Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Attis3 dzięki za odpowiedź

Na zdjeciu napisałeś średnica wew wężyka minimum 15mm. A jaką Ty zastosowałeś?:)

No i pytanie z innej beczki...

W przyszłości chcialbym zalozyć sekwencyjna instalacje gazową...

Czy ta modyfikacja nie bedzie miała zadnych wpływów na zalozenie LPG. Chodzi mi o to czy nie pokrzyżuje zadnych planów konstrukcyjnych gazownikom? :)

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie ma problemu.

Ja mam średnicę wewnętrzną 16 mm, wąż oczywiście olejo-odporny.

Instalacji gazowej na pewno nie zaszkodzi ale pomyśl jeszcze nad montażem... Szkoda auta i nerwów... (to tylko moje zdanie).

Opublikowano

Wczoraj dobrze przegoniłem moją padake 1500 km.Zero ekonomicznej jazdy ,pełen sport.

Efekty to ubytek oleju do pół miarki z maxa.

Muszę poobserwować jeżdżąc normalniej.

Attis3 dał sitko w wężyk odmy,a ja nie.Może tu jest pies pogrzebany?!

Opublikowano

A jakby zaślepił tylko wylot z trójnika i wlot w dolocie?? :mysli: Jakieś były by tego konsekwencje??Bo już na pewno olej nie trafiałby do dolotu :gwizdanie:

Opublikowano

Wczoraj dobrze przegoniłem moją padake 1500 km.Zero ekonomicznej jazdy ,pełen sport.

Efekty to ubytek oleju do pół miarki z maxa.

Muszę poobserwować jeżdżąc normalniej.

Attis3 dał sitko w wężyk odmy,a ja nie.Może tu jest pies pogrzebany?!

Myslisz kolego ze olej z gruszki odmy poszedl pod góre do dolotu?

zobacz czy dolot sie zasyfil olejem wtedy bedzimy mieli jasnosc...

Attis3 pytanie do Ciebie:)

Czym zaczopowałeś koncówke trójnika i jak zamocowałes weżyk w dolocie...

No i jakie sitko zastosowałes w weżyku o którym nic wczesniej nie pisałes... gdzie je umiesciłes i jak zamontowałes...

Opublikowano

Jeszcze nie rozkręcałem dolotu,ale połączenie z "odmą+" jest bardzo tłuste.Tam musi być olej.Ide spróbuje kupuć taką szczotkę drucianą-skraplającą olej i tam włoże.Jak to odkręcę to powiem dokładnie ile oleju było.Jeżdząc wkoło komina było sucho,bo rozkręcałem.

Attis3 powiedz chłopaku o tym sitku coś więcej,bo kupa jest.

Opublikowano

Kurde faktycznie o tym wam nie powiedziałem... Przepraszam... Za rurką wychodzącą z gruszki odmy mam takie sitko:

http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/mi0018/quest+-+sitko+oleju+-+silnik+gy6.html

Nie kupowałem bo zostało mi po moim motorku. Sitko ma za zadanie wychwytywać olej z powietrza i skraplać go na sobie.

Ja mam odmę czystą. Wcześniej miałem ścianki mokre od oleju.

Wandej to nie jest możliwe niestety... :) Wywali CI uszczelkę pod kapą...:) albo korek (jak będzie mocna uszczelka).

Wąż podłączyłem do odmy wbijając do niej pół calową aluminiową rurkę.

Trójnik zaślepiłem kawałkiem węża ze stalowym korkiem.

Opublikowano

Kurde faktycznie o tym wam nie powiedziałem... Przepraszam... Za rurką wychodzącą z gruszki odmy mam takie sitko:

http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/mi0018/quest+-+sitko+oleju+-+silnik+gy6.html

Nie kupowałem bo zostało mi po moim motorku. Sitko ma za zadanie wychwytywać olej z powietrza i skraplać go na sobie.

Ja mam odmę czystą. Wcześniej miałem ścianki mokre od oleju.

Wandej to nie jest możliwe niestety... :) Wywali CI uszczelkę pod kapą...:) albo korek (jak będzie mocna uszczelka).

Wąż podłączyłem do odmy wbijając do niej pół calową aluminiową rurkę.

Trójnik zaślepiłem kawałkiem węża ze stalowym korkiem.

Do odmy juz wiem kolego jak podłaczyłes weżyk:) mi chodzilo o to jak zamocowales go w dolocie..

no i pytanie techniczne: czy sitko masz skierowane w dół (kierunek odmy) czy w gore (kierunek dolot) ?

Opublikowano

Wąż do dolotu bardzo podobnie. W dolot wkręciłem rurkę z grubym gwintem odcinając wcześniej ten łącznik z trójnikiem.

Sitko jest włożone w rurkę która chodzi do odmy.

