banshee Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Siemka! Jak to Passat - masa problemów i pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź... Zazwyczaj ludziom opadają ręce lub mówią "ten typ tak ma", jednak zwracam się do specjalistów, jako że ciut znam się na diagnostyce. Poniżej wrzucam wszystkie możliwe (przydatne) logi: STATYCZNE 000, 001, 004, 007 http://img825.imageshack.us/f/statyczne000001004007.jpg/ STATYCZNE 013, 017, 023 http://img121.imageshack.us/f/statyczne013017023.jpg/ DYNAMICZNE 004, 007, 008, 010, 011 http://img829.imageshack.us/f/dynamiczne0040070080100.jpg/ DYNAMICZNE 000, 001, 003, 023 http://img338.imageshack.us/f/dynamiczne000001003023.jpg/ DYNAMICZNE 011, 020 (wykresy) http://img526.imageshack.us/f/wykres011i020ztabelami.jpg/ BS 011 http://img838.imageshack.us/f/bs011.jpg/ Teraz trochę informacji o objawach. Normalnie obroty powinny być 819, lecz przy tych obrotach w środku czuć głuche buczenie. To samo odczuwa się podczas delikatnego, ostrego, i jakiego tam jeszcze przyśpieszania na każdym biegu pomiędzy 1700-2000obr. Nie wiem do czego porównać ten efekt - głuche buczenie, jakby rezonans wydechu lub czegoś innego. Nie ma żadnych odgłosów metalicznych, szurania, świstu... Po prostu, jakby ktoś dmuchał przez tubę komuś w ucho. Zwiększając obroty na 882 buczenie ustaje tylko na postoju. A teraz co zostało sprawdzone wymienione: 1. Koło dwumasowe kompletne nówka LUK 2. Wymieniony łącznik elastyczny pół roku temu + wywalenie kata (wstawienie w puchę rurki) 3. Wymienione poduszki silnika - wszystkie ORI 4. Wyczyszczona geometria w turbinie 5. Sprawdzony wałek rozrządu (krzywki) - wałek OK, niestety zaczynają być widoczne słynne ślady na popychaczach. 6. Odkręcone wszystkie osłony, obudowy, itp. - brak różnicy. Zauważyłem jedno - przy tych obrotach zaczyna drżeć plecionka wydechu i cała rura bardziej niż normalnie. Czy półroczna plecionka padłaby tak szybko? Przypadłość jest wg mojego oka również taka, że pomimo czystej geometrii, wymienionego N75, coś słabo wytwarza podciśnienie VACU. Dopiero na 4 biegu sterowanie jest płynne, a z kolei na 3 nadal ma trudności z szybkim zbiciem ciśnienia. Czy winna może być pompa VACU? Na 011BS podnoszenie sztangi idzie mozolnie - jest kilka filmików na YouTube i tam bardzo szybko zaciąga gruchę do góry... Czy 023 DYNAMICZNY nie świadczy również o kiepskim zasilaniu przez VACU pompek? Wiem, że pytań wiele, ale może macie jeszcze jakieś sugestie?
przemik Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Co to znaczy ze poduszki są ORI - kupowałes je w ASO ? Czy na seryjnym programie bylo tak samo ?
