Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

darkle napisał

Myślę że w tych motorach zużycie 0,1-0,3l/1000km można uważać za sukces. Wymiana pierścieni, ale fachowa na 100% rozwiąże problem brania oleju. Fachowa tzn. po zweryfikowaniu czy

tuleje nie mają rys i wymiary mieszczą się w tolerancjach. Pierścienie muszą być założone prawidłowo i po dokładnym oczyszczeniu rowków w tłokach.

Ile może kosztować taka fachowa ( czyli własciwie powinna być taka zawsze ) wymiana ? oczywiscie nie mówei o zakłądach które zdieraja ale tak normalna cena tej usługi wraz z czesciami i robocizną :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zaraz po wymianie tak do 2 tysi to mi oleju przeważnie też mało ubywa,albo wcale.Już to dawno przylukałem.Ale fajnie jakby ci przestał łykać Fahur.Dawaj znać wraz z przebiegiem.Też bym chciał wlać syntetyka,ale mnie poprzednicy już jakby pozbawili tego przywileju lejąc półsmołę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może kosztować taka fachowa ( czyli własciwie powinna być taka zawsze ) wymiana ? oczywiscie nie mówei o zakłądach które zdieraja ale tak normalna cena tej usługi wraz z czesciami i robocizną :) ?

Pierścienie do ALT kosztują od 125 (MAHLE) do250 (ori) zł/komplet na tłok. Do tego uszczelka pod głowicę około 200zł i nowy pasek rozrządu 120zł. Należałoby również wymienić uszczelki pod pokrywą zaworów(120) i misą olejową. Oczywiście do tego musi byś świeży olej.

Koszt robocizny od 1000-1500zł. [br]Dopisany: 20 Październik 2011, 07:28_________________________________________________

Zaraz po wymianie tak do 2 tysi to mi oleju przeważnie też mało ubywa,albo wcale.Już to dawno przylukałem.Ale fajnie jakby ci przestał łykać Fahur.Dawaj znać wraz z przebiegiem.Też bym chciał wlać syntetyka,ale mnie poprzednicy już jakby pozbawili tego przywileju lejąc półsmołę.

Wydaje mi się że 5W-50 spokojnie możesz zalać. Rozszczelnić się nie ma co moim zdaniem, a jak wypłucze trochę brudu to raczej dobrze. Gdyby ciśnienie na panewkom było utrzymywane wyłącznie dzięki nagarom to co innego, ale jeśli wszystkie tolerancje i pasowania są w normie to zmiana na pełen syntetyk nie ma prawa zaszkodzić. Tyle że 10W-40 ma zbliżoną lepkość kinematyczną przy 100* co 5W-40 więc nie będzie dużej różnicy w jego zużyciu więc lepiej spróbować gęstszego 5W-50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze panowie ze kazdego mecza problemy z silnikiemalt poprostu silnki sa nieudane meczyłem sie z jednymm motorem przez rok u mechanika ktory po remontach sie rozpadł kupiłem 2 i co to tak jak z pogoda raz olej jest raz zje raz na trasie raz w miescie moje zdane jest takie ze te silniki sa porazka wiele opini i wielu fanatyków jest ze to ze tamto to tylko takie dla siebie tłumczenie i wmawiani sobie ale tak naprawde to nasze auta to sa złomy i dlatgo sprzedaje moje piekne audi lecz wadliwei wracam do mojego auta poprzednego ktorym był golf III przez 6 lat nie dołozyłem do golfa jak przez miesiac do audi poprostu brak słów a jezeli ktos mysli ze tak musi byc niech zapyta sie ludzi ktorzy jezdza starszymi autami czy im bierze olej to nas wysmieja.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabianie odmy ZMNIEJSZA POBÓR OLEJU I DAJE CZYSTY UK.DOLOTOWY.

Masz rację że starsze niemce i inne marki miały silniki z prawdziwego zdarzenia,ale już nie wrócą niezawodne czołgi.Współczesne lepiej trzymają się drogi i mniej palą i mają klimę.

