[ALL B5] Demontaż listw ozdobnych wewnetrznych
2 2

    23 postów w tym temacie

    Instrukcja zaporzyczona z innego zagrancznicznego forum

    Potrzebne narzedzia

    - Mały śrubokręt krzyżakowy

    - Klucze nasadowe z 10 i 8 mm gniazda z rozszerzeniem

    - Śrubokręty długie, cienkie płaskie

    - Nóż używany jako narzędzie do podważania

    1. Rozpoczyna się od drzwi. Są one łatwiejsze do demontazu

    - Odkręć trzy śruby jak na fotce

    Door screws.jpg

    - odkręć 2 śruby ukryte za plastkiem w rączce

    Door handle brass bolts.jpg

    - zdejmij powoli boczek drzwi podnosząc go delikatnie do góry odłaczajac wszystkie kostki

    IMG_1106.jpg

    - listwy ozdobne zamocowane są na 5 mocowań w przednich drzwiach i 4 w tylnych. Łatwo jest przeoczyć środku większość klipsów, ponieważ są one trudne do zobaczenia naprawdę bez wkładania tam głowy , ale uwierzcie mi, że one istnieją.

    Tak wygladają

    IMG_0377.JPG

    clip pushdown.jpg

    Podczas demontązu mozna uszkodzić klipsy, wiec przy ponownym składaniu mozna sie pofatygowac o nowe, bądź naprawe istniejacych, mozna również załozyc spowrotem bez brakujacej sztuki

    2. Demontaz ramki nad radiem

    Najlepiej zdemontowac ją wysuwajac troche radio za pomocą wyjmaków oraz ramke konsoli. Ten element trzyma sie na 6 zatrzaskach, bez większych problemów powinien dac sie zdemontowac

    IMG_0383.JPG

    3. Usuwanie plastików kolumny kierowniczej

    - zdjać osłone bezpieczników, ukażą sie dwie sruby

    fuse panel screws.jpg

    - w desce pod plastikami zaznaczonymi na fotcer są ukryte 2 sruby, trzeba delikatnie podważyć nozem te listewki

    Left side knee bolster pry points.jpg

    Right side pry points.jpg

    4. Demontaz listwy ozdobnej krótkiej przy kierownicy

    Left dash piece points.jpg

    - zamocowane są na takie elementy

    IMG_0379.JPG

    - Dłuzsza listwa zamocowana jest na 6 klipsów

    Center Dash Piece Points.jpg

    - trzeba zdemontowac schowek, odkręcamy 2 śruby mocujace zza osłonki bocznej, w schowku są kolejne 3 śruby

    IMG_1118.jpg

    dash.jpg

    Przy demontazu schowka, mamy dostęp do 4 mocowań listwy, 5 mocowanie nad konsolą niestety ułamiemy przy demontązu, ale to nie szkodzi w dalszym użytkowaniu :gwizdanie:

    Center Dash Piece Points.jpg

    teraz najgorsza częsc zabawy, demontaz środkowego zaczepu

    W miejscu zazanaczonym strzałkami nizej na fotce nalezy delikatnie podwazac nozem listwe aż do skutku

    Center dash piece pry positions.jpg

    Jeślii przesadzisz to bedzie tak

    IMG_0097.JPG

    Jeśłi obyło sie bez połamania, to przy skąłdaniu pomijasz ten punkt mocujacy

    Center Dash Piece Points With Cross out.jpg

    Po załozeniu tych listw, skręc wszystko w odwrotnej kolejnosci

    Efekt końcowy mozę być taki

    IMG_0320.JPG

    Tutorial pochodzi z tej strony

    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/316487-KNaudiA4-**-gt-S4

    Duzo osób u nas na forum juz to robiło, wiec mogli by co nieco dodac wskazówek dokąłdniejszych na co zwrócić uwage i jak do czego podchodzic żeby nie połamać :notworthy:

    Wrazie skasowania którejs fotki tu są po kolei kopie

    http://img43.imageshack.us/gal.php?g=doorscrews6969698.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie wszystkie listwy, drzwiowe też są na tych zapinkach :gwizdanie:

    IMG_0379.JPG

    zastanawiam się czy tego mocowania nad konsolą, nie dało by się odratować, jakby sciągnął całą konsole, powinien być do tego dostęp :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    bawo za ten temat :good:

    slepy ja też mam takie :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No, kowi kawal dobrej roboty :kox: :kox:

