Frimuś Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 plyn swiezy a dzis nawet 2 ray sciagalem i zalewalem nowym
fireman tom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) No i pupa blada... Kupiłem olej Total LHM Plus z zamiarem że w przyszłą sobotę wymienię olej bo teraz nie mam czasu. Wobec tego dolałem wczoraj żeby nie jeździć poniżej minium. Dolałem pomiędzy min a max. Wróciłem właśnie z parkingu gdzie po intensywnym kręceniu kierownicą (ciasno było) zaczęło hałasować wspomaganie - takie jakby tarcie. Zaglądam do zbiorniczka a olej jest spieniony i znów poniżej minimum . Dodam tylko że poci się ten wąż powrotny przy króćcu na zbiorniczku ale nawet przy takim poziomie oleju przed dolaniem nic sie nie działo takiego... Proszę kogoś o podpowiedź i pomoc... Jestem w pracy aktualnie a do domu mam jakieś 9km. Chciałem podjechać kupić olej ale... Sprawdzam poziom oleju: grubo poniżej minimum - widać sitko:(. Odpalam i przy kreceniu kierownicą hałas (tarcie). W zbiorniczku sie spieniło i podskoczyło pod minimum. Jak dojechać te 9km żeby nie rozwalić magla?? Żona przywiezie mi litr Totala. Czy po dolaniu 50-100ml Totala do starego płynu mogło się coś stać?? Edytowane 19 Listopada 2016 przez fireman tom
cabanmat Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Nie pomieszałeś płynów ? mineralnego z syntetykiem ?
fireman tom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Auto kupiłem w 2007 roku. Nie wiem co było zalane. To co było w zbiorniczku miało kolor taki bursztynowy... Nie wiem co teraz robić. Pytanie gdzie ten olej uciekł?? Żadnej plamy pod spodem nie ma. Czyżby jakaś reakcja? Muszę wrócić do domu jakoś więc mam w planie dolać znów Totala a w domu wymienić cały płyn. Oby pompa i magiel to wytrzymały. Trzeba ukłąd odpowietrzyć, domyslam sie że jak zaleje olej to na odpalonym kręcić kierownicą w jedną i w drugą stronę... Edytowane 19 Listopada 2016 przez fireman tom
cabanmat Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Możesz mu unieść przód aby go nie męczyć nadto kręceniem kołami które stoją na ziemii
fireman tom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Czy coś się stanie jakbym jechał z zapowietrzonym układem?
MemberA4 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Czy coś się stanie jakbym jechał z zapowietrzonym układem? sam się odpowietrzy bo to układ otwarty ale może to źle wpłynąć na pracę pompy
fireman tom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Czy coś się stanie jakbym jechał z zapowietrzonym układem? sam się odpowietrzy bo to układ otwarty ale może to źle wpłynąć na pracę pompy Panowie proszę o pomoc. Jak to dojechać do domu żeby było jak najmniej szkód? Mam litr oleju i pusty zbiorniczek:). Wlewam i próbować odpowietrzyć?
Kornel1989 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) U mnie zaczęła wyć pompa od wspomagania więc pierwsze co sprawdziłem stan płynu wspomagania a tam ledwo bagnet siegał płynu. Jego kolor też byl ciemny i nie wiedziałem jaki kolor. Zdecydowałem na wymiane i płukanie płynem mineralnym Total LHM plus. Operacja bardzo łatwa. To co wypłynęło z układu to masakra. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez Kornel1989
KINIAM Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 U mnie zaczęła wyć pompa od wspomagania więc pierwsze co sprawdziłem stan płynu wspomagania a tam ledwo bagnet siegał płynu. Jego kolor też byl ciemny i nie wiedziałem jaki kolor. Zdecydowałem na wymiane i płukanie płynem mineralnym Total LHM plus. Operacja bardzo łatwa. To co wypłynęło z układu to masakra. Ostatnio miałem podobny przypadek, ale takiej "kawy" z płynu jeszcze nie widziałem. Aby w zbiorniczku płyn obniżył się do minimum bez przecieków na instalacji potrzeba wielu lat. Z ciekawości zapytam ile lat Tobie zajęło zauważenie ubytku?. Jaki masz płyn dedykowany ? na pewno minerał ?. Dobrze, że pompa i magiel nie ucierpiał.
