Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Kierownica powietrza do intecoolera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podmieniony intercooler na większy z Alfy 164 2.0 TB (SMIC), pojawił się mały problem z założeniem fabrycznej kierownicy powietrza, wiec chwilowo jeżdżę bez niej. Dodam, że mam założone już nadkole z S4 wiec jest tam zwiększony przepływ powietrza. Czy da się w prosty sposób przerobić fabryczna kierownice powietrza tak żeby pasowała do nowego IC-ka ? Zna może ktoś jakiś zakład w Krakowie który zajmuje się spawaniem plastiku ? Ewentualnie z jakiego innego materiału można by zrobić taka kierownice powietrza ?

Opublikowano

wrzuc jakies fotki jak to wyglada. wted moze cos sie doradzi.

Opublikowano

ja bym sobie zrobił z carbonu :kox: a jak chcesz tanio zrób sobie z żywicy, lub idź do ludzi spawających plastiki coś Ci pokleci tam jak będzie w miarę ogarnięty gość

Opublikowano

Hm, z carbonu powiadasz :gwizdanie: to akurat nie jest głupi pomysl :evil: teraz tylko musze poczekac az znajomy ktory sie bawi carbonem przy robieniu ram rowerowych da mi znac ile taka zabawka bedzie kosztowac :kox: zdjecia wrzuce wieczorem

Opublikowano

Tak wiem ze Rtocki to już przerabiał, ale nie zdradził żadnych szczegółów co i jak zrobił z kierownicą powietrza, a wszystkie wątki na ten temat dokładnie przejrzałem łącznie z komentarzem jaro4444. Teraz tylko szukam najlepszego (najrozsądniejszego cenowo) rozwiązania co zrobić z kierownicą powietrza.

Opublikowano

Dawaj jakieś foty jak to zamontowałeś.

Opublikowano

Fot zamontowanego intercoolera teraz nie mam, sa u mojego mechanika ktory to modzil, ale IC jest załozony dokladnie w ten sam sposob jak u Rtockiego z podcieciem mocowania błotnika[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 19:41_________________________________________________Maly update, dostalem w koncu odpowiedz od znajomego w sprawie carbon-u, wycenil prace i material na ok. 200-300 zł wiec chyba bede musial to oddac do kogos kto mi to przespawa

Opublikowano
wycenil prace i material na ok. 200-300 zł

dobra cena ja bym wziął minimum 300 :kox:

Opublikowano

Pete007, czy do tego intercoolera pasują plug&play ori rury dolotu (górna i dolna), czy też trzeba coś modzić?

Opublikowano

pasują p&p, tzn. ja ich nie zmieniałem, ale wlot i wylot z IC mają minimalnie większą średnice od seryjnego wiec trochę siły trzeba użyć do założenia tych węży

Opublikowano

A jak ostatecznie poradziłeś sobie z kierownica powietrza? Znalazłem taki ic za... 50zł i wszelkie porady mile widziane :wink4:

BTW. tak mnie zastanowiło, czy tego małego nie zamontować po drugiej stronie, zawsze to jeszcze lepsze chłodzenie :kox: Czy może ten w zupełności wystarczy do 180-190KM ?

Opublikowano

A jak ostatecznie poradziłeś sobie z kierownica powietrza? Znalazłem taki ic za... 50zł i wszelkie porady mile widziane :wink4:

BTW. tak mnie zastanowiło, czy tego małego nie zamontować po drugiej stronie, zawsze to jeszcze lepsze chłodzenie :kox: Czy może ten w zupełności wystarczy do 180-190KM ?

Do takiej mocy to on nie styknie :gwizdanie: zresztą co ty chcesz z tego AFNa wyciagnąć, na takie moce to juz lepiej FMIC zrobić i dobrze go odsłonic, a ten ICek w miejscu seryjnego raczej dobrze nie jest odsłoniety :confused4:

Opublikowano

Jak nie styknie to zrobię na dwa ;) A o cięciu belki, chociaż najmniejszym, ani mi się śni :wink4: Zderzak od esy ma wystarczająco duże wloty powietrza ;)

Opublikowano

Jak nie styknie to zrobię na dwa ;) A o cięciu belki, chociaż najmniejszym, ani mi się śni :wink4: Zderzak od esy ma wystarczająco duże wloty powietrza ;)

to tym bardziej FMIC by zrobił robote :wink4: a drugi IC po stronie trudno w sumie będzie ciezko upchać :gwizdanie: ja tam nie wiem czemu boisz sie podcinać belke :decayed: to 20min roboty 2cm podciąć :naughty:

Opublikowano

to tym bardziej FMIC by zrobił robote :wink4: a drugi IC po stronie trudno w sumie będzie ciezko upchać :gwizdanie: ja tam nie wiem czemu boisz sie podcinać belke :decayed: to 20min roboty 2cm podciąć :naughty:

