Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic a multitronic


Gość marcin26

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaka jest różnica między tiptronicem a multitronicem i jak jest z eksploatacją??

Opublikowano
Jaka jest różnica między tiptronicem a multitronicem i jak jest z eksploatacją??

- tiptronic to skrzynia automatyczna z możliwością ręcznej zmiany biegów.

- multitronik to skrzynia automatyczna bezstopniowa gdzie możemy sobie wybierać "bieg" ( bo tak naprawde ich nie ma ) na którym chcemy jechać.

Opublikowano

Awaryjnosc dosyc wysoka obu skrzyn. Wymiana oleju z filtrami to min 600-800 zeta o naprawach nie wspomne bo to juz rownowartosc kilku krajowych.

Opublikowano

Multitronikiem sie jezdzi jak meleksem

Opublikowano
Multitronikiem sie jezdzi jak meleksem

albo tramwajem ...... :twisted:

Opublikowano

To znaczy że w multitronicu niewyczówa się zmian biegów przy przyspieszaniu?

A tiptronic to tosamo co DSG w Volkswagenie i SMG w bmw ?

Opublikowano

DSG to całkiem inna bajka

Opublikowano
Awaryjnosc dosyc wysoka obu skrzyn. Wymiana oleju z filtrami to min 600-800 zeta o naprawach nie wspomne bo to juz rownowartosc kilku krajowych.

Malutkie sprostowanko, w tip troniku wymiana kosztuje 400zł:) 260 olej,filtr 80, uszczelka 20 i robocizna,jest jeszcze olej w przekladni ktory sie dolewa ja nie mialem zaszczytu dolewac wiec ceny nie znam ale kolo 30 zł:) niewiem jak w drugiej a awaryjnosc zdaniem fachowcow nie duza, wada tipa to nie wolno za szybko dac gazu zanim nie zalaczy sie bieg

Opublikowano
DSG to całkiem inna bajka

To znaczy że w multitronicu niewyczówa się zmian biegów przy przyspieszaniu?

A DSG w Volkswagenie i SMG w bmw to tosamo?

Opublikowano
Awaryjnosc dosyc wysoka obu skrzyn. Wymiana oleju z filtrami to min 600-800 zeta o naprawach nie wspomne bo to juz rownowartosc kilku krajowych.

Malutkie sprostowanko, w tip troniku wymiana kosztuje 400zł:) 260 olej,filtr 80, uszczelka 20 i robocizna,jest jeszcze olej w przekladni ktory sie dolewa ja nie mialem zaszczytu dolewac wiec ceny nie znam ale kolo 30 zł:) niewiem jak w drugiej a awaryjnosc zdaniem fachowcow nie duza, wada tipa to nie wolno za szybko dac gazu zanim nie zalaczy sie bieg

dokladnie ja za wymiane i olej tylko bez filtra zapłaciłem 260 zł :) zeszło 7 litrów i tyle samo zalane , tak więc koszty narazie w sumie żadne, przy następnej wymianie ale dopiero za 30 tys zmienie też filtr.

w tiptronicu delikatnie czuć zmiany biegów,opóżnień przy starcie nie ma żadnych, auto ładnie się zbiera od dolnych obrotów, natomiast multitronicem nie miałem okazji jechać więc nie wiem jak auto z taka skrzynią chodzi.

pozdro.

Opublikowano

slyszalem ze w tiptronicku nie wymienia sie oleju . ja przesiadlem sie z 2.6 auto do 2.8 tiptronic i musze powiedziec ze zupelnie inna fura !!! oczywiscie polecam 2.8 tip, w miare szybki i ekonomiczny.

Opublikowano
Awaryjnosc dosyc wysoka obu skrzyn. Wymiana oleju z filtrami to min 600-800 zeta o naprawach nie wspomne bo to juz rownowartosc kilku krajowych.

Malutkie sprostowanko, w tip troniku wymiana kosztuje 400zł:) 260 olej,filtr 80, uszczelka 20 i robocizna,jest jeszcze olej w przekladni ktory sie dolewa ja nie mialem zaszczytu dolewac wiec ceny nie znam ale kolo 30 zł:) niewiem jak w drugiej a awaryjnosc zdaniem fachowcow nie duza, wada tipa to nie wolno za szybko dac gazu zanim nie zalaczy sie bieg

dokladnie ja za wymiane i olej tylko bez filtra zapłaciłem 260 zł :) zeszło 7 litrów i tyle samo zalane , tak więc koszty narazie w sumie żadne, przy następnej wymianie ale dopiero za 30 tys zmienie też filtr.

w tiptronicu delikatnie czuć zmiany biegów,opóżnień przy starcie nie ma żadnych, auto ładnie się zbiera od dolnych obrotów, natomiast multitronicem nie miałem okazji jechać więc nie wiem jak auto z taka skrzynią chodzi.

pozdro.

Nie ma zadnych.....!!?? To sprobuj stanac obok manuala z takim samym silnikiem , to dostaniesz piekne baty.

[ Dodano: 2006-08-16, 18:06 ]

slyszalem ze w tiptronicku nie wymienia sie oleju . ja przesiadlem sie z 2.6 auto do 2.8 tiptronic i musze powiedziec ze zupelnie inna fura !!! oczywiscie polecam 2.8 tip, w miare szybki i ekonomiczny.
Panowie skad Wam sie biora takie tezy?? automat ekonomiczny??, chyba w porownaniu z odrzutowcem. Mialem dwa automaty w tym obecnie tiptronic i w porownaniu do manuala.... w zasadzie to nie ma zadnego porownania bo ublizylbym manualowi.

