Mario Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Chciałem publicznie podziękować jednemu z Forumowiczów za założenie 'webasto' oooo, wrócił z wakacji syn marnotrawny * poprowadzenie dodatkowych węży wodnych łączących piecyk z nagrzewnicą to jakiś koszmar. V6 zajmuje więcej miejsca 'po bokach', trzeba odkręcać osłony termiczne, osłonę przegubu wewnętrznego. O szczegółach jeśli zechce więcej napisze Forumowicz * na razie zawór blokujący obieg nie został zamontowany ale trwam w nadziei ..... Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu No to webasto będzie exclusive dla 4-cyl :polew: Jedyny rodzynek to Andy
Mario Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 No to webasto będzie exclusive dla 4-cyl :polew: Jedyny rodzynek to Andy Do tej pory mam jeszcze siniaki na łapach. Cud, że obeszło się bez montażu zbędnego zaworka, bo w przeciwnym wypadku Przyjdzie rodzyN, to będzie zaraz męczył ośkę o zaworek
AndyN Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 (...) * poprowadzenie dodatkowych węży wodnych łączących piecyk z nagrzewnicą to jakiś koszmar. V6 zajmuje więcej miejsca 'po bokach', trzeba odkręcać osłony termiczne, osłonę przegubu wewnętrznego. O szczegółach jeśli zechce więcej napisze Forumowicz * na razie zawór blokujący obieg nie został zamontowany ale trwam w nadziei ..... Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu Najpierw napisałem to co powyżej a później przeczytałem to: Nigdy więcej nie dam się namówić na montaż webasto do V6 TDI [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 18:52_________________________________________________ (...) Do tej pory mam jeszcze siniaki na łapach. Cud, że obeszło się bez montażu zbędnego zaworka, bo w przeciwnym wypadku Przyjdzie rodzyN, to będzie zaraz męczył ośkę o zaworek Skąd wiesz, że będę :?: :?: :!: :!: :shocked: No właśnie 'smażę' posta na ten temat .... ============= Voila: Żeby nie było OT: * "1" łączę z "1" przy zaworze * "2" łączę z piecykiem(?) * "3" łączę z .... ? Na screenie tego nie widać ale tam jeszcze jakiś trójnik jest potrzebny? W co się wpinam? Jako przypomnienie:
Mario Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Skąd wiesz, że będę :?: :?: :!: :!: :shocked: No właśnie 'smażę' posta na ten temat .... Czekam z niecierpliwością na przemyślenia [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 19:04_________________________________________________ Voila: Żeby nie było OT: * "1" łączę z "1" przy zaworze * "2" łączę z piecykiem(?) * "3" łączę z .... ? Na screenie tego nie widać ale tam jeszcze jakiś trójnik jest potrzebny? W co się wpinam? Jako przypomnienie: Hmm, sprawa wymaga rozważenia i głębokich przemyśleń... na które w tej chwili nie jestem przygotowany mentalnie... W najbliższym czasie zamiast funkcji "Viola" użyję "Edyta" i odniosę się do podniesionej kwestii...
