Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z instalacją to nie tak hop siup i sie przełozy :) Jedynie mozesz mieć ORI wiazke od sterownika webasta do srodka auta a dalej trzeba samemu zrobić wiazke .

Ciezko znalezc komplet :( na FORUM w dziale Sprzedam jest taki ładny komplecik . Napisz do Siemiana

Szukaj jakiegos powyzej 2006 roku :wink4:

Opublikowano

Siemianowice już sprzedał :wink4:

Pisz do Mario - zrobi Ci cały montaż

Opublikowano

Idzie ocieplenie więc w końcu kilkuetapowy montaż webasto u mnie dobiegł niemal do końca, pozostała jeszcze mała kosmetyka i kontrola czy gdzieś nie cieknie. :kox: Ogólnie rzecz ujmując piec daje czadu :evil: (w dosłowny tego słowa znaczeniu) to też trzeba było jednak przed montażem zerknąć do rozpylacza ale nie było czasu. Pozostało mi sprawdzić dawkę pompki bądź podregulować CO2, jak to nic nie da to pewnie rozbieranie ale chyba dopiero na przyszły sezon. :mysli: Na dzień dobry były błędy: VIN auta, pompka wody, pompka dozująca i jeszcze jakiś jeden, którego nie paiętam ale po skasowaniu piec chodził kilkanaście minut aż zagrzał do licznikowych 90 stopni więc chyba podzespoły są ok (używki).

Wielkie dzięki za pomoc dla Mario_ (wiązka i konsultacje telefoniczne) wrclaguna (manual na temat webasto) Bart-S (manual o demontowaniu tapicery) ToSt'a (adaptacja) i dla wszystkich, którzy radzili i odpowiadali na moje pytania. :notworthy:

Kilka spostrzeżeń dla potomnych: :polew:

U mnie tylko jeden otwór mocujący piec miał gwint co mnie trochę wybiło z rytmu, były natomiast dziury stąd potrzebne są śruby z nakrętkami.

Tak jak opisał Mario_ dosyć spory kłopot sprawia odpięcie węża od silnika.

Dla mnie osobiście też niezbyt łatwą sprawą okazało się dolutowanie instalacji piecyka do istniejących już pinów.

Jeśli ktoś ma zapalniczkę z przodu tunelu to na pewno idzie ona do wymiany.

Wbrew pozorom przeciągnięcie przewodu paliwowego jest dosyć proste (wzdłuż istniejących przewodów do silnika).

Problem może stanowić powyginanie ujścia paliwa (jeszcze mam nie gotowe) bo nie bardzo kumam na jaki wymiar to dociąć i jak dokładnie ułożyć przewód.

Warto wyjąć akumulator żeby mieć dobry dostęp do króćców nagrzewnicy.

Piec zakładać razem z wężem idącym do silnika ponieważ kiepski jest dostęp aby założyć wąż już po zakręceniu pieca.

Nie mam pojęcia do czego jest kranik na dolnym przewodzie idącym do chłodnicy jako że nie działa.

Jak sobie coś przypomnę to dopiszę

Aha, narazie zauważyłem że po włączeniu panelem na FIS'ie mruga kontrolka działania, natomiast chwilowo zegarek nie załapał jeszcze godziny z radio (mam nadzieję że chwilowo i sam tą godzinę w końcu ustawi jak zwykle) Poza tym jakieś tam menu na FIS dodatkowo się aktywowało (ustawienia co do wyświetlanych na FIS informacji)

Opublikowano

Powiedzcie mi czy kompletne webasto z A4 z 2003 roku z silnikiem 2.5 TDI podejdzie do 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI quattro? Ewentualnie które części będą się różnić. Znalazłem na allegro użytkownika która ma wszystkie graty do tego auta tylko twierdzi że nie opłaca mu się tego wyciągać i że ta instalacja nie podejdzie do 1.9 TDI? Z góry dzięki za odpwiedzi

Będzie pasować wszystko oprócz przewódów wodnych, ale to akurat pikuś [br]Dopisany: 19 Luty 2012, 16:54_________________________________________________

Wielkie dzięki za pomoc dla Mario_ (wiązka i konsultacje telefoniczne) wrclaguna (manual na temat webasto) Bart-S (manual o demontowaniu tapicery) ToSt'a (adaptacja) i dla wszystkich, którzy radzili i odpowiadali na moje pytania. :notworthy:

No proszę, działa !!! i na dodatek montowane przez telefon :polew:

Niech się zdrowo chowa :naughty:

Opublikowano

ad1. Zbiornik spryskiwacza będzie musiał wymienić by pionowy piecyk zamontować - było już o tym.

ad2. Kaszpirowski to przy Koledze pikuś .... :decayed:

Opublikowano

Od, Pikusia to dwa kroki w bok :kox:

Sorki za OT

Opublikowano

Może mi ktoś napisać łopatologicznie jak sprawdzić tą dawkę pompki? Wybieram 18-Aux Heat. -> Adaptacja -> 08 -> Read i co dalej? New value 250??

