Skocz do zawartości

W.W.

Pasjonat
  • Postów

    102
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O W.W.

Informacje

  • Imię
    Wojciech
  • Miasto
    Polska

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

1334 wyświetleń profilu
  1. Nr części("uszczelka") wg ETKA : 058 131 547 D Price:5,40 chyba euro więc w ASO ok.25pln.
  2. Tak wygląda odbijak stary w gnieżdzie aluminiowym .Odkręcamy uchwyt z wkładem,wymieniamy wkład (zdj.1) Przykręcamy s powrotem i gotowe. Ori wkład to koszt rzędu max 30 pln.
  3. Hej!Zajrzałem tu po dłuuugiej przerwie.W tym czasie jedną z najważniejszych czynności to niedawna wymiana przednich łożysk na nowe FAG(SKF) z nowymi piastami Meyle (identyczne jak ORI),opłacało się,bo jest cichutko w autku.Wymieniono płyn wspomagania G002000M2,zapobiegawczo dla dobra przekładni kierowniczej.Oczywiście odbijak z przodu silnika ORI już dawno wymieniony.Nowe amortyzatory ze średniej pólki, z tyłu, zastąpiły już zużyte w 80% orginały. Światła DRL firmy Einparts zostały wmontowane w szczeliny zderzaka,bo to jest właściwa akceptowalna wysokość ich montażu wzgl.jezdni.Narazie autko nie sprawia ,żadnych niespodzianek.Super jazda.Benzyna E10 ,okazuje odpowiednia dla tego silnika ALZ ,co było na tym forum dziwnie przemilczanym tematem.Przepustnica wyczyszczona,przewody BERU,cewka zapłonowa Bosch,profilaktycznie wymienione (łatwy dostęp). Nawet zafundowałem ORI gumowe wykładziny Audi na podłogę,bo na razie korytkowe poczekają na błoto pośniegowe. Podsumowując, trasę ponad 300 km pokonuję bez wysiłku,wygodnie w niecałe 3,5h. Pozdrawiam Was , WW
  4. Nie mam webasto,ale miałem do czynienia z palnikami na olej opałowy,i tam najważniejsza była dysza: np 1,0 gal/h o pewnym kącie rozpylenia. Pewnie w Webasto jest też jakaś dysza przez którą pod odpowiednim ciśnieniem paliwo jest tłoczone .Musi dojść do zapłonu w określonym czasie,inaczej po kilku sekundach sterownik wyłącza palnik.Zamiast oleju napędowego niektórzy stosowali kiedyś opałowy (tańszy ale nieodpowiedni, zbyt suchy,dla tdi ).Kiedy palnik nie startował,jedną z przyczyn była zatkana dysza,choć po drodze było 4 filtry (jeden w samej dyszy na stałe).Z "bio" benzyną pewnie jest podobnie.Stąd ,pewnie w autach z webasto taka ostrożność co do paliwa i jego parametrów.Można ostatecznie webasto wyłączyć,albo zasilać "oddzielnie",odpowiednim paliwem,ale komu by się chciało eksperymentować,robić jakieś "mody".Pod tym rządowym linkiem "gov".itd powinno być jasno napisane,nie tylko czego nie można tankować,ale CO MOŻNA I NALEŻY tankować. Przecież na tym powinno zależeć wszystkim "na górze" i w tzw sektorze paliwowym.
  5. A którą benzynę tankować do A4B6 1,6 8V silnik ALZ 102KM 74kW ? Wg książki należy E95. Teraz po dobrej zmianie co tankować, żeby nie uszkodzić auta? Tych silników akurat jest niewiele,ale są np w A4B7 kombi,więc jest problem.THX.
  6. Witam! Bardzo chciałbym wiedzieć więcej o tym zielonym autku. Mój VIN:WAUZZZ8E73A231426 Bardzo Dziękuję.Pozdr.WW
  7. Wracając do tematu,w roku 2023 zauważyłem,że przednie łożysko z prawej wyraźnie daje znać o sobie.Wymieniłem łożyska obydwa na nowe skf do tego piasty,kształt identyczny jak oryginał ,meyle.Łożyska wprasowane ,śruby 2x4 w zestawie z łożyskami.Teraz jest cichutko,aż się wierzyć nie chce. Z tylu jest na razie ok. Wymiana jest nieskomplikowana trwala 4 godziny. Stare łożyska audi i luzy jakie zobaczyłem,dopiero mi dały do myślenia,że powinienem je dawno wymienić.
