Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozrząd nic nie zmienia - tak już musi być - to chrobotanie to dzwięk wywołany wyrównaniem różnicy ciśnienia - jak otworzysz drzwi od strony pasażera to lepiej bedzie słychać

Cos mi sie nie chce w to wierzyc :mysli: Skąd masz taka informacje ??

Opublikowano

rozrząd nic nie zmienia - tak już musi być - to chrobotanie to dzwięk wywołany wyrównaniem różnicy ciśnienia - jak otworzysz drzwi od strony pasażera to lepiej bedzie słychać

Cos mi sie nie chce w to wierzyc :mysli: Skąd masz taka informacje ??

z mechaniorem jeździłem - jak otworzysz drzwi i przygazujesz to będziesz lepiej słyszał ten dzwięk. Chyba każda A4 go ma więc izi :decayed:

chyba że macie jakiś inny chrobot :naughty:

Opublikowano

Nie wydaje mi sie aby to była przyczyna oczywiscie nie ujmujac umiejetnosci twojemu mechanikowi. Jak juz zaznaczyłem ja na postoju nawet podczas gazowania nie mam nic, dopiero podczas jazdy to słychac gdy silnik ciągnie.

Opublikowano

Podsumowanie moich wzmagan: turbo wymienione, opisywany dzwiek juz nie wystepuje.

Jezeli u kogos po przygazowce wystepuje takie charakterystyczne chrobotanie proponuje:

1. Zdjac prowadnice powietrza do filtra powietrza i upewnic sie ze dzwiek bedzie wydobywal sie z filtra (wyeliminowac rozrzad jako jedna z mozliwych przyczyn)

2. Zdjac wezyk z EGR, zaslepic i sprawdzic czy cos sie zmienilo

3. Zdjac wezyk podcisnieniowy z gruszki turbosprezarki i sprawdzic czy dzwieki ustaly (wersja wolnossaca TDI :decayed:). U mnie w tym momencie wszystko stalo sie jasne :disgust:

Warto tez sprawdzic stan lopatek w turbo oraz luzy.

Opublikowano

Podsumowanie moich wzmagan: turbo wymienione, opisywany dzwiek juz nie wystepuje.

Jezeli u kogos po przygazowce wystepuje takie charakterystyczne chrobotanie proponuje:

1. Zdjac prowadnice powietrza do filtra powietrza i upewnic sie ze dzwiek bedzie wydobywal sie z filtra (wyeliminowac rozrzad jako jedna z mozliwych przyczyn)

2. Zdjac wezyk z EGR, zaslepic i sprawdzic czy cos sie zmienilo

3. Zdjac wezyk podcisnieniowy z gruszki turbosprezarki i sprawdzic czy dzwieki ustaly (wersja wolnossaca TDI :decayed:). U mnie w tym momencie wszystko stalo sie jasne :disgust:

Warto tez sprawdzic stan lopatek w turbo oraz luzy.

no DareQ wkoncu mamy rozwiązanie :good:

u mnie na turbo nie ma żadnych objawów ( nawet ostatnio Łukaszr stetoskopem osłuchiwał i nic ) ale taki dzwięk mam - tyle że nie na luzie a w czasie jazdy jak wysprzęgle szybko bieg. Dzwięk jest identyczny i podejrzewam że to kwestia prędkości zatzrymywania wirnika - więc tak czy siak turbo do wymiany bo niedługo pewnie i na jałowym będe to słyszał

pozatym przy pedale w podłoge na 3 biegu dymi jak lokomotywa z 30 roku :decayed:

Opublikowano

U mnie działo się to samo dopiero gdy wymieniłem zawór sterujący ciśnienie ten odgłos prawie znikł ale nie do końca teraz slychać turbo przy spadku obrotów i to nie zawsze

Opublikowano

to jak precyzyjnie okreeślić co jest przyczyną ?

- turbo

- N75

- EGR

- etc.... ???

Opublikowano

Panowie u mnie jest ten sam dzwiek. Postanowiłem i wymieniłem turbo i zawór egr- natomiast dzwiek pozostał. I co teraz powiecie. Auto ma 170 000 km. PS też ten dzwiek pojawił sie po zmianie oleju. Wcześniej jeździł na 5w-30 longlife a zalałem go 5w-40 castrola. może to coś ten olej i ojej!!!

Opublikowano

a filtr oleju,tej samej firmy?

Opublikowano

Filtr oleju Mann[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2008, 00:01_________________________________________________Myslę sobie ze moze do wymiany jest N75 [br]Dopisany: 30 Wrzesień 2008, 00:03_________________________________________________właśnie dzisiaj zdemontowałem ten zawór N75, jutro będę miał nowy i się okaże- bo jak nie do do żyda, nie obrażając żydów. Napewno dam znać czy coś pomogło. Jak by coś to jeszcze proszę o rady!!

Opublikowano

no to czekamy na info bo mnie też to mocno wqrwia :evil:

Opublikowano

niestety pan pomylił numer czesci - miał być z literka A a zamówił z literką C-i czekamy do jutra wymianą[br]Dopisany: 01 Październik 2008, 20:02_________________________________________________Panowie jest nareszcie rozwiązanie problemu- należy wymienić zawór N75, kosztuje w ASO 170 zł. Panowie do dzieła!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

Panowie jest nareszcie rozwiązanie problemu- należy wymienić zawór N75, kosztuje w ASO 170 zł. Panowie do dzieła!!!!!

no i jak - cały czas cisza ??

Opublikowano

czyli dzwięk wydobywa się bezpośrednio z N75 ?? a nie z powodu sterownia

dobrze to rozumiem ?

Opublikowano

Ciagle mam wrazenie ze dzwiek, ktory u mnie wystepowal nie jest u wszystkich identyczny. Turbo, EGR, N75, rolki, napinacze, alternator, poduszki - to elementy, ktore przewinely sie w tym watku

Moze nagracie i pochwalicie sie dziwnymi odglosami wydobywajacymi sie z waszych turbognojow :naughty:

Opublikowano

Ciagle mam wrazenie ze dzwiek, ktory u mnie wystepowal nie jest u wszystkich identyczny. Turbo, EGR, N75, rolki, napinacze, alternator, poduszki - to elementy, ktore przewinely sie w tym watku

Moze nagracie i pochwalicie sie dziwnymi odglosami wydobywajacymi sie z waszych turbognojow :naughty:

w tym sęk że u mnie tego dzwonienia nie da się nagrać - słabo je słychać i nie wiadomo skąd ( nawet Łukaszr ze stetoskopem nie mógł się doszukać źródła tego dzwięku ) ... a charczenie z turbiny czy co tam to było - jest tak jak u Ciebie :decayed:

We wtorek wkładam nowiutkie turbo - zobaczymy :naughty:

Opublikowano

witam. teraz ja dołożę swoje trzy grosze do zamieszania wokól dziwnych odgłosów.W moim aucie przy zchodzeniu z obrotów słychać klekotanie podobne do dzwięku klepania zaworów dochodzi z obudowy filtra powietrza.Ponoć jest tam jakaś klapa sterująca przepływem powietrza i ona może powodować ten dzwięk.Zaznaczę że jest to słyszalne przy zimnym silniku a przy rozgrzanym tego nie słychać. :mysli:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...