Opublikowano

witam, mam zamiar zrobic takie obejscie, dac wyjscie z gruszki 20mm i moze siatke metalowa typu zmywak (widzialem w nissanie fabryczna tylko w pokrywie zaworow) w srodek owego wyjscia, co do siatki obawiam sie zatamowania z biegiem lat bo stare odmy zazwyczaj sa zarosniete szlamem, moze sam wiekszy przekruj przewodu spowoduje spowolnienie gazow i skroplenie oleju w przewodzie. napiszcie co myslicie

Opublikowano

20mm to sporo... rozmawiałem ze znajomym mechaniorem i powiedzial ze dobry pomysł ta przeróbka:) jutro bede wykonywał:)

ja kupiłem rurki o srednicy wew 15mm bo ta gruszka nie jest az taka duza i niechce w niej wiercic wielkiej lochy np na 20mm:)

Opublikowano

Dziś sprubuje wkleić fotosy.Ja wywierciłem dziórę w odmie na 24mm,żeby dać wąż fi 20mm.Sam duży przekruj węża nić nie dał.Teraz kolej na "sitko".Z tym zmywakiem to bym uważał,bo może szybko zamarznąć.Myślę że pic na tym,żeby olej był skraplany jak najbliżej gruszki.Tylko wtedy zleci w dół.

Opublikowano

Panowie przymierzałem sie dzis do przeróbki ale niestety szukam jeszcze tego sitka i dlatego nie wiercę... :(

Proszę o jakieś fotki gdzie położyliście i którędy przeprowadziliście ten wielki olejoodporny wąż:) ??

Czy udało wam się zostawić tą osłonę plastikową z napisem 2,0l czy ja zdjeliście?

Znalazłem cos takiego co funkcjonuje jako "sitko" w fiatach nazywa się to tłumik płomieni... Spełnia identyczna rolę. Kosztuje grosze i jest łatwo dostępne...

http://www.fotoload.pl/index.php?id=e2b360f18f1bf80d0b4af5e2f30d78f9916

co o tym sądzicie??

Opublikowano

Panowie przymierzałem sie dzis do przeróbki ale niestety szukam jeszcze tego sitka i dlatego nie wiercę... :(

Proszę o jakieś fotki gdzie położyliście i którędy przeprowadziliście ten wielki olejoodporny wąż:) ??

Czy udało wam się zostawić tą osłonę plastikową z napisem 2,0l czy ja zdjeliście?

Znalazłem cos takiego co funkcjonuje jako "sitko" w fiatach nazywa się to tłumik płomieni... Spełnia identyczna rolę. Kosztuje grosze i jest łatwo dostępne...

http://www.fotoload.pl/index.php?id=e2b360f18f1bf80d0b4af5e2f30d78f9916

co o tym sądzicie??

gdzie to kupić kolego??

Opublikowano

W salonie Fiata mozna kupic albo w sklepie z czesciami FSO do naszych starych trupów:) itp...

U mnie kosztowało to 2zł ale moze być tańsze:)

średnica to 16mm i idealnie pasuje do weżyka olejoodpornego:)

Panowie Attis3 i michass czekamy na jakies fotki:)

Opublikowano

Też przerobiłem układ odpowietrzenia ale trochę inaczej.

Zaślepiłem całkowicie wejście z trójnika do dolotu , a na wyjściu z trójnika założyłem wąż i na końcu filer do odmy. Po przerobieniu zrobiłem trasę 500km (w aucie było 5 osób i pełny bagażnik), dzisiaj sprawdziłem stan oleju i jest dokładnie tyle samo co przed wyjazdem. Przed przerobieniem musiałem wlewać 0,5l na 1000km

Opublikowano

Też przerobiłem układ odpowietrzenia ale trochę inaczej.

Zaślepiłem całkowicie wejście z trójnika do dolotu , a na wyjściu z trójnika założyłem wąż i na końcu filer do odmy. Po przerobieniu zrobiłem trasę 500km (w aucie było 5 osób i pełny bagażnik), dzisiaj sprawdziłem stan oleju i jest dokładnie tyle samo co przed wyjazdem. Przed przerobieniem musiałem wlewać 0,5l na 1000km

Kolego czy mogłbys opisac troche jaśniej:)

bo nie moge skapować z tym wejściem i wyjściem:) i jaki dałes filterek?

rozumiem ze zrobiłeś czop w miejscu o którym pisali koledzy....

Panowie czy zdejmując gruszkę odmy trzeba coś odbezpieczyć odpiąć lub cos w tym stylu czy ona zejdzie poprostu gdy ją pociągne do góry?

Niechciałbym zdejmować kolektora i kupowac uszczelek...

Opublikowano

Roben chyba najmniej inwazyjna metoda przerobienia odmy i najtańsza:)

Z jaką średnicą wlotu kupiłeś ten filierek i jaki dałeś wężyk tzn jakiej średnicy wew?

Super foty:) wielkie dzieki

Koledzy co z podciśnieniem? czy nie bedzie wywalało oleju z bagnetu lub z pod korka oleju?

No i czy waszym zdaniem olej bedzie sie zbierał w wezyku prowadzącym do filterka czy wracał do miski

Opublikowano

średnica montażowa filtra 25mm, wężyk ma średnice zewn 25mm a wew 21mm.

miałem taki filierek w Fiacie Bravo 1.6 i zrobiłem z nim 50tys km bez żadnych negatywnych skutków, plus był ze przepustnica była czysta.

Na uruchomionym silniku wyciągałem bagnet i odkręcałem wlew oleju i nie wywalało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...