwi tylko dałem te seryjne wygłuszenie ktore jest z przodu seryjnie.. Po odcięciu kilku cm również na tylne drzwi,głośniki teraz mimo ze połowa banga jest wrzucona to jest taka cisza ze to dla mnie nie gra? tak wszystko przynajmniej brzęczało ? polecam takie wygłuszenie do tego jeszcze nie wygłuszyłem wnęki koła ale myśle ze to wygłuszę i wtedy bedzie wszystko jak chciałem
    1 punkt
  8. Czytam zamieszczone tu wpisy i przeglądając oferty polecanych sprzedawców, mam wrażenie, że oferują oni dostęp do jakiejś niezrozumiałej "kosmicznej" technologii CANBUS, kasownik, filtr CAN i jakież to jeszcze dziwne nazwy powymyślali sprzedający aby omamić kupujących i wcisnąć im żaróweczkę uformowaną z kilku czy kilkunastu diod LED za stówę albo półtora. Tymczasem wszelkie tego typu pojęcia to wielka ściema. Do żarówki nie dochodzi żadna magistrala CAN. Sprawdzenie natomiast co siedzi w gnieździe żarówki, czy jest sprawne, czy nie, czy ma odpowiednie parametry odbywa się zupełnie inną metodą, w tym przypadku analogową i nie ma nic wspólnego z CAN'em. Chyba tylko tyle, że na wyświetlacz komputera, wędruje informacja z modułu wykonawczego o wykrytym błędzie i tym razem do komunikacji między zegarami (FIS) a modułem centralnej elektroniki jest wykorzystana magistrala CAN. Taką samą wielką ściemą jest twierdzenie, że podejmowane przez niektórych sprzedawców, że jest mniejszy pobór prądu, mniejsze zużycie alternatora, łatwiejsze odpalanie w zimę i takie tam . Tak... owszem, LED ma większą skuteczność świetlną i przy takiej samej luminancji zużywa mniej prądu niż żarówka, ale.... musi być do tego przystosowana instalacja w samochodzie. Bo co nam z tego że wpakujemy LED do lampy a do tego LED'a musimy wpiąć jeszcze rezystor równolegle aby na FIS'ie nie wywaliło błędu? LED + rezystor w sumie mają pobór prądu taki sam jak wcześniej zastosowana zwykła żarówka. Jedyna korzyść to zimna barwa światła, czyli ładny wygląd. Nie tędy droga A więc od początku... Żarówki oferowane w sieci, są w zasadzie czterech rodzajów: 1) Żarówki o luminancji zbliżonej do żarówek żarnikowych ale niskim poborze prądu. 2) Żarówki o bardzo wysokiej luminancji i poborze prądu zbliżonym do żarówki żarnikowej zbudowane na wydajnych chipach LED lub dużej ilości LED. 3) Żarówki o poborze prądu zbliżonym do żarówki żarnikowej z tak zwanym "filtrem CANBUS" (ŚCIEMA !!!) w środku. 4) Żarówki nie spełniające żadnych z powyższych kryteriów. W przypadku żarówek 21W: Ad1. - Żarówki o prostej konstrukcji zawierającej kilka płytek PCB z diodami LED i rezystorami. W uproszczeniu wygląda to tak: Jasność świecenia takich żarówek jest porównywalna z ich odpowiednikami żarnikowymi, nie nagrzewają się podczas pracy ale pobór prądu takiej żarówki to zazwyczaj od kilkudziesięciu do około 150 mA. Dla porównania, przez żarówkę 21W żarnikową, płynie prąd o natężeniu około 1,8A. Dlatego taka żarówka będzie interpretowana przez moduł centralnej elektroniki jako przerwa w obwodzie (spalona żarówka) i na wyświetlaczu FIS zobaczymy błąd. Jest to grupa najczęściej oferowanych, najtańszych żarówek LED. Sprzedawcy oferują do tego rozwiązania typu rezystory zewnętrzne, filtry CANBUS, kasowniki CAN, cuda na kiju i inne.... Ad2. - Te żarówki można podzielić na dwie grupy. Jedna z nich posiada konstrukcję bardzo podobną do żarówek z punktu pierwszego ale w miejsce zwykłych diod, zamontowane zostały wydajne chipy ultrabright. Także rezystory zostały zastąpione przez specjalizowany driver LED. Druga grupa to żarówki z opakowaną do granic możliwości ilością miniaturowych LED o wysokiej jasności. Zarówno pierwsze jak i drugie charakteryzują się przede wszystkim dużą jasnością w porównaniu ze zwykłą żarówką. Należy pamiętać że skuteczność