pre_pl Opublikowano 16 Września 2006 Opublikowano 16 Września 2006 VW502.00/505.00 to sąnormy zalecane przez producenta auta do silników Rózne silniki mająinne normy
spanky Opublikowano 17 Września 2006 Opublikowano 17 Września 2006 Witam wszystkich. Na dniach wymieniam olej ale ciekawy jestem co sądzicie o olejku LOTOS 5W/40.Znajomy jeździ Passatem 1.9 tdi na takim (ponad 30tyś/km) i w jego przypadku wszystko jest OK. Jeszcze jedno - o co chodzi z tym oznaczeniem VW502.00/505.00 bo takie jest na tym oleju.? opini o olejach Lotos jest tyle ile uzytkownikow .... osobiscie jakos nie mam przekonania do oliwy marki Lotos .... ;-)
Gość zdeniu Opublikowano 17 Września 2006 Opublikowano 17 Września 2006 osobiscie jakos nie mam przekonania do oliwy marki Lotos nie jestem sam w tym przekonaniu
mrog Opublikowano 17 Września 2006 Opublikowano 17 Września 2006 wojtas-audi, napisz do inglostadt to Ci pewnie powiedza dlaczego zgasla. Dla mnie odpowiedz jest prosta i brzmi, ze po jakims tam czasie poprostu sama gasnie. Nie ma sie czego doszukiwac w tym. Sama nie gaśnie trzeba koniecznie wykasować!
Pikuś Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 mrog, skoro koledze zgasla to na to wychodzi, ze nie trzeba koniecznie wykasowac. :razz:
Elm0 Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 Ja Wam napisze tak - niedawno kupiłem pierwszego Diesla w swoim zyciu i też mam wymienić olej. Cytuję wypowiedź kolegi Meszruma z AKP: "kwestia olejuuu powraca jak bumerang. do 2.5TDI z tych lat potrzebujesz 5W-40 spelniajacy norme 505.00 (moze byc takze olej 505.01/505.00). Motul ma to siebie, ze kosztuje sporo, lecz w zamian daje cisze. przetestowalem 2 specific'i 505.01 - Castrol'a [tak, tak - na pewno oryginalny] i Motul'a. na Castrol'u byl wyraznie glosniejszy - Motul dawal mu aksamitny (jak na diesel'a) dzwiek." I co -= pojechałem do stacji kontroli i diagnozy Jetronic - oddział Masters Tuning we Wrocławiu i tam z szefem trochę pogadałem i tez mówił, że - wystrzegać się przy TDI wszelkich wynalazków typu półsyntetyk czy nie daj Boże mineralny - jeśli autko ma być długo sprawne to tylko pełny syntetyk, i też najlepiej lać 5W40 Motula. Fakt dziad drogi -cena sklepowa ok 260PLN ale ponoć faktycznei motor lepiej pracuje. Ja już u znajomego zaopatrzyłem się w Motula i jutro zalewam go do silniczka
spanky Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 Ja Wam napisze tak - niedawno kupiłem pierwszego Diesla w swoim zyciu i też mam wymienić olej.Cytuję wypowiedź kolegi Meszruma z AKP: "kwestia olejuuu powraca jak bumerang. do 2.5TDI z tych lat potrzebujesz 5W-40 spelniajacy norme 505.00 (moze byc takze olej 505.01/505.00). Motul ma to siebie, ze kosztuje sporo, lecz w zamian daje cisze. przetestowalem 2 specific'i 505.01 - Castrol'a [tak, tak - na pewno oryginalny] i Motul'a. na Castrol'u byl wyraznie glosniejszy - Motul dawal mu aksamitny (jak na diesel'a) dzwiek." I co -= pojechałem do stacji kontroli i diagnozy Jetronic - oddział Masters Tuning we Wrocławiu i tam z szefem trochę pogadałem i tez mówił, że - wystrzegać się przy TDI wszelkich wynalazków typu półsyntetyk czy nie daj Boże mineralny - jeśli autko ma być długo sprawne to tylko pełny syntetyk , i też najlepiej lać 5W40 Motula. Fakt dziad drogi -cena sklepowa ok 260PLN ale ponoć faktycznei motor lepiej pracuje. nic nowego Ci nie powiedzieli .... ;-)
Kleju Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 Mam pytanko.... Niestety nie bardzo mam czas prześledzić cały temat, więc wybaczcie jesli padła juz odpowiedz Zblizam sie do wymiany oleju. Mam silniczek 1.6 i 195 tys przebiegu.. Teraz jeżdze na Mobil 1 15w 40 i ostatnio jak silnik jest zimny slysze delikatne cykanie. Moze nalezało by wlac inny olej i problem by sie rozwiazal?? Jesli macie pomysl na marke i rodzaj oleju to bede wdzieczny.. Przypominam, ze moje malenstwo ma prawie 200tys nastukane;) dzieki
Wihajster Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 szklanki stukaja przy tym przebiegu to juz dopuszczalne ,sproboj wlac mobila 10w/40 powinno pomoc troszke
Kleju Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 dzieki za rade... sprobuje, moze to cos da...
