Skocz do zawartości

dlaczego

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dlaczego

Osiągnięcia dlaczego

1

Reputacja

  1. Strasznie mało tam miejsca w b5 2,5 tdi. Za chłodnicą powietrza jest osuszacz od klimy i słabo widzę możliwość wciśnięcia tam ogrzewania. Próbowałem w sobotę wcisnąć go z lewej strony za intercoolerem po uprzednim zdemontowaniu zbiornika spryskiwaczy i klaksonów. Bez totalnego przerobienia (zrobienia nowego w innym kształcie) nie ma szans. Próbowałem wcisnąć i ebersprechera dw5z i webasto thermo top c. Na jakimś niemieckim forum znalazłem info ze ktoś wymontował oryginalny filtr powietrza montując w jego miejsce stożkowy tym samym wygospodarował miejsce na piec. Nie bardzo mnie ta opcja przekonuje bo nie wiem czy nie wpłynie to in minus na motor. Już mi chodziła opcja po głowie żeby w bagażniku zamontować - bardzo rzadko z niego kożystam ale musiałbym przewody z płynem ciągnąć przez całe auto. Chyba jeszcze raz się zmierzę z przestrzenią za prawym intercoolerem - zobaczymy. Sprawa podłączenia nie powinna sprawić większych trudności ponieważ wszystko jest raczej dobrze opisane w necie. Rozważam jedynie jaki kontroler GSM wybrać by sterować tym przez telefon.
  2. Czy ma ktoś może fabryczne lub domontowane ogrzewanie postojowe w a4 b5 2,5 tdi quattro? Chcę coś takiego założyć ale z pierwszego rozeznania wszędzie bardzo mało miejsca i nie wiem czy piec się zmieści. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
  3. Wydaje się że mam dosyć świeżego newsa - audi wydało płytę do Navi RNS-E 2010 rok (wydanie dwupłytowe) - cena w ASO - zabójcza coś około 1600zł Może ktoś testował ???
  4. W przypadku fabrycznego BPW na ścianie grodziowej po prawej stronie jakieś 10cm w kierunku osi wzdłużnej pojazdu od przewodów klimatyzacji powinien znajdować się czujnik różnicy ciśnienia przed i za DPF-em. Jest do niego podłączone złącze elktryczne oraz dwa czarne przewody gumowe. Ponadto po prawej stronie silnika do turbiny powinien być właśnie przykręcony filtr DPF (taka dosyć duża puszka) z kilkoma czujnikami... To tyle z pamięci bo już ciemno na zewnątrz
  5. Witaj, Może zdradzisz na czym polega problem z Twoją A4 - a nuż widelec ktoś miał już podobny defekt i rozwiązanie gotowe
  6. Te "elipsy" to wynik znacznej różnicy temperatur oraz wysokiej wilgotności powietrza - czysta fizyka. Jak wyciągasz z lodówki butelkę schłodzonego piwa to także na jej powierzchni osadza się wilgoć . Żadne odgrzybianie nic tu nie pomoże. W pewnym stopniu można się pozbyć tego efektu zmieniając kierunek (dysze) i temperaturę powietrza.
  7. W poprzednim a4 z poczciwym AFN raz na trasie jadąc 90 km/h wykorzystując wszystkie mi znane techniki ECO jazdy udało mi się osiągnąć wynik na fisie po przejechaniu jakichś 80 km 3,8 litra /100km. Fis był wyzerowany już narozgrzanym silniku i po wyjechaniu z miasta więc trochę nierzeczywiste warunki jak na co dzień ale wynik godny odnotowania. Aha zapomniałbym dodać że aż mnie prawa noga rozbolała od tak delikatnego traktowania akceleratora Po zatankowaniu na fisie pojawił się teoretyczny dystans do przejechania ponad 1600 km :> Aktualna B7 z BPW niestety nie bardzo chce zejść w okolice 6l/100
  8. Auto na podnośnik, jędną śrubę wkręć trochę aby koło po "uwolnieniu" nie pofrunęło. Wejdź pod spód, złap się łapkami za zawiechę przy drugim kole i sprzedaj fest kopa oponie - zawsze pomaga Następnym razem posmaruj piastę tak by się nie zapiekało.