Kornel1989 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Auto mam od 1,5 roku i nie sprawdzałem stanu bo wszystko działało jak należy. Mam też od 5 lat A3 8l i tam stan płynu był ok i kolor płynu czysty to nawet nie myślałem że w młodszym aucie może tak ten płyn wyglądać... Na korku zbiorniczka od płynu wspomagania jest napisane "only mineral", oraz czytając forum zdecydowałem że zaleje Mineral. Od razu nastała cisza w układzie. A kierownica pracowała bez zarzutu,po wymianie w pracy nic sie nie zmieniło.
RobsonSNC Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Witam. Niedawno mialem te,,nieprzyjemnosc"posluchac,jak chrobocze pompa w mojej A4,wlasnie z powodu braku plynu wspomagania. Dzieki opisowi z pierwszej strony tego watku wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3] Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce): Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony. Na przeplukanie i napelnienie calego ukladu wystarczyl mi 1l plynu+250ml.uszlachetniacza do ukladu wspomagania. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
KINIAM Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 1. ... wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3] 2. Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce): 3. Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony. 1. i oby tak pozostało jak najdłużej. 2. taka "kawa" zwykle źle wróży, czy to aby nie korozja układu. 3. mineralny zwykle używam LHM Total a syntetyczny Pentosin, Ravenol, FEBI jakoś się nie sprawdził w porównaniu z konkurencją.
RobsonSNC Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 1. ... wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3] 2. Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce): 3. Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony. 1. i oby tak pozostało jak najdłużej.2. taka "kawa" zwykle źle wróży, czy to aby nie korozja układu. 3. mineralny zwykle używam LHM Total a syntetyczny Pentosin, Ravenol, FEBI jakoś się nie sprawdził w porównaniu z konkurencją. 1.Tez licze na to,ze taki stan utrzyma sie na dlugo. [emoji2] 2.Uklad przeplukiwalem 3x,gdzie za trzecim razem juz zaczelo mi wypluwac do butelki plyn zielonkawego koloru,ktory wlewalem,czyli Febi. Za czwartym razem juz zalalem,,na gotowo",oczywiscie dolewka byla kilka razy,zanim pompa sie napila co swoje.Ostatnio (po ponad miesiacu od wymiany),z ciekawosci zajrzalem do zbiorniczka,sciagnalem troche plynu strzykawka i nadal jest zielony,wiec wydaje mi sie,ze korozje,,wyplukalem". 3.Wzialem Febiego,bo najwiecej sie o tym plynie w watku przewinelo. Fakt,niektorzy pisali,ze jest tani,lipny i wodnisty,ale ze robilem taka operacje pierwszy raz,a w sklepie motoryzacyjnym niedaleko domu dziadek mial tylko Febiego,to nie wybrzydzalem.I tak lepsze to,niz jakis,,no name"ze stacji.Moze jak bardziej zglebie temat plynow do wspomagania,to za jakis czas profilaktycznie zmienie na cos bardziej markowego/profesjonalnego o lepszych parametrach.[emoji6] Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
black4 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, Podobnie jak Wy z racji wskazań producenta ("nur mineral") zmieniłem na zielony FEBI. Wspomaganie pięknie, lekko chodzi. Fakt stary płyn wycieka czarny FEBI jest bdb, Warunek żeby kupić ori FEBI a nie podróbę!!! Wystarczyło Wam na przepłukanie i zalanie zaledwie 1L? w moim wlazło 1.5L PS. Petrostar ma dobre ceny na FEBI, Pozdrawiam! Edytowane 13 Grudnia 2016 przez black4
beny2303 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 U mnie też ok. 1.3 litra. Febi zielony mineral.
POWER-KRIS Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Ravenol SSF to polsyntetyk i taki złoty środek na rdzę.
rysiu2006 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Mam pytanie prawdopodobnie mam gdzieś wyciek plynu wspomagania bo mi ubywa czy przez to popma wyje bo miałem na min teraz dołem do max pompa czasem jeszcze zawyje ale już rzadziej Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
fireman tom Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Mam pytanie prawdopodobnie mam gdzieś wyciek plynu wspomagania bo mi ubywa czy przez to popma wyje bo miałem na min teraz dołem do max pompa czasem jeszcze zawyje ale już rzadziej Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka U mnie też powoli ubywało, a później magiel puścił całkowicie:(. Szykuj się na wymianę maglownicy i oby Ci się nie przytrafiło gdzieś w trasie...
soul87 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 jak nie widać wycieków a płynu obywa to szukajcie go w osłonach drążków
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się