Gość DiM Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam Problem zaczął się wczoraj wieczorem --> jeździłem dośc dużo przez cały dzień i pod wieczór zauważyłem że świeci kontrolka ładowania swieci a wskaźnik spadł na 12V czyli definitywnie nie ładuje ;( Dziś rano odpaliłem auto które od wczoraj odpoczywało w garażu i kontrolka nie świeciła i dojechałem spokojnie do pracy. Skończyłem po południu robotę --> odpalam auto i co? dooooooopaaa świeci ładowanie.....ale jak go lekko przegazuje to od 2700obr/min kontrolka gaśnie a jak spadno ponizej tego pułapu to znów się świeci
michu93 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 mi się wydaje, że szczotki mogą się kończyć w alternatorze.
Gracjan Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Albo regulator napięcia wariuje..
Gość DiM Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 a gdzie to dziadostwo zlokalizować?
zbychzz Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 regulator napięcia znajduje się na alternatorze (kawałek czarnej kostki)
tchorzo Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Mam podobnie ale po wymianie szczotek, jak zimny świeci się ładowanie, dam gazu i mu przechodzi. U braciaka po wymianie szczotek pojawił się ten sam problem. czego może być to przyczyna
Dev Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 alternator do regeneracji szczotki, regulator, pierscien slizgowy tutaj jest gdzies zonk
tchorzo Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 w tamtym tygodniu sam robiłem swój alternator, potem był on sprawdzany w zakładzie bo miał jakiś problem, został założony tylko jest problem z tym wzbudzaniem, wczoraj ta sama operacja była u brata w 1Z tylko całość robiona u mechanika, po założeniu pojawił się ten sam problem. Nie możliwe, że 2 alternatory mają ten sam problem.
zbychzz Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 no i sam napisałeś sobie rozwiązanie - masz problem z wzbódzeniem, czyli 3 kabelek musisz sprawdzić od alternatora. Nie jestem pewny ale ma tu też prawdopodobnie duże znaczenie czy świeci się dioda od braku ładowania na zegarach (jest połączona szeregowo z układem) - jeżeli nie świeci to jej wymiana powinna rozwiązać problem - w przeciwnym wypadku to tak jak wyżej czyli przewód.
tchorzo Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Raczej przewód, bo lampka świeci, tylko gaśnie dopiero jak dam gazu
pawlopwl Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Koledzy mam ten sam problem w AHU, po odpaleniu najczęsciej zimnego silnika kontrolka od ładowania sie świeci i nie ładuję, wystarczy jednak dać gazu nawet do 1200 rpm i już wszystko jest OK, na niskich tez jest ładowanie idealne po przegazowaniu. Nie dzieje się to za każdym razem, czasem odrazu jest ładne ładowanie po odpaleniu. Ja sprawdzałem już kabelki dochodzące do altka i wsyzstko wygląda ok. Co może być tego przyczyną?
zbychzz Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Koledzy mam ten sam problem w AHU, po odpaleniu najczęsciej zimnego silnika kontrolka od ładowania sie świeci i nie ładuję, wystarczy jednak dać gazu nawet do 1200 rpm i już wszystko jest OK, na niskich tez jest ładowanie idealne po przegazowaniu. Nie dzieje się to za każdym razem, czasem odrazu jest ładne ładowanie po odpaleniu. Ja sprawdzałem już kabelki dochodzące do altka i wsyzstko wygląda ok. Co może być tego przyczyną? przyczyna to niewzbudzenie - czyli kabelek albo przewodzi albo nie - u Ciebie przewód jeste pewnie na wykończeniu. Z resztą napisze nam to tchorzo - no chyba że alternator u Ciebie zregenerowany przez super fachowca
tchorzo Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Faktyczni, przewód może się kończyć, przed wczoraj musiałem wymienić kabel od prawego przedniego głośnika bo jedna żyła zmieniła stan skupienia :> i z podobnym efektem już w kilku miejscach się spotkałem, jutro wieczorem się do tego dobiorę i przedstawię moje wnioski
pawlopwl Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Ja sprawdzałem, szarpałem i nic, kabel wydaje się OK. Jeśli dobry sprawdzałem, chodzi o ten drugi cienki, nie ten który dochodzi do szczotek? bo ten od szczotek odłączyłem i nie było różnicy w ładowaniu Dokąd idzie od altka ten drugi kabel, może podłączę go na krótko i sprawdzę, ale nie mogłem dojść dokąd on prowadzi.[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 11:35_________________________________________________Ktoś pomoże?
tchorzo Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 ale nie masz ładowania czy tylko pobudzania na zimnym silniku?
pawlopwl Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 ale nie masz ładowania czy tylko pobudzania na zimnym silniku? na zimnym silniku tylko pobudzenia nie ma. ja już podniose na chwilę obroty do 1200 to łądowanie jest miód malina
zbychzz Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 nie mogę znaleźć na schematach tego kabelka, ale może przyda się ten link: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=24611.0;highlight=wzbudz
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Problem tkwi na 99% w zużytych , nierównych pierścieniach ślizgowych na wirniku, szczotki podskakują lub na pewnej części obwodu pierścieni tracą z nimi kontakt :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się