Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Przymiarka do zmiany AKN na BAU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanko.

Czy silniki BAU dostępne były tylko ze skrzynią tiptronik? Pytam ponieważ, w przyszłości chciałbym zapiąć ten silnik mojej staruszce :) Gadałem kiedyś z Piotrusiem i powiedział, że technicznie jest to możliwe i że problem byłby tylko z szyną CAN ale też do opanowania. Natomiast dzisiaj czytałem na forum to opracowanie - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127017.0 i tam napisane, że w A6 ten silnik jest tylko z tiptronikiem. Czy w A4 te silniki występują z 6 biegowym manualem?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czemu chcialbys pakowac BAU do B5? Masz za duzo pieniedzy? :cool1:

Opublikowano

Can jest tylko miedzy pompa a sterownikiem,wiec jak podpasowala by twoja pompa to nie widze przeszkody.

Opublikowano

Czemu chcialbys pakowac BAU do B5? Masz za duzo pieniedzy? :cool1:

Chcę zmienić silnik właśnie dlatego, że mam za mało kasy i nerwów, żeby jeszcze w nim dłubać. Chciałbym mieć tylko porządny silnik V6 a o zmianie auta na razie nie ma mowy. Poza tym auto ma wszystko czego od niego oczekuję, poza bezproblemowym silnikiem :)Widziałem silnik BAU, ze skrzynią komputerem i całym osprzętem za 4700 i ta cena wydaje mi się do przyjęcia - 4700 za święty spokój i delektowanie się jazdą a nie paranoje pt. co tym razem pierdolnie :) Cały czas mam problem z kątem wtrysku, który jak auto postoi chwilę na biegu jałowym cholera wie dlaczego zaczyna zapierd...do 4BTDC więc o dynamicznym ruszeniu spod świateł nie ma mowy, falowanie mocy - czasami ona jest a czasami nie ma, odpalanie gorącego silnika śni mi się już po nocach i doprowadza do schizy - (wina stoi prawdopodobnie po stronie wtryskiwaczy albo pompy (byłaby to już 2ga) albo cholera wie czego - samo dowiedzenie się o co chodzi pewnie wiąże się z kolejnymi kosztami, które bym poniósł. Nie mam również w pobliżu dobrego mechanika, który nie potraktuje mnie jak źródełko pieniędzy, które trzeba wysuszyć wszelkimi sposobami. Nie mam pojęcia jak temu zaradzić więc postanowiłem w przyszłości w ten sposób rozwiązać ten problem.[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2010, 20:02_________________________________________________

Can jest tylko miedzy pompa a sterownikiem,wiec jak podpasowala by twoja pompa to nie widze przeszkody.

Nie chcę mojej pompy, wszystko wypad i wkładam wszystko BAU[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2010, 20:03_________________________________________________A bebechy mojego silnika na części i już, oczywiście te które są jeszcze w jakimś przyzwoitym stanie... [br]Dopisany: 07 Wrzesień 2010, 20:05_________________________________________________Pytanie tylko czy te silniki są z 6biegowym manualem, bo w A6 podobno nie ma a na allegro widziałem BAU z A4 i tam był z manualem, no chyba, że gościu ściemnia, że to BAU[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2010, 20:11_________________________________________________Chyba trochę przesadziłem... :) zły dzień wczoraj miałem :)
Opublikowano

Jak chcesz uniknac kosztow... to ja bym w ogole odrzucil temat 2.5TDI.

Obawiam sie, ze zabawy z BAU w B5 bedzie sporo [szczegolnie elektronika, zegary].

Opublikowano

Jak chcesz uniknac kosztow... to ja bym w ogole odrzucil temat 2.5TDI.

Obawiam sie, ze zabawy z BAU w B5 bedzie sporo [szczegolnie elektronika, zegary].

U mnie nie ma komputera w zegarach, mam tylko podstawowe kontrolki więc może nie będzie problemu?
Opublikowano

Witam,

co prawda z moim AKN'em jak na razie spokój po wszystkich modyfikacjach za pomocą vag'a, wymianie uszczelek i paru innych pierdołach, typowych bolączkach V6-tek. Aczkolwiek temat ciekawy, to osobiście chyba wolałbym sprzedać auto niż pakować nowy silnik. Rozumiem że o 1.9 nawet nie chcesz słyszeć :decayed:

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie, nie.. :) Nie chcę klekota.. Sprzedać mówisz?.. i co dalej, kupić to samo co mam w nie wiadomo jakim stanie? :) Nie stać mnie na niunię po 2004 a tylko silniki po tym roczniku mnie interesują. Kumpel ma silnik BCZ i to jest bajka jak to jedzie...

