Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03/27/22 w Odpowiedzi
-
Trochę przeliczyłeś swoje kompetencje. Kim myślisz że jesteś, że możesz tutaj jakimiś gierkami z podstawówki dyktować warunki? Przewiń kilka stron wstecz i zobacz kto tu naprawdę ciągle wypisuje i jest "syfem" - tak, widać głównie ciebie i jescze dwóch innych, którzy najwidoczniej za cel życiowy obrali sobie spamowanie bzdetami w tym temacie.5 punktów
-
Cześć wszystkim ?! Długo zastanawiałem się nad założeniem tematu o aucie jakim jest: Audi A4 B5, którego jestem posiadaczem od 2019 roku. Krótko o aucie: Polift 2000r. 1.9 TDI AJM Z wyposażenia, które auto posiadało w dniu zakupu, można powiedzieć, że było obfite bo aż grzane fotele... Auto w dniu zakupu: Już w domu: Po roku czasu i ogarnięciu kwestii mechanicznej, zacząłem działać z autem pod względem wizualnym. Pierwszą modyfikacją był zakup foteli Recaro, materiał kolor siwy, stan foteli nie był zbyt ciekawy. Należało je trochę odświeżyć, całe szczęście udało się je kupić z funkcją ??. Fotele również z sterowaniem lędźwi oraz oparcia tak, więc należało je podłączyć. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Fotelami udało się nacieszyć, można powiedzieć, że aż tydzień ? Małe spotkanie z barierką, pamiętajcie o dobrym ogumieniu!!!: Jak mówi klasyka, stłuczka podstawą modów. Po tym incydencie, co prawda nie widać poważnych szkód, ale odpowiednio wyszczupliło portfel. Naprawą zająłem się sam, w raz z pomocą braci @Prezes_ATNT, @Kirpo ?. Tempo trochę zwolniło, ale pomysły nadal były, co ma się znaleźć w aucie. Auto po naprawie: Kolejną modyfikacją był zakup konsoli 2 Din. Niestety przyszedł uszkodzony ?. Nie poddajemy się i zająłem się kompletowaniem wyposażenia do konsoli. Jak dobrze wiedzą posiadacze B5 dostać klimatronik 2DIN z grzanymi ? to jak spotkać białego kruka. Kilka fotek po założeniu: Pora wyjść trochę na zewnątrz, wpadł klasycznie grill ALA RS oraz dokładka cupry. Oczywiście auto polakierowane. 2 godzinki i po temacie... FOT: Przyszła pora na zmianę felg. Wybór padł na klasyczne felgi Audi, dokładnie wzór Flat Five 18'' opona 215/40 Nexen nfera SU2. Jak już każdy zauważył, zrobiła się koza ?... Po wyjściu na zewnątrz, postanowiłem wrócić do środka i trochę go odświeżyć. Zakupiłem dekory w drewnie oraz dałem je do lakierowania, aby otrzymać efekt Piano Black. Można powiedzieć, że byłem zadowolony z lakierowania... Jak, że wcześniej postanowiłem odświeżyć wnętrze, wpadłem na pomysł wrzucenia gałki zmiany biegów z B6/B7. Trochę zabawy i gałka znalazła się na swoim miejscu a nawet stała się wygodniejsza i niżej osadzona. Kierownica którą widać na foto wymieniłem na wcześniejszym etapie przygody z autem. Pochodziła z A3 8L postanowiłem ją zmienić na trój ramienną z A4 B6. Zawsze za mną chodziło radio RNS-D co prawda archaiczny już sprzęt ale robi robotę w wnętrzu. Zakupione w super stanie za nie duże pieniążki i całe szczęście z oznaczeniem 8D0 typowo z B5 ?. Przyszedł moment na mały wypad z klubem. Padła decyzja... Wypadało by coś zrobić z tą ?. Wybór padł na gwint MTS Gold. Zdania podzielone na temat tego gwintu jak w każdym temacie. Montaż zleciłem pewnemu warsztatowi w Wolsztynie...?? Niestety