banshee Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 Tak, poduszki są ori załatwiane przez znajomego. To drżenie nie przechodzi przez poduszki - dotykając podstawy poduszek nie czuć nic drgań. Występuje samo głuche buczenie w kabinie i w dolocie przed filtrem powietrza (małe, ale słychać). Przed chipem było to samo. Byłem dziś u Świątka w Bydgoszczy - pokazał mi kilka zajechanych wałków i nówkę. W tym roku sprzedał ponad 80sztuk i ponad 60 do 2,0tdi - widać że problem dotyka wielu posiadaczy... Koleś dał mi duże rabaty, a nawet proponuje pomierzyć mój wałek i jeżeli będzie miał dopuszczalne zużycie (0,3mm) i tylko go liznąć, aby wygładzić. Twierdzi, że jeżeli jest oryginał to śmiało można taki zabieg wykonać. Natomiast ewidentnie u mnie na obwodzie poza krzywką widać przycierające się powierzchnie - jest to wynik ścierających się popychaczy, które są do PD z podwójnym tłoczkiem (czyt. droższe). Cała operacja po mega rabatach zamknęłaby się w 1100zł (wałek, popychacze, panewki) bez robocizny, bo to akurat zrobię sam. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na mniejsze śruby mostków - podobno są tak dokręcane na taśmie, że lubią się przeciągać - koszt 15zł/szt. i tylko w serwisie.
ciahciah Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 vacum pompa może być ale bardziej prawdopodobna będzie gruszka, choć w logach jest ok, no chyba że wybrałeś logi z najrówniejszym doładowaniem, pompę vacum sprawdź wakuometrem, do tych pomp można kupić zestaw naprawszy i powymieniać te uszczelki a co do odgłosu z rurki w ucho głuchego buczenia, jak masz możliwość podmień całą obudowę z filtrem powietrza na próbę, mój kolega ma takie buczenie, po tym odgłosie z zamkniętymi oczami wiem że to on, też się nad tym zastanawiał bo ma drugi takie auto tylko S4 i tam cisza, może w pierwszych modelach AVF/AWX była jakaś mała wada fabryczna która powoduje to buczenie?
banshee Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Logi wrzuciłem pierwsze zlogowane, nic nie wybierałem. Jeżeli chodzi o to buczenie to podjąłem decyzje w sprawie wałka - wczoraj do południa wywaliłem go z głowicy (40minut roboty), zawiozłem do Świątka na pomiar. Powiedział, że wałek ma ślady wytarcia ale można go szlifnąć. Dodatkowo wykona azotowanie (niewielki koszt), bo powiedział żę ogólnie fabryczna twardość pozostanie ale można poprawić azotowaniem współpracę z popychaczem (mniejsze tarcie). Po takim zabiegu wałek będzie trzymał osiowość do 0,01mm - powiedział że jest to w PD bardzo ważne, bo na samych panewkach luz wynosi tylko 0,04mm ze względu na pompki. Zamówiłem nowe popychacze INA - stare mają po środku małe wgłębienia - i uszczelniacz. Termin odbioru wałka - dopiero w piątek za tydzień. Mam nadzieje, że wszystko ucichnie, bo po przeczytaniu obszernego posta na forum VW właśnie takie rezultaty były :> Dziś zdejmę sobie kolektor ssący i go wyczyszczę. Niestety zdjęć mojego wałka nie zrobiłem, ale jak pomierzył Świątek, różnica była 0,3mm - dla mnie żadna, a wg nich duża.
przemik Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Jak to buczenie ustąpi po regeneracji wałka... to bede szczerze zdziwiony... no i obym byl
ciahciah Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 buczenie i wałek rozrządu ja bym jeszcze oprócz podmiany całej obudowy filtra powietrza, ERG gruntownie cały układ odpowietrzania komory korbowej sprawdził czy coś tam nie jest przytkane albo dziurawe, może zawór który ma się otwierać przy za dużym ciśnieniu jest cały czas otwarty i stąd głuche buczenie
przemik Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 W tym silniku nie ma konwencjonalnego systemu odpowietrzania przestrzeni korbowej... ciezko wiec zeby cos "buczalo".
