paypal Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 rozrząd nic nie zmienia - tak już musi być - to chrobotanie to dzwięk wywołany wyrównaniem różnicy ciśnienia - jak otworzysz drzwi od strony pasażera to lepiej bedzie słychać Cos mi sie nie chce w to wierzyc Skąd masz taka informacje ??
Aydaho Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 rozrząd nic nie zmienia - tak już musi być - to chrobotanie to dzwięk wywołany wyrównaniem różnicy ciśnienia - jak otworzysz drzwi od strony pasażera to lepiej bedzie słychać Cos mi sie nie chce w to wierzyc Skąd masz taka informacje ?? z mechaniorem jeździłem - jak otworzysz drzwi i przygazujesz to będziesz lepiej słyszał ten dzwięk. Chyba każda A4 go ma więc izi chyba że macie jakiś inny chrobot
paypal Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 Nie wydaje mi sie aby to była przyczyna oczywiscie nie ujmujac umiejetnosci twojemu mechanikowi. Jak juz zaznaczyłem ja na postoju nawet podczas gazowania nie mam nic, dopiero podczas jazdy to słychac gdy silnik ciągnie.
DareQ Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 Podsumowanie moich wzmagan: turbo wymienione, opisywany dzwiek juz nie wystepuje. Jezeli u kogos po przygazowce wystepuje takie charakterystyczne chrobotanie proponuje: 1. Zdjac prowadnice powietrza do filtra powietrza i upewnic sie ze dzwiek bedzie wydobywal sie z filtra (wyeliminowac rozrzad jako jedna z mozliwych przyczyn) 2. Zdjac wezyk z EGR, zaslepic i sprawdzic czy cos sie zmienilo 3. Zdjac wezyk podcisnieniowy z gruszki turbosprezarki i sprawdzic czy dzwieki ustaly (wersja wolnossaca TDI ). U mnie w tym momencie wszystko stalo sie jasne Warto tez sprawdzic stan lopatek w turbo oraz luzy.
Aydaho Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Podsumowanie moich wzmagan: turbo wymienione, opisywany dzwiek juz nie wystepuje. Jezeli u kogos po przygazowce wystepuje takie charakterystyczne chrobotanie proponuje: 1. Zdjac prowadnice powietrza do filtra powietrza i upewnic sie ze dzwiek bedzie wydobywal sie z filtra (wyeliminowac rozrzad jako jedna z mozliwych przyczyn) 2. Zdjac wezyk z EGR, zaslepic i sprawdzic czy cos sie zmienilo 3. Zdjac wezyk podcisnieniowy z gruszki turbosprezarki i sprawdzic czy dzwieki ustaly (wersja wolnossaca TDI ). U mnie w tym momencie wszystko stalo sie jasne Warto tez sprawdzic stan lopatek w turbo oraz luzy. no DareQ wkoncu mamy rozwiązanie u mnie na turbo nie ma żadnych objawów ( nawet ostatnio Łukaszr stetoskopem osłuchiwał i nic ) ale taki dzwięk mam - tyle że nie na luzie a w czasie jazdy jak wysprzęgle szybko bieg. Dzwięk jest identyczny i podejrzewam że to kwestia prędkości zatzrymywania wirnika - więc tak czy siak turbo do wymiany bo niedługo pewnie i na jałowym będe to słyszał pozatym przy pedale w podłoge na 3 biegu dymi jak lokomotywa z 30 roku
tomek11 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 U mnie działo się to samo dopiero gdy wymieniłem zawór sterujący ciśnienie ten odgłos prawie znikł ale nie do końca teraz slychać turbo przy spadku obrotów i to nie zawsze
Aydaho Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 to jak precyzyjnie okreeślić co jest przyczyną ? - turbo - N75 - EGR - etc.... ???
tomek11 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 podpiąć specjalny komputer do badania przepływu powietrza w turbie
petersoon Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 Panowie u mnie jest ten sam dzwiek. Postanowiłem i wymieniłem turbo i zawór egr- natomiast dzwiek pozostał. I co teraz powiecie. Auto ma 170 000 km. PS też ten dzwiek pojawił sie po zmianie oleju. Wcześniej jeździł na 5w-30 longlife a zalałem go 5w-40 castrola. może to coś ten olej i ojej!!!
petersoon Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 Filtr oleju Mann[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2008, 00:01_________________________________________________Myslę sobie ze moze do wymiany jest N75 [br]Dopisany: 30 Wrzesień 2008, 00:03_________________________________________________właśnie dzisiaj zdemontowałem ten zawór N75, jutro będę miał nowy i się okaże- bo jak nie do do żyda, nie obrażając żydów. Napewno dam znać czy coś pomogło. Jak by coś to jeszcze proszę o rady!!
Aydaho Opublikowano 1 Października 2008 Opublikowano 1 Października 2008 no to czekamy na info bo mnie też to mocno wqrwia
petersoon Opublikowano 2 Października 2008 Opublikowano 2 Października 2008 niestety pan pomylił numer czesci - miał być z literka A a zamówił z literką C-i czekamy do jutra wymianą[br]Dopisany: 01 Październik 2008, 20:02_________________________________________________Panowie jest nareszcie rozwiązanie problemu- należy wymienić zawór N75, kosztuje w ASO 170 zł. Panowie do dzieła!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aydaho Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Panowie jest nareszcie rozwiązanie problemu- należy wymienić zawór N75, kosztuje w ASO 170 zł. Panowie do dzieła!!!!! no i jak - cały czas cisza ??
petersoon Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Po wymianie zaworu jest znacznie ciszej.
Aydaho Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 czyli dzwięk wydobywa się bezpośrednio z N75 ?? a nie z powodu sterownia dobrze to rozumiem ?
DareQ Opublikowano 12 Października 2008 Autor Opublikowano 12 Października 2008 Ciagle mam wrazenie ze dzwiek, ktory u mnie wystepowal nie jest u wszystkich identyczny. Turbo, EGR, N75, rolki, napinacze, alternator, poduszki - to elementy, ktore przewinely sie w tym watku Moze nagracie i pochwalicie sie dziwnymi odglosami wydobywajacymi sie z waszych turbognojow
Aydaho Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Ciagle mam wrazenie ze dzwiek, ktory u mnie wystepowal nie jest u wszystkich identyczny. Turbo, EGR, N75, rolki, napinacze, alternator, poduszki - to elementy, ktore przewinely sie w tym watku Moze nagracie i pochwalicie sie dziwnymi odglosami wydobywajacymi sie z waszych turbognojow w tym sęk że u mnie tego dzwonienia nie da się nagrać - słabo je słychać i nie wiadomo skąd ( nawet Łukaszr ze stetoskopem nie mógł się doszukać źródła tego dzwięku ) ... a charczenie z turbiny czy co tam to było - jest tak jak u Ciebie We wtorek wkładam nowiutkie turbo - zobaczymy
petersoon Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Uważam że po wymianie turba dzwiek pozostanie- ale nie chce wróżyć-wiem bo sam wymieniłem
iwadrian Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 witam. teraz ja dołożę swoje trzy grosze do zamieszania wokól dziwnych odgłosów.W moim aucie przy zchodzeniu z obrotów słychać klekotanie podobne do dzwięku klepania zaworów dochodzi z obudowy filtra powietrza.Ponoć jest tam jakaś klapa sterująca przepływem powietrza i ona może powodować ten dzwięk.Zaznaczę że jest to słyszalne przy zimnym silniku a przy rozgrzanym tego nie słychać.
Rekomendowane odpowiedzi