gora333 Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Witam, 1.8, ADR, gaz sekwencja. Samochód kupiony w marcu tego roku, po ok. 3 miesiącach jazdy i wsłuchiwania się w delikatne, ale słyszalne stuki w silniku od strony kabiny, okazało się, że to napinacz łańcucha rozrządu. Czasami, raz na 2-3 tyg zamrugała kontrolka oleju. W czerwcu wymienione: - pasek rozrządu z napinaczem paska, - napinacz łańcucha rozrządu z tyłu silnika - stary był sterowany olejem i elektrozaworem, nowy został założony oryginał ale bez elektrozaworu pomimo, że odpowiadał nr z katalogu, to jednak się tym różnił, w każdym razie podczas jazdy nie było żadnej różnicy i tak samo w pracy silnika. - łańcuch napinacza. Po tym stukanie ustało, tylko co jakiś czas postukiwał nieco głośniej jeden zawór (wyraźnie pod przednią częścią pokrywy), raz stukał raz nie, ale po ok. miesiącu jazdy przestał. Za to też w tym czasie zauważyłem, że cieknie olej, okazało się, że wychlapuje go miarką oleju. W warsztacie przeczyścili odmę i wyciek się skończył. Dziś minęło ok. 3,5 miesiąca od wymiany napinacza i łańcucha, przez ten czas nie było żadnego stukania (po za tym zaworkiem), samochód jeździł naprawdę dobrze. Nagle dzisiaj, zaczęło się bardzo głośne i ciągłe stukanie, nagrałem video (nic nie widać bo noc), na którym słychać wyraźnie ten dźwięk. Silnik ciągnie bardzo dobrze, obroty ok, przyspieszenie też jak było. Jadę jutro do mechanika, ale może wcześniej się dowiem czegoś od Was? Stukanie to dochodzi z okolic napinacza i łańcucha. >>> DŹWIĘK SILNIKA ZE STUKANIEM Pozdrawiam!
Rafal-L Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 http://programyzadarmo.pl/dst/IMAG0003.AVI to Twoj prawidlowy link:D
grzes1150 Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Zaczołeś od d*py strony To że dzwonił napinacz było spowodowane słabym ciśnieniem oleju i nowa pompa olejowa wraz ze smokiem by rozwiązała wszystkie problemy. Zamiast od razu zrobić pompe to teraz dojdą Ci jeszcze panewki chyba i koszty x5 .
gora333 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 Byłem u dwóch mechaników w międzyczasie, nawet wspomniałem sam o pompie oleju, ale zbagatelizowali to szybko bo coś tam innego, a że sam się dobrze na tym nie znam to im zaufałem. Oczywiste, że gdybym wiedział co jest to od razu bym to zrobił. Dzisiaj jadę do warsztatu, mam nadzieje, że będą się tam znać na rzeczy. Jakie mogą być koszty +- naprawy?[br]Dopisany: 23 Październik 2010, 08:10_________________________________________________Właśnie wróciłem z warsztatu, umówiłem się na pn dopiero. Rano po odpaleniu nic nie stukało, silnik chodził cicho. Po rozgrzaniu znowu zaczęło. W warsztacie powiedzieli, że to łańcuch rozrządu, nie panewki, więc być może coś z ciśnieniem oleju, sam olej raczej odpada, bo nie tak dawno było dolewane sporo (przed czyszczeniem odmy).
Labiel Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Dźwięk okropny. Moim zdaniem tak jak koledzy wyżej pisali masz problem z ciśnienie oleju. Na zimnym silniku olej jest gęstszy więc ciśnienie jest większe. W momencie jak silnik się nagrzewa olej rzednie, jego ciśnienie spada przez co.... Zresztą sam wiesz. Z tego co piszesz mechanicy chcą walczyć ze skutkami niskiego ciśnienia, a nie z przyczyną pierwotną. Czy któryś z tych baranów sprawdził w ogóle jakie masz ciśnienie oleju?
gora333 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 W poniedziałek mam nadzieję mi sprawdzą wreszcie, faktycznie wynika z tego, że to przez olej.
loloA4 Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 to nie stuki panewki napewno!
Labiel Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 to nie stuki panewki napewno! Ja nie mówiłbym "na pewno" z tego względu iż to jest tylko nagranie, na którym dźwięk na pewno został zniekształcony. Wynika z niego jedynie że coś faktycznie stuka. Z takiego nagrania nie da się określić co stuka. To może określić jedynie badanie na odpalonym motorze za pomocą na przykład rurki. Tak więc powstrzymałbym się od stwierdzeń "na pewno".
gora333 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 Ale na zimnym silniku panewkę też by było słychać? Bo ładnie pracuje silnik, moc też ma ok i obroty, dopiero od momentu wskazania temp ok. 60st zaczyna się stukanie
gora333 Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Szklanki się tłuką, także jakby ktoś miał takie odgłosy, to pewnie to samo. Zalali minerala, trochę ciszej jest, ale jeszcze słychać, jak będę je zmieniał to z powrotem naleje półsyntetyk. Kurde te 20V... Następny samochód to coś 8-zaworowego
Labiel Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Ciśnienie oleju ci sprawdzili?
szczuraz Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Zalali minerala, do hydraulicznych popychaczy w najgorszym wypadku półsyntetyk ... to nie polonez ...
gora333 Opublikowano 26 Października 2010 Autor Opublikowano 26 Października 2010 Ciśnienie oleju sprawdzili, wyszło ok. Ale prawdopodobnie sprawdzali na czujniku oleju, a przecież przy wałkach może chyba mieć inną wartość z jakiegoś powodu. ? Zdaje sobie sprawę z tym olejem... dlatego jadę jeszcze do innego gościa, także z tego względu, że dowiedziałem się, że szklanki bardziej słychać na zimnym silniku i na niższych obrotach, zgadza się? U mnie na zimnym cisza, dopiero jak się zagrzeje, wtedy na niskich i wysokich obrotach brzęczy.
szczuraz Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 mineralny po nagrzaniu / przegrzaniu zaczyna tracić swoje właściwości . Jak sie zapomnisz , przepałujesz -> zerwiesz film olejowy z panewek to będziesz szukał nowego silnika . [br]Dopisany: 27 Październik 2010, 13:55_________________________________________________Reszta jest tutaj . http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=7434.0
davidoff82 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Obawiam się że to nie musi być szklanka, a jestem w zasadzie pewny że to nie panewka. One nie stukają w ten sposób. Ja stawiam na jakiś osprzęt, posłuchajcie z jakim natężeniem narasta stukot, jak zwalnia.... To będzie jakieś gówienko, mechanicy zawsze wynajdują chore awarie żeby zarobić... nienawidzę mechaników Pompa + rozrząd brzmi ok. Nie wydaję mi się żeby szklanka - jeszcze bym to konsultował ale jestem w zasadzie przekonany ze to nie panewa.
Labiel Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Weź kawałek rurki, z jednej strony przykładają ją do silnika z drugiej do ucha - taki jak by stetoskop do badania silnika. W ten sposób nieco precyzyjniej można ustalić skąd ten dźwięk się wydobywa. A już na pewno określisz czy z góry czy z dołu silnika.
grzesiek88 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 kolego a teraz zaufaj nam ja już to przerabiałem klekotało jak pojebane podjechałem do mechaniki powiedzieli że pompa do wymiany założyli jakąś nową firmy nieznam ale za 170zt to chbya nie cudowna ale naleciałem już 20k i spokój
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się