Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulator ma 1,5 roku. Byłem na sprawdzeniu i niby trzyma parametry tylko kazali doładować prostownikiem. Ładowałem 13 godzin ale na drugi dzień i tak się chciało załączyć ogrzewanie. Auto odpala normalnie. Napięcie około 12,1 V po nocy, co u mnie nie wystarcza do uruchomienia ogrzewania. Po odpaleniu auta, gdy pojawia się ładowanie z alternatora uruchamia się od razu...

12,1 V to niby mało, ale poniżej 12 nie spada, więc ciężko mówić o uszkodzonym akumulatorze, który by mógł pójść na gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cynek777 napisał:

Akumulator ma 1,5 roku. Byłem na sprawdzeniu i niby trzyma parametry tylko kazali doładować prostownikiem.

To nie oznacza, że jest sprawny. Te "elektroniczne mamy, super urządzenie" nie przesądzają o stanie akumulatora. Jeżeli nie będzie miał pojemności to u nich zawsze będzie albo ok, albo do doładowania. Niby super, jak się jeździ codziennie to ekstra ale jakby posłuchać nieco muzyki padnie i nie zapyrga nawet.

 Trzeba naładować, zaciążyć znanym stałym w poborze źródłem i mierzyć. Np. obciążyć 2A i podpiąć miernik sprawdzając jak to napięcie się trzyma. 

Miewałem akumulatory, co po kilkunastu minutach miały już koło 8V hehe, a w sklepach/serwisach człowieka z takim zbywali, że się czepia. Bo im pokazywało, że ładowania nie ma. A miał w aucie i ładowanie i pokrycie w prądzie. 

Potocznie mówi się o "odpaleniu mostka, celi" czy "zamuleniu" akumulatora. Tak czy inaczej warto wiedzieć, że uszkodzony nie będzie miał pojemności, czasem będzie ciągle niedoładowany i będzie ssał prąd jak głupi, a często tego prądu będzie tyle, że odpalanie rano zrówna się stopniem komplikacji ze startem promu kosmicznego.

Czyli jedna pomyłka i start odwołany ...

Swoją drogą gdzie to napięcie mierzysz? Bo 12 na akumulatorze nie musi się przekładać na 12 przy odbiorniku.

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzone na akumulatorze. Masz rację, że napięcie na odbiorniku może być inne, muszę to sprawdzić. Co do akumulatora to jak udowodnić że jest uwalony skoro działa? :mysli: Na razie nie spada poniżej 12,00V. Pobór prądu w spoczynku w okolicach 0.05A, więc chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem -żeby sprawdzić sprawność musisz naładować porządnie akumulator(ja np. mam prostownik klasyczny z dołożoną automatyką, robi pomiar na bieżąco i zmniejsza prąd ładowania aż do pojedynczych impulsów). Potem zapinasz woltomierz i znane, stałe obciążenie np 2, czy 4 ampery. Łatwo policzyć wielkość prądu znając moc odbiornika(np. żarówki) i napięcie. Robisz tabelkę czas/napięcie i wpisujesz wartości jakie są w danych jednostkach czasu. Jak się bardzo długo nic wielkiego nie dzieje, a spadek jest pomijany(powiedzmy 1V po nastu minutach) to rokowania są dobre. 

Ostatni podejrzany chyba w 11 minucie miał przy zaciążeniu 2A już tylko 8.5V. Wnioski były następujące:

-to już nie akumulator, a kondensator

-zrobiłem za długą oś czasu na wykresie :decayed:

Auto jeździło i było ok. Posłuchałem muzyki niezbyt intensywnie kilkanaście minut i już niezbyt kręcił. Mam wzmacniacz dołożony ale nie jakieś potęgi wielkie.

Sprzęt do sprawdzania akumulatorów oczywiście pokazał "sprawny, trzeba doładować". A całe ładowanie, kable, masy mam ogarnięte w tym aucie na błysk. Zmieniłem akku i po problemach.

 

Musisz przejrzeć styki/masy i ogólnie drogę prądu do grzania. Może być też tak, że akumulator niby ma 12.1 czy ileś ale przy próbie załączenia napięcie kuca mocno przy odbiorniku. A spadki w głębi instalacji są, mniejsze lub większe w zależności od punktu, poboru i stanu całości.

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja powinna być niby ok, bo dopiero zakładałem ogrzewanie i wizualnie było w dobrym stanie. Jednak nie wykluczam, że coś ucieka po drodze.

Dzięki za obszerne wytłumaczenie. Muszę posprawdzać i potestować aku. Trochę offtopa wprowadziłem :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów :)

Mam A4 B6 1,9tdi fabryczne webasto niestety zajrzałem do pilota i mam tam dwa z trzech niebieskich paluszków. Auto z 2003r więc chętnie wymienił bym na 3 nowe gdzie i jakich paluszków szukać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2019 o 21:37, kiciafirerek napisał:

Witam kolegów :)

Mam A4 B6 1,9tdi fabryczne webasto niestety zajrzałem do pilota i mam tam dwa z trzech niebieskich paluszków. Auto z 2003r więc chętnie wymienił bym na 3 nowe gdzie i jakich paluszków szukać ?

