Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co to za filtr paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podepnę się pod ten temat. Ostatnio wymieniałem jeden z wężyków wodnych przy chłodnicy paliwa (lub wymienniku ciepła, jak kto woli ;) ). Odpowietrzyłem układ według instrukcji podanych na forum, ale ciągle, przy dodaniu gazu, słyszę przelewanie się wody w nagrzewnicy. Odpowietrzałem układ ściągając wężyk z króćca nagrzewnicy przy odpalonym silniku i przy zgaszonym, podnosząc do góry zbiorniczek wyrównawczy. Za każdym razem wyglądało na to, że się odpowietrzył. Gdzieś na forum pojawiła się informacja, że te wężyki odpowietrza się VAGiem. Czy to prawda? Jeśli nie to co należy zrobić, żeby układ się odpowiednio odpowietrzył. Bardzo dużo jest tutaj wskazówek, ale też wiele użytkowników nie może się z tym problemem uporać. Silnik to, rzecz jasna, AJM.

Opublikowano

A czy po całej operacji odpowietrzania przejechałeś się autem i silnik osiągnął 90 stopni? Pytam ponieważ jak wymieniałem termostat to efekt był taki jak u ciebie. Dopiero przegonienie auta w temperaturze roboczej pomogło na stałe:)

Opublikowano

A czy po całej operacji odpowietrzania przejechałeś się autem i silnik osiągnął 90 stopni? Pytam ponieważ jak wymieniałem termostat to efekt był taki jak u ciebie. Dopiero przegonienie auta w temperaturze roboczej pomogło na stałe:)

Przejechałem. Przy temp 90-95 stopni około 30 km. Nie pomogło :/[br]Dopisany: 03 Luty 2012, 16:39_________________________________________________Przejechałem już ponad 100 km od odpowietrzania i dalej bez zmian. Czy ktoś, kto ma dostęp do autodaty, mógłby mi sprawdzić czy jest tam coś na temat odpowietrzania układu chłodzenia paliwa?

Opublikowano

ja mam taką chłodnicę w tym miejscu gdzie IC tylko z drugiej strony i jest to chłodnica paliwa, na wodną ma za małe węże :>

Opublikowano

ranyjulek tu masz instrukcję z ELSY : http://wyslijplik.pl/download.php?sid=HfwPwjri

wynika z niej że powinno się po zalaniu płynem uruchomić Vagiem w Output Tests w 01 Engine pompkę płyny chłodniczego do dodatkowej chłodnicy paliwa - spróbuj może wtedy ci się odpowietrzy

Opublikowano

ja mam taką chłodnicę w tym miejscu gdzie IC tylko z drugiej strony i jest to chłodnica paliwa, na wodną ma za małe węże :>

No właśnie wiem, że to od paliwa. Przez to układ chłodzenia jest bardziej rozbudowany i może dlatego problem z jego odpowietrzeniem metodami "naturalnymi" ;)

ranyjulek tu masz instrukcję z ELSY : http://wyslijplik.pl/download.php?sid=HfwPwjri

wynika z niej że powinno się po zalaniu płynem uruchomić Vagiem w Output Tests w 01 Engine pompkę płyny chłodniczego do dodatkowej chłodnicy paliwa - spróbuj może wtedy ci się odpowietrzy

Dzięki :notworthy: Będę próbował. Dam znać czy się udało.

Opublikowano (edytowane)

Chcę dokupić najlepiej nową tę śrubę, mocującą filtr paliwa chodzi o tego imbusa.

Poprzednią mechanik mi objechał, a mówił że ma czym odkręcić. Odkręcić odkręcił ale śrubę objechał równo naokoło.


Instrukcja jak i czym odkręcić filtr paliwa.

https://www.youtube.com/watch?v=H-w3edyUEm4#t=4m13s

Edytowane przez janekkozak1
Opublikowano (edytowane)

Jak by ktoś potrzebował klucz dorobiłem taki nakrętka 13 trzeba delikatnie przyciąć. 

Uwaga dokręciłem śrubę kluczem dynamometrycznym  na 15 Nm na zdjęciu jest 14 Nm na ciepłym silniku.  

Po dłuższym postoju przy minusowej temperaturze auto miało delikatny problem z odpaleniem tak jak by paliwo się cofało, dokręciłem więc mocniej na 25 Nm i problem znikł.

Jak by ktoś potrzebował pomocy z wymianą filtra paliwa to wymienię go, w okolicach Bielska Podlaskiego. 

4jqpzb.jpg

mrdzro.jpg

 

Edytowane przez janekkozak1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...