Opublikowano

W takim razie powodzenia. Pewnie wielu z Nas pojdzie Twym sladem w przypadku zgonu serca w naszych audiczkach :) Osobiscie tez nie wstawilbym rzedowki, za bardzo zakochalem sie w V 6:)

Pozdrawiam

Opublikowano

Strzelił mi ostatnio rozrząd i brałem mocno pod uwage włożenie w miejsce mojego AFB jakiegoś nowszego B..., ale zrezygnowałem bo tak naprawdę to nie wiadomo co sie kupi. A jak kupisz silnik to mimo zapewnień sprzedającego, że jest ideał i tak pasuje wymienić rozrząd, a wiadomo jakie to koszty w 2.5

Opublikowano

Strzelił mi ostatnio rozrząd i brałem mocno pod uwage włożenie w miejsce mojego AFB jakiegoś nowszego B..., ale zrezygnowałem bo tak naprawdę to nie wiadomo co sie kupi. A jak kupisz silnik to mimo zapewnień sprzedającego, że jest ideał i tak pasuje wymienić rozrząd, a wiadomo jakie to koszty w 2.5

W zasadzie przy wymianie rozrządu prawie połowę kasy płaci się za robociznę. Myślę, że jestem w stanie sam sobie wymienić rozrząd (z pomocą brata mechanika)... poza tym po tych 3 latach obcowania z tym silnikiem nie dam się tak łatwo nabić w butelkę :) Zawsze to można się jakoś też zabezpieczyć w umowie. Myślę też, że taki silnik BAU nawet jak by miał 300tys przejechane to i tak będzie lepszy niż nasze A.. :)

PS. Jestem na forum już 3 lata a jeszcze nie widziałem wpisu osoby z tym silnikiem, że mu coś padło - a to już coś znaczy :)

Opublikowano

W zasadzie przy wymianie rozrządu prawie połowę kasy płaci się za robociznę.

Kompletny rozrząd trochę kosztuje..., pisałeś o silniku za 4700 + 1500-2000 za rozrząd to juz daje pokaźną sumę, a na 100% dojdą jeszcze jakieś koszta. Nie lepiej zmienić na B6?

Opublikowano

:hi:

A ja myślę że kolega Grzegorz dobrze kombinuje. Wywalić AKN-a póki jest jeszcze na chodzi sprzedać go i część kosztów się zwróci(myślę że połowa) Także moim zdaniem to dobry pomysł. Tym bardziej że jeszcze z bratem mechaniku ją to daje kolejne oszczędności. FAkt nigdy nie wiadomo co kupisz :confused4: Ale też jestem fanem 2.5 także będę śledził temat i trzymał kciuki :good:

Opublikowano

No właśnie, za rozrząd bym płacił tylko za części - robocizna odpada a wiemy jaka ona droga. Żeby dorwać jakieś przyzwoite B6 2004/2005 no to trzeba się liczyć z kosztami ok 35-38 tys a i tak nie wiadomo co się kupi - i rozrząd też będzie trzeba zmienić i pewnie jeszcze coś się trafi w zawieszeniu. Swoje auto już znam i wiem, że brakuje mu tylko lepszego "serducha" bo reszta jest sprawna i naprawdę mi odpowiada. Kupując drugie auto od razu staję przed faktem dokonanym czyli jeżeli będzie trzeba a zapewne będzie, muszę od razu wykładać kasę na rozrząd i inne pierdoły, które na pewno trzeba będzie kupić. W moim przypadku może to być proces długofalowy, czyli kupuję sobie silnik, który może sobie nawet poleżeć troszkę póki nie zbiorę odpowiednich środków na dodatkowe koszty. Nie potrzebuję luksusów, potrzebuję auto, które mi długo posłuży i da przyjemność z jazdy a takie 180konne BAU w lżejszym nadwoziu B5 może naprawdę fajnie jechać.

Opublikowano

Witam, mam pytanko.

Czy silniki BAU dostępne były tylko ze skrzynią tiptronik? Pytam ponieważ, w przyszłości chciałbym zapiąć ten silnik mojej staruszce :) Gadałem kiedyś z Piotrusiem i powiedział, że technicznie jest to możliwe i że problem byłby tylko z szyną CAN ale też do opanowania. Natomiast dzisiaj czytałem na forum to opracowanie - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127017.0 i tam napisane, że w A6 ten silnik jest tylko z tiptronikiem. Czy w A4 te silniki występują z 6 biegowym manualem?

Pozdrawiam.

DAJ SOBIE SPOKÓJ

Opublikowano

ja za tą kasę wsadził bym 1,9 i zamodził go na taką moc że 2,5 nawet nie może o takiej śnić :gwizdanie: i nie gadajmy o dźwięku... przy dieslu.... jest po prostu szybszy bardziej równy klekot

Opublikowano

Nie przekonujcie mnie czy warto czy nie bo decyzja i tak należy do mnie, bardziej przyjąłbym pomoc techniczną, czyli jakich problemów się spodziewać... :)

Ps Ma ktoś namiar na Piotrusia? Gdzie on się teraz podziewa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...