adadur Opublikowano 22 Września 2006 Opublikowano 22 Września 2006 Przy przechodzeniu z oleju mineralnego na syntetyk trzeba być ostrożnym bo z oleju może zrobić się kisil/budyń a to już dobrze go nie posmaruje i nie schłodzi. Jeśli już rezygnuje ktoś z minerała na syntetyk czy półsyntetyk to polecam przejść pier wna półsyntetyk i wymiane o połowę wcześniej przeprowadzić i potem dopiero na sytetyk. Spróbuje poszukac fotek z zatartego silnika po nieudolnym zmieszaniu olejów - jedym słówem gnój i złom tylko został. [ Dodano: 2006-09-25, 09:24 ] ZANIM ZMIENISZ OLEJ Z MINERAŁA NA (PÓŁ)SYNTETYK: czym to grozi
Kleju Opublikowano 25 Września 2006 Opublikowano 25 Września 2006 panowie poprawdzie mnie jesli sie myle... olej 15W 40 (czyli taki, na jakim jezdze od jakis 6tys) jest olejem najgestszym, czyli bylby najabrdziej wskazany do silnika z przebiegiem ok. 200tys? czy jesli teraz zmienilbym olej na 10W 40 (tak jak radzi piotr1602) czy nie pojawia sie jakies wycieki jako, ze olej bedzie rzadszy?? i czy to cos tak naprawde da? przeciez olej bedzie rzadszy, wiec na ogike biorac pewnie bedzie stukac jeszcze glosniej;) przypominam, ze jest to moje pierwsze autko i ucze nadal sie ucze:)
Wihajster Opublikowano 25 Września 2006 Opublikowano 25 Września 2006 szybciej napelni popychacze i bedzie ciszej
Kleju Opublikowano 25 Września 2006 Opublikowano 25 Września 2006 a jak z wyciekami? jest duza szansa?
adadur Opublikowano 26 Września 2006 Opublikowano 26 Września 2006 panowie poprawdzie mnie jesli sie myle...olej 15W 40 (czyli taki, na jakim jezdze od jakis 6tys) jest olejem najgestszym, czyli bylby najabrdziej wskazany do silnika z przebiegiem ok. 200tys? czy jesli teraz zmienilbym olej na 10W 40 (tak jak radzi piotr1602) czy nie pojawia sie jakies wycieki jako, ze olej bedzie rzadszy?? i czy to cos tak naprawde da? przeciez olej bedzie rzadszy, wiec na ogike biorac pewnie bedzie stukac jeszcze glosniej;) przypominam, ze jest to moje pierwsze autko i ucze nadal sie ucze:) JA bym powiedział najbardziej lepkim.
Hauzer Opublikowano 3 Października 2006 Opublikowano 3 Października 2006 Ja w następnym tygodniu bede zmienial olej tylko nie wiem jaki ;/ jak kupilem niunie to miala zalany castrol 10w/40 na co zmienic ?
Pikuś Opublikowano 3 Października 2006 Opublikowano 3 Października 2006 Hauzer, ja bym wlal to samo tylko, ze Mobila, chyba, ze masz pewne zrodlo Castrola.
Szewczenko7 Opublikowano 3 Października 2006 Opublikowano 3 Października 2006 ja mialem lanego minerala a teraz chce zalac polsyntetyk tylko nie wiem co teraz robic po tym jak na to spojrzalem :neutral:
Flaha Opublikowano 3 Października 2006 Opublikowano 3 Października 2006 Moja niunia tacza się od kiedy ją mam (2001) na półsyntetyku. Nagoniłem na niej 100kkm, teraz licznik pokazuje prawie 180kkm, ale wg mnie jak większość autek ściągniętych w tamtych latach do kraju pewnie ma tak naprawdę z 250kkm. Nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel. Piszę to dlatego, bo nie do końca zgadzam się z tym co twierdzi Elm0. Półsyntetyk jakoś mojemu silnikowi nie zaszkodził. A ostatnio zalałem Shella Helix Diesel 10w40 i bardzo ładnie autko na nim jeździ. Ps. Jakoś prawie nikt nie pisze o Shelu-czy wg Was to słaby olej, czy co? Proszę o opinie, bo jakby coś to przy następnej wymianie załatwię sobie ori Castrola zza Odry (ale też półsyntetyka :-))
Pikuś Opublikowano 3 Października 2006 Opublikowano 3 Października 2006 Półsyntetyk jakoś mojemu silnikowi nie zaszkodził. A ostatnio zalałem Shella Helix Diesel 10w40 i bardzo ładnie autko na nim jeździ. Ps. Jakoś prawie nikt nie pisze o Shelu-czy wg Was to słaby olej, czy co? Proszę o opinie, bo jakby coś to przy następnej wymianie załatwię sobie ori Castrola zza Odry (ale też półsyntetyka ) Bo utarlo sie, ze do uturbionych silnikow trzeba lac pelen syntetyk, a zaloze sie ze duzo aut jezdzi na mineralnym i nic sie nie dzieje. :razz: Ja o Shelu slyszlaem bardzo dobre opinie i mozesz go smialo lac dalej. :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się