krzysmaj Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Witam Jak w temacie, chciałem dowiedzieć się o najlepszych sposobach wymieniania oleju, a dokładnie pozbyciu się go z silnika przed wymianą na nowy. Znane mi są dwa sposoby: 1 klasyczny - czyli odkręcamy korek spustowy i olej płynie 2 wyssanie rureczką (czy inaczej zwanym ustrojstwem) przez kanał w którym siedzi bagnet. Czy przy tej drugiej metodzie pozbywamy sie calego oleju z silnika?
harley22 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Zostań przy klasycznym. Po za tym jeśli przechodzisz np z mineralnego na półsyntetyk albo syntetyk to są preparaty czyszczące.
grabson765 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 ja wymieniam klasycznie bo robie to sam
EnDrIu` Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Dobry temat, czy sposób nr 2 faktycznie usuwa cały olej?
krzysmaj Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 I coraz bardziej skłaniam sie do samodzielnej wymiany, jedyna przeszkodą jest brak czasu Zbliża się wymiana a z tego co wiem warsztat w którym robie wymiany stosuje ta drugą metode i zastanowiło mnie to ile przepalonego oleju zostaje w silniku, a naliczają tak jak by zalali suchy silnik .
emil82 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Pierwsze słyszę żeby ktoś odsysał olej przez rurkę od bagnetuprzy wymianie To po co jest ten korek spustowy?? Żeby sprawdzać czy jest max oleju w silniku?? Rozumiem jak jest nadmiar, to się odsysa, ale żeby cały olej?? Zmień warsztat albo użyj metody nr1, masz pewność że cały syf wyleci z miski, pozdro
Orange Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 no u nas w Polsce są takie metody jak wysysanie oleju. podejrzewam ze jedyną zaletą jest to ze mechanik się nie upier&*^&% :gwizdanie: przy wymianie.. a poza tym to uważam ze nic tak nie usuwa oleju jak grawitacja i odczekanie kilku minut przed zakręceniem korka spustowego..
bish - kopt Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 z doświadczenia - po odessaniu jak odkręce korek to jeszcze zejdzie jakieś 50ml z dna miski większość polskich wymieniaczy robi tylko odsysanie bo nie chce im sie brudzić i skakać pod autem
Musashi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Pierwsze słyszę żeby ktoś odsysał olej przez rurkę od bagnetu przy wymianie To po co jest ten korek spustowy?? Żeby sprawdzać czy jest max oleju w silniku?? Rozumiem jak jest nadmiar, to się odsysa, ale żeby cały olej?? Zmień warsztat albo użyj metody nr1, masz pewność że cały syf wyleci z miski, pozdro przeciez to sa normalne metody proekologiczne, lepiej spuszczac, ale samemu. trzeba odczekac z pol godziny. odsysacz jednak sie przydaje, we wsporniku filtra jest troche oleju do odessania.
IDUAL Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Ja wymieniam normalnie korkiem spustowym czekam jakieś 30 min. Potem wlewam około 200ml nowego i czekam aż przeleje się i znów czekam ok 30 min. Zakręcam korek i wlewam nowy olej. Oczywiście przy każdej wymianie nowy filtr.
Kimi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 z doświadczenia - po odessaniu jak odkręce korek to jeszcze zejdzie jakieś 50ml z dna miski większość polskich wymieniaczy robi tylko odsysanie bo nie chce im sie brudzić i skakać pod autem Dokładnie. Nie ma sensu cudować. Zresztą lepkość oleju nie pozwala mu nigdy na "spłynięcie" w 100%, zawsze troszkę zostanie. I żadne odsysania tu nie pomogą.