[ Dodano: 2006-08-16, 18:10 ]

Kolega Bladyrs cos wspomnial o wymianie bez filtra(nie rozumiem, to po co wymieniac) i o oleju za 37 zl litr. Jezeli jest to olej AUDI absolutnie i wylacznie dedykowany do tej skrzyni to gratuluje super dojscia. Cena to min. w zaleznosci od zrodla 60 zeta.

[ Dodano: 2006-08-16, 18:14 ]

Kolego hhacek, prawda jest taka jezeli olej byl wymieniany co conajmniej 60 tys to pomimo tego ze ASO tego nie przewiduja(AUDI chce naprawiac te skrzynie) to nalezy go wymieniac, jezeli nie wiadomo jak ktos dbal o wymiany, to nie dotykac sie do korka spustowego. Znam przypadki nie zjechania aut ze stanowiska wymiany oleju....

[ Dodano: 2006-08-16, 18:18 ]

DSG i SMG to sa majstersztyki. Skrzynie zmieniajace biegi w czasie szybszym niz jest w stanie zrobic to kierowca rajdowy, a Tip namysla sie jedynie 0.5 sek ot taka tam drobnostka.

Opublikowano
automat ekonomiczny
napisalem w miare ekonomiczny tzn, moj brat ma 1.8 adr manual i jemu pali srednio 10l/100 km a moj 2.8 quattro tiptronic 12l/100km to chyba jest w miare ekonomicznu ( wiem czym ja wole jezdzic) , nie mowie tu o tdi bo wiadomo ze one pala mniej ale jak bys mial 3.0 tdi quattro tip to obstawiam ze spalanie bylo by podobne.

a co do wymiany oleju to napisalem ze slyszalem wiec nie wiem czy tak jest bo moj dopiero zrobil 110000 km i cale szczescie dziala perfekcyjnie. dodam ze moj kolega ma A8 2.8 tip i musial naprawiac skrzynie bo sie slizgala miedzy biegami ale nawet po wydaniu 1200 funtow na taka "przyjemnosc" skrzynia nigdy juz nie chodzi jak orginalna. dodam ze robil to w specjalnym zakladzie a nie gdzies tam w "bolka w stodole". ja sam kiedys mialem automat naprawiany w 2.6 i tez nie chodzil jak orginal.

Opublikowano

Hhacek podziwiam Twoja prawa noge, ze taka spokojna(bez urazy oczywiscie). Mialem 2.6 automat spokojna jazda 14, normalna 17 miasto, 2.8 manual 17 miasto, butowanie na autobahnie 16, obecnie 2.5TDI tip 13 miasto przy normalnej jezdzie i uwierz mi nie jezdze bardzo ostro.

[ Dodano: 2006-08-16, 19:15 ]

I jeszcze jedno zgadzam sie ,ze obsluzyc Tiptronica praktycznie nikt nie potrafi. Bardzo trudna skrzynia do serwisowania. Jak zacznie sie pier.... to praktycznie pozamiatane, moze jedynie Ingolstad sobie moze by z tym poradzil. Pzdr.

Opublikowano

mam automat 2,8 Q, i średnie spalanie 12l/100km, czyli pali jak u hhaceka :mrgreen:

Opublikowano
mam automat 2,8 Q, i średnie spalanie 12l/100km, czyli pali jak u hhaceka :mrgreen:
Podziwiam i nie do konca chcew mi sie wierzyc, albo wszystkie moje Audice byly popsute, bo 12 to palila mi św. pamieci 90-tka 2.2
Opublikowano

prawda jest taka, że automatem trzeba nauczyć się jeździć :wink:

Opublikowano
Mialem 2.6 automat
ja tez mialem 2.6 auto i musze powiedziec ze palil wiecej niz 2.8 30v (inna skrzynia inny silnik), ( dodam ze 2.6 nie byl quattro). wydaje mi sie ze 2.8 30 v to silnik w miare nowoczesny dlatego spalanie jest ok. moj kolega z A8 2.8 ale nie quattro mowi ze spalanie podobne . a co do spakojnej nogi to bedziesz musizl pogadac z T-żółw-iem za pare tygodni...:):):)

rob ciesze sie ze jest w normie;)

[ Dodano: 2006-08-16, 19:49 ]

prawda jest taka, że automatem trzeba nauczyć się jeździć
swiete slowa

[ Dodano: 2006-08-16, 19:56 ]

Podziwiam i nie do konca chcew mi sie wierzyc
nie ty jedyny, T-żółw tez jest wpieniony ze nie kupil 2.8 q.:):) nie tak bracie??????????
Opublikowano

Co do spalania to jest takie jedno autko ktore posiadalem i ono palilo podobnie jak Wasze 2.8 i 2.6 to 1.9TDI!!! rewela 7 litrow w trasie, choc juz widzialem bzdury wypisywane na forum ze 5, czy tam 6 literkow nawet niektorym palily.

[ Dodano: 2006-08-16, 20:34 ]

Hhacek jezeli toczysz sie po autostradach zjednoczonego to nie dziwara, ze spala Ci te pare literkow, przyjedz do Wawki i nie daj sie na kazdych swiatlach,a wtedy chcialbym zobaczyc Twoja wskazowke paliwa....

Opublikowano
jezeli toczysz sie po autostradach zjednoczonego to nie dziwara
chcial bym, moja jazda to 50 stop start 50 traska. a co do jazdy w PL to bede w Polsce za pare tygodni i bardzo chetnie napisze ile mi palilo moje 2.8q , i bede mial T-żółwia za swiatka .

na autostradzie "toczac sie " jak to nazwales to nie sadze zeby zeszlo ponizej 8/100km co mi sie wydaje ok jak na ten silnik i naped.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...