Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak ładować akumulator z klemami?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę "temat rzeka" :kox:

Może to rozwieje wasze "spory" kto ma rację :cool1:

bdNqS.jpg

bdSq9.jpg

Zaczerpnięte z "Twoje Audi A4 Avant - instrukcja obsługi" - zasady obsługi - obsługa akumulatora

Opublikowano

A może trzeba posmarować kremem nivea albo tawotem aby nie iskrzyło :polew: spowoduje to lepienie prądu :polew: To jest dopiero fizyka :decayed: i ze zdwojoną energią pójdzie do świec :naughty: Znalazłem na innym forum i pozwoliłem sobie wkleić screna .Przepraszam za OT,ale to tak na poprawę humoru.

Dej50.jpg

Opublikowano

no to czyli ja mam bezobsługowy :wallbash: a ja chciałem na siłe otworzyć :decayed: ja jak ładowałem to całkiem go wydarłem i ładowałem w garażu :rolleyes:

Człowiek uczy się na błędach :wink4:

dobrze że odpuściłem i nie darłem na siłe :decayed:

podczas ładowania akumulatora należy wykręcić korki ponieważ wydzielają się gazy widać to nawet gołym okiem jak powstają bomble albo jak ktoś woli bańki,więc gdzieś to musi odparować! Podczas normalnego użytkowania wydzielanie gazów jest mniejsze.Koniec kropka!
Opublikowano

W bezobsługowym z boku powinien być odpowietrznik :wink4:

Opublikowano

W bezobsługowym z boku powinien być odpowietrznik :wink4:

w każdym jest odpowietrznik to nie ma nic do rzeczy.
Opublikowano

w każdym jest odpowietrznik to nie ma nic do rzeczy.

Ale wystarcza ... "zamknięty" akumulator można ładować przy napięciu ładowania w granicach 14,0 - 14,4 V ( powyżej 14 V zaczynają powstawać wspomniane "opary" i "bąble" ) , a przy otwartym akumulatorze napięcie graniczne może osiągać wartość nawet 16,8 V.

Opublikowano

nie polecam ładowania na założonych klemach, z doświadczenia - wystąpił problem z immo

Opublikowano

Jak ładujesz na zakręconych korkach bądż bezobsługowy to po odłączeniu prostownika trzeba odczekać dłuższą chwile przed odpaleniem aż opary odparują ,grozi rozsadzeniem akumulatora.[br]Dopisany: 04 Październik 2010, 19:47_________________________________________________

A może trzeba posmarować kremem nivea albo tawotem aby nie iskrzyło :polew: spowoduje to lepienie prądu :polew: To jest dopiero fizyka :decayed: i ze zdwojoną energią pójdzie do świec :naughty: Znalazłem na innym forum i pozwoliłem sobie wkleić screna .Przepraszam za OT,ale to tak na poprawę humoru.

Dej50.jpg

Wazeliną bezkwasową.

Opublikowano

niech kazdy madry robi po swojemu jak da d*py :decayed: to sie dowie i tyle po sporach :polew:

Opublikowano

nie wiedziałem że wzbudzę taką dyskusję tym odłączaniem masy jako pierwszej :)

róbcie jak chcecie ja odłączam masę

a jak ktoś chce niech odłącza plus

ważne żeby któryś odłączyć :good:

Opublikowano

Tak naprawdę to nie ma dyskusji,wszystkie dostępne instrukcje elektryczne mówią iż: ZAWSZE przy odłączniu akumulatora w pierwszej kolejności odłączamy minus a przy podłączeniu akumulatora odwrotnie najpierw podłączamy plus a potem minus. Ze swojej praktyki mogę powiedzić tyle, że jeszcze nigdy przy takim odłącznia aku nic nie zaiskrzyło a przy odwrotnym zdarzało się. Jak ktoś chce oczywiście robi po swojemu i próbuje na swoim aucie. :hi:

p.s

Teoretycznie nic nie powinno się stać przy ładowniu baterii podłączonej do instalacji elektrycznej ale niektórzy producenci aut wręcz żądają odłączenia aku .Jak nie jesteś pewien czy można to odłącz minus z baterii podłącz prostownik i po kłopocie.

Opublikowano

Już ktoś o tym wspomniał chyba, jedynym powodem takiej kolejności odłączania jest wyeliminowanie ryzyka np zaczepienia kluczem o jakąś część karoserii. Zwarcie + klemy do masy auta może grozić nawet pożarem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...