Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi Q7 4.2 TDI S-line, 21", V12 look, LED, TV, DVD, Webasto -> SPRZEDANE :-)


Rosemeyer

Rekomendowane odpowiedzi

Wg yamahy jego s4 b8 przy spokojnej jezdzie w miescie pali 14-15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tja , tylko dorzuc do tego jeszcze pol tony :wink4:.3.0 TFSI na pewno w Q7 d*py nie bedzie urywac bo nie ma tyle Nm.Do takiego auta tylko TDI albo jakies 4.2 na dwoch turbo ale takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tja , tylko dorzuc do tego jeszcze pol tony :wink4:.

No przeciez dorzucilem ekstra 3-4 l/100km :wink4::tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to dużo, ale licząc średnio przebieg 15tys rocznie, jaki robiłbym tym autem to juz nie jest to takie oczywiste.

Turdzi, ale po programie to już >400hp się robi więc nawet takiego kloca napędzi :wink4:

Elmek, jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." :tongue4: oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić :wink4: żart żeby nie było rzecz jasna :decayed:

ja bym wcale 3.0T nie rezeygnował, myśle, że nie będzie odstawał osiagami aż tak zwłaszcza po programie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko - pewnie znów mi się dostanie, ale nic nie poradzę że mam odmienne poglądy. Różnica między nową Q7 TFSI a TDI wynosi 35tyś pln. Jeśli TDI będzie palił 5l mniej niż benzyna (więcej niż 5l na bank nie wyjdzie) i zrobisz 25000km rocznie to przy cenie 5zł/ltr masz w roku 6250zł na korzyść diesla. Czyli po jakiś pięciu latach wychodzisz na zero. Dłużej jeździł nie będziesz więc po co się męczyć z kopcącym na czarno ''prestiżowym'' traktorem? Porównałem tylko koszty paliwa - wszyscy wiemy że diesel jest droższy w częściach, serwisowaniu i bardziej awaryjny, ale to już zależy od konkretnego egzemplarza. Tego właśnie nikt nie liczy tylko później każdy się cieszy że taniej tankuje - dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elmek[/b], jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." :tongue4: oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić :wink4: żart żeby nie było rzecz jasna

:):good:

Powiem krótko - pewnie znów mi się dostanie, ale nic nie poradzę że mam odmienne poglądy. Różnica między nową Q7 TFSI a TDI wynosi 35tyś pln. Jeśli TDI będzie palił 5l mniej niż benzyna (więcej niż 5l na bank nie wyjdzie) i zrobisz 25000km rocznie to przy cenie 5zł/ltr masz w roku 6250zł na korzyść diesla. Czyli po jakiś pięciu latach wychodzisz na zero. Dłużej jeździł nie będziesz więc po co się męczyć z kopcącym na czarno ''prestiżowym'' traktorem? Porównałem tylko koszty paliwa - wszyscy wiemy że diesel jest droższy w częściach, serwisowaniu i bardziej awaryjny, ale to już zależy od konkretnego egzemplarza. Tego właśnie nikt nie liczy tylko później każdy się cieszy że taniej tankuje - dobre

dokladnie moj tok rozumowania, z tym ze moj roczny przebieg to ok 15k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak sie sprawuje 3.0TFSI w spalaniu, ale obstawiam, ze to moze byc raczej 20+, w koncu waga swoje robi, a swiatel w wawie i ciaglego ruszania z miejsca jest Ci u nas dostatek... troche paliwka potrzeba zeby ruszyc z miejsca ponad 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to dużo, ale licząc średnio przebieg 15tys rocznie, jaki robiłbym tym autem to juz nie jest to takie oczywiste.

Turdzi, ale po programie to już >400hp się robi więc nawet takiego kloca napędzi :wink4:

Elmek, jak to w seksmisji było "pierwsza męska decyzja w Twoim życiu.." :tongue4: oczywiście nawiązuje do dyszla którego chcesz pogonić :wink4: żart żeby nie było rzecz jasna :decayed:

ja bym wcale 3.0T nie rezeygnował, myśle, że nie będzie odstawał osiagami aż tak zwłaszcza po programie :cool1:

tyle ze poza APR na razie nikt nie robi do tego programu tylko same boxy i swinie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 s ma do 100 s

wg katalogu tfsi ma 6,9 - żeby łądniej wyglądało ;) a tdi 6,4. Vmax praktycznie takie same.

roznica jest w Nm bo tdi ma ich 2xwiecej.

mimo ze tfsi jest o jakies 170kg lzejsze to potrzebuje wg danych o 2l/100 wiecej od tdi - realnie z 4-5 i gorzej przyspiesza.

