Tzieland Opublikowano 24 Września 2010 Autor Opublikowano 24 Września 2010 ponawiam pytanie a tak z innej beczki, czy łożyska tylne mogą również powodować takie stuki?
Gniady Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Pełna kultura wszystko z uśmiechem napisałbym tak :nikt się nie bił nikt nie kłócił nikt nikogo nie przewrócił . Tzieland łożyska wyją nie stukaja
Tzieland Opublikowano 24 Września 2010 Autor Opublikowano 24 Września 2010 dobra czyli albo jakiegoś wahacza nie zauważyli albo te końcówki drążków dzięki za pomoc, w poniedziałek jadę to zobaczymy co mi powiedzą powiem jeszcze żebyzobaczyli te luzy na amorkach
moskal Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 dobra czyli albo jakiegoś wahacza nie zauważyli albo te końcówki drążków sa dwie opcje 1. końcówki 2. wahacze i jedna zasada : wahacze wymienia sie kompletami razem z końcówkami drążków za jednym zamachem , koszt nieduży ale dużo spokoju jak sam zauwazyleś na własnym przykładzie
Gniady Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Moskal mam wymieniony komplet i dalej stuka tylko na starej kostce [tzw. kocie łby]słyszałem o tym że może być luz na nakrętce amora z góry,przejazd przez hopki też nie stuka,czekam aż kolega Tzieland zdjagnozuje zawieche w swojej gablocie i o tym napisze.
maciejski Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 amortyzator moze miec luz, nie wiem czy dobrze napisze, poprzeczny na sztycy, tak jak u mnie, na malych nierownosciach w poprzek drogi czy na kostce puka niemilosiernie, na normalnych dziurach nieslyszalne, ciezko wlasciwie to zdiagnozowac bez wyciagania amorka.
jozek726 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 u mnie puka w lewym kole i myślę ze to jakiś górny wahacz bo robi to na skręconych kołach tylko w prawo ale kto wie czy to jest to byłem na szarpakach i powiedzieli ze wszystko ok a mi puka nie mam kasy zeby wymieniać komplet i myślałem zeby wymienić tylko 2x górne i końcówkę drążka ale jak to nie pomoże to sie wkur*wi zastanawiam się teraz czy to nie amortyzator ale jak mam to sprawdzić ?
Tzieland Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 ja właśnie z tego samego powodu co jozek wymieniłem tylko te co pukały a co do końcówki to znajomy mechanik krzyknął mi po ok 100 zł/sztuka podobno po tyle to są LMy jutro jadę do serwisu gdzie wymieniałem wahacze i zobaczymy co mi powiedzą, mam nadzieję, że znajdą jeszcze jakiś wahacz i tyle, bo nie chce mi się bawić w końcówki a szczególnie przeraża mnie ten amorek, że może mieć luzy również przyłłączę się do pytania jak najlepiej sprawdzić ten luz na amorku? czy tylko po wyciągnięciu jest to możliwe?
greg1 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 u mnie puka w lewym kole i myślę ze to jakiś górny wahacz bo robi to na skręconych kołach tylko w prawo ale kto wie czy to jest to byłem na szarpakach i powiedzieli ze wszystko ok a mi puka nie mam kasy zeby wymieniać komplet i myślałem zeby wymienić tylko 2x górne i końcówkę drążka ale jak to nie pomoże to sie wkur*wi zastanawiam się teraz czy to nie amortyzator ale jak mam to sprawdzić ? Ja bym sprawdzil przegub bo przy pelnym skrecie tak sie dzieje
Gniady Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 To napisze wam gdzie ja mam luz -na końcówce drążka kierowniczego ale nie na sworzniu kulowym tylko na nagwintowanym pręcie który wychodzi z odlewu sworznia kulowego, długo do tego dochodziłem ale udało się .Nie wiem co ten Helmut tam zakładał ale LMO czy TRW to nie jest.
Gelooo Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 u nie tez stukalo wymienilem koncowki i pomoglo oprocz tego ze stukalo czulem to lekko na kierownicy w zakrecie co jakis czas kupilem lem i jest ok pozniej zbierznosc
Tzieland Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Zobaczymy jaką diagnozę postawią jutro mechanicy. Prawdopodobnie będą to te końcówki, bo bodajże jeszcze nigdy ich nie robiłem A stuka jedynie na "kocich łbach" lub innych powtarzających się nierównościach i już mnie to strasznie wkur***
ZuKeRs Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Ja jeszcze dorzucam laczniki stabilizatorow kiedys sie mialo te wersje i swoje przeszlo . Wkrotce sie okaze kto mial racje. Czekamy na info mlody
moskal Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Ja jeszcze dorzucam laczniki stabilizatorow no to jest element wahaczy i tez pownno wymieniac sie go z całą resztą czyli kompletem
Tzieland Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 tylko, że niestety nie wymieniłem kompletu to jak teraz myślicie? zostały 3 opcje, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów lub ten luz na amorze
moskal Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 tylko, że niestety nie wymieniłem kompletu to jak teraz myślicie? zostały 3 opcje, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów lub ten luz na amorze www.wróżka.pl :naughty: :naughty: A tak na poważnie to ciężko coś stwierdzić , przyczyn moze byc kilka i ciezko wytypować tą jedną
Tzieland Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 Ale te co wymieniłem to chyba jedyni podejrzani Bo nie chcę, żeby się później okazało, że w serwisie wymienią mi klocki hamulcowe np
moskal Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Ale te co wymieniłem to chyba jedyni podejrzani na to wygląda ze tak koncówki - 150pln łączniki - 150pln amory przód - 600pln
spetsnaz Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Tak jak w temacie. Wczoraj wymieniłem 3 wahacze, które były już głośne. I w sumie na pojedynczych dziurach jest ok ale np. na kostce brukowej lub na następujących po sobie nierównościach dalej słychać stukanie z przodu. Wiem, że jeszcze mam łożyska z tyłu do roboty ale to nie one. Moje pytanie brzmi czy wahacze mogły zostać źle dokręcone i dlatego stukają? Czy jest tam jeszcze jakiś do wymiany? Wahacze wymienione na Febiego Z Twojego opisu wynika, że stuki powstają na małych nierównościach i przy wolnej jeździe, czyli wtedy kiedy stabilizator jest najmniej obciążony. Najbardziej prawdopodobną przyczyną są wybite łączniki stabilizatora. Masz w swoim aucie najprawdopodobniej jeszcze oryginalne łączniki ze sworzniem kulistym (zdjęcie 1), które są znacznie sztywniejsze od obecnie montowanych (zdjęcie 2), ale nawet przy delikatnym luzie mocno hałasują. Całkiem niedawno przechodziłem to u siebie. Wymiana nie jest skomplikowana, nie trzeba zdejmować nawet osłony silnika. Zacznij od wymiany łączników, to właśnie je musisz wykluczyć w pierwszej kolejności. Końcówki drążków i amortyzatory ze względu na koszt wymiany zostaw sobie na koniec. Zdjęcie 1 Zdjęcie 2
Tzieland Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 ty masz wogóle niezłe ceny zacznijmy od tego, że mi koncówki wycenili na ok 100 zł/szt + robocizna ze zbieżnością 150, czyli całość 350 łączniki nie mam pojęcia ile mogę mnie kosztować i mam nadzieję, że to nie będą amory p.s. jeżeli będzie ten luz na amorach to jedyne wyjście to wymiana? @spetsnaz: stuki są tak jak piszesz, przy niskich prędkościach na mocnych nierównościach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się