 

Kup baterię 9V o oznaczeniu 6LR61  rozbierz ją i bedziesz miał 2 komplety baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2019 o 14:23, mareksz82 napisał:

Kup baterię 9V o oznaczeniu 6LR61  rozbierz ją i bedziesz miał 2 komplety baterii

Dzięki :) już jestem w trakcie rozbierania bateryjki . Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupiłem b6 z webasto, i powoli ogarniam mechanicznie itp, czy ktoś mi powie jak działa te webasto? W sensie czy jest opcja chłodzenia wnętrza przez klimatyzator a nie zwykły nawiew, i co sprawdzić w tym webasto bo nie wiadomo kto i jak oto dbał, czy trzeba coś napełnić? Cykam się to włączać żeby nie zjaralo auta czy coś, bo poprzedni typ to niedbaluch straszny był, a auto do 2015 było serwisowane w aso w Niemczech i przyjechało tu z przebiegiem 260, aktualnie ma 325

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnosnie wydechu, kupiłem webasto bez tej kryzy okrągłej mocowanej do osłony dolnej.

jest na to jakies rozwiazanie? bo podejrzewam ze kupno samego wydechu graniczy z cudem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zestaw kupiłem. Czy warto i czy podejdzie to do B6 1.9?
Piec pionowy. Pompę i tak przerobię tę co mam. 
Czy pompka dawkująca po podaniu na krótko 12V powinna wystartować, bo tylko wydaje jakiś dźwięk, jakby była zacięta?

Brakuje pilota, którego nigdzie nie mogę aktualnie dostać?

IMG_20211030_185415.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie do 1.9 szły poziome webasta. Pompka dostaje sygnał impulsowy, nie sprawdza się jej podając ciągłe 12v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty. Wszystko działa. 

Membrana musi być materiałowa 0,4mm. Aktualnie lekkie dymienie tylko przy odpaleniu i zagaszaniu pieca.

Szczotki w pompie obiegowej zmienione, bo już była końcówka, natomiast szczotki w silniczku dmuchawy były zacięte i trzeba to było wyczyścić.

 

 

Edytowane przez kqba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie trochę z innej beczki, dołożyłem u siebie ogrzewanie postojowe, a4 b7 2.0tdi, nowy wtryskiwacz z Volvo, sterownik 8E0 265 105 K. Teoretycznie działa; nagrzewa zarówno z pilota jak i z timera. Nie potrafię uruchomić tylko i wyłącznie funkcji ogrzewania dodatkowego silnika. Próbowane przy mrozach -10 stopni, nieszczęsny Ardic nigdy nie załącza się po uruchomieniu silnika... A tym samym nawet jeśli włączymy tryb ogrzewania postojowego i w trakcie pracy włączymy choćby zapłon odrazu przechodzi w tryb studzenia i po chwili wyłącza się... "Auxhilary heating" zakodowany w silniku, liczniku... oczywiście w samym sterowniku Ardica także zakodowana opcja działania w trybie automatycznym (temp zew poniżej 5 stopni = dogrzewanie silnika) Wszystkie systemy przejrzałem kilka razy, nie widzę nigdzie więcej jakiejś opcji aby Ardic działał jako ogrzewanie dodatkowe. Ktoś miał taki problem? Jakieś sugestie? Dodam jeszcze, że mam w aucie Vfiz i w trakcie pisania postu zacząłem się zastanawiać może on blokuje? Chyba jutro spróbuję odłączyć i go wykodować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Obczytałem każdą stronę w poszukiwaniu informacji gdzie jest montowany zawór blokujący i niestety nie znalazłem:(, czy jest ktoś kto mógłby mi powiedzieć gdzie się go montuje ?. Mam u siebie V6 benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy :papa:. Otóż mam ciekawy przypadek upartego panelu klimatronika. Webasto dołożyłem nieoryginalne. Po podłączeniu się w kostce D na pin 10 uruchamia się klimatronik pamiętając jedynie temperaturę ustawioną przy gaszeniu silnika, nastawy wentylatora oraz ustawienie klapek wybiera sobie sam tzn. tryb Auto, nawiew na 4 kreski i pozostawiona przeze mnie temperatura. Zajrzałem do vcds, zmieniłem opcje w kanale 006 na ostatni wybór lecz nic to nie zmieniło. Macie może jakieś pomysły o co chodzi :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , posiadam od niedawna a4 b6 z webasto 

po rozkodowaniu vin - ogrzewanie dodatkowe - 9M9 - ogrzewanie postojowe obsł. radiowo . 

Czy to oznacza , że mozna je uruchamiać jedynie z wnętrza auta. Nie mam pilota . Czy jest możliwość dołożenia pilota i sterowania nim Webasto ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pisze że obsługiwane radiowo, to pod tylnym lewym boczkiem będzie wzmacniacz i odbiornik pilota. Jeżeli są to wystarczy znaleźć pilota (co nie jest łatwe i tanie) i dokodować.

Webasto bez pilota, jest bez sensu. Ja dokupiłem z uszkodzoną obudową, bo ktoś pewnie pchał inne baterie. Pilot działa z bardzo daleka.

Ostatnio nawet poradziłem sobie z dymieniem i jak na razie webasto działa elegancko. Załączam ok 10 min przed wyjściem z domu i auto całkiem inaczej pracuje po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...