po montażu dostałem informację o krzywej belce co powodowało obcieranie koła o sprężynę. Problem rozwiązał się gdy auto trafiło na warsztat z zamiarem wymiany belki. Na szczęście po oględzinach udało się znaleźć przyczynę nie chcianego efektu, jak się okazało została źle założona sprężyna... Efekt po założeniu gwintu ? : Auto pokonywało sprawnie kolejne kilometry, gwint spisywał się bardzo dobrze. Problemy z podsufitką w B5 jest każdemu bardzo dobrze znany. Tak też było i u mnie. Wszystkie elementy podsufitki poszły w czarny lakier. Praca całkiem przyjemna najgorzej to wszystko rozebrać. Efekt był zadawalający jak na pierwszy raz. Nie było na co czekać i przed zimą udało się jeszcze założyć lotkę ALA RS. Lotka oddana do lakierowania Zakupiony potrzebny klej i można było działać w temacie. Spasowanie jak na taki element zadawalające. Przymiarka na sucho: Po lakierowaniu i montażu: Jako, że przyszedł czas zimowy i szybko zaczęło robić się ciemno. Postanowiłem zrobić coś z reflektorami. Zakup reflektorów DEPO jak i również przy tym produkcie jest mnóstwo zdań za i przeciw. Moja ocena jeśli chcemy w reflektory DEPO założyć zwykłą żarówkę H7 lub LED'a H7 to nie polecam zakupu. Widoczność mizerna. Decyzja padła na zakup zestawu HID barwa 4700K tak wiem gdzie spryskiwacze gdzie samopoziomowanie...?!?!?? Otóż po założeniu tego zestawu w końcu jazda w nocy była przyjemnością to był udany zakup. Od momentu montażu i odpowiednim ustawieniu świateł!! Auta z przeciwka nie mrugały. W między czasie udało się zmienić ramiona wycieraczek z passata FL. Zdecydowanie lepiej zbierają wodę i nie ma efektu podskakiwania podczas szybszej jazdy. Niestety brak foto ?. I w taki sposób kończymy sezon 2k20. Sezon 2k21 sądzę, że był skromniejszy. Dużo rzeczy udało się zrobić w poprzednim sezonie. Nowy sezon zaczęliśmy od przyciemnienia tylnych szyb 80%. Padła decyzja, Flaty zostają kołami zimowymi. Zaczęło się poszukiwanie felg do auta. Im więcej felg tym mniej zdecydowania co do wzoru. Jako, że B5 to już auto ponad 20 letnie decyzja padła na felgę z rantem. JR 23 18'' ET 45 8,5J Zanim postanowiłem o montażu felg na auto podziało się trochę przy przednim zderzaku. Grill ALA RS już był ale czegoś jednak brakowało do ? z przodu... Dużo ludzi poszukuje kratek w zderzak w plastrze miodu. Jedyne wyjście zrobić je samemu... Auto po montażu felg oraz kratek w zderzak: Koła JR 23 215/40. Sezon dopiero co się zaczął a w środku pojawiły się dwa nowe elementy. Zakupiona kierownica z lekko ściętym dołem z dodatkiem alcantary. Bardzo przydatny element zwłaszcza w nocy gdy ktoś zapominalski zapomni wyłączyć długie??? Fotochrom z A4 B6 pasujący na oryginalne mocowanie z B5, równie podłączony zgodnie ze sztuką. Dookoła się dzieje, ale coś cicho i nudno z tyłem. Przyszła pora zająć się tyłem by jednak lepiej to wyglądało. Dokładka PDC (Wizja pokombinowania z nią na sezon 2k22) Montaż dokładki oraz zmiana końcówek wydechu co prawda mogły być większe... Ale nadal lepsze niż dwie rurki w dół ?. Zmiana ramienia wycieraczki tył A3 8P. Szybki wyskok w trio Pojawił się problem z licznikiem ? 