turdzi Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Z tego co wiem to jednomas bez wzmocnienia, pod wzg. żywotnosći jest tyle warty co dwumas :gwizdanie: niedomiary gdzie cos tak mądrego wyczytałeś........... :gwizdanie: i napisz konicznie jak go wzmocnic Jednomas to jak sama nazwa wskazuje to jedna masa czyli jeden odlew bez części ruchomych przykręcany do walu a na niego wkręca sie docisk z tarcza , inaczej to zwykle kolo zamachowe wiec co ma w nim sie zepsuć ?.......to cześć dożywotnia. W dwumasie masz dwa takie kola połączone sprężyna i ruchome względem siebie o np; 1/4 lub pol obrotu ,tak ze to czego nie stłumi sprzęgło przejmie jeszcze sprężyna , a jak sie zerwie to w ekstremalnym przypadku może ci jedna z tych mas wylecieć bokiem skrzyni podobno calkiem dobre opinie sa o zestawie Valeo [jednomas] ale ile w tym prawdy to nie wiem ... moze ktos ma taki zestaw z mocnym momentem ... zeby ci to zobrazowac....... Siemian ma u siebie i jesli jego przezyje, to wszystko przezyje ..........
spanky Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Siemian ma u siebie i jesli jego przezyje, to wszystko przezyje .......... no to poczekajmy az tu zajrzy i cos napisze ...
Kowi87 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Tudzi zobacz do wątku Mekto, niecały rok upalał w dieslu (wtedy jeszcze 173km)tego jednomasa i miał być taki wspaniały i jednak nie był- wysypał sie, na gg pisał że jak wstawiać jednomasa to tylko wzmocnionego :gwizdanie: bo róznica w działaniu olbrzymia Obecnie mam dwumasa i na starcie wleciałw setup 160&350nm, ale teraz dojdą nowe graty i obawiam sie że go szlak trafi po pierwszej przejażdźce, a w jakiej cenie mozna takiego jednomasa dorwać [br]Dopisany: 10 Wrzesień 2010, 20:53_________________________________________________A co do jednomasa jakie są róznice w prowadzeniu przy zmianie biegów w trasie, szybkim starcie czy staniu w korku
turdzi Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 sie, na gg pisał że jak wstawiać jednomasa to tylko wzmocnionego :gwizdanie: bo róznica w działaniu olbrzymia ale jak fizycznie kawalek metalu ma sie zepsuc ? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81238.0 pierwsze 3 zdjecia ! A teraz przeczytaj co napisales , i nie kompromituj sie juz bardzej..............[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2010, 21:22_________________________________________________ A co do jednomasa jakie są róznice w prowadzeniu przy zmianie biegów w trasie, szybkim starcie czy staniu w korku zadne , jak masz sprawny samochod i dobre nowe sprzeglo dobrego producenta to wszystko dziala jak poprzednio za wyjatkiem tego ze znikaja drganiana jalowym , nie ma opoznienia w reakcji na gaz i dozywotnia twalosc.Auto po prostu jezdzi po mesku a nie jak dla cioty lub dziadka.
aju Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 ja nigdy sobie nie wstawię jednomasa :gwizdanie:
turdzi Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 no to poczekajmy az tu zajrzy i cos napisze ... pisal w watku u siebie , musisz sie cofnac pare stron... ja nigdy sobie nie wstawię jednomasa :gwizdanie: boś łoś , jakos 90 lat motoryzacji bez niego zylo i wszystko jakos dzilalo , a pamietaj ze wtrysk paliwa i turbo wymislili juz w latach 20
Kowi87 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Turdzi pisałem ogólnie o sprzęgle i jednomasie, jak ma być konkretnie to prosze Chodziło mi o sprzęgło jak ogólnie w tytule tematu, a z przyzwyczajenia pisze zawsze jako "dwumas pada itp" 6.Moje jednomasowe sprzęgło co to miało wytrzymać nie wiadomo ile zaczęło się ślizgać i dmuchając na zimne dziś zostało wysłane do Pana Marka Radzikowskiego. Po tym stwierdzeniu wnioskuje że taki jednomas ze sprzęgłem podziała tyle co seryjny dwumas przy mocach powyzej 50% w stosunku do serii(mój lata rok i póki co sie nie slizga) i jeszcze na podważenie swojej wypowiedzi co do róznicy zwykłewgo a wzmocnionego sprzegła dla jednomasa Sprzęgło pokazało ile traciłem na tym starym. Dziś robiliśmy pomiary przyspieszenia od 0-100 i najlepszy czas jak zrobiłem to 7,56 więc jak na rodzinnego diesla nie można narzekać.