świetlna żarówki żarnikowej to około 8-20 lm/W, natomiast skuteczność świetlna diod LED obecnie to kilkaset lm/W. Takie żarówki nie wszędzie się w samochodzie nadadzą ze względu na zbyt wysoki strumień świetlny. Drugi problem to nagrzewanie się. Tego typu konstrukcje strasznie się nagrzewają i ich żywotność jest bardzo krótka. Bardziej wyrafinowane systemy, posiadają aktywne bądź pasywne systemy chłodzenia. Ad3. - Żarówki robiące jako źródło światła i ogrzewanie webasto . Diody z rezystorami szeregowymi w jednej obudowie. Jakiś "mondry inaczej" pomyślał: A po co te rezystory, filtry CANBUS, czy kasowniki CAN - jak je tam nazywacie, na zewnątrz montować? Przecież mamy miniaturyzację. Zamontujemy to w środku żarówki. I..... zamontowali ..... To po lewej zapakowali do tego po prawej. A że z przyczyn naturalnych było to niemożliwe, zastosowano technologię SMT. I teraz wygląda to mniej więcej tak... ( na zdjęciu żarówka w5w ponieważ p21 są obudowane i nie widać elementów na cokole) Problem w tym, że rezystor po lewej stronie żarówki LED posiadał możliwość rozproszenia mocy 50W. Taki rezystor, wpięty do instalacji równolegle z żarówką LED i pomijając wszelkie aspekty o charakterze estetycznym, jeśli był właściwie podłączony, zaizolowany, to funkcjonował i nie stwarzał zagrożenia. Rezystor SMD w rozmiarze 1206 a więc taki jak w większości używany w takich aplikacjach posiada dopuszczalną moc strat przy 70°C ok 250 mW ! Drogie rezystory do zastosowań specjalistycznych o dużej gęstości mocy posiadają dla tej obudowy dopuszczalną moc strat 2W. Tracona moc musi zamienić się na ciepło. Jeśli żarówka nie posiada pasywnego bądź aktywnego systemu chłodzenia to całość będzie bardzo mocno się nagrzewać. Efektem będzie topienie się gniazda lub obudowy lampy. Żywotność takich produktów jest bardzo niska ze względu na to że elementy nie wytrzymują pracy w ekstremalnych temperaturach. Ad4. Wynalazków jest dużo więcej i nie starczyło by całego dnia aby to wszystko opisać. Jaka konkluzja? I dlaczego się za to zabrałem? Najlepszym rozwiązaniem z punktu bezpieczeństwa było by zastosowanie zwykłych żarówek z punktu 1 i rezystorów. 2 i 3 odpada ze względu na nagrzewanie się albo możliwość utraty dowodu rejestracyjnego przez wścibskiego policjanta, który przyczepi się do oślepiających lamp. Mam B7 i chcę mieć oświetlenie LED ale nie prowizorkę z wiszącymi rezystorami albo grzejniki w lampach. Z racji tego, że nigdzie w sieci nie znalazłem dobrego i skutecznego rozwiązania tego problemu, postanowiłem sam się za to zabrać. Na co dzień zajmuję się takimi różnymi dziwnymi rzeczami więc to dla mnie w sumie rozrywka Na warsztat poszedł moduł centralnej elektroniki w wersji 8E0 907 279 N. Jest obiecująco. Udało się skutecznie przerobić kilka kanałów do współpracy z innym obciążeniem bez wywoływania alarmu na fisie. Do tego pozostała funkcjonalność modułu została w pełni zachowana. Sprawa jest puki co rozwojowa. Efekty wkrótce postaram się przygotować i sukcesywnie będę udostępniał, w miarę postępu testów. Celem projektu jest przerobienie modułu do współpracy z oświetleniem LED w wybranych kanałach i zastosowanie przełącznika opcji dip switch w celu wyboru czy w danym kanale używamy żarówki, czy LED Najwięcej roboty będzie z ustaleniem wartości granicznych, ponieważ jest straszny młyn na rynku i rozbieżność tego co jest dostępne choćby na allegro jest niespotykana. Zwykłe żarówki mają to do siebie, że jaka by nie była to różnica jest 1-2W. Natomiast żarówki LED to jest wolna amerykanka. P21 LED mam na biurku z mocą 0,4 W, 1,27 W, 2,2 W, 4,7W. Widełki trzeba będzie ustawić dosyć szeroko a i tak większość nie zadziała poprawnie. Może jeszcze jakieś rozwiązanie się pojawi Cdn..
