Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Przekłamania prędkościomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z moją A4. Autko kupiłem dwa tygodnie temu. Mam założone felgi 18 cali z RS6 z oponami 225/40R18 czyli wg różnegorodzaju kalkulatorów idealny zaminnik oryginalnych opon 195/65R15 - przekłamanie rzędu 0,4%.

Moim problem są przkłamania prędkościomierza. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją lub poprostu wie co może być powodem przekłamań licznika o prawie 30km/h tzn gdy licznik wskazuje mi 50km/h w rzeczytwisotści jade prawie 80, gdy wskazuje 100 to mam juz 130.

Sprawdzałem nawigacją, parę razy przejeżdzałem obok ulicznego ekranu wyświetlające aktualną prędkość aż w końcu jechał za drugim autem, które poruszało się ze stało prędkością 80km/h (u mnie 50km/h). W każdym z tych przypadków różnica wynosiła ok 30km/h.

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

może masz zmieniony licznik np. założony od benzyny i dlatego takie przekłamania

Opublikowano

a nie masz prędkościomierza w milach :kox:

Opublikowano

Witam,

Mam problem z moją A4. Autko kupiłem dwa tygodnie temu. Mam założone felgi 18 cali z RS6 z oponami 225/40R18 czyli wg różnegorodzaju kalkulatorów idealny zaminnik oryginalnych opon 195/65R15 - przekłamanie rzędu 0,4%.

Moim problem są przkłamania prędkościomierza. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją lub poprostu wie co może być powodem przekłamań licznika o prawie 30km/h tzn gdy licznik wskazuje mi 50km/h w rzeczytwisotści jade prawie 80, gdy wskazuje 100 to mam juz 130.

Sprawdzałem nawigacją, parę razy przejeżdzałem obok ulicznego ekranu wyświetlające aktualną prędkość aż w końcu jechał za drugim autem, które poruszało się ze stało prędkością 80km/h (u mnie 50km/h). W każdym z tych przypadków różnica wynosiła ok 30km/h.

Z góry dziękuję za pomoc

zrób foto tego licznika i wrzuc na forum

ostatnio widziałem przeróbkę z angola

Opublikowano

Widziałem takie coś w przekładce z angola. Tarczka licznika była zmieniona z mil na km\h. Im większa prędkość tym większe przekłamania.

Sprawdź VIN to wszystko będzie jasne.

Opublikowano

tak, beda pomocne

Opublikowano

Wyniki z VIN decodera w necie

Digit(s) Parameter Code(s) Meaning

1-2 Country WA Germany

3 Manufacturer U Audi

4-6 Blanks ZZZ ---

7-8 Vehicle Type 8E B6 Platform, Audi A4 Saloon & Avant including quattro variants, Audi S4 and A4/S4 Cabrio, 2001 - ....

9 Check/Blank 4 -

10 Model Year 4 2004 !

11 Factory A Built in Ingolstadt, Germany

12-17 Chassis Number 226671 Serial Number 226671

Nic o UK niewspomniane

Opublikowano

no to jak wyżej napisałem być może ktoś wymienił licznik i dlatego jest takie przekłamanie...jak można by to sprawdzić?! najprościej zczytać vag-iem nr licznika i wtedy można by stwierdzić czy to od diesla czy może ktoś coś kombinował i włożył inny licznik. Można by również wyciągnąć licznik i sprawdzić jaką ma datę produkcji wybitą...