AndyN Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę ==== Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection)
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) http://zibiokaj.w.interii.pl/Punkty%20masy.jpg[br]Dopisany: 18 Listopad 2011, 11:50_________________________________________________Troszke posiedzialem pare godzin i zaktualizowałem pare rzeczy zwlaszcza ADAPTACJE Przyuczamy sterownik WEBASTO numeru VIN J364 18-aux. heat. => 10-adaptacja => kanał 81 => 26467 => zapisz Kodowanie licznika J285 17-instruments => 10-adaptacja => kanał 18 => 1 => zapisz Kodowanie licznika J285 Do aktualnego kodowania w kanale 61 dodajemy 32768 3331 + 32768 = 36099 Sprawdzamy błędy w webasto i kasujemy jak sa Kodowanie pilota WEBASTO 18-aux. heat. => 10 adaptacja => kanał 04 => w oknie wartości wpisujemy 1, wtedy w lewym górnym okienku pojawia się informacja o uczeniu się pilota, wciskamy przycisk włączający WEBASTO po czym w tym samym okienku dostajemy info o zapamiętaniu AKTYWNE KANAŁY w ADAPTACJI W Adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81 A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie. Kanal 01 Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne). – Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie ponizej masz wartosci napisane ). – Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9106 9,98 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9138 12,17 V 9145 12,65 V Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe. – Ustawienie fabryczne 9,5 V – Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9077 8,00 V 9090 9,00 V 9097 9,50 V 9100 9,60 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9140 12,30 V 9150 12.99 V Kanal 02 Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach . Samochody z silnikiem benzynowym – Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.) Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.) Kanal 03 Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika Dopasowanie 1 – Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy) – Ustawienie fabryczne Dopasowanie 2 – Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników. – To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO . Kanal 04 Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie: Kanal 05 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny) Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym. Kanal 06 Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne) - Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone). – Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania Dopasowanie 1 To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym. – Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania. Kanal 07 Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany Kanal 08 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej . Ustawienie fabryczne 0 – Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.) – W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 . – Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0. – W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0. Kanal 09 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego . Ustawienie fabryczne 0 Kanal 81 Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia – Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . – Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu. – Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek. Kanal 87 Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania. – Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem. – Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048'' - Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min. Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min. Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego. – W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.
Mario Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę ==== Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) Earth connection - wyciągasz masowy kabel (pin 2 pompki) łączysz go z tym pinem i masz earth konekszyn
adamooo Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 i u mnie też siedzi : podziękowania koledze Mario_ za profi montaż
AndyN Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę ==== Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) Earth connection - wyciągasz masowy kabel (pin 2 pompki) łączysz go z tym pinem i masz earth konekszyn Nie rozmieniaj się na drobne tylko ustal podłączenie wiesz czego* .... Bo po 12h 'leżakowania' w temp ok. 0 st. i 30 minutowym porannym seansie dawania w palnik ani w środku przesadnie ciepło nie było nie mówiąc już o wskazówce 'coolant gauge', która leżała jak nieżywa. A problemu z obiegiem płynu po modyfikacji układu chyba nie ma bo przy włączonym silniku problemów z ogrzewaniem nie ma. Więc spekuluję sobie że obecność tego ustrojstwa jest potrzebna. Pozdro BTW: blachę odebrałem. Temat ogarnę gdy kupię 'parciankę' i zrobię tę masę. * Uprzedzając ewentualne wątpliwości. Montaż wiadomego dźingwajsa traktuję jako oddzielną od zamontowanego piecyka pracę (już wykonaną), która w moim przekonaniu powinna poprzedzona być negocjacjami. Tym bardziej, że V6 jest niewdzięcznym poletkiem do rozpoznawania bojem tematu robienia sobie dobrze piecykiem w zimowe poranki i wieczory ...
wrclaguna Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Opublikowano 19 Listopada 2011 i u mnie też siedzi : podziękowania koledze Mario_ za profi montaż Congratulejszyn teraz tylko pare kabelkow i mozna odpalać Niezapomnijcie skrecić CANY
krystian821 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Jakby ktos potrzebowal to mam ori pompke paliwa i przewod paliwowy webasto.
Bart-S Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Jakby ktos potrzebowal to mam ori pompke paliwa i przewod paliwowy webasto. Biorę
Bart-S Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Dave - przecież Ty masz pompkę...
David Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Dave - przecież Ty masz pompkę... przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz
Bart-S Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Dave - przecież Ty masz pompkę... przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni...
wrclaguna Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 Mnie doszły sluchy ze adaśko odpalił własnie piec Dave - przecież Ty masz pompkę... przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni... Bartku zaglądnij do srodka pieca w jakim stanie jest komora spalania Zakladaj ....zakładaj
Bart-S Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Mnie doszły sluchy ze adaśko odpalił własnie piec Dave - przecież Ty masz pompkę... przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni... Bartku zaglądnij do srodka pieca w jakim stanie jest komora spalania Zakladaj ....zakładaj Grzesiu - mam taki zamiar, ale przydadzą się Twoje instrukcje jak to poprawnie przeprowadzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się