    1 punkt
  9. Ciężko powiedzieć czym powodowane jest to zjawisko. Za słabą jakość sygnału radia odpowiada antena lub wzmacniacz anteny. Z racji tego, że używasz separatora wiadomo, że sygnał bedzie gorszy niż na oryginalnym radiu bo używasz tylko jednej anteny. Otwierajac zamek klapy podawane jest napięcie na zamek ale jak sie to ma do sygnału radiowego? Anteny sa w sumie na tylnych bocznych szybyach, być może ogrzewanie tylnej szyby też wykorzystywane jest jako antena. Może któryś z kabli prowadzących z karoserii do klapy jest pęknięty lub wzmacniacz antenowy jest uszkodzony i w jakiś sposób napięcie w nim wzrasta po otwarciu klapy i wtedy podaje wzmocniony sygnał? Nie wiem. Trudno powiedzieć.
    1 punkt
  10. Juz dawno kupilem ale zalozyc nie mam kiedy Trzeba odkrecac stołek czy da sie zalozyc bez kombinacji ?
    1 punkt
  11. Może na rynku USA było coś inaczej? Najlepiej zerknij w etke, ja niestety teraz nie mam od ręką. Co do RNSE to montowałem u siebie Leda i mój instalacja antenowa z concerta2 działa jak należy. Widziałem że szukasz kabli antenowych pod rnsa gdybyś chciał to mam swoje z concerta Ori (zmieniałem na takie z wtykami fakra żeby pozbyć się lipnych adapterów) jak miałeś concerta u siebie to masz pewnie diversity czyli tą żółta wtyczkę, możesz dołożyć drugi taki sam kabel, przy wzmacniaczy dołożysz bez problemu, a przy radiu albo kupisz Ori biały wtyk albo możesz kupić przejściówkę fakra/fakra pod rns i mieć dobrej jakości kable.
    1 punkt
  12. Witam zważywszy że mam auto już wiekowe z 96 roku chciałem zapytać o waszą opinię na ten temat. Kiedyś miałem poldona i smarowałem do bitumixem (lub czymś podobnym, nastały inne czasy i są lepiej dostępne baranki, jak widze to teraz.... 1 mycie wodą 2 drapanie tego co trzeba 3 odrdzewiacz -czy nie będzie zostawiał tłustych plam? 4 podkład - epoksydowy czy akrylowy 5 baranek np. 6L DO KONSERWACJI PODWOZIA 4 x1,8kg+PISTOLET UBS (3086865777) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Jak Wy to widzicie czy któryś z tych punktów powinienem pominąć np 3 i 4 ? Wstyd się przyznać, że mam auto kilka dni i nie widziałem go od spodu, ale konserwacje na pewno zrobię, ponieważ będę rozbierał praktycznie całe podwozie. Wiosno przyjdź już! ;-)
    1 punkt
  13. Mam już pół roku i nie żałuję zakupu pomimo dość wysokiej ceny. Montaż za pierwszym razem trochę czasu zajmuje. Ja dokładałem kamerę cofania, rejestrator jazdy i prowadziłem dodatkowe kable żeby wszystko było ładnie poukładane (dołożyłem dysk przenośny 500GB i mała klawiaturę bezprzewodową). Po tylu razach demontaż i ponowny montaż radia zajmuje mi tylko 30min. Warto dołożyć parę złotych i brać wersję 8-rdzeniową, Quad Core - czterordzeniowy podobno nie daje rady. Te jedynie powoli się włącza a potem śmiga bez zarzutu. Moim zdaniem duża karta to podstawa dobrego funkcjonowania urządzenia albo schować Pen-drive. Ja używam dużego dysku bo tam zapisuje i przechowuje dość długo obraz z rejestratora (z przodu i z tyłu) w Ultra HD. Dodatkowo duży folder z bajkami i filmami (podobno jest możliwość