Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej hej hej. Przepłukałem maszynę, do oleju dolałem 2 litry ropy. Olej spłynął jakby normalny. Zalałem Valvo 5w50 i na kompie wyskoczył zielony komunikat "Der Motor hat 20KM mehr!"

Tak serio:

Podczas płukania odkręciłem korek oleju i... był dosyć mocno przyssany :D Macie tak też w swoich sprzętach? Czy mam za to winić odmę? Po wypłukaniu zapaliła się kontrolka sygnalizująca koniec klocków hamulcowych (serio!) :D. Pojeżdżę i będę widział co się dzieje, czy są jakieś pozytywne/negatywne skutki.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
21 godzin temu, PawelP112 napisał:

Najlepszym rozwiązaniem jest wywalenie ALT i wstawienie słupka od audi a3 i pochodne o symbolu AGN ważne zeby był na bloku 06A 

Wszystko pasuje bez jakiejkolwiek rzeźby, jedynie musimy wyłączyć programowo zmienna faze rozrządu żeby check nie raził w oczy.   co do osiagów sie nie wypowiem bo nie jeździłęm ALT ale nie wydaje się zeby był słabszy. 

Problem palonego oleju znika na zawsze,  mamy żeliwny blok i porządne pierscienie na tłokach. 

Powiem tak:

każda rada,sugestia w kwestii pomocy do ratowania lub odbudowy każdego usterkującego motoru jest wskazana jednak na końcu to już sam właściciel decyduje co jest dla niego najlepsze i kto wie może i ktoś skorzysta z Twojej sugestii, rady.

Co do samego silnika ALT to zależy w jakim generalnie stanie jest konkretny egzemplarz i wtedy jest ewentualna decyzja jaką opcję zainteresowany wybiera. Jednak główną bolączką tych silników szczególnie w generacji B6 była nie tyle jakaś wada fabryczna co w znakomitej większości "nieludzkie" obchodzenie się z tymi motorami od pierwszego właściciela począwszy na serwisie LL do którego te silniki w ogóle się nie nadają skończywszy i tu leży problem.

I żeby była jasność ALT to nie "samotnik", bo jest całkiem sporo silników w różnych markach, które mają podobny problem lub o większym nasileniu....wystarczy trochę poczytać, aby mieć miarodajną opinię. Zresztą i w Audi kilka by się znalazło i ludziska nie robią z tego jakiegoś strasznego problemu.....

Inna sprawa,że w B7 ALT jest praktycznie uzdrowiony czego dowodem jestem ja (silnik nie bierze oleju praktycznie nic), ale nie tylko ja.

Poza tym silnik jest praktycznie bezusterkowy, oszczędny i jak dla mnie całkowicie akceptowalny pod względem dynamiki,elastyczności. Nie jest to jednak "rakieta" ,ale ja właśnie takiego świadomie szukałem i jestem zadowolony. W mojej ocenie to bardzo dobry motor nie sprawiający problemów. Ale jak ktoś kupił padakę to już takiej opinii miał nie będzie,ale to dotyczy każdego silnika.

Jednak nie było to auto kupowane z "łapanki" i mając go drugi rok spełnia to czego oczekiwałem w 100%, a przecież o to chodzi, aby każdy dostał to co chciał osiągnąć podczas zakupu, a to często jest mocno "rozjechane" po jakimś czasie użytkowania i niekoniecznie na korzyść kupującego....

 

2 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Macie tak też w swoich sprzętach?

Nic takiego nie zaobserwowałem.

 

2 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Po wypłukaniu zapaliła się kontrolka sygnalizująca koniec klocków hamulcowych (serio!)

Jeżeli klocki masz w porządku to sprawdz sobie połączenia w kostkach przy klockach ( miałem kiedyś taki numer, klocki prawie nowe, a kontrolka się pojawiła). Preparat do styków załatwił problem.

Opublikowano

W zasadzie AGN to całkiem dobry pomysł, mocy nie jest tam wcale mniej a może być bezawaryjny i w ogóle nie pić oleju. Dla takiej padaki jak w moim przypadku to sympatyczne rozwiązanie jest.

 

Właśnie i klocki i tarcze są z tyłu do wymiany. A szkoda by myślałem, że już będę jeździć bez wkładu finansowego :D

 

Wracając do podciśnienia pod korkiem oleju to jak dołożę do tego masło i bardzo mocne dymienie to podejrzewam, że odma jest niesprawna.

Opublikowano
10 godzin temu, Rosomak91 napisał:

Właśnie i klocki i tarcze są z tyłu do wymiany. A szkoda by myślałem, że już będę jeździć bez wkładu finansowego :D

Z tego co się orientuję to z tyłu nie ma klocków ze wskaznikiem zużycia , więc komunikat będzie "wyskakiwał" tylko w przypadku przedniej osi.

 

10 godzin temu, Rosomak91 napisał:

Wracając do podciśnienia pod korkiem oleju to jak dołożę do tego masło i bardzo mocne dymienie to podejrzewam, że odma jest niesprawna.

A może masz notorycznie niedogrzany silnik....

Odmę możesz oczywiście sprawdzić, ale np. termostat trzyma parametry, jak z temperaturą na wskazniku, no i olej kiedy wymieniałeś?

Ale to tylko gdybanie z mojej strony....

Opublikowano
58 minut temu, AndrzejK. napisał:

Z tego co się orientuję to z tyłu nie ma klocków ze wskaznikiem zużycia , więc komunikat będzie "wyskakiwał" tylko w przypadku przedniej osi.

 

A może masz notorycznie niedogrzany silnik....

Odmę możesz oczywiście sprawdzić, ale np. termostat trzyma parametry, jak z temperaturą na wskazniku, no i olej kiedy wymieniałeś?

