Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Problem z turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no u mnie jest podobnie tylko reset kluczykiem pomaga. Stało mi się to już 3 razy jeden z tego dwa razy w ubiegłym roku. Spróbuje wymienić zawór N75....a potem będę szukał jakieś używanej innej gruchy przy turbinie...

Opublikowano
kurde trochę zabawy jest z wymontowaniem turbiny... A może to wadliwy zawór N75? Jak mógłbym go sprawdzić? Ja stawiałbym na jakiś wężyk elektornikę :) Chociaż wiem że to wróżenie z fusów.

W marcu rozbierałem turbinę, bo auto po wymianie DPF-a zaczęło kopcić (prawdopodobnie już wcześniej kopciło i dlatego umarł DPF). Co się okazało byłem u dobrych turbiniarzy i sprawdzili turbo dmucha dobrze nie ma luzów ewentualnie łopatki mogą być wypalone, ale dmucha dobrze. Mocy samochodowi nie brakuje... Stwierdzili wtedy że jeśli kopci to to wina tego zaworu elektronicznego [gruchy], którego nie sprzedają osobno...trzeba szukać używki.

Co się okazało wtedy że turbo było sprawne ale kolektor wydechowy pęknięty w kilku miejscach... :D Przez jakiś czas był spokój aż pojawiły się lekkie szarpnięcia te o których pisałem i czasami potrafi na wolnych obrotach podczas ruszania do 2000obr./min zakopcić, przy wyższych obrotach nigdy...Zauważyłem to kopcenie w ostatni weekend jak żona ruszała. Więc tak jak piszesz - pewnie dawka paliwa jest inna bo na bank jest to nie spalone paliwo, a nie olej...

Kolego co do przeładowania u mnie jest to ewidetnie wynikiem regeneracji dpf czyli w BRD po akcji serwisowej (nie pamiętam numery ale jest w książce), co ileś kilometrów odbywa się regeneracja filtra i ona powoduje szarpanie zwłaszcza u mnie bo auto jest po lekkim wirusie u compotów. ale tylko w momencie somoczynego czyszczenia się dpf i tylko w momencie jak mu dasz w piec mając 2000 obr/min.

Co do kopcenia mimo dpf to sprawdź czy nie masz w filtrze paliwa ciemnej ropy (zlej sobie paliwo z filtra do jakiegoś słoika i napisz czy to nie jest ropa z olejem), bo daje flache że masz czarno w baku i dlatego dpf ci się czesto regeneruje, może tego nie odczuwasz i przerywasz mu proces dopalania . Jak to poznać :

1. buczenie w okolicach filtra pow.

2. szarpanie w okolicach 2000 obr/min

3 podniesione obroty

4. ładowanie turbiny podwyższone

5. zwiekszone chwilowe spalanie

6. przeładowywanie turbiny

U mnie nigdy nie wpadł w tryb awaryjny.

Drugi pomysł który mi przychodzi do głowy a też mi się zdażył to w filtrze pow. a właściwie w jego cześci tzn. tam gdzie wpada pow. do połaczenie od strony grilla w środku jest taka sitka coś jak filtr do kawy zapobiega to wlatywaniu liści do filtra pow. kiedyś mi to spadło z zaczepów i w tym dolocie blokowała przepływ pow. wywalało wtedy ten sam bład wywal to cholerstwo do śmietnika.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Zaczynając od początku - tak miałem taką akcje serwisową odnoszącą się do DPF u siebie (dokładnie to poprzedni właściciel ;) ) numeru nie ma a nie chce szukać już.

To prawda co jakiś czas ok. 200 lub 300 km po jeździe rozpoczyna się u mnie regeneracja filtra (BEZ ŻADNEJ KONTROLKI NA DESCE) słychać wtedy:

- buczenie z układu wydechowego, być może tylko w moim przypadku :D

- podniesione lekko obroty

- zwiększone spalanie - nie zauważyłem - nigdy się nad tym nie skupiałem, ale być może

Kolejna sprawa - olej w filtrze paliwa oraz w baku. Oczywiście sprawdzę to za jakieś 1500km jak będę robił wymianę oleju, ale raczej nie stawiałbym na to...

Gdybyś jednak miał rację to skąd ten olej się tam bierze? Uszczelnienia na PD? Sorki ale tu moja wiedza na temat mojego silnika się kończy...

