waldekkk Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Witam przymierzam się do wymiany w/w pompy.Chciałbym wiedzieć przed grzebaniem na co zwrócić uwagę, a najlepiej jakby ktoś podpowiedział jak się za to zabrać. W samochodzie sąproblemy z odpaleniem auta po dłuższy postoju( około np już po 5 godz zimny silnik) kręci i łapie jakby nie na wszystkie "gary".Na ciepłym wszystko jest ok.W/w samochodzie na 100% są dobre pompki,filtry ,rozrusznik, a z podpowiedzi jakie uzyskałem w warsztacie prawdopodobnie jest to wina pompy vacum.Jeszcze taka sugestia że jak jest na "rezerwie" to wtedy pali bez problemu.
ALBINEK Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Vacum pompa ,chodzi o tą pompe z tyłu głowicy ?.Jeśli tak to jej nazwa to pompa tandemowa. Wymieniałem ją ,problem to mało miejsca z tyłu za głowicą.
Musashi Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 moglbys rozwinac jak wygladaja problemy z uruchomieniem?
waldekkk Opublikowano 5 Października 2010 Autor Opublikowano 5 Października 2010 Po postoju kilko godzinnym bez różnicy na temperaturę na zewnątrz jak chcę odpalić to kręci chwilę i odpala nierównomiernie.Po około 2-4 sekundach autko wchodzi na odpowiednie obroty,Odpala jakby paliwo się cofało i był zapowietrzony
jezuwrc Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Rysunki sprawdzenia oraz montażu przesłałem Ci na emalia :>
waldekkk Opublikowano 5 Października 2010 Autor Opublikowano 5 Października 2010 Wielkie dzięki za pomoc na weekend zabieram się za wymianę i dam znać czy to była wina pompy(ciężkie odpalanie).Sprawdzić nie dam rady ponieważ ie posiadam manometru ,a pompa już zakupiona więc już ją wymienię.
Musashi Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Rysunki sprawdzenia oraz montażu przesłałem Ci na emalia :> kolego to jest forum, miejsce wymiany wiedzi i doswiadczen, jezeli masz cos co moze sie przydac zamieszcza sie to na forum [br]Dopisany: 06 Październik 2010, 08:25_________________________________________________ Po postoju kilko godzinnym bez różnicy na temperaturę na zewnątrz jak chcę odpalić to kręci chwilę i odpala nierównomiernie.Po około 2-4 sekundach autko wchodzi na odpowiednie obroty,Odpala jakby paliwo się cofało i był zapowietrzony te silniki maja brzydka przypadlosc w postaci trudniejszego rozruchu nie pala od strzala. byc moze niekoniecznie jest to problem. sprobuj moze nagrac uruchamienie silnika gdy jest w porzadku i uruchamianie z problemem i zaimesc w watku filmiki.
ALBINEK Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 U mnie jak jest zimny to pali na dotyk a jak ciepły to trochę dłużej muszę pokręcić.Ponoć tak ma być. Komentarz wyżej dotyczący zatajania posiadanych informacji
KrazZ Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 mam podobny problem. Czasami zdarza się, że odpalając na zimnym mam wrażenie jakby silnik się "krztusił", trwa to 2-3 sek. Na ciepłym jest ok choć trzeba dłużej pokręcić
ArkadiuS Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Wielkie dzięki za pomoc na weekend zabieram się za wymianę i dam znać czy to była wina pompy(ciężkie odpalanie).Sprawdzić nie dam rady ponieważ ie posiadam manometru ,a pompa już zakupiona więc już ją wymienię. kolego, Chyba mam podobną przypadłość, więc po wymianie daj znać jakie są efekty. U mnie na początek jednak pod lupę pójdzie aku. ps: jaki jest koszt pompy?
jezuwrc Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 Mam problemy z wklejaniem i brak czasu Szybciej wyślę emailem.... Jak ktoś ma ochotę to każdemu mogę wysłać na emalia Rysunki montażu i sprawdzenia które dostał waldekkk... Piszcie
Musashi Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 Mam problemy z wklejaniem i brak czasu Szybciej wyślę emailem.... Jak ktoś ma ochotę to każdemu mogę wysłać na emalia Rysunki montażu i sprawdzenia które dostał waldekkk... Piszcie wyslij do mnie wkleje za ciebie
ALBINEK Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Mam problemy z wklejaniem i brak czasu Szybciej wyślę emailem.... Jak ktoś ma ochotę to każdemu mogę wysłać na emalia Rysunki montażu i sprawdzenia które dostał waldekkk... Piszcie wyslij do mnie wkleje za ciebie Musashi zrób to
waldekkk Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Dzisiaj drugi chłodny poranek po wymianie pompy i muszę powiedzieć że nie trafiłem z diagnozą .Auto odpala dalej ciężko tak jak przed wymianą(kręcił około 4-5 sekund zanim zaskoczył).Pompa nie była nowa ,ale posiadałem ją z pewnego źródła "z auta o małym przebiegu".Podpytałem kilka osób które są w temacie i doradzono mi wymianę czujnika G62,sprawdzenie szczelności" pompek" (były montowane nowe około1,5 roku temu), rozrusznik(zamontowany jest używany) stary posypał się mechanicznie.Czujnik i rozrusznik mam na teraz i postaram sie dzisiaj zamontować,co do pompek muszę się dopytać o jakie uszczelnienia chodzi.
ArkadiuS Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 czekam na dalsze zabiegi, oby teraz trafne
andrewb25 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 może o-ringi pod pompowtryskiwaczami, albo zaworek paliwa -zwrotny? ja bym od tego zaczął a nie od razu pompa
waldekkk Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Co do o-ringów to nie wiem ,ale jak były montowane 1,5 roku temu nowe pompowtryskiwacze to chyba były również nowe uszczelnienia.Zestaw nie jest drogi około 30z na pompke,ale jak wygląda wymiana to tylko wiem teoretycznie.Czy w,w wymiana jest w jakiś szczególny sposób skomplikowana?Czy może robić w/g opisu z "Elsy".Druga sprawo to o gdzie znajduje się wymieniony przez kolegę @andrewb25 zaworek zwrotny w silniku BLB?
KrazZ Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 udało się już ustalić co było przyczyną ?
jezuwrc Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Kolega andrewb25 myślał o zaworku zwrotnym filtra paliwa
waldekkk Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 W aucie robionych było kilka rzeczy za jednym podejściem.Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (vag-czujnik nie logował się za każdym razem),nowe wężyki paliwowe (od zbiornika do rurek pod podwoziem) -były trochę pozaginane,ponowne ustawienie rozrządu po wymianie czujnika -kontrola vagiem,wymiana czujnika G62(były różnice pomiędzyG2 około 3-4°C,wymiana czujnika temperatury paliwa i podładowanie akumulatora ,trochę mocniejszym prostownikiem.Wygląda to na dzień dzisiejszy tak,że auto po ustawieniu ponownie rozrządu i wymianie w/w czujnika (jakby mniej telepało silnikiem) podczas pracy na jałowym, mniejsze zużycie paliwa (teraz tak przy "średniej" jeździe wychodzi około 8l/100 przedtem 9-10/100),no i najważniejsze odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo dobrze.Cała robota zajęła około 8 godz (czasochłonna była wymiana wężyków pod autem)koszt około 350zł.Co było przyczyną nie wiem ale na pewno coś z w/w rzeczy musiało za to odpowiadać.Mam nadzieje że komuś pomoże i nie będzie musiał tyle rzeczy wymieniać.Czujniki temperatur paliwa oraz G62 wymieniałem prewencyjnie -tak mi doradzono .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się