1/2 Fis Jaeger postanowił odejść na zasłużoną emeryturę. Zastąpił go pełen FIS VDO wraz z manetką do Fis'u oraz manetką od tempomatu. Do pełni szczęścia zostały do podłączenia komunikaty otwarcia drzwi. Wraz z zakupem dokładki tył PDC udało się od jednej osoby lokalnie zakupić zderzak pod spryskiwacze lamp, dobra cena nie można było przejść obojętnie. Zderzak zanim poszedł w lakier przeszedł małą zmianę. Lokalny plastikarz wziął zderzak pod swoje skrzydła i wykonał usługę. Modyfikacja polegała na usunięciu wnęki na tablicę rejestracyjną. Zderzak zrobiony na gładko oddany do lakiernika i po czasie założony na auto. Spryskiwacze podłączone i oczywiście działają. Wygląd auta bez rejestracji zdecydowanie się polepszył. A, że to A4 nie chcę się pchać w zderzaki od S4 mimo, że robią konkretną robotę. Pytania w jaki sposób montuję tablicę? Otóż sposób jest łatwy, jedyne co trzeba pamiętać aby powierzchnia była czysta i odtłuszczona. Kilka wypadów autem na zloty. Udało się również przywieźć nagrody do domu. 1.Nagroda 3 miejsce na najniższe auto zlotu. 2. Nagroda 1 miejsce w konkursie na wnętrze zlotu. Kilka fotek: Zbliża się koniec sezonu 2k21 Trochę luzu w kadrze na Hallowen ?? W Listopadzie auto trafiło na korektę lakieru oraz na odświeżenie wnętrza. Sezon kończymy małą dogodnością oraz doposażeniem. Lampki w boczki drzwi. Trochę rezania i lampki na miejscu. Bardzo przydatny mod jeśli ktoś lubi wiedzieć gdzie kładzie nogę ?? Zima Rok 2021 Zakończony. Auto przejechało sezon perfekcyjnie. Zima jak zima siedzi się w domu i coś tam się kombinuję wieczorami. Pomysł padł aby zmienić coś w konsoli środkowej. Chwila przepatrzenia odnośnie tematów o radiu do B5. Android nie wchodził w grę nie mam jakoś zaufania do takiego sprzętu a po drugie wygląd. Zakupiłem RNS-E z A6 C5. Wiadomo radio nie pasuje do kieszeni w B5 więc wymagało docięcia, został również odświeżony front. Radio teraz wygląda na prawdę dobrze i zdecydowanie polepszyła się jakość muzyki, dodatkowo dołożona zmieniarka cyfrowa Yatour z mikrofonem. Wnętrze stało się młodsze ?. Sezon 2k22 dopiero się zaczął Koła JR 23 zostały jeszcze na jeden sezon. Mam pomysły odnośnie auta będziemy szli w jakiś kolor dodatków, może jakieś propozycje? Ale najpierw serwis Coming soon...2 punkty
-
Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.1 punkt
-
1 punkt
-
WAUGU44D22N007350.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8KXDA004416.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8U6GR109431.pdf1 punkt
-
Te kolanka niewiele kosztują. Licz się jednak z tym, że trzeba wężyk wciskać na gorąco w te kolanko, bo normalnie nie wejdzie. Ja podgrzewałem zapalniczką, żeby zmiękczyć wężyk ale najbardziej odpowiednia by była opalarka.1 punkt
-
Kupiłem podświetlenie tablicy rejestracyjnej na Allegro z ASO Wrocław. Popełniłem błąd.1 punkt
-
Za dnia nie wyjeżdża, nie obnosi się ze złotem jak ci z Lichenia.1 punkt
-
1 punkt
-
WA1BNAFY0J2215293.pdf1 punkt
-
WA1BNAFY0J2215293.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8E03A030791.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8E84A286002.pdf1 punkt
-
WAUZZZ4G3JN121776.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8E46A239892.pdf1 punkt
-
WA1CNAFY4J2118490.pdf1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00