Opublikowano

Dzięki, wiedziałem że gdzieś to czytałem ale nie mogłem znaleźć. Po teście okazało się że pompka daje około 80 ml czyli sporo za dużo. Rozumiem z poprzednich rozważań w tym wątku że nie da się tego zmienić i trzeba ją wymienić. Czy taka będzie dobra? http://moto.allegro.pl/webasto-eberspacher-pompka-paliwa-12v-3-1kw-5kw-i2096629958.html

Opublikowano

Tak bedzie smiało zakładaj :)

Opublikowano

Dzięki, wiedziałem że gdzieś to czytałem ale nie mogłem znaleźć. Po teście okazało się że pompka daje około 80 ml czyli sporo za dużo. Rozumiem z poprzednich rozważań w tym wątku że nie da się tego zmienić i trzeba ją wymienić. Czy taka będzie dobra? http://moto.allegro.pl/webasto-eberspacher-pompka-paliwa-12v-3-1kw-5kw-i2096629958.html

ad1. prawdopodobnie masz pompkę firmy Webasto (do piecyków Webasto). Ilość podanego paliwa by na to wskazywała. Identyczny problem ze zbyt dużą dawką paliwa, opisany w tym wątku, miał Aydaho.

ad2. Aydaho kupił dokładnie taką pompkę. Podpytaj jak uporał się z podłączeniem wężyka do tego króćca o większej średnicy :wink4: Przebąkiwał też coś, że można jakąś redukcję dokupić .... :mysli:

Opublikowano

Chłopaki znalazlem piecyk ze sterownikiem o nr 8E0 909 509 C

webasto_sterownik.jpg

Na pierwszej stronie jest napisany nr sterownika pieca: 8E0 265 105 K.

Wg mojej wiedzy nr 8E0 909 509 (bez C) ma sterownik sterowania radiowego. O co tu chodzi??

Pytanie 2 Czy to jest webasto poziome??

webasto_3.jpg

Opublikowano

nikt nie potrzebuje pompki do baku z ezekorem? kompletna do 2.0 i 1.9 tdi z wsztykim wezykami itp

Opublikowano

Pytanie 2 Czy to jest webasto poziome??

pionowe
Opublikowano

z tymi sterownikami to rzeczywiscie :shocked:

nie kumam tego :confused4:

może to jest przyczyną że u mnie nie chce się zapisać pilot w pamięci pomimo że wszystko jest ori i zgadza się z instrukcją na pierwszej stronie

Opublikowano

z tymi sterownikami to rzeczywiscie :shocked:

(...)

U siebie mam taki:

dsc0047ql.th.jpg

i wszystko działa. Ważne by był sprawny.

(...)

może to jest przyczyną że u mnie nie chce się zapisać pilot w pamięci pomimo że wszystko jest ori i zgadza się z instrukcją na pierwszej stronie

Masz pewność, że moduł zdalnego sterowania i podłączenia są OK?

Opublikowano

no pewności nie mam, ale błędów brak :przebiegly:

widzisz ja też mam pionowe webasto i sterownik 8E0 265 105 K -pamiętam na 100% a ty masz numerek 8E0 909 509J - pomijając literke końcową zastanawiam się czy aby nie powinienem mieć innego sterownika webasto :mysli:

połączenie Vagiem z każdym sterownikiem jest, nastawy podstawowe były wykonywane i wszystko wygląda oki - bez błędów - poza usterką overheating - programowałem pilota w/g instrukcji 1 strona, trzymając w pionie itp sztuczki, pilot był odnajdywany ale nie zapisywał się w pamięci - bateryjki wyciągałem z opakowania nowego ASO - tak dostałem kupując autko

w/g mojego VINu mam ori webasto tylko że coś tam ktoś kiedyś grzebał i ja teraz próbuje doprowadzić to do ładu i składu - a to najgorsza z pracy :wallbash:

W sumie to ostatni raz na jesieni miałem zapał do tego webasto, po tym jak 2 odsuwałem morde celem diagnostyki no i inne rzeczy sprawdzałem aby usunąć inny problem - to poddałem się na tą zimę :confused4:

Na wiosne zamierzam ruszyć ponownie z uruchomieniem tego zaje...... gów.....a i updatuje ostatnie wiadomości z tego wątku.

Na szczęście auto garażowane ale jako dogrzewacz by mi się przydał.

Opublikowano

Z numerami nie potrafię pomóc. Może WRC? :wink4:

Nie mam pewności czy VCDS zdiagnozuje usterkę sterownika zdalnego sterowania. Do modułu dochodzą trzy kabelki (zasilanie i sygnał aktywujący piecyk) CANy nie są podłączane.

U mnie nie działa dogrzewanie mimo poprawnego ustawienia adaptacji.

Opublikowano

Sterownik do pilota zawsze miał te sam numer czyli 8E0 909 509 od 2001-2008 roku ewentulanie mozna tez zastosować 8E0 907 297 B wg. ETKI :)

Jezeli chodzi o sterownik webasta i jego numery to z biegiem lat zmieniały sie ich numery katalogowe . Po prostu cos tam modernizowali :wink4: wycofywano z produkcji i dawali następny nowszy numer .

Troche tego jest w ETCE Diesel : ostatnie lata

8E0 261 141--> 8E0 261 141 A --> 8E0 261 141 B --> 8E0 261 141 C--> 8E0 261 141 D--> 8E0 261 141 E --> 8E0 261 141 F --> 8E0 909 509 C --> 8E0 909 509 J

Opublikowano

AndyN a może dogrzewanie Ci nie działa bo nie masz zaworu blokowania płynu? Może jest tak że sterownik, który masz musi mieć wysterowany ten zawór żeby dogrzewanie działało? Albo piec pionowy nie obsługuje dogrzewania?

U mnie z tego co zauważyłem to dogrzewanie działa (1,9 i brak zaworu) i nie wyświetla się wtedy kontrolka na zegarach.

W razie czego to mam ten zawór, gdyby ktoś chciał testować, niestety do podłączenia do układu chłodzenia się nie nadaje gdyż jeden króciec jest pęknięty stąd można go poświęcić na testy.

Pasowałoby dorwać kogoś kto ma webasto ORI w takim silniku, wpisać VIN do ETKI i wyciągnąć co tam jest z czym skompletowane... :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...