banshee Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 EGR zaślepiony, wyczyszczony już dużo wcześniej. Kolektor już wyczyszczony - o dziwo bardzo mało nagaru. Zawory ssące nie są oblepione, ale wszystko przemyłem. Odkręciłem jeszcze pompę VACUM, bo coś się spod niej poci. Czy może mi ktoś powiedzieć co to jest - pod pompą VACUM od strony głowicy są kanaliki (otwory) W jednym z nich jest dopływ paliwa do pompek, ale na samym początku siedzi jakiś czarny plastik/sitko. W środku ma otwór i małe nacięcia na śrubokręt płaski, ale nie da się tego wykręcić. Co to właściwie jest i jak to wyciągnąć? Chcę to wyczyścić, jeżeli mam już tak głęboko rozbebeszone auto... http://img44.imageshack.us/f/kanadolotowy.jpg/ Tutaj rurka którą nie wiem, jak wyjąć? http://img84.imageshack.us/f/rurkamieszanki.jpg/[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 18:17_________________________________________________Póki nie ruszę z tematem wałka, proszę o diagnozę 023 dynamicznego. Dlaczego BIPy są ujemne? Zakupiłem już filtr Knechta i czeka do weekendu - obecne logi robione na filtronie. Co może być powodem?[br]Dopisany: 14 Listopad 2010, 18:23_________________________________________________No i auto złożone - nawet szybciej niż przewidywała opcja. Co mnie najbardziej cieszy, auto zmieniło się odczuwalnie. Po pierwsze przestało buczeć, a na wolnych obrotach (już 819, a nie 882) chodzi bez buczenia. Czuć minimalne mrowienie po mocnym złapaniu kierownicy, ale to było już wcześniej. W dodatku auto lepiej zbiera się od samego startu - w wolnej chwili zweryfikuje co pokaże log 020 tym razem, bo przed moment wynosił 378Nm i 183kM :-) Przed montażem nie byłem już przekonany, czy efekt będzie pozytywny. Przed podjęciem decyzji przeczytałem kilka postów o wymianie wałka i dziś jestem zadowolony z podjętej decyzji. Myslę jednak, że duży wpływ mają popychacze. Wcześnie zauważone ślady zużycia zmniejszą na pewno koszty... Do całości wymieniłem uszczelkę kolektora ssącego, oczywiście nowa uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacz na wał z przodu. Zauważyłem jednak, że 2 wtryski mają inne górne dekielki (3 i 4 inne od 1 i 2). Pytanie dlaczego? Oznaczenia takie same? Czyżby to jakieś zamienniki/inna seria produkcji? Aha, w obudowie filtra (rury od pasa przedniego) nie słychać już żadnego buczenia: "Łuu, Łuu, Łuu..." Każdemu kto wymienia rozrząd proponuję zajrzeć pod pokrywę w celu kontroli szklanek - niestety ciężko jest ocenić ich stan bez zdjęcia wałka. Ja pozwoliłem sobie na demontaż wałka bez zdejmowania całego przodu i rozrządu, ale osobom które nie mają doświadczenia i pewności w tym co robią proponuję opcję rozszerzoną. Poniżej kilka fotek, które wykonałem podczas montażu. http://img258.imageshack.us/f/sdc14869.jpg/ http://img686.imageshack.us/f/sdc14874.jpg/ http://img441.imageshack.us/f/sdc14876.jpg/ http://img816.imageshack.us/f/sdc14879.jpg/ http://img823.imageshack.us/f/sdc14882n.jpg/ http://img222.imageshack.us/f/sdc14885.jpg/ http://img88.imageshack.us/f/sdc14888.jpg/ http://img220.imageshack.us/f/sdc14890.jpg/ http://img266.imageshack.us/f/sdc14895u.jpg/ http://img818.imageshack.us/f/sdc14896.jpg/ http://img837.imageshack.us/f/sdc14897.jpg/ http://img203.imageshack.us/f/sdc14898r.jpg/
przemik Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Jestem zdziwiony ... ale gratulacje, ze udalo sie pozbyc tego buczenia
banshee Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 No w kieszeni sporo ubyło, ale wszystko przez to, że jestem wrażliwy na to jak "chodzi" moje auto W grudniu jestem umówiony na korektę softu w Tune-Up. :>
ciahciah Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Ślady zużycia popychaczy jak ocenić? I wtedy wymiana samych popychaczy wystarczy? A co ze szklankami? Pytam bo na tym się nie znam a pewnie coś już kwalifikuje się tam do wymiany..
