elmek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Wg yamahy jego s4 b8 przy spokojnej jezdzie w miescie pali 14-15.
turdzi Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 tja , tylko dorzuc do tego jeszcze pol tony .3.0 TFSI na pewno w Q7 d*py nie bedzie urywac bo nie ma tyle Nm.Do takiego auta tylko TDI albo jakies 4.2 na dwoch turbo ale takiego nie ma.
elmek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 tja , tylko dorzuc do tego jeszcze pol tony . No przeciez dorzucilem ekstra 3-4 l/100km
KmK Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Teoretycznie to dużo, ale licząc średnio przebieg 15tys rocznie, jaki robiłbym tym autem to juz nie jest to takie oczywiste. Turdzi, ale po programie to już >400hp się robi więc nawet takiego kloca napędzi Elmek, jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić żart żeby nie było rzecz jasna ja bym wcale 3.0T nie rezeygnował, myśle, że nie będzie odstawał osiagami aż tak zwłaszcza po programie
vahu Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Powiem krótko - pewnie znów mi się dostanie, ale nic nie poradzę że mam odmienne poglądy. Różnica między nową Q7 TFSI a TDI wynosi 35tyś pln. Jeśli TDI będzie palił 5l mniej niż benzyna (więcej niż 5l na bank nie wyjdzie) i zrobisz 25000km rocznie to przy cenie 5zł/ltr masz w roku 6250zł na korzyść diesla. Czyli po jakiś pięciu latach wychodzisz na zero. Dłużej jeździł nie będziesz więc po co się męczyć z kopcącym na czarno ''prestiżowym'' traktorem? Porównałem tylko koszty paliwa - wszyscy wiemy że diesel jest droższy w częściach, serwisowaniu i bardziej awaryjny, ale to już zależy od konkretnego egzemplarza. Tego właśnie nikt nie liczy tylko później każdy się cieszy że taniej tankuje - dobre
elmek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Elmek[/b], jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić żart żeby nie było rzecz jasna Powiem krótko - pewnie znów mi się dostanie, ale nic nie poradzę że mam odmienne poglądy. Różnica między nową Q7 TFSI a TDI wynosi 35tyś pln. Jeśli TDI będzie palił 5l mniej niż benzyna (więcej niż 5l na bank nie wyjdzie) i zrobisz 25000km rocznie to przy cenie 5zł/ltr masz w roku 6250zł na korzyść diesla. Czyli po jakiś pięciu latach wychodzisz na zero. Dłużej jeździł nie będziesz więc po co się męczyć z kopcącym na czarno ''prestiżowym'' traktorem? Porównałem tylko koszty paliwa - wszyscy wiemy że diesel jest droższy w częściach, serwisowaniu i bardziej awaryjny, ale to już zależy od konkretnego egzemplarza. Tego właśnie nikt nie liczy tylko później każdy się cieszy że taniej tankuje - dobre dokladnie moj tok rozumowania, z tym ze moj roczny przebieg to ok 15k.
vahu Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Przy 15tyś km - na zero będziesz za 9lat a to już hardcore. Lepiej tą kasę wydać np. na ogrzewanie postojowe itp.
Flyer Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 nie wiem jak sie sprawuje 3.0TFSI w spalaniu, ale obstawiam, ze to moze byc raczej 20+, w koncu waga swoje robi, a swiatel w wawie i ciaglego ruszania z miejsca jest Ci u nas dostatek... troche paliwka potrzeba zeby ruszyc z miejsca ponad 2t.