A nasze żrą bo naród tępy łyknął hasło 'long live oil only" i wymieniali co 30tysi albo i co 60tys. jak fantazja poniosła w serwusie chłopaczków.Poprostu akurat ten silnik tego nie wytrzymał w odróżnieniu od innych tzw. niemców nie do zaje*ania.Pozatym uważam że nasze egzęplaże mają za sobą historie z pprzegrzaniem silnika,stąd pobór oleju.Awaria węża wody jest wymieniana jednym tchem z pękającą odmą w opisach typowych usterek tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego ty jeden mylisz ta jak ja ale to i tak mało silnik wymieniłem i co ubytek oleju jest kompresja na ciepłym po 12 na kazdym ale cholera załamka tyle nerwówpracy pieniedzy i nadal złom szlak trafia wziasc 2l pb i spalic złoma ale nie o to chodzi pytam od kilku miesiecy na forum dlaczego tak sie dzieje ze berze ale kazdy pieprzy w kółko ale nadal nie dowiedziałem si wiem tylko ze jest to wada silnika ołaczyłem odme od górnego dekla spadek zmniejszył sie jezdze 2 tygodni jest ok a w 1 dniu zje 300 ml katastrofa i laczego co tam sie dzieje do cholery czy ktos to czyta i odpowie mi WKONCU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezione w zapomnianym poście na www.a4-klub.pl Proponuję obejrzeć :naughty:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=82176

Nie znam zbytnio rosyjskiego, ale z tego co rozumiem przyczyną w tym przypadku było zużycie pierścieni kompresyjnych. Niech ktoś znający rozyjski poprawi mnie jakby co.

Ale nie zawsze taka jest przyczyna brania oleju. W moim starym silniku który rozebrałem pierścienie i tłoki są jak nowe. Poza rysami na czwartej tulei i ogólnym syfem z oleju silnik jest w środku jak nowy. Brał 1l/1000km

Na razie nie odezwał się nikt kto miał na 100% auto serwisowane co max 15tys z problemem nadmiernego brania oleju. Na razie jedyna więc teoria której się trzymam to że winę ponosi serwisowanie w trybie long life z wymianą co 30tys w połączeniu z olejami 5W-30. Po prostu ten silnik tego nie wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziekujemy za wyjasnienie lecz tu poprawie ci robiłem niby remont mierzenie tłoków tuleji u specialisty wszystko idealne oraz chonowanie bloku po za tym ze pierscienie były zgrzane po wymianie pierscieni nie brał przez 1500 ani grama potem zarł 1l na 400km znowu wymiana na inne pierscienie oryginały i brał olej od razu ale nie kopcił an grama moc ok kompresia 11 bar az wkoncu silnik sie rozpadł po takich rozbiórkach przez mechaników skoro bierze za duze sa to koszty naprawy idealnej tego motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne fotki wkońcu moge se tą kiłe w negliżu luknąć.Szkoda że nie ponimaju,może ktoś z was czai język złotozębnych i by potłumaczył?? Taki syf to chyba po mineralnym odgnajali.Darkle u ciebie też aż taka smoła była?

A prócz pierścieni to w silniku jest jeszcze i głowica panie ks28krk.

Ja zaraz po wymianie oleju też mam jakiś czas spokuj z olejem więc może wcale nie nowe pierścienie tylko świeży olej robił ci robote przez 1500km.

A i kopcą na 100% nie każdy widzi bo na postoju możesz gazować i chmury nie zobaczysz nigdy.Zato jadąc puść gaz i zaraz dodaj-chmura jak z popularnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba oczywiste ze jak robisz pierscinie to głowica jest w kolejnosci zrobiona i nie trzeba pisac tego rozumiesz[br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 17:34_________________________________________________kolego znowu sprostowanie jezdziłem z kolega ktory obserował czy kopci za mna i nic[br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 17:35_________________________________________________wiec znowu nic sie nie dowiedziałem myse o zmnie oleju na inny teraz jest castrol edge 5w30 a myle o mobilu albo motul a potem cramizer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zalałem Ceratec z Liqui Moly ,niestety zero efektu jak brał tak bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne fotki wkońcu moge se tą kiłe w negliżu luknąć.Szkoda że nie ponimaju,może ktoś z was czai język złotozębnych i by potłumaczył?? Taki syf to chyba po mineralnym odgnajali.

translate.google.com: http://http://goo.gl/Ejwsn

Nie jest może to tłumaczenie przysięgłe, ale zorientować się da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od ostatniej dolewki zrobiłem już 4 tyś i na razie trzyma stan. Także jeśli wyjdzie tj. ostatnio czyli 0,5L na 7 tyś to będzie super :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie odezwał się nikt kto miał na 100% auto serwisowane co max 15tys z problemem nadmiernego brania oleju. Na razie jedyna więc teoria której się trzymam to że winę ponosi serwisowanie w trybie long life z wymianą co 30tys w połączeniu z olejami 5W-30. Po prostu ten silnik tego nie wytrzymuje.

Pisałem już ze dwa razy w tym wątku, że mam auto z salonu PL i w książce jest wpis mniej więcej co 15.000km z zaznaczoną wymianą oleju za każdym razem na Castron 5W-30.

Oleum bierze, ale tragedii nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...