aju Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 boś łoś , jakos 90 lat motoryzacji bez niego zylo i wszystko jakos dzilalo nie odpowiada mi praca sprzęgła i sposób ruszania bez dwumasu... ja lubię z wygodą ruszyć a ajms pokojnie trzyma 380-420Nm i niech się nie wypowiadają teoretycy bo mam takie auta pod nosem i jedżą codziennie i jakoś żyją z dwumasami
turdzi Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 nie odpowiada mi praca sprzęgła i sposób ruszania bez dwumasu... ja lubię z wygodą ruszyć a ajms pokojnie trzyma 380-420Nm jesli komus cos szarpie to jakies g...... wsadzil a nie kolo jednomasowe a raczej g.... tarcze bez tlumikow albo z bardzo mocnymi . Ma mam jednomas na orginalnej tarczy ( ktora jak wiesz nie jest przystosowana do jednomasy ) i jak bym ci nie powiedzla ze tam jest kolo jednomasowe to bys nie wyczol roznicy. 6.Moje jednomasowe sprzęgło co to miało wytrzymać nie wiadomo ile zaczęło się ślizgać i dmuchając na zimne dziś zostało wysłane do Pana Marka Radzikowskiego. Po tym stwierdzeniu wnioskuje że taki jednomas ze sprzęgłem podziała tyle co seryjny dwumas przy mocach powyzej 50% w stosunku do serii(mój lata rok i póki co sie nie slizga) Kowi87 czytasz bez zrozumienia i masz nikle pojecie o mechanice a przede wszystkim o zasadzie dzialania sprzegla. Jesli cos w sprzegle slizga to jest to tarcza a nie kolo bo to ona slizga sie na kole a nie odwrotnie , a mowiac wzmocnic sprzeglo ( a nie kolo powtorze to juz 3 raz....... ) ma sie na mysli wymiane okladziny tarczy i zmiane docisku ( jak sam nazwa wskazuje - dociska tarcze do wczsniej wspomnianego kola ) na taki o mocniejszej sile docisku. Ot tak wyglada twoje wzmocnienie kola , a wterminologi osob ogarniajacych to w chodz minimalny sposob nazya sie to wzmocnieiem sprzegla
aju Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 jesli komus cos szarpie to jakies g...... wsadzil a nie kolo jednomasowe a raczej g.... tarcze bez tlumikow albo z bardzo mocnymi .Ma mam jednomas na orginalnej tarczy ( ktora jak wiesz nie jest przystosowana do jednomasy ) i jak bym ci nie powiedzla ze tam jest kolo jednomasowe to bys nie wyczol roznicy. możliwe, nie ja to montowałem i nie wiem co tam siedzi, mogę stwoerdzić tylko moje odczucie na temat tego czym się przejechałem
Kowi87 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Turdzi nie przecze nie jestem w mechanice biegły, nie zajmuje sie tym, ale wiem jak zbudowane jest sprzęgło, co nie zmienia faktu ze takie sprzęgło na jednomasie tez nie jest złotym środkiem :gwizdanie: na przykładzie tego konkretnego cytatu co wczesniej umieściłem :gwizdanie: i wiem że jeśli bym sie skusił na takiego jednomasa to sprzęgło seryjne bym tam nie wytrzymało dłuzej niz rok tym bardziej w Q bo jest bardziej obciazone niż w ośce. A teraz wróćmy do tematu czy ktoś uzytkuje jeszcze wzmocnione sprzęgło na dwumasie
Pucek Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Turdzi nie przecze nie jestem w mechanice biegły, nie zajmuje sie tym, ale wiem jak zbudowane jest sprzęgło, co nie zmienia faktu ze takie sprzęgło na jednomasie tez nie jest złotym środkiem :gwizdanie: na przykładzie tego konkretnego cytatu co wczesniej umieściłem :gwizdanie: i wiem że jeśli bym sie skusił na takiego jednomasa to sprzęgło seryjne bym tam nie wytrzymało dłuzej niz rok tym bardziej w Q bo jest bardziej obciazone niż w ośce. A teraz wróćmy do tematu czy ktoś uzytkuje jeszcze wzmocnione sprzęgło na dwumasie Gregory, od niedawna Colo ciekawe na czym jeździł Poziek i na czym jeździ Nosb do klekota to nie problem spasować jednomasa, ale do 1.8T nie ma żadnej ciekawej alternatywy, bo z vr6 nie pasuje
