Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Opinie i obiektywne dane dot. silnika 2.7 TDI ze skrzynią Multitronic


Magdalenah

Rekomendowane odpowiedzi

jakie podwojne sprzegło :shocked:

TIP to klasyczna skrzynia automatyczna ze sprzeglem hydrokinetycznym. a nie zaden DSG czy s-tronik , ktory wyszedl dopeiro w b8, do tego TIP uchodzi za bardzo mocny i lubi dodatkowy soft.

Olo, dlatego napisalem "wydaje mi sie", bo tak ja odebralem jak mialem 3,0TDI Q, wlasnie w Tipie na 2 dni. (moje auto bylo w serwisie) To tak jak go testowalem to przelanczal biegi podobnie, jak w DSG z Passata. Ale nie wiem jak funkcjonuje TIP, wiec sie nie bede wymadrzal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem do dnia dzisiejszego 42 tys km od czerwca zeszłego roku 2,7 z multi i nie wyobrażam sobie innego auta :) Skrzynia w pełni mnie satysfakcjonuje a silniczek jest idealny do tego autka, także Magda nie słuchaj tiptronico-maniaków tylko szukaj 2.7 multitronic.

zaraz napiszecie, ze nie jeździłem 3,0 z tipem otóż mam w rodzinie Q7 4,2 tdi z tipem i jeżdżę nim często, ale to już nie ta masa. co do skrzyni to kultura i specyfika pracy w multi o wiele bardziej mi odpowiada niż tip :)

Acha spalanie a4 2.7 multi - od 6-10 litrów, średnie 8,5 przy ostrym bucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze może miałbym nawet takie auto V6 2.7 Multitronic, czarny perłowy, wewnętrzny pakiet S-Line, pakiet chrom, RNS-E. Uderzony w lewy przód (zderzak, maska, błotnik). Jadę właśnie do znajomego, zapytam się czy jeszcze ją mają...[br]Dopisany: 07 Październik 2010, 17:22_________________________________________________Niestety auto już poszło...

Jeśli chodzi o dane fabryczne V6 2.7TDI Avant z Multitronikiem (dane katalogowe z grudnia 2006)

Pojemność silnika: 2698cm3

Moc: 132kW (180KM) przy 3300-4250rpm

Maksymalny moment obrotowy: 380Nm przy 1400-3300rpm

Masa: 1630kg

Maksymalne obciążenie: 2180kg

Zbiornik: 70l

Maksymalna prędkość: 217km/h

Przyśpieszenie 0-100km/h: 8,6 sek

Średnie spalanie w mieście: 9,2l

Średnie spalanie w trasie: 5,4l

Średnie spalanie ogółem: 6,8l

Sedan jest troszke lżejszy (1570kg), osiąga prędkość 224km/h i przyśpiesza do setki o 0,2 sek szybciej (spalanie identyczne).

W porównaniu z BFC - osiągi i spalanie prawie identyczne (0-100 o 0,5 sekundy szybciej). W zasadzie poza liftem karoserii nie odczujesz specjalnie tej przesiadki (z drugiej strony skrzynia 0AN powinna być trwalsza niż generacja 01J). Z ważniejszych zmian to system zasilania paliwem - 2.7TDI z tego co widzę ma już Common Rail-a - trzeba będzie lać tylko dobre paliwo (no i powinien być cichszy niż 2.5TDI).

Może poprosimy kolegę PzwMichała aby się odniósł do w/w danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samych danych fabrycznych nie ma co się odnosić, troche przegięte jest oczywiście spalanie, bo aby uzyskać spalanie na poziomie 5,4 trzeba jechać stale 90-100km/h. Dzisiaj zrobiłem jakieś 400km jechałem w zakresie prędkości 100-140km/h, w miejscowościach oczywiście 60-70km/h i średnie wyszło mi 6,9l jednak była to jazda prawie emerycka :). Co do prędkości max to osiągnąłem na A18 w kierunku Olszyny licznikowe 235km/h, nawigacja w tym momencie pokazywała 229km/h, także nie jest źle.

Jedynym minusem tego auta jest spora waga, czuć ją w szybkich zakrętach ale można się przyzwyczaić.

Jako ciekawostkę postaram się w najbliższym czasie pokazać wykres z hamowni mojego znajomego Niemca, który wzmocnił silnik pod kontrolą kolegów z niemieckiego ASO Audi do 228KM i prawie 460Nm. Do dnia wczorajszego, kiedy z nim rozmawiałem zrobił w takiej konfiguracji 14 tys km. Ze skrzynią nic nie robił poza aktualizacją oprogramowania. Ciekawe jak długo tak pociągnie. Co ciekawe ma już w garażu drugą skrzynię - nówkę, gdyby aktualna się rozleciała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał orientujesz się może jak wygląda aktualne spalanie w tej dłubniętej 2.7TDI?