podłączenia dodatkowych wyświetlaczy w zagłówkach). W opisie jest napisane ,że pasuje do roczników 2009 - 2016, moja A4 jest z 2008 roku + mam biedne AudiConcert i działa normalnie. + Chińczycy piszą że karty SIM działają tylko na terenie Azji, ale u nas też wszystko działa ,polecam kartę sim 100GB+ z allegro bo przy słuchaniu muzyki z Spotify i oglądaniu Youtube czy Netflixa standardowe karty szybko się kończą. + Dźwięk nie stracił na mocy czy czystości, tylko trzeba na spokojnie ustawić wszystko bo jest regulacja w oryginalnym radiu i jednocześnie na ekranie. + Telefon automatycznie, bez problemu łączy się z radiem. + Dla mnie wielki plus to aplikacje Androida a zwłaszcza Janosik którego ustawiłem jako główne navi. Często używam Excela , PDF , messengera i dużo innch aplikacji bez żadnego problemu. Bardzo starannie prowadzę aplikacja MyAudi bo przy sprzedaży auta traktuje to jak książeczkę serwisową. Miałem w planach kupić kabel VAG blueeooth i zostawić na stale podpięty i połączony apliakcja z radiem wtedy mamy cały czas wzgląd na błędy itp. A wersja aplikacji YouTube która działa w tle bez reklam jest wisienką na torcie. + Nie pamiętam czy na Alliexpress wspominali o kompatybilności z guzikami kierownicy ale wszystko fajnie działa a po wciśnięciu "mode" pokazuje na wyświetlaczu Menu z oryginalnego MMI. - Nie mogę niestety pochwalić zestawu głośnomówiącego jak w większości przypadków mikrofon słabo ściąga, wybieranie numeru, importowanie kontaktów do radia i cała reszta daje radę. - Mam wrażenie że te małe "antenki" GPS (bo nie mam oryginalnie w aucie) nie zawsze działają ale to nie przeszkadza bo dane o lokalizacji, prędkości itp bierze głównie przez internet. - Tego guzika do tunelu środkowego nawet nie zakładałem i nie przeszkadza to - Po wymianie wyświetlacza włącznik świateł awaryjnych zostaje z tyłu (trochę nie wygodne) ale znika nam to coś co pokazuje czy poduszka pasażera jest ON/OFF i od tego czasu cały czas auto pokazuje błąd tej poduszki ale nawet nie szukałem sposobu na to, na pewno sprzedawca podpowie bo kontakt jest dobry i sam pisałem do nich kiedy mialem problem czy pytanie i są bardzo pomocni. - Trzeba dobrze dobrać rejestrator jazdy bo ja kupiłem z bezprzewodowym połączeniem przez WIFI i kiedy ciągnę internet z przenośnego Routera to muszę wyłączyć kamerke. Radio polecam bez dwóch zdań, dzięki Androidowi nie używam w ogóle telefonu podczas jazdy, A film czy serial obejrzeć w trasie to sama przyjemność. W razie pytań śmiało pisać bo nie wiem co jeszcze mogę o nim powiedzieć. PS. SPRZEDAJE SWOJE RADIO 8-RDZENIOWE JESZCZE Z FOLIĄ NA EKRANIE SPRZEDAŁEM AUTO BEZ RADIA ,JEŚLI KTOŚ BYŁBY ZAINTERESOWANY TO NA PEWNO Z CENĄ MOCNO ZEJDZIEMY bo niestety mam wersję prawostronną od angola A PRZY MONTAŻU I PODŁĄCZENIU CHĘTNIE POMOGĘ.
    1 punkt
  14. to też w dużej mierze zależy od anteny. Jak ktoś wywali na dach siatkową, to może poogląda:) A tak poważnie, to teraz wchodzimy dopiero w erę naziemnej TV cyfrowej, więc z czasem i zasięg będzie coraz lepszy
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...