oczywiste jest ze takiego samochodu nie kupuje sie dla oszczednosci. co to za oszczedne auto ktore pali sr. 12/100? 6-8 to tak, ale 12? :polew:

4.2 tdi kupuje sie wylacznie dla Nm i jego sily ciagu, co w polskich warunkach jest bezcenne przy wyprzedzaniu na naszych "autostradach"

tfsi napewno "gada" fajniej niz 3.0tdi. wiem jednak jak "ciagnie" 3.0tdi i porownujac to z nizszym Nm w tfsi, to to ostatnie bedzie wymagalo czestszych redukcji i wyzszego krecenie (Nm tez sie dosc szybko konczy) i wg realne spalanie to min. 20 w miescie a sr trasa-miasto wyjdzie pewnie z 18cie. Roznica w cenie zakupu oczywiscie przmawia za tfsi, jesli jednak bardziej niz ekonomike spalania liczy się dla Ciebie radosc z jazdy to wez 4.2 - bedziesz bardizej zadowolony.

elmek - auto kupujesz nowe czy uzywane? Z uzywanym tfsi bedzie chyba trudniej, bo silnik swiezszy i mimo wszystko zadziej wybierany.

Przy nowym dzieki gwarancji zyskasz w pakieci 2 lata seryjnego silnika, wiec argumenty ze po sofcie silnik bedzie jezdzil beda aktualne za 2 min lata ;)

Co do tipa, to pewnie bedzie juz w nowym modelu. Po lifcie tip ma 8 a nie 6 biegow dzieki czemu nieco obnizylo sie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowego nie planuje kupic, jezeli to bedzie 4.2TDI to kupie po prostu uzywke szybciej, na 3.0tfsi bede musial poczekac troche, tak jak mowisz.

Podniosles isotna sprawe. 3.0tfsi brakuje nm i trzeba bedzie czesto redukowac a do tego jest tip a nie stronic jak w s4.

Zdaje sie , ze zadecyduje roznica w cenie obu samochodow bo spalanie to juz nie jest taki wielki problem, oba pala sporo :decayed:

Btw, wiadomo moze kiedy bedzie nowy model Q7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica jest w Nm bo tdi ma ich 2xwiecej.

Trzeba jednak pamietać, że Nm "diesla" nie można bezpośrednio przekładać na Nm "benzyny" to nie sa bezpośrednio porównywalne wartości.

To taka dyskusja troche nt przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy :decayed:

Tak potężne auto nie ma służyć temu aby było przeciągiem bo nigdy nim nie będzie, a wygodnemu, w miarę dynamicznemu przemieszczaniu się, z przeogromną powierzchnią w środku :wink4:

Mój znajomy sprzadał Impreze sti Turdzi'emu (czasem żałuje że nie mnie :kox:) i kupił Infiniti, też taki kloc, 380ps, bardzo sobie chwali :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak pamietać, że Nm "diesla" nie można bezpośrednio przekładać na Nm "benzyny" to nie sa bezpośrednio porównywalne wartości.

To taka dyskusja troche nt przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy :decayed:

A to ciekawa teoria :polew:

Jak dwie wartości mierzone na tej samej skali nie mogą byc bezpośrenio porównywane?

Przecież tylko w takich warunkach można je porównać.

Oba Nm mają swoja wartość i zakres dostępności - podobnie jak i moc i obie wartości wpływaja na osiągi które "na koniec dnia" też możesz porównać w tabeli. Cyfry sa juz "zerojedynkowe" i z nim sie nie dyskutuje :)

w przypadku odczuc z jazdy mozna juz puscic wodze fantazji i dyskutowac co jest lepsze i/lub co sie komu bardizej podoba.

w przypadku tego konkretnego porownania, to oba momenty wystepuja w bardzo waskim przedziale.

plusem Nm w tdi jest to, ze nawet w swoim najnizszym przebiegu w gornym zakresie obrotow przy max mocy jego wartosc jest wyzsza niz max Nm w tfsi, a to sprawia ze z jednej strony odczucia z jazdy sa "lepsze" a z drugiej "tabelkowe" 100 da sie osiagnąc szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawa teoria

Łukasz który mapuje w 4turbo mniej więcej podobnie zareagował gdy uraczyłem Go podobnym rozumowaniem :wink4:

Nastepnie pierd... mi wywód, w skrócie, można porównać D do D i Pb do Pb, można i D do Pb ale wtedy porównujesz jedynie suche liczby, a jak wiemy liczbami sie nie przyspiesza :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDI ma fajny moment z tym się zgodzę, ale TFSI kręci się wyżej i tutaj ma przewagę. Ale jak dla mnie nie chodzi o to aby zrobić z Q7 bolid F1 - ma być po prostu cicho i bez wibracji - czego nawet o najlepszym TDI powiedzieć nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...