  9. A przeczytał kolega warunki gwarancji którą otrzymał od niemieckiego sprzedawcy??? Generalnie w samochodach Audi powyżej 2 lat mówimy o ubezpieczeniu kosztów napraw w formie specjalnej polisy. Znam taki przypadek z autopsji ponieważ w przypadku mojego poprzedniego samochodu około 3 m-ce po zakupie doszło do awarii sterownika skrzyni biegów. Gwarancja wystawiona przez niemiecki autohaus polegała na tym że musiałem pokryć koszty naprawy i po przedstawieniu rachunku z polskiej ASO otrzymałem zwrot poniesionych wydatków. Sutuacja spowodowana jest tym iż gwarantem w tym wypadku nie jest Audi AG tylko całkiem inna firma...
  10. 1. tak 1,4 tdi (zdaje się że oznaczenie AMF ale mogę się mylić) oraz 1,2 tdi w A2 2. Tylko i wyłącznie na PD 3. i tak i nie ponieważ np. wahacze mogą być identyczne (w niektórych wersjach np V8, S6 stosowano mocniejsze), stosowano różne zwrotnice tzn. z zdaje się żeliwa oraz ze stopów aluminium, inne amortyzatory, sprężyny, stabilizatory. Reasumując wahacze mogą ale nie muszą być takie same (należało by porównać dwa konkretne samochody posługując się vinem oraz Etką) reszta upraszczając jest inna ale również odsyłam do Etki. Oczywiście tak jak pisze swiezak84 należy określić modele które porównujemy.
  11. Mój stary Bordnetz miał nr 8e0 907 279L a nowy 8e0 907 279N
  12. Jest to system dający możliwość dostosowania poszczególnych układów samochodu do indywidualnych potrzeb/upodobań możesz modyfikować: reakcję na naciśnięcie na pedał przyspieszenia siłę wspomagania i o ile jest opcjonalny dynamiczny układ kierowniczy stopień przełożenia zachowanie skrzyni biegów (tylko automat) - nie ma trybu "s" wybieranego dźwignią o ile jest drive select zawieszenie o ile jest opcjonalne o zmiennej charakterystyce tryb indywidual dostępny zdaje się przy pełnym MMI z navi
  13. Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem że na wskutek nieprawidłowego działania zaworu na zbiorniku z węglem aktywnym dochodziło do wytwarzania znacznego podciśnienia w zbiorniku. W efekcie takiego stanu rzeczy pompa paliwa wraz z całym koszem i dnem zbiornika wędrowała do góry i dochodziło do zwarcia i przepalania zbiornika. Sprwadź czy w sytuacji gdy pojeździsz z odkręconym korkiem wlewu paliwa problem dalej występuje - jeśli nie to rozwiązanie gotowe [br]Dopisany: 11 Lipiec 2009, 00:25_________________________________________________oczywiście chodziło o przepalanie bezpiecznika a nie zbiornika....
  14. Wcześniej miałem B5 i radio wcisnąłem w szczelinę na książkę serwisową po kołem kierownicy - teraz mam B7 i rozwiązanie przenisłem żywcem - żadnych wkrętów, rzepów, dodatkowych otworów "technologicznych". Kolega ma identycznie w A6 - polecam[br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 22:39_________________________________________________Zapomniałem dodać że moje radio to president harry II (pewnie nie wszystkie dadzą się wcisnąć)
  15. Masz rację że trzeba podłączyć po dodatkowym kablu od sterownika Bordnetz do przesłon (jak dokładałem skrętne to tych dodatkowych kabli było więcej). Jeśli idzie o sam Bordnetz to pomimo iż miałem fabryczne p/mgielne nie obyło się bez wymiany na wersję HIGH (numer musiałbym sprawdzić w Etka) Ja jestem na ukończeniu takiego projektu - tzn w miejsce reflektorów wbudowałem Bixenony skrętne (AFS) z białym kierunkiem. Dużo zmian w instalacji ale możliwe do zrealizowania. Wymieniłem min. bordnetz, dołożyłem czujniki na zawieszeniu + sterownik. Został mi zderzak ze spryskiwaczami i od razu dołoży się PDC na przód bo nie mam. a jak podłączyłes lampy zeby wszystko dzialało. ja nie mam długich brakuje mi jednego kabla od przesłony do bordnez i nie wiem gdzie go wpiąć . gadałem z jednym gosciem i wie gdzie go wpiąc tylko nie powie a u niego robocizna sporo kaski kosztuje. a i powiedział ze jak bordnez dał sie przeprogramowac na xenony to nie trzeba wymieniac, chyba ze ktos ma bide wersje bez halogenow to wtedy bordnez do wymiany . Co ty na to??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...