Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Uszczelka pod głowicą


snajper75

Rekomendowane odpowiedzi

Na uszczelce z boku są nacięcia lub coś w tym rodzaju . Nie mówi to o szlifie tylko o planowaniu czyli szlifowaniu płaszczyzny głowicy a dokładniej o grubości uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest tam pięć nacięć z czego trzy są większe znaczy ze miała już 3 szlify? [br]Dopisany: 23 Październik 2010, 00:47_________________________________________________

jeśli jest tam pięć nacięć z czego trzy są większe znaczy ze miała już 3 szlify?

Bo nie wiem co robić

rozbierać głowicę czy nie (może się już nie dać zeszlifować )

czy raczej kupić inny silnik ?

Zaczęła mi wyrzucać wodę :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 znaki mówią o grubości uszczelki,ktoś ją wymieniał i założył właśnie taką. Nie wiadomo czy głowica była planowana.Czeka Cię chyba jednak zdjęcie jej. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te trzy znaki oznaczają, że tłoki wystają ponad blok silnika w trzeciej grupie (najwięcej), więc jeśli masz trzy znaki zakładasz nową z trzema znakami. Po zdjęciu głowicy możesz też zmierzyć wystawanie poszczególnych tłoków i dobrać uszczelkę do największego wymiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa planowanie głowicy,ale spotkałem się już z taką gdzie musieli zebrać 0,6mm,ale to był inny silnik i po konkretnym przegrzaniu,aże się wszystkie plastiki potopiły w bloku,więc nie masz się o co bać że się zawory spotkają z tłokami,a dlaczego planujesz taki zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn mi wyrzuca

Mi też wyrzuca, ale narazie nie mam ochoty rozgrzebywać silnika, tym bardziej, że nie robiłbym tego ja, tylko jakiś mechanik.

Ogólnie to d*pa, w każdym typie silnika można trafić na uszczelkę AVG, AJM czy AWX.

Tym bardziej, że mój ma oryginalnie 170 tys. km sprawdzane po VINie.

Ale nie sprzedam gnoja, i będę go serwisował i tłukł do końca.

Na razie dolewam, bo płyn i olej mam czysty.

A miało być kuźwa tak pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można ją jeszcze szlifować ?

Bedzie z czego zebrać , co by mi się tłoki z zaworami nie spotkały :gwizdanie:

W dieslu po planowaniu głowicy powinni sprawdzić czy zawory nie wystają ponad jej powierzchnię, jeżeli wystają to należy poprzez obróbkę gniazd zaworowych spowodować aby nie wystawały, w skrajnych przypadkach należy też przeszlifować z długości trzonki zaworów żeby zapewnić możliwość pracy samoregulacji popychaczy hydraulicznych :decayed:

Instrucjia serwisowa VW w nowszych konstrukcjach nie przewiduje możliwości obróbki powierzchni przylegającej do uszczelki pod głowicą tylko wymianę na nową :naughty:

Z praktyki wychodzi jednak że jeden, może i dwa razy frezowane głowicy przy zachowaniu zasad opisanych powyżej mają szansę pracować bezawaryjnie przez taki sam czas jak nowe, pod warunkiem że będzie to tylko wyrównywanie powierzchni, a nie zebranie frezem kilku mm :decayed:

Decyzję czy głowica nadaje się do regeneracji podejmie zakład który ją dostanie do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a którędy Ci ten płyn wyżuca? nie zapowietrza Ci sie nagrzewnica?

Nie zapowietrzona już tyle razy odpowietrzałem że .........

Wyrzuca przez korek w zbiorniczku wyrównawczym

Na razie tak jeżdżę :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miało być kuźwa tak pięknie.

kiedy, gdzie i za ile kupiles auto? :mysli:

Kupiłem rok temu, w Niemczech koło Frankfurtu nad Menem, dałem 5350 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...