banshee Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Opublikowano 19 Listopada 2010 To dotyczy pompowtrysków - w tych silnikach szerokość krzywek jest dużo mniejsza niż w tdi na VP. Poniżej zdjęcie z forum elektrody i passata - mocno zużytego popychacza i wałka, co jest normą w tych silnikach po większym przebiegu: http://obrazki.elektroda.net/14_1273746645.jpg http://img386.imageshack.us/img386/2222/pic07985ma3.jpg http://img224.imageshack.us/img224/9326/pic07992pd6.jpg Jeżeli w popychaczach zaczynają się odciskać okrągłe dołki po środku ich powierzchni współpracującej z wałkiem to należy wymienić popychacze oraz koniecznie sprawdzić wałek - pomierzyć krzywki i sprawdzić płynność łuków na wzniosie. Jeśli na obwodzie krzywki poza jej wzniosem są już oznaki przytarć to na bank popychacze są już do wymiany. W moim przypadku wałek udało się uratować przez podszlifowanie całego obrysu krzywki z jego przesunięciem względem pierwotnej osi (aby wznios był taki sam jak oryginału) oraz azotowaniu w celu zmniejszenia tarcia i większej twardości.
michcio1985 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 ile Cie wyniósł koszt szklanek i regeneracji wałka?
banshee Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 Mnie to wyszło ok.900zł, ale na popychacze i panewki miałem rabat. Na allegro bodajże szklanki po 67zł/szt, panewki ok,180 i nowy wałek ok.700zł (moja regeneracja 280)
fly07 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Mnie to wyszło ok.900zł, ale na popychacze i panewki miałem rabat. Na allegro bodajże szklanki po 67zł/szt, panewki ok,180 i nowy wałek ok.700zł (moja regeneracja 280) A możesz /dla słabszych / podać co ostatecznie było źródłem tego buczenia?
banshee Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 JAkbym wymieniał po kolei to bym napisał, że wałek lub szklanki. Jeśli wykazuje zużycie część współpracująca z inną, na której już robi się jakiś ślad to zawsze należy wymienić parę elementów, czyli i wałek i szklanki. Jeśli wałek jeszcze nie dostał (nie jest przytarty), a krzywka ma wymiar nominalny/dopuszczalny i garb ma łagodny promień to wałka nie trzeba wymieniać.
ERW0 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 nie byłbym taki pewien czy to zalezy od wysokiego przebiegu. ostatnio zakupiłem passata b6 2005 silnik 2.0TDI BMP z orginalnym przebiegiem 96tkm w niemczech od własciciela i sprzedawał poniewaz cos stało sie w silniku wygladało na przypalone zawory a okazało sie na wytarty wałek nie nadajacy sie do regeneracji tylko do wymiany i prawie wszystkie szklanki popękane. założyłem wałek z głowicy 1.9tdi awx który pasuje nowe panewki i szklanki. silnik pracuje jak nowy. Także jeszcze troche to będą z plastyku te wałki zakładać. no nic biznes musi się kręcić.
banshee Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 I tu muszę ci powiedzieć, że zrobiłeś bardzo źle! Nie wiem skąd masz takie info, ale widziałem wałek od 2,0tdi i ma jedną różnicę. Inna jest krzywka od pompek stąd inna jest charakterystyka pracy tłoka pompki. Mi to akurat pokazywał Świątek, więc jestem pewien, że postąpiłeś źle zakładając od AWX.
ERW0 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 zrobiłem pare tyskm i jest ok. śmiga jak trzeba. fabryka zrobiła na 96tkm i padło takze czas pokaże. jak to jest w praktyce. i to nie są jakieś informacje tylko tak zrobiłem osobiście.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się