    W sobote jak pogoda i czas pozwoli to sie za to zabiore :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No, kowi kawal dobrej roboty :kox: :kox:

    W sobote jak pogoda i czas pozwoli to sie za to zabiore :gwizdanie:

    to opiszesz dokładniej demontaż dekora z konsoli co dokładnie trzeba zrobic gdzie paluchy włożyc, bo ja sie też do tego przygotowuje powoli, z listw chce zrobic alu :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tłumaczenie w niektorych miejscach by tlumacz google ale ogolnie daje rade, zobacze jak to sie sciaga to napisze co i jak dokladnie :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zastanawiam się czy tego mocowania nad konsolą, nie dało by się odratować

    ale po co ??? u mnie tez nie było w parówie tego mocowania , carbony tez nie miały tego mocowania, jest zbędne :thumbdown:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja odkręciłem konsole i wszystko dało się zdemontować.dojście przy samej konsoli nawet po jej odkręceniu jest słabe, ale trochą gimnastyki i da się tam dojść.

    Też mam takie spinki jak wyżej na fotce i oto sposób na demontaż- trzeba z 2 stron je ładnie podważyć(najlepiej cienkim płaskim śrubokrętem) i wszystko ładnie schodzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za instrukcje bardzo mi się przyda jutro :):good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za instrukcje bardzo mi się przyda jutro :):good:

    Jak ogarniesz to możęsz dodać jakieś szczegóły nie zawarte :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Potwierdzam. Mocowanie środkowe nad konsolą jest zbedne. Założyłem bez niego i wszystko super trzyma. Dzieki za opis :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no i zdemontowalem, te podkladki tak jak pisali sciaga sie srubokretem, wciskasz pod blaszke na srodku i przekrecasz az zeskoczy :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Płaski i ogień.

    Swoją drogą, najlepszą metoda na ściągnięcie tego jednego uciążliwego mocowania jest taki o to sposób

    Kiedy zostanie nam listwa, na tym jednym mocowaniu, bierzemy dwie szmatki, jedną przekładamy przez listewkę od spodu i chwytamy w rękę, druga strona tak samo. Teraz z wyczuciem używamy tyle samo siły na każdą stronę, ciągnąc za szmatki i mocowanie pięknie zeskakuje :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

    Pojawił sie wczesniej niz zarejstrowałes sie na forum:polew::polew:

    :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    :polew:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

    Pojawił sie wczesniej niz zarejstrowałes sie na forum:polew::polew:

    :decayed:

    BEKA, nie widziałem go wcześniej:facepalm:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymieniałem u siebie dekory i wyciągając carbonowe od "dawcy" były zatrzaski okragłe, które trzymają plastikowe bolce

    i tutaj jest problem bo te bolce w dekorach sie baaardzo łatwo łamią, trzeba z wyczuciem podważać środkowe blaszki śrubokretem.

    natomiast dekory drewniane które wyciągałem od siebie sa na zatrzaskach z pierwszego zdjęcia i tutaj w zasadzie nie ma żadnego problemu z wyciąganiem

    a najlepsze jest to że obydwa samochody rok 1996 i jest pare różnic np. sposób zamocowania schowka, zatrzask po prawej stronie kierownicy, długość śrubek trzymających poszycie drzwi itp

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moje bolce od dekorów były tak kruche że nawet dobrze nie zdążyłem włożyć śrubokręcika a one już pękały. I teraz jak zamocować spowrotem dekory np na drzwiach kierowcy gdzie z 5 bolców został się raptem jeden?? Klejem do szy nie bardzo bo chciałbym moeć możliwość ściągnięcia dekoru w razie czego. Sylikon??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Srodkowe mocowanie jest do odratowania. Wystarcza male raczki i nie nie trzeba na chama robic ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Może ktoś odświeżyć fotki ? :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ma ktoś może gdzieś te fotki zgrane albo link do innego poradnika (może być też zagraniczny). Bo szukam szukam i nie mogę znaleźć nic w sieci a chciałbym się za to zabrać tak żeby nie nie uszkodzić i później nie wk***iać się za przeproszeniem na siebie samego przez kolejne pół dnia :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members