Cwaniaczek :kox:

Będzie odpowiednio zrobiona kierownica powietrza to powietrza będzie aż nadto :wink4:

Już miałem nieciekawą sytuację (ostatni raz w życiu jeździłem w zimie na prawie łysych letnich oponach :decayed:) i nie chcę wiedzieć co by było, gdybym podciął belkę :mysli:

Opublikowano

A jak ostatecznie poradziłeś sobie z kierownica powietrza? Znalazłem taki ic za... 50zł i wszelkie porady mile widziane :wink4:

Chwilowo mam inne sprawy do załatwienia przy aucie, także tematu kierownicy powietrza jeszcze nie ruszyłem, ale z tego co zdarzyłem się zorientować to opcja karbonu odpada ze wzg. na koszta, inna opcją jest zrobienie tego z włókna szklanego, ale obawiam się, że długo by takie rozwiązanie nie wytrzymało wiec jak tylko wszystko pomierzę i przygotuje formę to dam seryjna kierownice powietrza do gościa od spawania plastiku.

BTW. tak mnie zastanowiło, czy tego małego nie zamontować po drugiej stronie, zawsze to jeszcze lepsze chłodzenie :kox: Czy może ten w zupełności wystarczy do 180-190KM ?

U mnie się nie da zamontować drugie IC po drugiej stronie bo już tam siedzi chłodnica paliwa, sprawdź sobie jak jest w AFN-ie. Nie wiem czy blok AFN/AJM wytrzyma moce ~190KM, do tej pory spotykałem się z opiniami ze górną granica bezpieczna dla tego silnika to mniej niż 180KM, ale to tylko opinie zasłyszane wiec jeśli ktoś zna projekty aut z tym silnikiem o większej mocy to chętnie zobaczę opis takiej modyfikacji :)

Do takiej mocy to on nie styknie :gwizdanie: zresztą co ty chcesz z tego AFNa wyciagnąć, na takie moce to juz lepiej FMIC zrobić i dobrze go odsłonic, a ten ICek w miejscu seryjnego raczej dobrze nie jest odsłoniety :confused4:

Ten SMIC u rtocki-ego starczył na bezdymne 170KM z tego co pamiętam to było na wtryskach .230 i turbo BRD na doładowaniu 1.35 bara. Rtocki chyba pisał, że dało się zrobić 190KM ale już wtedy dymił.

Co do temperatur osiąganych na tym SMIC-u robiłem pomiary przy logach dynamicznych bez kierownicy powietrza i seryjnym programie, temperatura zew. 17-19 stopni, na początku logowania temperatura 35.1st przy pełnym bucie na trzecim biegu wzrosła na końcu loga do 38.7st :evil: zaznaczam, że temperatura po zdjęciu nogi z gazu w kilka sekund spadała do 35st :gwizdanie:

Wiem że ktoś może powiedzieć, że na FMIC-u będzie lepiej, ale ja również jestem przeciwnikiem podcinania belki :tongue4:

Opublikowano
Nie wiem czy blok AFN/AJM wytrzyma moce ~190KM, do tej pory spotykałem się z opiniami ze górną granica bezpieczna dla tego silnika to mniej niż 180KM, ale to tylko opinie zasłyszane wiec jeśli ktoś zna projekty aut z tym silnikiem o większej mocy to chętnie zobaczę opis takiej modyfikacji

ajm ponad 200koni i 420niutów, najechane na tym setupie ponad 7tyś km już dodam że seryjny dwumas :gwizdanie:

Wiem że ktoś może powiedzieć, że na FMIC-u będzie lepiej, ale ja również jestem przeciwnikiem podcinania belki

też kiedyś byłem przeciwnikiem cięcia belki, teraz stwierdzam że to bez różnicy

Opublikowano
Nie wiem czy blok AFN/AJM wytrzyma moce ~190KM, do tej pory spotykałem się z opiniami ze górną granica bezpieczna dla tego silnika to mniej niż 180KM, ale to tylko opinie zasłyszane wiec jeśli ktoś zna projekty aut z tym silnikiem o większej mocy to chętnie zobaczę opis takiej modyfikacji

ajm ponad 200koni i 420niutów, najechane na tym setupie ponad 7tyś km już dodam że seryjny dwumas :gwizdanie:

A jakiś link albo szczegóły co trzeba zrobić żeby taką moc osiągnąć :evil:

Opublikowano

turbo brd + pd hybryda + brak kata + brak egr + fmic z orurowaniem + przepływka awx + chłodnica oleju wydumka własna bez termostatu + włącznik drugiego wiatraku chłodnicy cieczy z kabiny.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...