Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Liczniki JAEGER MM - czy ktos wie jak temu zaradzic ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to moj pierwszy watek, wiec jesli robie cos nie tak to nie mordujcie mnie od razu ;) Zdaje sobie sprawe, ze opisane przeze mnie problemy juz czesciowo pojawialy sie na forum ale nie byly niestety rozwiazane w calosci.

Otoz od okolo 2 miesiecy jestem prawie szczesliwym posiadaczem :audi: Niestety sa dwie sprawy, ktore nie daja mi spac:

Pierwsza - przed sprzedaza cofnieto w nim licznik. Efekt jest taki, ze nie dzialaja zegary i umieszczone pod nimi wyswietlacze (konkretnie na stale dziala tylko glowny wyswietlacz i wskazniki diodowe). O dziwo takie zachowanie ustepuje, kiedy samochod mocno nagrzeje sie od temperatury zewnetrznej. Temperatura, jaka jest wyswietlana na wyswietlaczu wynosi najpierw 0 stopni, a kiedy samochod dostatecznie sie nagrzeje - pokazuje inne, chyba prawdziwe wskazania. Dodam, ze jest to licznik Magneti Marelli 8D0920900R, byl juz testowany Vagiem itd. Wszelkie dotychczasowe proby rozwiazania tego problemu sprowadzaja sie albo do wymiany licznika albo tez, jak twierdza niektorzy, do koniecznosci przeprogramowania pamieci eeprom w procesorze xc912dg128cpv8, ktory "napedza" licznik.

Tu goraca prosba - jesli powyzsze to prawda, gdyby ktos zechcial poratowac mnie prawidlowa zawartoscia pamieci tego procka bylym niezmiernie wdzieczny. Jestem w trakcie opracowywania programatora i tak czy siak, jak mam wyrzucic kase na nowy licznik, to wole wydac te pieniadze na czesci i przy okazji nauczys sie czegos.

Wyglada na to, ze uklad 4470, ktory jest na plycie poprawnie steruje tylko jednym wyjsciem zasilania, natomiast na drugim wyjsciu napiecie jest za male. Ktos rozwalil ten problem ??

Dodam tylko, ze wykonywalem juz zabiegi typu poprawianie lutow, ogledziny plyty i kabli czyszczenie itp.

Druga sprawa, ktora mnie denerwuje jest mysle sporo latwiejsza do naprawy ale tu rowniez prosze o cenne wskazowki, bo moja wiedza i doswiadczenie z tym samochodem jest bliska minimum. Mianowicie, samoczynnie otwiera mi sie zamek tylnej klapy. Nie jestem w stanie okreslic dokladnej reguly wedlug jakiej to sie dzieje. Zwykle podczas ruszania lub kiedy klapa jest uniesiona wysoko do gory. W kazdym razie zamkniecie jej kluczykiem rozwiazuje problem ale mnie to nie satysfakcjonuje. Za kazdym razem aby uzbroic alarm musze na chwilke otworzyc kluczykiem klape, dopiero wtedy moge uzbroic alarm pilotem i ponownie zamknac klape kluczykiem. Podobna procedura jest podczas rozbrajania.

Czeka mnie dotarcie do nastawnika tylnej klapy ale czy to napewno tylko tam mam szukac przyczyny ??? Dodam, ze czasem po otwarciu samochodu przyciskiem "unlock" na pilocie moge klape otworzyc recznie a czasem nie - po prostu czasem mikrowylaczniki w uchwycie klapy dzialaja a czasem nie (oczywiscie chodzi o sytuacje, kiedy nie jest zamknieta mechanicznie kluczykiem).

Bede wdzieczny za kazda pomoc.

Opublikowano

Miałem identycznie w swoim liczniku JAEGER ( ten typ tak ma ) i dopiero filma tiptronic z górnego śląska w trzy tygodnie przywróciła go do życia za 500zł.Podobno wadliwy jest procesor Motoroli HC912.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=710823&highlight=

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=16033&highlight=

Opublikowano

Wiem, czytalem juz te posty. Tyle, ze jak widac z opisow, sposob naprawy tego licznika jest znany lecz nikt nie zdradzil jak do tej pory co tak naprawde sie z nim dzieje. Przyczyna - uwalony procek lub zawartosc eepromu w hc912. Vag wyrzuca komunikat - zbyt niskie napiecie zasilania na terminalu 30

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 920 900 R

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D51

Coding: 00140

Shop #: WSC 00000

XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0Y6262003

1 Fault Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

sprawdzalem to napiecie - jest ok.

