Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07/29/23 uwzględniając wszystkie działy
-
Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.1 punkt
-
1 punkt
-
Co do samochodu to nie będę się zbytnio opisywał, powiem tylko, że kupione okazyjnie w 2013 r. po wymianie wszystkiego co się psuje plus przeróbce pompki oleju na model z silnika 1.9 tdi. Auto miało jednego właściciela w PL, kupione zostało na firmę. Poprzedni właściciel sprowadził je osobiście i auto wziął w leasing. Jest nawet raport rzeczoznawcy (wymogi leasingu). Autko genialne, bardzo wygodne. Jeżeli będę zmieniał to tylko na większe CCCO lub Volvo. Wszyscy narzekali na ten silnik, a dla mnie jest on normalnym dieslem, który dzieli swoje słabości z innymi nowymi dieslami. Jeżeli ktoś dba o samochód i w niego inwestuje, a nie robi auta u Janusza po kosztach, to nie ma co narzekać. Auto z uwagi na 3 w rodzinie traktowane z dużą troską. Części z najwyższej półki. Wymiana na czas. Olej co 10k km. Pomimo posiadania "nowszych aut" uważam, że to Audi daje największą frajdę z jazdy. Jest bardzo przewidywalne, lata przyklejone do drogi i wcale nie odstaje mocowo od mocniejszych aut w rodzinie objeżdża obecnie nowsze auto w rodzinie (BMW 330e). Wyposażenie seryjne to prawie pełen S-Line bez pakietu zewnętrznego. Zawias 1BV dawał swoje odczuć na polskich drogach, ale jeżeli jest równo, to Audi leciało jak przyklejone. Obecnie założony gwint Vogtland'a z wymienionymi amortyzatorami z tyłu na Bilsteiny (całość nowa). Największy minus to brak quattro. Na mokrej nawierzchni potrafi booksować kołami na 4 biegu. Przy ok 340k km dopadła mnie bolączka 16V czyli pęknięta głowica przy końcówce świecy żarowej, która została ujawniona podczas wymiany uszczelniaczy zaworowych (auto dymiło na niebiesko przy odpalaniu). Wymieniono głowicę na nową (!) marki AMC. Dodatkowo wymieniono zawory i inne elementy pod pokrywą zaworów. Wyczyszczono kolektor dolotowy z nagaru. Po tej inwestycji auto skierowano do FMotors do Gdańska na zmianę turbo na większe GTB 2056 i wykonanie dolotu z kwasówki z centralnym FMIC. Wcześniej wydech został zrobiony w SLG Garage od turbo do tłumika końcowego. Na moje życzenie włożono katalizator sportowy. Obecnie, z uwagi na niewyrabiające wtryski, auto posiada moc tylko 220KM i 430Nm. Auto miało po tej operacji 220KM i 430Nm bowiem wyższe wartości blokowały wtryski. Wymieniono wtryski na Firady HF25 HF120 bo wykonawca się pomylił i zamiast mniejszych zamówionych podesłał grubsze. Podczas strojenia w WWE Tuning u Adriana auto wypluło 265KM i 493Nm. Na chwilę obecną auto posiada już pełen pakiet S-Line. Zderzak z przodu pochodzi z wersji DTM i został zakupiony w kolor. Kratki w zderzaku wykonane przeze mnie pod halogeny. Oryginalna dokładka z carbonu. Nie jestem z zawodu mechanikiem ale osobiście dbam i nadzoruje pracę przy moich autach. W tym audi 90% prac wykonałem sam lub z pomocą doświadczonego mechanika. Się dzieje lub się wydarzyło: SILNIK i NAPĘD - mapa silnika + turbo - DONE obecnie BIG turbo GTB 2056v plus FMIC - map sensor 4 bar 0281006059 - DONE - pompowtryski na Firad HF120 (zakupiłem HF25, zapłaciłem za HF25 a dostałem HF120) - DONE - wymiana skrzyni biegów JWS posiadającą dłuższe przełożenia - DONE - customowy wydech z kwasówki by SLG Street Lane Garage z sportowym katalizatorem - DONE - wymiana głowicy na... nową AMC - DONE - wymiana docisku na Sachs Performance + kevlar od Radzikowskiego - DONE - pełne plastiki w komorze silnika - DONE ZEWNĄTRZ - zderzak z z S-line lub DTM - DONE Kupiony w kolor plus ORYGINALNY spojler DTM z carobon'u - spoiler na klapę S-line - DONE - gwint - DONE marki Vogtland nówka sztuka (26 maja 2021 - wymiana tylnych amorów na Bilstein B8) - ori hak wpinany + bagażnik rowerowy na hak Thule'a - DONE - BOX dachowy Thule Spirit lub Dynamic - DONE - dokładka zderzaka tył S-Line - DONE - swap hebli z 320/288 na 345/300 - DONE - Eibach Pro-spacer 22 mm na ośke z tyłu - DONE - stabilizator tył od RS4 (obecnie 1BV) - DONE - lusterka zewnętrzne S4 - DONE WNĘTRZE - RSN-E Led - zmiana planów - wjechał Pioneer Z7200DAB z windą + antena DAB+ + bezprzewodowy Apple Carplay - iDension do iPod'a - DONE - zmiana planów - kompletne BOSE - DONE - wkład na kubki do podłokietnika - DONE - schowki pod fotele- DONE - elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA - DONE - zastaw TPMS - DONE W aucie zrobiono kolejny SWAP hamulców, tym razem na ORI S4 czyli 345/300, żadnych kompromisów i zacisków z T5. Tarcze nawiercane Rotingera z klockami Hella Pagid. Nie ma porównania do oryginalnych 288/245 czy nawet 320/288 które włożyłem niedługo po zakupie. Według notatek w auto włożono w same części i mody od dnia zakupu ponad 40k pln. Na lato założone felgi ori BBS CH-R 19" ET 35 8.5J z oponami 235/35/19. Na zimę ori 18 audi z oponami 225/40/18. W dalszej części wątku na bieżąco aktualizowane postępy prac i nowe zdjęcia. Było zaraz po zakupie na zakupionych specjalnie do niego BBS'ach - lato 2015 Październik 2017. Zima 2022 / 2023 2 listopada 20230 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00