Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wywalić EGR czy kupić nowy?


wywalić czy zastapic nowym  

112 użytkowników zagłosowało

  1. 1. wywalić czy zastapic nowym



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyłączam się.

W moim AWX 2001 jestem na etapie wycinania kata i wymiany elastycznego łacznika przed z powodu własnie cieknącego egr?

Ów nieszczęsny zaworek aż prosi się by coś z nim zrobić? Z tego co wywnioskowałem lepszą opcją będzie zaślepienie ów dziadostwa, i ku temu bym się składniał? Ktoś chętny podrzucić jak się do tego zabrać i jakich problemów mogę się spodziewać?

Piwko leci!:P

Opublikowano
Opublikowano
Potwierdzam ,Wahler jest orginałem zakładanym na pierwszy montaż!

Jaki pisałem o tym strone wczesniej to zostałem zlinczowany ze Wahler bedzie tanszym zamiennikiem bo nie posiada loga OOOO :facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

Dziś dodzwoniłem się do ASO i pan mi wszystko wytłumaczył. Audi wsadzało EGR do B6 ori Audi, a potem zastąpiono je Wahler'em stąd niektórzy tak mają.

A jeśli chodzi o rodzaje to AA był produkowany szybciej, zastąpiono go AL'em i jeżeli gdzieś uda mi się dostać AA to dawać AA bo w serwisach są po 600 a jeżeli nie to AL gdzie one chodzą po 1000 chyba że w serwisie Seata 800 są. Więc cena AL'a zabija w serwisie a te AL dawali już na pierwszy montaż i klepał to Wahler to śmiało można brać Wahlera.

Ja jednak poszukam tego AA jak się nie uda to dopiero Wahlera kupię. :wink:

Info od pana z ASO

Opublikowano

Tak tylko AL ma poprawione uszczelnienia i długo poczekamy na awarie a AA to tandeta. W sumie powinni AL za darmo dawać tym co mieli AA.

Weź go wyjmij zobacz ile masz syfu w kolektorze i przejdzie ci wymiana a zaczniesz zaslepiac dla dobra auta.

Sony Xperia Tapatalk 4

Opublikowano

Hehe spoko to teraz jeszcze bardziej mi się sprawa rozjaśnia. Nie można było tak odrazu. :polew:

Zaczynam poszukiwania :doh:

Opublikowano
Potwierdzam ,Wahler jest orginałem zakładanym na pierwszy montaż!

BYŁ... a to czasem robi różnicę

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

Potwierdzam ,Wahler jest orginałem zakładanym na pierwszy montaż!

Jaki pisałem o tym strone wczesniej to zostałem zlinczowany ze Wahler bedzie tanszym zamiennikiem bo nie posiada loga OOOO :facepalm::facepalm::facepalm:

oj tam od razu zlinczowany. Po prostu, oryginał to oryginał. Coś co wychodzi w pudełku Wahlera oryginałem nie jest i koniec. A czy jest takie samo czy gorsze to już dyskusji na ten temat podejmować nie mam zamiaru.

Opublikowano
oj tam od razu zlinczowany. Po prostu, oryginał to oryginał. Coś co wychodzi w pudełku Wahlera oryginałem nie jest i koniec. A czy jest takie samo czy gorsze to już dyskusji na ten temat podejmować nie mam zamiaru.

Hehe dokładnie nie ma co się rozgadywać bo opinii 1500 100 900 :polew:

Ja odpowiedź na swoje pytanie uzyskałem co najważniejsze dzięki panowie :thumbup1:

Aha kris jak kupiłem auto rozbierałem i czyściłem EGR i kolektor więc wiem jak to wygląda w środku hehe :wink:

Opublikowano
oj tam od razu zlinczowany. Po prostu, oryginał to oryginał. Coś co wychodzi w pudełku Wahlera oryginałem nie jest i koniec. A czy jest takie samo czy gorsze to już dyskusji na ten temat podejmować nie mam zamiaru.

Hehe dokładnie nie ma co się rozgadywać bo opinii 1500 100 900 :polew:

Ja odpowiedź na swoje pytanie uzyskałem co najważniejsze dzięki panowie :thumbup1:

Aha kris jak kupiłem auto rozbierałem i czyściłem EGR i kolektor więc wiem jak to wygląda w środku hehe :wink:

U mnie siedzi AL wymieniony w serwisie w 2008r i w ubiegly weekend czyscilem dolot i bylo w miare czysto. Sam syf z egr zszedl po 20 min czyszczenia z kolektorem walczylem prawie caly dzien, ale tylko ze wzgledu na jego zawiłą budowe. Przelot to 235tys

Opublikowano

Jakie ori części ? Części do samochodów są z logo producenta i z logo marki samochodu w jakim będzie montowany (nie zawsze jest marka auta).

Np; Valeo, Calsonic jest producentem, ale ma swojego podwykonawcę gdzie nie zobaczysz kto to robi, dla kupującego jest to ori bo ma logo firmy produkującej daną część i z logo jego auta idąc dalej na awtermarket zostaje logo producenta ale nie ma logo marki auta w jakim jest montowany i ma inny numer części niż ori-produkowany nadal przez tego samego podwykonawcę.