Tyle, ze jesli procesor steruje zasilaniem (uklad 4470) wskaznikow predkosci i obrotow i innych na plycie a po cofaniu licznika cos w pamieci eeprom zostalo nadpisane lub (czego jeszcze nie doczytalem zbyt dokladnie) zle zostaly wykonane operacje na obszarze pamieci "shadow" to byc moze to zasilanie jest blednie sterowane i tu lezy przyczyna. Nic, bede mial czas za kilka dni to przemiele ten licznik na maxa ;)

Opublikowano

W takim razie nie widze zwiazku, bo oprogramowanie, ewidentnie szuka przebiegu w hc912 i tam go chce zapisywac, wiec co to ma wspolnego z hc908 ???

Opublikowano

HC908 steruje resztą i poza tym te 908 nawalają w każdym liczniku jakim są, Vito, laguna, berlingo itp. W końcu dostałem nowe te procesory i szykuję bazę wsadów do nich. Jak będą przetestowane, to o tym poinformuję, a koszt wymiany takiego procka bedzie wgranicach 200-250zł.

Opublikowano

u mnie to dokladnie takie procki:

MC68HC908AZ6

XC912DG128CPV8

Za kilka dni bede juz wszysko wiedzial ( albo jakis serwis na mnie zarobi ;) )

Opublikowano

Czasem spotykana usterka w autach po 2 lifcie. Zdaje się że są dwa typy procesorów w zegarach i jeden z nich porafi fiksować. Życzę powodzenenia w rozwiązaniu problemów i myślę że doczytam tutaj finału sprawy.

Opublikowano

Stan na dzis jest nastepujacy: z braku czasu tylko wykonalem dwie 32-pinowe przedluzki do licznika, dlugosci 1m. Tak wiec moge go wyciagnac i spokojnie podpinac sie pod plyte.

Koszt: 20zł i 3 godziny solidnej roboty z lutownicą. CDN[br]Dopisany: 03 Październik 2007, 16:09 _________________________________________________Pora zakończyc temat.

Liczniki działają :thumbup:

Przyczna jak się okazało, zgodnie z tym co napisał kobra7, leżała w procesorze HC908. Po podgrzaniu go liczniki zaczeły pracować a kiedy osygł, przestały.

Zawiozłem liczniki do znajomego fachowca, skopiował program do nowego procka, wlutował go i wszystko gra. Cudów nie ma. Gdybym sam nie zdiagnozował usterki ciężko byłoby mi uwierzyć, ze to ten procek nawala ale taki jest fakt.

Koszty??? Hmmm..... Załatwilśmy to po dżentelmeńsku ;)

Opublikowano

witam, ....nawiązjąc do samoczynie otwierajacej sie klapy mialem ten sam problem..Moje A4 rowniez po lifcie .

u mnie rozwiazanie bylo nader proste. wystarczylo 2 kilku milimetrowe podkladki pod metalowy zaczep zamka na dole. Poprostu podniosłem moment zaczepu zamka w góre i pomoglo.

Opublikowano

witam mam dwa pytanka o podobnej tematyce:

1.znikające segementy na wyswietlaczy pełnego FISu.. brak pojedynczych lini .. a wmiare nagrzania..czasu jazdy znika praktycznie całkowicie..naprawialne? czy caly licznik do wymiany

2.podczas zamykania samochodu scyzorykiem..czasem central załapuje-zamyka drzwi ale bez migających kierunków i podswietlenie kabiny dalej działa.. ktos sie z tym spotkał? zdarza sie sporadycznie..

jakims dziwnym cudem wskoczenie do auta,załączenie zapłonu i ponowna próba rozwiązuje problem.

z góry dziekuje za odpowiedzi i przepraszam za słabe przeszukanie forum jesli tamat był wałkowany wczesniej.

Opublikowano

Mam ten sam problem nr 1 co Ty .

Czy komuś udało się to jakoś naprawić lub zna jakiegoś fachowca który to naprawia lub wymienia ten " cudowny " wyświetlacz.

Opublikowano

Poszukaj w internecie firmy ANIMEX SERWIS ze Stargardu Szczecińskiego - mi naprawili i narazie chodzi OK! :good:

A jaki poniosłeś koszt ???? Wymienili Ci na nowy czy coś dłubali ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...