Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


DareQ

Rekomendowane odpowiedzi

też nad tym myślałem ale ciężko z wolnym czasem a to pewnie cały dzień trzeba będzie poświęcić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to zajęło 4,5 godziny raem z czyszczeniem, ale już turbiny wyciągałem wcześniej więc za pierwszym razem może się zejść nieco dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to będzie lekiem na cały ten szum

Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe).

Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym).

Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby:

1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny.

2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine. Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd

17705/P1297/004759

17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!).

Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie 5 letnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki!

Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem taki temat z dźwiękiem z tym ze w Sprinterze 3,2CDI - uszkodzony był moduł sterujący turbosprężarką... wiec sadząc po identycznym dźwięku jaki występuje tu -stawiam na uszkodzony regulator podciśnieniowy przy turbosprężarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

No ja niestety muszę zapisać się do szerokiego grona osób dotkniętym problemem huczenia turbiny. Moje auto jest świeżo sprowadzone i ma 230tys. Niestety w przeciwieństwie do wielu z Was mam AVF ale problem jest identyczny jak w pierwszym poście. Dodatkowo przykłądając ucho do kolektora ssącego można usłyszeć naprawdę głośne huczenie (jakby powietrze zostało spowrotem wyrzucane na zewnątrz). Po sprowadzeniu wymieniłem olej na Castrol 5w40 cały rozrząd z wodą, wszystkie filtry, rolki klimatyzacji i alternatora oraz całe sprzęgło. Niestety dźwięk nie ucichł - przeciwnie mocno się nasilił. Szkoda że post traci na ekspresji bo bardzo przydałoby się kompleksowe zdiagnozowanie problemu.

Dodatkowo trapi mnie inna rzecz - mianowicie przy dynamicznym rozpędzaniu auta (5 bieg i pedał w podłodze) auto szarpie ciągnie, nie ciągnie, ciągnie i tak naokrągło jest są jednak krótkie szarnięcia tak 0,5sek ale od 3tys do końca obrotów.

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to będzie lekiem na cały ten szum .........

No to kolega poleciał ........ http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343 .......... kopią

a pisze tam że chodzi o silniki "1.8 20V TURBO AEB APU AWT AWM 1.8" ??? czy to by była benzyna? :cool1:

a gdzie kolega ma w dieslu przepustnice i DV ? może czegoś nie wiem? chętnie się douczę :rolleyes:

07895acb96d48d3em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie u mnie jest ten sam dźwięk co na filmiku w pierwszym poście.Nadal nie ma odpowiedzi na tą przypadłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie u mnie jest ten sam dźwięk co na filmiku w pierwszym poście.Nadal nie ma odpowiedzi na tą przypadłość?

według mnie odpowiedź jest jedna: ten typ tak ma i nie ma co sobie tym głowy zawracać :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ta przypadłość ,o której w temacie mowa, występuje u mnie czasami.

Zauważyłem taką zależność,że dźwięk nasila się w dni deszczowe i wilgotne.

Natomiast gdy jest pogoda ,to go nie słychać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie u mnie jest ten sam dźwięk co na filmiku w pierwszym poście.Nadal nie ma odpowiedzi na tą przypadłość?

według mnie odpowiedź jest jedna: ten typ tak ma i nie ma co sobie tym głowy zawracać :gwizdanie:

mam już ze 40tyś na tym i mam to gdzieś :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez taki sam dzwiek posiadam i mam to gdzies :D tak musi byc chyba.Rowniez jezdze tak juz dluzszy czas ,okolo 60kkm i nic sie nie dzieje,a jezeli komus uda sie to zniwelowac to tylko uciszy troche dzwiek,ktory po pewnym czasie i tak powroci ;p,nieda rady nic z tym zrobic i tyle :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ta przypadłość ,o której w temacie mowa, występuje u mnie czasami.

Zauważyłem taką zależność,że dźwięk nasila się w dni deszczowe i wilgotne.

Natomiast gdy jest pogoda ,to go nie słychać.

Pozdrawiam

a to rzeczywiście prawda - ja też to zauważyelm !!

Aczkolwiek moja podjara cisza po wymeinie turbo już sie skończyła - turbo nowe - najechane ma może 12 kkm i dzwięk zameldowal sie z poczatkiem jesieni :decayed:

ja już nie zawracam sobie tym głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam identyczny dzwiek u siebie. Musi to miec zwiazek z wymiana paska, oleju, filtrow. Po przejechaniu 1000km po wymianie dzwiek bylo slychac, wczesniej NIC!!!![br]Dopisany: 05 Październik 2010, 15:05_________________________________________________BYLEM U 8 MECZANIKOW I NIC NIE WIEDZA :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj bylem u mechanika który zajmuje się turbinami i po krótkiej jeździe powiedział ze "geometria" jest do czyszczenia i na 99 % to będzie przyczyną tego dźwięku , dlatego po powrocie zabrałem się do roboty i już turbina odkręcona :) jutro jadę z nią do czyszczenie i zobaczymy jaki będzie efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...