Jak kultura pracy? Porównywałeś swoją jednostkę z 2.5TDI? Na jakich kołach jeździsz i jakie paliwo lejesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał orientujesz się może jak wygląda aktualne spalanie w tej dłubniętej 2.7TDI?

Jak kultura pracy? Porównywałeś swoją jednostkę z 2.5TDI? Na jakich kołach jeździsz i jakie paliwo lejesz?

Ta dłubnięta pali w granicach 9-10 litrów na 100km przy dynamicznej jeździe, także prawie jak seria :)

Co do mojego silnika to porównywałem do auta znajomego a4 b5 150KM z manualem i różnica to przepaść pod względem kultury pracy i osiągów.

Koła letnie mam 235/45r17 i leję zwykłe ON, głównie na Bliskiej i Lukoilu, wlałem kiedyś shella v-power i różnica była delikatnie odczuwalna ale nie warta ceny :) zimówki mam 205/55r16 i spalanie jest o jakieś 0,5 do 1 litra mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał orientujesz się może jak wygląda aktualne spalanie w tej dłubniętej 2.7TDI?

Jak kultura pracy? Porównywałeś swoją jednostkę z 2.5TDI? Na jakich kołach jeździsz i jakie paliwo lejesz?

Ta dłubnięta pali w granicach 9-10 litrów na 100km przy dynamicznej jeździe, także prawie jak seria :)

Co do mojego silnika to porównywałem do auta znajomego a4 b5 150KM z manualem i różnica to przepaść pod względem kultury pracy i osiągów.

Koła letnie mam 235/45r17 i leję zwykłe ON, głównie na Bliskiej i Lukoilu, wlałem kiedyś shella v-power i różnica była delikatnie odczuwalna ale nie warta ceny :) zimówki mam 205/55r16 i spalanie jest o jakieś 0,5 do 1 litra mniejsze

Michal zajedz kiedy na lodzkiego spota to popatrzmy na te kulture pracy :D 2,5 tdi a 2,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie widzę sensu zmiany B6 na B7. To praktycznie te same auta. Jeszcze przesiadkę z 2,5 na 3,0 i z oski na quattro to OK, ale na 2,7? Raczej bezsensowne.

Oczywiście to tylko moja opinia, ale jakbym aktualnie planował zmianę, to albo juz wspomniane 3,0, albo B8, ewentualnie A6 (C6).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, tylko ceny wybacz małe nie są, a A6 powiadasz? mam 5 os rodzinę, nie wiem czy sie upchniemy? jest piękne ale slyszałam ze droższe w utrzymaniu niż A4. No ale może to pogłoski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam A6 , po prostu :) nie wiem ile tam miejsca jest.

do a4 trzeba sie pakowac. a do a6 mozna wrzucac*... :cool1:

* dotyczy zwlaszcza pasazerow tylnej kanapy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.7 ma dużo lepszą kulturę pracy jak 3.0,mimo że to faktycznie identyczne silniki,2.7 ma tylko skrócony skok tłoka,reszta identyczna jak w ASB

napinacze ma poprawione,te same trafiły do ASB

do setki faktycznie przyśpiesza tak jak 2.5 163PS (różnica 0.2s,więc zależy kto jak ruszy),ale już na 4,a szczególnie 5 i 6 biegu jest spora różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w DE po takie A6 2.7 TDI Tiptronic w Quattro auto naprawdę super, dużo więcej miejsca niż w A4 szczególnie z tyłu. Praca tego silnika to bajka w porównaniu do 2.0 TDI a takiego mieliśmy brać ze względu na akcyzę ale jak się tym 2.7 przejechałem to akcyza była już nie ważna :kox:

Tylko ona ma inny kod silnika niż BPP nie pamiętam teraz jaki. Ma 179 km i jest z 11.2005.

Co do mocy to trochę by mu się przydało faktycznie więcej i tu pytanko, czy podatny jest na mody bez dużego ryzyka i ile można zrobić samym programem. Z tego co czytam to silnik nie miał żadnych wad fabrycznych chyba że coś przeoczyłem bo napinacze ponoć poprawione a wtryski? Bo w 3.0 z początku produkcji były z nimi jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy auto za 12 500 kupiliśmy więc cena dobra ale te opłaty.Jade dzisiaj do koleżanki co się zajmuje takimi rzeczami pogadać jak zrobić żeby jak najmniej to wyszło.Na pewno będzie rzeczoznawca :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...