pavlo Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Bardzo proszę o analizę logów i podpowiedź gdzie szukać usterki. Problem polega na tym, że auto z silnikiem 1.9 TDI 110PS AFN dymi na czarno - im większe obciążenie silnika tym bardziej dymi (wyprzedzanie, przyspieszanie ). Turbo jest po regeneracji, wymieniony kpl rozrząd, wymienione wszystkie filtry, przepływomierz powietrza, EGR - zaślepiony, dolot szczelny, silnik pracuje równo, nie szarpie, odpala idealnie na zimno i na ciepło. Problem ten pojawił się po kapitalnym remoncie silnika, który byłem zmuszony zrobić ponieważ urwał się zawór. Od remontu auto zrobiło 6500 km. Dzisiaj dodatkowo auto zgasło nagle w trakcie jazdy i już nie odpaliło. Pojawił się też taki błąd nastawnika dawki paliwa ( wcześniej nie było żadnych ): VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 028 906 021 JJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2016 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 00020 1 Fault Found: 17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached P1562 - 35-00 - - logi dynamiczne MB: http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22000.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22001.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22002.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22003.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22004.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22005.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22006.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22007.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22008.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22155.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22154.html logi statyczne MB: http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22009.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22010.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22011.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22012.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22013.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22014.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22015.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22016.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22017.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22018.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22019.html logi statyczne BS: http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22020.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22021.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22022.html http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22023.html
vauxhall95 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Logi wydaja sie OK.Co do tego ze zgasl i nie odpala,mogla niestety pojsc pompa lub nastawnik(bardziej to drugie)
Sztomel Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 albo piny na wtyczce od nastawnika pompy wtryskowej, warto je sprawdzić jak i same kabelki. Poza tym niska rzeczywista wartość dawki paliwa w logu dynamicznym 001 - turbo też słabo się zbiera a po overboost'cie ma chwilowe niedoładowanie i odbija się to od razu na wskazaniach dawki paliwa w 008.
pavlo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Wygląda na to, że piny i kabelki są ok, ale dlaczego rzeczywista dawka paliwa w LD 001 jest za niska i co może być przyczyną niedoładowania? Przecież turbo jest po regeneracji!
ciahciah Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 logi wystarczy robiłć do 4200obr, powyżej szkoda piłować silnik, jest wątek na czerwono u góry które grupy logować - obroty jałowe obniżone ale nie mam bladego pojęcia dlaczego nastawnik - ERG zaślepiony, ile ci pali na 100km? - skróć sztangę turbiny o jeden obrót i pokaz znowu 011 dynamicznego - statyczny kąt wtrysku trochę przesadzony, ja bym poprawił Tym się zajmij jak auto będzie na chodzie, a teraz zabieramy się za błąd 17970 przez który silnik umarł: - wskaźnik paliwa mógł się zawiesić i paliwa brakło, dolej, odpowietrz układ, jak nie zapali rób jak poniżej - po sprawdzaj przewody w instalacji do pompy i te idące do ECU, mógł się któryś przetrzeć - podepnij na "krótko" do plusa akumulatora kabelkiem elektrozawór N109 na pompie wtryskowej i zobacz czy silnik odpali, tu masz umiejscowienie N109: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2bc6afb9acffe39a.html - sprawdź rezystancje na N109 albo wykręć go i podaj napięcie w celu sprawdzenia czy działa, przy okazji wyczyść go - następna czynność to zdejmij dekielek nastawnika, druga osoba niech włączy zapłon, nie wolno zapalać auta ze zdjętym dekielkiem! pierwsza osoba patrzy czy dźwignia nastawnika wykona ruch podczas przekręcania kluczyka, był ruch? - wydmuchaj cały syf z pod dekielka, skręć pokrywkę i jak teraz nie zapali trzeba wyczyścić cały nastawnik, w najgorszym wypadku wymienić.. - mrugała czasem kontrolka świec żarowych podczas jazdy? - jakiej firmy kupiłeś filtr paliwa? Dałem mocy co
pavlo Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Co do zgaśnięcia auta i błędu 17970 skończyło się na wymianie pompy wtryskowej. Ale problem z dymieniem nadal pozostał. Ponadto przy wilgotnej, deszczowej pogodzie gdy jest 1-5 stopni na plusie auto nie pali za pierwszym razem. Czasem zaskoczy dopiero po 5-8 próbach! W czasie mrozów nawet największych pali od strzała! Od czasu do czasu przycinają się także obroty na biegu jałowym na 1000 obr/min. Normalnie ma 840/min. Pomaga wtedy (choć nie zawsze) wyłączenie zapłonu i powtórne uruchomienie silnika. Na starej pompie także występowały te same objawy. Bardzo proszę o jakieś rady bo nie mam pojęcia co to może być.
ciahciah Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 pompa zrobiona, a co z nastawnikiem? jest ten co był? zrób nowy komplet logów
pavlo Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Pompa wymieniona razem z nastawnikiem na nieużywaną (leżak magazynowy). Po takim nieudanym odpaleniu wywala błąd 17946 zaworu N109 odcinającego dopływ paliwa. Po skasowaniu nie pojawia się ponownie aż do następnego nieudanego uruchomienia silnika.
malinek21 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 sprawdz stateczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
jnx Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 a zawór N109 też nowy ? może wtryski leją ? Dałem mocy co Pocisnąłeś
pavlo Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2011 Kąt wtrysku jest ok. Wtryskiwacze też.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się