drdala Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Witam mam problem dziś jechałem samochodem po trasie lecę około 100 i nagle czuje że samochód sam zaczyna zwalniać, patrze na kontrolki co się dzieje i widzę że zaświeciła się kontrolka od kontroli trakcji a po chwili zaczęła migać kontrolka o ile się nie mylę to od świecy czyli taka pomarańczowa sprężynka. Po zjechaniu na pobocze zgasiłem silnik zapaliłem i żadna kontrola się nie paliła. Gdy nacisnąłem lekko pedał gazu zaraz wyskoczyła kontrolka od kontroli trakcji i obroty zatrzymały się na 1100 i nie spadają, gdy zacząłem jechać na samym sprzęgle bez gazu to po chwili znów zapaliła się pomarańczowa sprężynka. Mieliście już kiedyś taki lub podobny przypadek??? Wiecie co mogło się rozwalić??? co jest tego przyczyną???
Sztomel Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 napisałem Ci już na elektrodzie co masz zrobić w pierwszej kolejności i jakiego błędu się możesz spodziewać.
vauxhall95 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 poszedl potencjometr gazu lub sterownik silnika
bartjast Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Czy mógłbym się dowiedzieć jakie było rozwiązanie problemu bo dziś przytrafiło mi się dokładnie to samo Po podpięciu komputer pokazał sporadyczny błąd czujnika położenia pedału gazu - niezrozumiały sygnał. Błąd został usunięty i samochodzik śmiga aż miło. Jak myślicie czy czujnik położenia pedału gazu do wymiany ?
konrad_A4 Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 albo woda na wtyczkach pod ECU
bartjast Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 No właśnie. Nie napisałem, że stało się to w czasie silnego deszczu. Nie pomyślałem, że to istotne Czy po przetkaniu odpływów i ewentualnym uszczelnieniu obudowy sterownika, czujnik położenia pedału gazu będzie do wymiany czy niekoniecznie. Można go jakoś sprawdzić ?
Sztomel Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Oczywiście jeśli błąd występował sporadycznie i to w czasie deszczu a teraz ustąpił to wymiana potencjometru pedału gazu nie ma żadnego uzasadnienia. potencjometr oczywiście można sprawdzić Vagiem podglądając czy wartości w drugim polu grupy np. 002 w 01 Engine zmieniają się wraz z naciskaniem na pedał gazu i jego odpuszczaniem - silnik oczywiście nie musi pracować - wystarczy tylko przekręcić kluczyk na zapłon. Wartość w 3 polu grupy 002 zmieni się z "010" na "000" po naciśnięciu pedału gazu. Istotne jest również to czy wskazanie w 2 polu będzie wynosić "0%" bez naciskania na pedał gazu oraz "100%" po jego wciśnięciu do oporu w podłogę" - jeśli nie to konieczna będzie regulacja potencjometru pedału gazu.
bartjast Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Dziękuję za szybką odpowiedź. Dziś odetkałem odpływ, wody było na długość palców. Teraz umawiam się na VAGa według opisu kolegi. Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc
badboy Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 witam Pany, wymieniłem dzisiaj potencjometr gazu gdyż miałem objawy takie jak powyżej, a wody nie uświadczyłem a więc padło na wymianę potencjonometru gazu. problem w tym iż po wciśnięciu gazu do oporu potencjometr wskazuje 87%. teraz czego to jest wina? ustawienia pedału czy potencjometru ? i pytanie czy da się go wyregulować ???
Sztomel Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 wkleję link dla potomnych z opisem jak sprawdza się i reguluje potencjometr pedału gazu na przykładzie Golfa 4 TDI (opis w rozdziale nr 20 niniejszej Instrukcji Napraw) : http://figurel.dl.interia.pl/10-13-15-17-19-20-21-26_10.97.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się