Nigdy świadomie wiedząc że odbywa się powyższy proces regeneracji|wypalania filtra nie zgasiłem samochodu. Zawsze odczekałem kilka minut aż zakończy się i gasiłem furkę.

Sprawdzę ten element zapobiegający wpadanie liści do filtra powietrza.

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego jeśli chodzi o olej w baku to odpowiada za to vacum pompa puszcza tam usczelnienie i wali olej do baku na tym forum znalazłem 2 przypadki + mój ale zanim to odkryłem zrobiłem chyba ze 25000 tys, Uszczelnienia też ale wtedy podnosiłby się poziom oleju w silniku, co kontroluj bo też znam takie przypadki, Pierwsza rzecz jaką przetestuj to czy po zakonczeniu tej regeneracji dpfa dalej ci szarpie (jak ci się regeneruje to postaraj jechać autem w granicach 2200 do 3000 obr/min i po właczaj większość rzeczy tzn klima światła itd i potem przetestuj czy auto dalej ci szarpie.BRD to kondon powodzenia i dużo wytrwałości:wink:

Opublikowano

Pisałem do Ciebie na privie ;) ale bez odpowiedzi.

On szarpie mi tylko wtedy jak jest jeszcze nie nagrzany i jak jadę jednostajnie ok. 1900-2000 obr./min tylko w tym zakresie obrotów

Jak sprawdzić najszybciej bak? Rozbierałeś już go może?

Jeśli chodzi o bak to mogę napisać ci jeszcze jedno tylko nie wiem czy to jakoś wiązać ze sobą, ale jak zawsze zapalam auto w garażu po dłuższej przerwie to słychać po przekręceniu raz kluczka głośne cyk siedząc w aucie jakby pompa pobierała paliwo z baku... jest to trochę głośne, czy to normalny objaw?

Auto jeździ. Dzisiaj znów szykuje się traska i znów będzie lampa -30C więc zobaczę na autostradzie czy znów pokaże się tryb awaryjny i powyższy błąd. Jeśli tak to będę szukał jakiegoś konkretnego mechanika... Jeśli będzie ok to posprawdzam filtr paliwa i powietrze przy najbliższym serwisie.

Pozdrawiam

Opublikowano

do zrobienia logi.

DPF-a mozna rowniez diagnozowac. Wypalanie mozna wymusic VAG-iem, porzadnie jak trzeba.

obejrzalbym rowniez wiazke elektryczna silnika. W szczegolnosci odcinki dotyczace doladowania (czujnika polozenia silownika turbiny, N75, G31), oraz mase.

Opublikowano

ten olej w baku ma mało co wspólnego z twoim szarpaniem, jestem ciekaw poprostu czy go tam nie masz bo bo 10 aut które oglądalem olej był u 7 :) ale to nie ten wątek:wink:

Opublikowano
Jak znajdziecie kogoś kto wam nowa gruszke sprzeda? Ja nikogo takiego nie znam

Jest nadzieja na naprawę samej gruszki. Wrzucam tutaj adres firmy która się zajmuje profesjonalną naprawą zaworów elektro-pneumatycznych turbin wszelkiej maści.

Operacja naprawy gruchy w przypadku BRD będzię kosztować ok. 390zł ... dają na to gwarancję.

Serwis Pomp S.C.:: Profesjonalna regeneracja części samochodowych.

Ja odstawiam swoją "gruchę" po 20 sierpnia, bo wtedy właśnie kończą urlop...

Pozdro

---------- Post dopisany at 10:10 ---------- Poprzedni post napisany at 10:04 ----------

On szarpie mi tylko wtedy jak jest jeszcze nie nagrzany i jak jadę jednostajnie ok. 1900-2000 obr./min tylko w tym zakresie obrotów

problem z szarpaniem - ROZWIĄZANY !

Oprócz błędu związanego z przeładowywaniem turbiny pokazywał mi się już jakiś czas co 300-400km błąd odnoszący się do DPF-a - 008194 18434/P2002/008194 - Ross-Tech Wiki

Wymieniłem w końcu czujnik różnicy ciśnień przy DPF - 076906051A. I jak narazie po 700km spokój...żadnych szarpnięć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...