  8. r Podnosimy auto kręconym podnośnikiem jak przy wymianie koła.Po odkręceniu koła , odkręcamy 11 śrubek torx mocujące nadkole i wyjmujemy je.Podpieramy wahacz żabą jak na zdj.Odkręcamy dolną śrubę i nakrętkę mocującą amortyzator i 2 śruby (górne mocowanie).Wymieniamy "bałwanek" (tu akurat biały) wraz z osłoną plastikową i mocujemy amortyzator w podporze dokręcając nakrętkę górną samoblokującą momentem 25Nm,przytrzymując tłoczysko płaskim kluczem 5mm żeby się nie obracało.Tak przygotowany amortyzator (ten sam lub nowy)z nowym zderzakiem ogranicznika ("bałwankiem")i osłoną,montujemy na miejsce.Zwalniamy "żabę" Zakładamy koło i gotowe.Wymieniamy amortyzatory z obu stron auta. Koszt części max 300PLN ale naprawdę warto Pozdr.WW
  9. Nikt normalny nie użyje oleju spożywczego do tego celu.Wszystkiemu winna zlepka ang.słówek "only" czyli "tylko" i mineral czyli mineralny.Olej mineralny do silnika każdy wie kiedy już trzeba,można stosować ale można i synthetic i semi synthetic (10W40 na przykład).Nikt nie obawia się o jakieś uszczelki itp.Ten do wspomagania,wymienia się niestety bardzo rzadko i starcza teoretycznie tylko, na całe życie samochodu.W skrzyni też trzeba sprawdzać poziom,ale tak się nim nie przejmujemy jak tym do wspomagania kierownicy.Dlaczego? Ponieważ nie ma już G002000 a jak ktoś wymienił i zaczęła ciężko kierownica chodzić,albo coś zaczęło cieknąć przeważnie piszą o maglownicy,której ewentualna naprawa,samo wymontowanie przyprawia o ciarki.Wtedy szuka się sposobu,żeby coś takiego nie zdarzylo się mnie. Stąd tyle niepewności,i ostrożności przy decyzji co kupić i co wlać,aby nie żałować.Ponieważ tu sami amatorzy łącznie ze mną (żeby nie było itd) to temat ciągle wraca.Z kolei znawcy tematu,czyli np ASO twierdzą,że G004000M2 też zielony i zawiera jakieś mineralne składniki,jest odpowiednikiem poprzedniego "onlyminarala".Dobrze przepłukać układ i kiedy na powrocie do zbiorniczka idzie już czysty zielony,to wężyk zakładać,sprawdzić poziom i dopiero wtedy zapuszczać silnik , aby sprawdzić jak lekko kręcić teraz można kierownicą,tzw "jednym palcem". Pozdr.WW
  10. Wielkie dzięki! Tym zastąpię stary,wieloletni G002000 ONLY MINERAL. Pozdrawiam,WW
  11. Hej! Wszedłem dziś do sklepu internetowego ,fonetycznie"ajparts kropka peel". Kiedyś kupowałem tam kilka rzeczy i na ich stronie wpisałem dane auta typ silnika i okazuje się,że mają mnóstwo rzeczy "pasujących (i nie pasujących) do twojego samochodu".I teraz jestem pewny tego,że płyn ,olej G 004 000 M2 (VW Audi) do wspomagania nadaje się do wielu aut nie tylko Audi A4B61,6 ALZ(-2000-2004) ale innych marek ,tych naprawdę premium i wypasionych. Również do mojego układu wspomagania,w miejsce starego G 002000. Są w ofercie tego "ajparts"-a najróżniejsze np.pompy wspomagania wszystkich znanych firm, tańsze i droższe.Rozwiało to do końca moje wszelkie wątpliwości odnośnie tej kompatybilności.Teraz wymienię na pewno. Cześć!
  12. Oto on:WAUZZZ8E73A231426. That's it.
  13. Cześć! I szacunek za zaangażowanie na forum,DEV. Właśnie tu próbuję dowiedzieć się co wlać,żeby nie spieprzyć.Mam świadomość,że trzeba koniecznie wymienić,póki nic nie cieknie,buczy,lekko chodzi itp.To jest auto dla dziadka wprawdzie,ale kupiłem już Febi 6162 cztery opakowania i 2szt. G004000M2.Kolega(pierwszy własciciel) ma A4B7'2005 kombi, silnik jak u mnie (1,6 102KM ALZ)i wymienił na Febi,ale on "robi trasy" tylko od czasu do czasu.Doceniam Twoje doświadczenie,więc powiedz jaki,który wybrać żeby nie żałować? W końcu i ten A4B6 1,6 ("green line" hehe)dobrze wygląda ,doinwestowany,tylko ten stary płyn nie daje mi spokoju ,jak wielu innym niezdecydowanym.Jestem ciekawy Twojej opinii. Pozdro! WW
  14. Dziękuję Ci.Czy byłbyś w stanie po Nr VIN powiedzieć mi który zalać? Mam płyny G004 M2,Febi 6162 .Jestem WKZ (rej.).Kto ew.mógłby rozpoznać tę przekładnię w pobliżu,jeśli byłbyś tak uprzejmy.Nie mam żadnych problemów ze wspomaganiem,ale poziom sprawdziłem z ciekawości i jest 2 mm powyżej minimum.Poza tym jest z pewnością stary.Naczytałem się i widzę,że to ważne.Pozdrawiam, WW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...