Musashi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 ale skoro nie ma wiekszych kosztow, miec 100 ml przepracowanego oleju mniej lub wiecej...
andy_sky Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 odsysa się tylko wtedy gdy zgnitemu mechaniorowi nie chce się ściągać osłony pod silnikiem,to zła metoda
emil82 Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 proekologiczne metody wymiany oleju, tak samo jak ekologiczne paliwo dobijają nasze autka, nie dajmy się zwieść mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale grawitacji nie oszukasz
SotoM Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 A myślicie ze auto jak trafia do ASO na mały przegląd,to zrzucają osłony aby olej spuścić...?? ależ skąd.nabijają ciśnienie w banie i odsysają oliwke.a do tego jak jeszcze ktoś ma jakaś osłonę stalową to już w ogóle... metoda 1 jest najlepsza + do tego jak ma się kompresor to dmuchnąć ciśnieniem przez rurkę od bagnetu- wtedy jeszcze więcej wyleci z silnika... co do montażu filtra oleju dodam ze dobrze jest do niego nalać te 0.5L i dopiero go zamontować...przy odpaleniu olej się szybciej dostanie do górnej części silnika po wymianie oleju -to taka stara zasada prawdziwego fachowca. wiadomo jak mamy wkład czy jak w niektórych autach filtr mocowany w poziomie to już tego nie zrobimy.
Kimi Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 A myślicie ze auto jak trafia do ASO na mały przegląd,to zrzucają osłony aby olej spuścić...?? ależ skąd.nabijają ciśnienie w banie i odsysają oliwke.a do tego jak jeszcze ktoś ma jakaś osłonę stalową to już w ogóle... metoda 1 jest najlepsza + do tego jak ma się kompresor to dmuchnąć ciśnieniem przez rurkę od bagnetu- wtedy jeszcze więcej wyleci z silnika... co do montażu filtra oleju dodam ze dobrze jest do niego nalać te 0.5L i dopiero go zamontować...przy odpaleniu olej się szybciej dostanie do górnej części silnika po wymianie oleju -to taka stara zasada prawdziwego fachowca. wiadomo jak mamy wkład czy jak w niektórych autach filtr mocowany w poziomie to już tego nie zrobimy. Dodam do tego jeszcze tylko, żeby nie zapomnieć o przesmarowaniu uszczelki filtra oleju olejem oraz o dokręceniu filtra jedynie ręką (żadnymi kluczami) Ale pewnie to wiecie
UKI_XX Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 z doświadczenia - po odessaniu jak odkręce korek to jeszcze zejdzie jakieś 50ml z dna miski większość polskich wymieniaczy robi tylko odsysanie bo nie chce im sie brudzić i skakać pod autem to jakoś słabo się starałeś i byłeś trochę leniwy i się chyba bardzo spieszyłeś bo ja już kilka razy wysysałem olej przez bagnet i mogę spokojnie powiedzieć: 1. W misce nie zostaje nawet 10ml starego oleju (przy spuszczaniu przez korek do pełnego stanu wlewałem 3.7L a przy odsysaniu wchodzi mi 3.8L) 2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI) 3. Nie trzeba odkręcać korka spustowego a co za tym idzie nie ma obawy że się za mocno/lekko dokręci 4. Nie trzeba ściągać dolnej osłony silnika ani włazić pod samochód czy też się nachylać z jakąś miską a moja metoda wygląda dokładnie tak: wężyk poliuretanowy śr. zew. 6mm, wew. 4mm, pompa olejowa z golfa 1.8 połączona z silnikiem od wiatraków chłodnicy wężyk wkładam przez bagnet i odsysam tyle ile się da (korek wlewu oleju zdjęty), następnie odkręcam filtr i czekam aż olej ścieknie i dalej odsysam, jak już nic nie ciągnie to ruszam wężykiem (głębiej/płycej, wkładam w innej pozycji) i w ten sposób jeszcze odsysa się te resztki co ściekają albo zostają w fałdach miski także jeżeli włoży się wężyk przez bagnet za głęboko albo za płytko to całego oleju się nie odessie poza tym po użyciu środka płuczącego wysysanie przez bagnet też było błyskawiczne i nic w misce nie zostało
emil82 Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI) w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach. A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem??
bish - kopt Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI) w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach. A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem?? nie ma
grabson765 Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI) w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach. A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem?? u mnie poprzedni wlasciciel zrobil taki patent ze w oslonie wycial dziure na korek spustowy
Rekomendowane odpowiedzi