Ale to tylko gdybanie z mojej strony....

Aż wyskoczyłem sprawdzić jak to rzeczywiście wygląda i od maja (18kkm) zniknęła spora część klocka na przedniej osi. Tył jak słaby był tak jest, może delikatnie się zużył. Chyba miałem jakieś ujowe klocki na przedniej osi. Wędruje na dział hamulców aby zażyć odpowiednią dawkę wiedzy :D 

 

Silnik mam dogrzany wg wskaźnika. Zgubiłem kabel żebym mógł się podłączyć i zbadać to konkretnie. Na moje oko łapie odpowiednią temperaturę, ale moje oko często się myli, tak czy owak spalanie jest w normie. Olej wymieniałem właśnie wczoraj - po wymianie nie wiem czy jest masło, nie sprawdzałem :D  Ciężki temat. Sprawdzę odmę, sprawdzę temperaturę. Sprawdzę wszystko. Nawet to jak wygląda przekładka na AGNa.

Opublikowano

No to jak klocków znacznie ubyło to może świecić "ostrzegajka" tym bardziej,że przewody w klockach są dziwnie płytko osadzone, więc może szybciej zaświecić niż to jest wskazane.

Po wymianie oleju na świeży przez jakiś czas z "masłem" powinieneś mieć spokój, choć między innymi to objaw nie do końca drożnej odmy, więc sprawdz sobie ją.

Sprawdzaj i eliminuj usterki tak aby Ci się przyjemnie i w miarę bezstresowo jezdziło (pomimo dolegliwości silnika,które wielokrotnie opisujesz) i napisz gdzie znalazłeś nieprawidłowość.

To wspomniane masło to przypadłość wielu silników i ma głównie miejsce w wilgotnych porach roku. Doczytałem kiedyś,że "lekarstwem" na ten objaw jest wymiana oleju w silniku właśnie przed zimą.

Ja nie wiem,nie sprawdzałem, olej wymieniam cyklicznie w maju lub czerwcu i objawu "masłowego" nie zauważyłem u siebie, więc nie wiem jak to do końca jest.

Opublikowano

Można by też wymienić same tłoki od 2.0 abk z audi 80, ale nie wiem jak jest ze sforzniem, czy jest ta sama średnica.

Opublikowano

cześć attis, chciałbym wypróbować twoje rozwiązanie bo mój alt też oczywiście bierze, mam prośbę czy mógłbyś przesłać jakieś zdjęcia i lepszy rysunek,

pozdrawiam

Opublikowano

Jedyne rozwiązanie to lać PB (+ LPG w moim przypadku) oraz bańka oleju w bagażniku i latać ile się da.
Fajne autko = szkoda sprzedawać.

Opublikowano

Wasze altki biorą więcej oleju w mieście czy w trasie? 

Opublikowano

Bez znaczenia, tyle samo po autostradzie co w mieście i na wsi. 

Opublikowano

Pany, ponoć w waszych alt tuleje na cylindrach są ze zbyt twardego materiału, trzeba te tuleje zmienić na zamienniki z bardziej miękkiego materiału i oleju nie będzie brało , ktoś próbował ?

Opublikowano
9 godzin temu, k232 napisał:

Pany, ponoć w waszych alt tuleje na cylindrach są ze zbyt twardego materiału, trzeba te tuleje zmienić na zamienniki z bardziej miękkiego materiału i oleju nie będzie brało , ktoś próbował ?

A skąd takie informacje?

W moim przypadku zużycie oleju spada. Wiem, że mam problemy z nieszczelnościami i w miarę możliwości jak je likwiduje poprawia się wszystko. Jak tak pójdzie to za 100k km oleju będzie rosło na bagnecie xDDD

Maksymalnie odnotowałem 2 litry na tysiąc, teraz mam poniżej 1,2 litra. Mógłby ktoś nagrać pracę silnika z bliska - chciałbym posłuchać jak pracuje zdrowy motor, w szczególności ze zdrowym wariatorem.

Opublikowano

Rozmawiałem z gościem , który ALT jeździł lata temu i to miał do zrobienia ale dostał inne auto w spadku i audi sprzedał ale mówił, że to właśnie była przyczyna.

Opublikowano

A dlaczego nikt nie wywiercił dziur pod pierścieniem olejowym w tłoku? Tak jak mają to inne tłoki.

Opublikowano
W dniu 31.05.2019 o 19:55, audiabk napisał:

A dlaczego nikt nie wywiercił dziur pod pierścieniem olejowym w tłoku? Tak jak mają to inne tłoki.

Wiercili wiercili. I to pomaga, dużo forumowiczów przeszło ten zabieg ze skutkiem pozytywnym.

Opublikowano

To dlaczego nikt o tym nie napisał.

Opublikowano
35 minut temu, audiabk napisał:

To dlaczego nikt o tym nie napisał.

Rozumiem ze chodzi o kanały odprowadzające olej, przewinęło sie to wiele razy. W tłoku jest ich za mało. Sąsiad nawet to zrobił, wymieniłpierścienie, powiercili mu magicy otwory w tłoku  i oleju nie pali.

Opublikowano

Dokładnie, ja kupiłem tłok od silnika 1.8 i tam jest dokładnie tej samej grubości pierścień olejowy co w alt, a oleju nie bierze bo ma wywiercone dziury.

Opublikowano
17 godzin temu, audiabk napisał:

Dokładnie, ja kupiłem tłok od silnika 1.8 i tam jest dokładnie tej samej grubości pierścień olejowy co w alt, a oleju nie bierze bo ma wywiercone dziury.

Od którego 1.8? AGN?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...