Opublikowano

a to audi nie jest przypadkiem przekładane bo ja właśnie takie mam jak wracałem z UK do PL to sobie przyprowadziłem szkoda mi go było sprzedawać :) mam już auto prawie dwa latka wszystko jest ok ale z prędkościomierzem do tej pory sobie nie poradziłem i mam angielski w milach. Licznik europejski oczywiście posiadam po jego założeniu wszystko jest ok oprócz prędkościomierza a cały mankament tkwi w tym, że w europie masz 100 km na godzinie 12 a GB maja w okolicy 10 i to jest ta różnica tych 30 km. Szczerze to przekopałem całą sieć swego czasu nic nie znalazłem całkiem możliwe że teraz jakieś info można znaleźć a na pewno można uzyskać pomoc w ASO za odpowiednia opłatą :). Ja w zasadzie jestem przyzwyczajony jak coś znajdziesz daj cynk :)

pzdr

Opublikowano

Dokładnie, w miejscu gdzie jest 100km/h w europejskim, licznik w milach ma 80mph czyli 130km/h. Sam mam licznik w milach, bo auto z USA i chciałem przełożyć tarczkę, ale nie wiem czy jest możliwość przekodowania licznika tak aby po jej przełożeniu wskazywał poprawną prędkość.

Co do autora tematu, to możliwe, że samochód ma europejski ale licznik z anglika.

Opublikowano

ja żadnego info na ten temat znaleźć nie mogę co nie oznacza, że się nie da, a może po prostu wiedza kosztuje i nikt nie chce powiedzieć myślę że za jakiś czas takowa informacja znajdzie się w sieci więc pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość :)

pzdr

Opublikowano

przestaw wskazówkę na ośce i po robocie :decayed: Ja bym sprawdził prędkość vagiem, co pokaże.

Opublikowano

przestawienie na ośce raczej nic nie da bo jak się zatrzymam to wskazówka też się zatrzyma ale na 30 km a nie na 0 :) a vag prędkości pokazuje zgodnie z nawigacja problem tkwi w czymś całkowicie innym mianowicie może w ilości wysyłanych impulsów do ecu które to przesyłane są z czujników abs bo z nich chyba jest pobierana aktualna prędkość ale to są tylko moje przypuszczenia wiedzy na ten temat nie posiadam :)

Opublikowano

przestawienie na ośce raczej nic nie da bo jak się zatrzymam to wskazówka też się zatrzyma ale na 30 km a nie na 0 :) a vag prędkości pokazuje zgodnie z nawigacja problem tkwi w czymś całkowicie innym mianowicie może w ilości wysyłanych impulsów do ecu które to przesyłane są z czujników abs bo z nich chyba jest pobierana aktualna prędkość ale to są tylko moje przypuszczenia wiedzy na ten temat nie posiadam :)

Jeżeli vag pokazuje zgodnie z nawigacją to znaczy,że impulsy z układu napędowego docierają do ecu prawidłowe więc pozostaje chyba sam prędkościomierz :mysli:
Opublikowano

no jakoś by tak było w tej chwili mam licznik angielski ten co miałem w oryginale w milach a biało i km na czerwono ale fajnie by było zarzucić europejski tylko pytanie jak :)

Opublikowano

no jakoś by tak było w tej chwili mam licznik angielski ten co miałem w oryginale w milach a biało i km na czerwono ale fajnie by było zarzucić europejski tylko pytanie jak :)

Wydaje mi się, że to sprawa odpowiedniego kodowania i nasi forumowi spece od vag-a zaraz to rozgryzą.
Opublikowano

no jakoś by tak było w tej chwili mam licznik angielski ten co miałem w oryginale w milach a biało i km na czerwono ale fajnie by było zarzucić europejski tylko pytanie jak :)

Wydaje mi się, że to sprawa odpowiedniego kodowania i nasi forumowi spece od vag-a zaraz to rozgryzą.

Był już podobny temat i z tego co wyczytałem to nie takie proste. Możliwe, że trzeba wymienić cały licznik. :mysli:

Opublikowano

ja posiadam europejski licznik ale wymiana jego nic nie zmienia trzeba go w jakiś odpowiedni sposób wyskalować :wallbash:

Opublikowano

ja posiadam europejski licznik ale wymiana jego nic nie zmienia trzeba go w jakiś odpowiedni sposób wyskalować :wallbash:

to właśnie mam na myśli,trzeba przekodować sterownik po zmianie licznika na europejski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...