turdzi Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Teoretycznie to dużo, ale licząc średnio przebieg 15tys rocznie, jaki robiłbym tym autem to juz nie jest to takie oczywiste. Turdzi, ale po programie to już >400hp się robi więc nawet takiego kloca napędzi Elmek, jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić żart żeby nie było rzecz jasna ja bym wcale 3.0T nie rezeygnował, myśle, że nie będzie odstawał osiagami aż tak zwłaszcza po programie tyle ze poza APR na razie nikt nie robi do tego programu tylko same boxy i swinie
variocustoms Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Q7 z 333 KM na pokładzie powinno mieć ok 6 do setki więc jest
sokolnh Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 7 s ma do 100 s po chipie pewnie z 6,5
Rosemeyer Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 7 s ma do 100 s wg katalogu tfsi ma 6,9 - żeby łądniej wyglądało a tdi 6,4. Vmax praktycznie takie same. roznica jest w Nm bo tdi ma ich 2xwiecej. mimo ze tfsi jest o jakies 170kg lzejsze to potrzebuje wg danych o 2l/100 wiecej od tdi - realnie z 4-5 i gorzej przyspiesza. oczywiste jest ze takiego samochodu nie kupuje sie dla oszczednosci. co to za oszczedne auto ktore pali sr. 12/100? 6-8 to tak, ale 12? 4.2 tdi kupuje sie wylacznie dla Nm i jego sily ciagu, co w polskich warunkach jest bezcenne przy wyprzedzaniu na naszych "autostradach" tfsi napewno "gada" fajniej niz 3.0tdi. wiem jednak jak "ciagnie" 3.0tdi i porownujac to z nizszym Nm w tfsi, to to ostatnie bedzie wymagalo czestszych redukcji i wyzszego krecenie (Nm tez sie dosc szybko konczy) i wg realne spalanie to min. 20 w miescie a sr trasa-miasto wyjdzie pewnie z 18cie. Roznica w cenie zakupu oczywiscie przmawia za tfsi, jesli jednak bardziej niz ekonomike spalania liczy się dla Ciebie radosc z jazdy to wez 4.2 - bedziesz bardizej zadowolony. elmek - auto kupujesz nowe czy uzywane? Z uzywanym tfsi bedzie chyba trudniej, bo silnik swiezszy i mimo wszystko zadziej wybierany. Przy nowym dzieki gwarancji zyskasz w pakieci 2 lata seryjnego silnika, wiec argumenty ze po sofcie silnik bedzie jezdzil beda aktualne za 2 min lata Co do tipa, to pewnie bedzie juz w nowym modelu. Po lifcie tip ma 8 a nie 6 biegow dzieki czemu nieco obnizylo sie spalanie.
elmek Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Nowego nie planuje kupic, jezeli to bedzie 4.2TDI to kupie po prostu uzywke szybciej, na 3.0tfsi bede musial poczekac troche, tak jak mowisz. Podniosles isotna sprawe. 3.0tfsi brakuje nm i trzeba bedzie czesto redukowac a do tego jest tip a nie stronic jak w s4. Zdaje sie , ze zadecyduje roznica w cenie obu samochodow bo spalanie to juz nie jest taki wielki problem, oba pala sporo Btw, wiadomo moze kiedy bedzie nowy model Q7?
KmK Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 roznica jest w Nm bo tdi ma ich 2xwiecej. Trzeba jednak pamietać, że Nm "diesla" nie można bezpośrednio przekładać na Nm "benzyny" to nie sa bezpośrednio porównywalne wartości. To taka dyskusja troche nt przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy Tak potężne auto nie ma służyć temu aby było przeciągiem bo nigdy nim nie będzie, a wygodnemu, w miarę dynamicznemu przemieszczaniu się, z przeogromną powierzchnią w środku Mój znajomy sprzadał Impreze sti Turdzi'emu (czasem żałuje że nie mnie ) i kupił Infiniti, też taki kloc, 380ps, bardzo sobie chwali
Rosemeyer Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Trzeba jednak pamietać, że Nm "diesla" nie można bezpośrednio przekładać na Nm "benzyny" to nie sa bezpośrednio porównywalne wartości. To taka dyskusja troche nt przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy A to ciekawa teoria Jak dwie wartości mierzone na tej samej skali nie mogą byc bezpośrenio porównywane? Przecież tylko w takich warunkach można je porównać. Oba Nm mają swoja wartość i zakres dostępności - podobnie jak i moc i obie wartości wpływaja na osiągi które "na koniec dnia" też możesz porównać w tabeli. Cyfry sa juz "zerojedynkowe" i z nim sie nie dyskutuje w przypadku odczuc z jazdy mozna juz puscic wodze fantazji i dyskutowac co jest lepsze i/lub co sie komu bardizej podoba. w przypadku tego konkretnego porownania, to oba momenty wystepuja w bardzo waskim przedziale. plusem Nm w tdi jest to, ze nawet w swoim najnizszym przebiegu w gornym zakresie obrotow przy max mocy jego wartosc jest wyzsza niz max Nm w tfsi, a to sprawia ze z jednej strony odczucia z jazdy sa "lepsze" a z drugiej "tabelkowe" 100 da sie osiagnąc szybciej.
KmK Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 A to ciekawa teoria Łukasz który mapuje w 4turbo mniej więcej podobnie zareagował gdy uraczyłem Go podobnym rozumowaniem Nastepnie pierd... mi wywód, w skrócie, można porównać D do D i Pb do Pb, można i D do Pb ale wtedy porównujesz jedynie suche liczby, a jak wiemy liczbami sie nie przyspiesza
turdzi Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 KmK jest dokladnie tak jak mowisz.
vahu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 TDI ma fajny moment z tym się zgodzę, ale TFSI kręci się wyżej i tutaj ma przewagę. Ale jak dla mnie nie chodzi o to aby zrobić z Q7 bolid F1 - ma być po prostu cicho i bez wibracji - czego nawet o najlepszym TDI powiedzieć nie można.
Rekomendowane odpowiedzi