Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem publicznie podziękować jednemu z Forumowiczów za założenie 'webasto' :good::notworthy:

oooo, wrócił z wakacji syn marnotrawny :polew:

* poprowadzenie dodatkowych węży wodnych łączących piecyk z nagrzewnicą to jakiś koszmar. V6 zajmuje więcej miejsca 'po bokach', trzeba odkręcać osłony termiczne, osłonę przegubu wewnętrznego. O szczegółach jeśli zechce więcej napisze Forumowicz :decayed:

* na razie zawór blokujący obieg nie został zamontowany ale trwam w nadziei ..... :naughty:

Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu :wallbash:

Opublikowano

Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu :wallbash:

No to webasto będzie exclusive dla 4-cyl :polew: :polew: :polew: Jedyny rodzynek to Andy :decayed:

Opublikowano

No to webasto będzie exclusive dla 4-cyl :polew: :polew: :polew: Jedyny rodzynek to Andy :decayed:

Do tej pory mam jeszcze siniaki na łapach. Cud, że obeszło się bez montażu zbędnego zaworka, bo w przeciwnym wypadku :zemdlal:

Przyjdzie rodzyN, to będzie zaraz męczył ośkę o zaworek :polew:

Opublikowano

:lol1:

(...)

* poprowadzenie dodatkowych węży wodnych łączących piecyk z nagrzewnicą to jakiś koszmar. V6 zajmuje więcej miejsca 'po bokach', trzeba odkręcać osłony termiczne, osłonę przegubu wewnętrznego. O szczegółach jeśli zechce więcej napisze Forumowicz :decayed:

* na razie zawór blokujący obieg nie został zamontowany ale trwam w nadziei ..... :naughty:

Ze swojej strony chciałbym jedynie dodać, że moje przesłanie wypełniające relację z montażu zawarte jest w jednym zdaniu podpisu :wallbash:

Najpierw napisałem to co powyżej a później przeczytałem to:

Nigdy więcej nie dam się namówić na montaż webasto do V6 TDI :takiego:

:nabijasie:[br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 18:52_________________________________________________

(...)

Do tej pory mam jeszcze siniaki na łapach. Cud, że obeszło się bez montażu zbędnego zaworka, bo w przeciwnym wypadku :zemdlal:

Przyjdzie rodzyN, to będzie zaraz męczył ośkę o zaworek :polew:

Skąd wiesz, że będę :?: :?: :!: :!:

:shocked: :shocked:

:decayed:

No właśnie 'smażę' posta na ten temat ....

=============

Voila:

Żeby nie było OT:

wewebastoo.jpg

* "1" łączę z "1" przy zaworze

* "2" łączę z piecykiem(?)

* "3" łączę z .... ? Na screenie tego nie widać ale tam jeszcze jakiś trójnik jest potrzebny? W co się wpinam?

Jako przypomnienie:

v6auxheat.th.jpg

Opublikowano

Skąd wiesz, że będę :?: :?: :!: :!:

:shocked: :shocked:

:decayed:

No właśnie 'smażę' posta na ten temat ....

Czekam z niecierpliwością na przemyślenia :naughty:[br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 19:04_________________________________________________

Voila:

Żeby nie było OT:

wewebastoo.jpg

* "1" łączę z "1" przy zaworze

* "2" łączę z piecykiem(?)

* "3" łączę z .... ? Na screenie tego nie widać ale tam jeszcze jakiś trójnik jest potrzebny? W co się wpinam?

Jako przypomnienie:

v6auxheat.th.jpg

Hmm, sprawa wymaga rozważenia i głębokich przemyśleń... na które w tej chwili nie jestem przygotowany mentalnie... :decayed:

W najbliższym czasie zamiast funkcji "Viola" użyję "Edyta" i odniosę się do podniesionej kwestii... :naughty:

Opublikowano

:good:

Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę

====

Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) :mysli:

Opublikowano

:good:

Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) :mysli:

:arrow2:http://zibiokaj.w.interii.pl/Punkty%20masy.jpg[br]Dopisany: 18 Listopad 2011, 11:50_________________________________________________Troszke posiedzialem pare godzin i zaktualizowałem pare rzeczy zwlaszcza ADAPTACJE :nose:

Przyuczamy sterownik WEBASTO numeru VIN J364

beztytulu6.png

beztytulu35.png

beztytulu13.png

18-aux. heat. => 10-adaptacja => kanał 81 => 26467 => zapisz

Kodowanie licznika J285

beztytulu14.png

beztytuluq5.png

17-instruments => 10-adaptacja => kanał 18 => 1 => zapisz

Kodowanie licznika J285

beztytuluaaa.png

Do aktualnego kodowania w kanale 61 dodajemy 32768

3331 + 32768 = 36099

Sprawdzamy błędy w webasto i kasujemy jak sa :)

Kodowanie pilota WEBASTO

beztytulu63.png

18-aux. heat. => 10 adaptacja => kanał 04 => w oknie wartości wpisujemy 1, wtedy w

lewym górnym okienku pojawia się informacja o uczeniu się pilota, wciskamy przycisk

włączający WEBASTO po czym w tym samym okienku dostajemy info o zapamiętaniu :)

AKTYWNE KANAŁY w ADAPTACJI

W Adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81

A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO :cool1:Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie.

Kanal 01

beztytulu44.png

Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury

– Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne).

– Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie :wink4: ponizej masz wartosci napisane ).

– Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V

Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia

9106 9,98 V

9110 10,25 V

9120 10,90 V

9130 11,60 V

9138 12,17 V

9145 12,65 V

Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia

– Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe.