CoLo Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Turdzi nie przecze nie jestem w mechanice biegły, nie zajmuje sie tym, ale wiem jak zbudowane jest sprzęgło, co nie zmienia faktu ze takie sprzęgło na jednomasie tez nie jest złotym środkiem :gwizdanie: na przykładzie tego konkretnego cytatu co wczesniej umieściłem :gwizdanie: i wiem że jeśli bym sie skusił na takiego jednomasa to sprzęgło seryjne bym tam nie wytrzymało dłuzej niz rok tym bardziej w Q bo jest bardziej obciazone niż w ośce. A teraz wróćmy do tematu czy ktoś uzytkuje jeszcze wzmocnione sprzęgło na dwumasie Gregory, od niedawna Colo ciekawe na czym jeździł Poziek i na czym jeździ Nosb do klekota to nie problem spasować jednomasa, ale do 1.8T nie ma żadnej ciekawej alternatywy, bo z vr6 nie pasuje Poziek jeździł na tym co "my" i dwumas u niego trzymał się bardzo dobrze. Najlepiej jak by sam tu wpadł i opowiedział ale nie wiem czy dalej ma "żółtka" przy nicku Co do alternatywy do 1.8t to coś tam jest ale nie pamiętam dokładnie osprzętu Muszę jeszcze raz się zapytać guru GTO
Pucek Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 noo jest jest ale za dużą kasę, mam na myśli 1.8T dlatego też, warto wyłożyć na nowego dwumasa + wzmocnione sprzęgło u radzika i jest wszystko OK
Buba Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 a z g60 cos mi sie o uszy obilo ze mozna ale nie dam sobie reki uciac
turdzi Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Turdzi nie przecze nie jestem w mechanice biegły, nie zajmuje sie tym, ale wiem jak zbudowane jest sprzęgło, co nie zmienia faktu ze takie sprzęgło na jednomasie tez nie jest złotym środkiem :gwizdanie: na przykładzie tego konkretnego cytatu co wczesniej umieściłem :gwizdanie: i wiem że jeśli bym sie skusił na takiego jednomasa to sprzęgło seryjne bym tam nie wytrzymało dłuzej niz rok tym bardziej w Q bo jest bardziej obciazone niż w ośce. A teraz wróćmy do tematu czy ktoś uzytkuje jeszcze wzmocnione sprzęgło na dwumasie Gregory, od niedawna Colo ciekawe na czym jeździł Poziek i na czym jeździ Nosb do klekota to nie problem spasować jednomasa, ale do 1.8T nie ma żadnej ciekawej alternatywy, bo z vr6 nie pasuje Poziek jeździł na tym co "my" i dwumas u niego trzymał się bardzo dobrze. Najlepiej jak by sam tu wpadł i opowiedział ale nie wiem czy dalej ma "żółtka" przy nicku Co do alternatywy do 1.8t to coś tam jest ale nie pamiętam dokładnie osprzętu Muszę jeszcze raz się zapytać guru GTO jest , jest , i to na OEM owym osprzecie http://www.034motorsport.com/engine-components-18t-flywheel-billet-steel-audi-a4-18t-p-614.html
CoLo Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Turdzi nie przecze nie jestem w mechanice biegły, nie zajmuje sie tym, ale wiem jak zbudowane jest sprzęgło, co nie zmienia faktu ze takie sprzęgło na jednomasie tez nie jest złotym środkiem :gwizdanie: na przykładzie tego konkretnego cytatu co wczesniej umieściłem :gwizdanie: i wiem że jeśli bym sie skusił na takiego jednomasa to sprzęgło seryjne bym tam nie wytrzymało dłuzej niz rok tym bardziej w Q bo jest bardziej obciazone niż w ośce. A teraz wróćmy do tematu czy ktoś uzytkuje jeszcze wzmocnione sprzęgło na dwumasie Gregory, od niedawna Colo ciekawe na czym jeździł Poziek i na czym jeździ Nosb do klekota to nie problem spasować jednomasa, ale do 1.8T nie ma żadnej ciekawej alternatywy, bo z vr6 nie pasuje Poziek jeździł na tym co "my" i dwumas u niego trzymał się bardzo dobrze. Najlepiej jak by sam tu wpadł i opowiedział ale nie wiem czy dalej ma "żółtka" przy nicku Co do alternatywy do 1.8t to coś tam jest ale nie pamiętam dokładnie osprzętu Muszę jeszcze raz się zapytać guru GTO jest , jest , i to na OEM owym osprzecie http://www.034motorsport.com/engine-components-18t-flywheel-billet-steel-audi-a4-18t-p-614.html Tak tylko za jaka kase...mi chodzilo o kolo z Audi 80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się