Producenci aut są tylko montowniami z części dostarczonych przez podwykonawców, a nie producentami.

Jedynie przy wyborze części do wymiany może nas kierować co było montowane na linii, tzw pierwszy montaż.

Ciekawe że opony zakładamy jakie nam pasują, a nie takie jakie były fabrycznie zamontowane.

Czy ktoś rozbierał egr co jest pod tą metalową przykrywką, co uszczelnia tłoczek?

Opublikowano
Jakie ori części ? Części do samochodów są z logo producenta i z logo marki samochodu w jakim będzie montowany (nie zawsze jest marka auta).

Np; Valeo, Calsonic jest producentem, ale ma swojego podwykonawcę gdzie nie zobaczysz kto to robi, dla kupującego jest to ori bo ma logo firmy produkującej daną część i z logo jego auta idąc dalej na awtermarket zostaje logo producenta ale nie ma logo marki auta w jakim jest montowany i ma inny numer części niż ori-produkowany nadal przez tego samego podwykonawcę.

Producenci aut są tylko montowniami z części dostarczonych przez podwykonawców, a nie producentami.

Jedynie przy wyborze części do wymiany może nas kierować co było montowane na linii, tzw pierwszy montaż.

Ciekawe że opony zakładamy jakie nam pasują, a nie takie jakie były fabrycznie zamontowane.

Czy ktoś rozbierał egr co jest pod tą metalową przykrywką, co uszczelnia tłoczek?

Ale te same części wychodzące z tej same linii produkcyjnej w jednej fabryce mogą być bardzo różne.... i to nadwyraz często jest kluczem do wydzielenia tego co idzie na aftermarket. Ten kto miał cokolwiek doczynienia z produkcją czegokolwiek dobrze wie, że ani jedna rzecz na tym świecie nie wychodzi "w nominale" ale ma odchyłki. I teraz tylko pytanie jakie odchyłki są akceptowane i jak bardzo są jeszcze limity naciągane żeby część sprzedać. To się dzieje w przemyśle lotniczym więc co się wyrabia w automotive to tylko można sobie próbować wyobrazić

Opublikowano
Ale te same części wychodzące z tej same linii produkcyjnej w jednej fabryce mogą być bardzo różne.... i to nadwyraz często jest kluczem do wydzielenia tego co idzie na aftermarket. Ten kto miał cokolwiek doczynienia z produkcją czegokolwiek dobrze wie, że ani jedna rzecz na tym świecie nie wychodzi "w nominale" ale ma odchyłki. I teraz tylko pytanie jakie odchyłki są akceptowane i jak bardzo są jeszcze limity naciągane żeby część sprzedać. To się dzieje w przemyśle lotniczym więc co się wyrabia w automotive to tylko można sobie próbować wyobrazić

Tak zgadza się na aftermarket idą części które nie mieszczą się w tolerancji zadanej przez producenta-odbiorcę części, ale ile części można robić poza tolerancję jeżeli potrzeba na pierwszy montaż. I jeszcze jedno to co sprzedają w serwisach to też jest aftermarket.

Jeżeli egr za 400zł z allegro wytrzyma mi ~ 200 000 km to poco przepłacać i brać "ori" za 650zł lub więcej.

Opublikowano
Jakie ori części ? Części do samochodów są z logo producenta i z logo marki samochodu w jakim będzie montowany (nie zawsze jest marka auta).

Np; Valeo, Calsonic jest producentem, ale ma swojego podwykonawcę gdzie nie zobaczysz kto to robi, dla kupującego jest to ori bo ma logo firmy produkującej daną część i z logo jego auta idąc dalej na awtermarket zostaje logo producenta ale nie ma logo marki auta w jakim jest montowany i ma inny numer części niż ori-produkowany nadal przez tego samego podwykonawcę.

Producenci aut są tylko montowniami z części dostarczonych przez podwykonawców, a nie producentami.

Jedynie przy wyborze części do wymiany może nas kierować co było montowane na linii, tzw pierwszy montaż.

Ciekawe że opony zakładamy jakie nam pasują, a nie takie jakie były fabrycznie zamontowane.

Czy ktoś rozbierał egr co jest pod tą metalową przykrywką, co uszczelnia tłoczek?

Pod tą przykrywką jest gumowa membrana :wink:

Opublikowano

Ogólnie jest to nierozbieralne i uszczelnienia grzybka nie wymienisz. Wycinasz go gwintójesz otwor i wkrecasz 12 czy 14 i juz nie leci.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Czy ktoś rozbierał egr co jest pod tą metalową przykrywką, co uszczelnia tłoczek?

Kolega Sztomel kiedyś wrzucał fotki rozbebeszonego EGRa ... tylko nie pamiętam czy na nasze forum czy VW/golf

Opublikowano

A co tam ciekawego masz sprężyna i membrama ,mam taki rozebrany

Opublikowano

właśnie nic nie uszczelnia - trzpień od klapy gaszącej porusza się w otworze gdzie jest spasowany ale tam nie ma uszczelki i w tym miejscu 85% PD ma przecieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...