– Ustawienie fabryczne 9,5 V

– Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V

Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia

9077 8,00 V

9090 9,00 V

9097 9,50 V

9100 9,60 V

9110 10,25 V

9120 10,90 V

9130 11,60 V

9140 12,30 V

9150 12.99 V

Kanal 02

beztytulu53.png

Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach .

Samochody z silnikiem benzynowym

– Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.)

Samochody z silnikiem wysokoprężnym

– Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.)

Kanal 03 :cool1:

Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika :naughty:

Dopasowanie 1

– Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy)

– Ustawienie fabryczne

Dopasowanie 2

– Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników.

– To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO .

Kanal 04

beztytulu63.png

Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie:

Kanal 05

beztytulu73.png

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny)

Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym.

Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym.

Kanal 06

beztytulu82.png

Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe

Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne)

- Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone).

– Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania

Dopasowanie 1

To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym.

– Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania.

Kanal 07

Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany :cool1:

Kanal 08

beztytulu92.png

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej .

Ustawienie fabryczne 0

– Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.)

– W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 .

– Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0.

– W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0.

Kanal 09

beztytulu12.png

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego .

Ustawienie fabryczne 0

Kanal 81

beztytulu13.png

Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia

– Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .

W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .

– Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu.

– Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek.

Kanal 87

Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania.

– Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem.

– Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222.

Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048''

- Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min.

Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065''

– Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.

Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego.

– W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną.

Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065''

– Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.

Opublikowano

:good:

Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę

====

Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) :mysli:

Earth connection

- wyciągasz masowy kabel (pin 2 pompki) łączysz go z tym pinem

4f-sport-performance-sledzie-do-namiotu.jpg

i masz earth konekszyn :decayed:

Opublikowano

i u mnie też siedzi :

P69604801.jpg

P69606003.jpg

P69609309.jpg

podziękowania koledze Mario_ za profi montaż :wink4::evil:

P69608708.jpg

Opublikowano

:good:

Dzisiaj powinienem odebrać tę blachę mocującą pompkę

====

Gdzie w okolicy tylnej kanapy znajdę punkt masy? (earth connection) :mysli:

Earth connection

- wyciągasz masowy kabel (pin 2 pompki) łączysz go z tym pinem

4f-sport-performance-sledzie-do-namiotu.jpg

i masz earth konekszyn :decayed:

:lol1:

Nie rozmieniaj się na drobne tylko ustal podłączenie wiesz czego* .... :decayed:

Bo po 12h 'leżakowania' w temp ok. 0 st. i 30 minutowym porannym seansie dawania w palnik ani w środku przesadnie ciepło nie było nie mówiąc już o wskazówce 'coolant gauge', która leżała jak nieżywa. A problemu z obiegiem płynu po modyfikacji układu chyba nie ma bo przy włączonym silniku problemów z ogrzewaniem nie ma. Więc spekuluję sobie że obecność tego ustrojstwa jest potrzebna.

Pozdro ;)

BTW: blachę odebrałem. Temat ogarnę gdy kupię 'parciankę' i zrobię tę masę.

* Uprzedzając ewentualne wątpliwości. Montaż wiadomego dźingwajsa traktuję jako oddzielną od zamontowanego piecyka pracę (już wykonaną), która w moim przekonaniu powinna poprzedzona być negocjacjami. Tym bardziej, że V6 jest niewdzięcznym poletkiem do rozpoznawania bojem tematu robienia sobie dobrze piecykiem w zimowe poranki i wieczory ...

:decayed::kox:

Opublikowano

i u mnie też siedzi :

P69604801.jpg

P69606003.jpg

P69609309.jpg

podziękowania koledze Mario_ za profi montaż :wink4::evil:

P69608708.jpg

Congratulejszyn :good: teraz tylko pare kabelkow i mozna odpalać :naughty:

Niezapomnijcie skrecić CANY :wink4:

Opublikowano

Jakby ktos potrzebowal to mam ori pompke paliwa i przewod paliwowy webasto.

Opublikowano

Jakby ktos potrzebowal to mam ori pompke paliwa i przewod paliwowy webasto.

Biorę ;)

Opublikowano

Bartek uprzedziles mnie :wink4:

Opublikowano

Dave - przecież Ty masz pompkę...

Opublikowano

Dave - przecież Ty masz pompkę...

przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz :wink4:

Opublikowano

Dave - przecież Ty masz pompkę...

przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz :wink4:

Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni...

Opublikowano

Mnie doszły sluchy ze adaśko odpalił własnie piec :naughty:

Dave - przecież Ty masz pompkę...

przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz :wink4:

Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni...

Bartku zaglądnij do srodka pieca w jakim stanie jest komora spalania :)

Zakladaj ....zakładaj :naughty:

Opublikowano

Mnie doszły sluchy ze adaśko odpalił własnie piec :naughty:

Dave - przecież Ty masz pompkę...

przewodu paliwowego nie mam,dziajaj tam bo w styczniu bede w PL na tydz :wink4:

Brysio wysyła mi właśnie nową pompę paliwa - Krystian dorzucił pompkę dawkującą i przewody paliwowe. Zostają jeszcze węże wodne i mogę montować - myślę, że kwestia 2-óch tygodni...

Bartku zaglądnij do srodka pieca w jakim stanie jest komora spalania :)

Zakladaj ....zakładaj :naughty:

Grzesiu - mam taki zamiar, ale przydadzą się Twoje instrukcje jak to poprawnie przeprowadzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...