kamilmlody Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam Was. Mianowicie mam z moim A4 b5 1.8 '95 problem z wysokim spalaniem. Jeżdżę bardzo spokojnie, a w mniej niż 12L się nie zamknę. Na myśl przychodzi mi tylko jedna rzecz: czujnik temperatury. Podczas jazdy wskazówka nie podniesie się praktycznie w ogóle.. Natomiast gdy wyłącze ciepły silnik, postoję parę minut, przekręce kluczyk w pozycję zapłonu pokazuje wartość ok 70 stopni. Podczas jazdy do rzadkości należy by wskazówka ruszyła się z miejsca, choć czasem się zdarza. Wam w ADR trzyma 90 stopni jak Bozia przykazała? Czasem też, gdy mocniej przyspieszę w niskim zakresie obrotów silnik troche przymuli na moment. Zacząć szukać od czujnika, termostatu czy jeszcze czegoś innego? Mam to auto bardzo nie długo, zdaje się na Waszą pomoc. Z góry dzięki !!!! PS. dodam!! Za autem śmierdzi nie-dopalonym paliwem nawet, gdy jest ciepłe. Wczesniej mialem 206 1.1 i smród był całkiem inny, a to niby też Motronic.. Sam juz nie wiem Moze to normalne w ADR?
szabelek Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Tak to jest z samochodem gdy go niedawno kupiles U mnie jak sie rozgrzeje zawsze trzyma 90st. Sprawdz czujnik temperatury,termostat. Duze spalanie moze wiazac sie z sonda lambda. Najlepsze rozwiazanie o ktorym pisze dzis juz po raz kolejny : podepnij samochod pod VAG'a i wszystko sie wyjasni,zebys niepotrzebnie nie wymienil jakichs czesci Pozdro
kamilmlody Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Dziękuję, wstępnie mi pomogłeś Przynajmniej wiem, że coś z układem chłodzenia jest nie tak. Widzę, że bez VAGa sie nie obejdzie, więc muszę kogos znaleźć z takowym urządzeniem
Fakier Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Sprawdź termostat, napewno sie zakleszczył i sie nie domyka, dlatego caly czas plyn gania przez chłodnice i jest niedogrzany -> wysokie spalanie.
grzesu3 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Miałem identyczny problem. Podpoiłem Vaga, pokazał błąd czujnika. Wymieniłem czujnik na ory. (cena coś koło 100zł) , i dalej nic temp. leżała na blacie. Wymieniłem termostat na wahlera. Dodatkowo przepłukałem układ woda destylowaną i zalałem płyn G12. I dopiero to przyniosło zamierzony efekt. Po ok 2km mam tem. 90st. i na blacie i na kimatroniku.
Luka3s Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 właśnie mam ten sam samochodzik 95r adr i coś mnie też to spalanie ostatnio dziwi... ostatnio staram się jeździć naprawdę ekonomicznie i wychodzi figa z makiem... w mieście też mi bierze z 11L, wiadomo jest zimno ogrzewanie itp, ale to chyba nie jest normalne.. chociaż na blacie jak sie rozgrzeje to trzyma 90*C bez wahań żadnych. Tobię te 12 litrów bierze w mieście czy na trasie ?? A to że przymula w niskim zakresie obr na depnięciu w gaz to chyba normalne na benzyniaka.. to nie dieselek z wysokim momentem..
kamilmlody Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 Kolego to że go przymula to jest całkowicie nie zgodne z normą (nie mówię tu o momencie obrotowym, bo z nim sie juz pogodziłem). To nie jest auto zasilane gaźnikiem Nad poprawną pracą silnika czuwa system MOTRONIC wykorzystując pomiary z wielu czujników, wiec nie ma tu mowy o jakims przymulaniu czy delikatnym przerywaniu, coś musi byc nie tak. 12 bierze mi tak pół na pół miasto trasa. Peugeot 206 1.1 przy takiej jezdzie palił mi szczęśliwą piątkę z hakiem, scenic 1.9 DCI 6 z hakiem, a ta franca 12 i nie ma uproś A najgorsze, ze jezdze teraz na zimówkach 15. Na lato mam 18 na szerokim profilu, az sie boje co sie bedzie dzialo !
Luka3s Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 do lata się z tym uporasz. Zależy jeszcze co miałeś na myśli mówić "zamuleniu". Auto jakoś tam przyspiesza no ale wiadomo, że nie będzie szło tak jak od 3tys obr. [br]Dopisany: 16 Listopad 2010, 21:43_________________________________________________zresztą wiem jak to z tym paliwem jest też wiecznie narzekam.. szkoda, że to nie tdi. W każdym bądź razię jak się z tym uporasz to daj znać co było tego przyczyną.
kamilmlody Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 Dam znać na pewno Kolega ma VAGa i podłączy mi ją w sobote więc myśle że będe juz wiedział wszystko. Jeżdżę na przemian a4 i scenikiem 1.9 dci 120KM. W sumie, to nie żałuję że nie mam diesla z benzyną jest ciekawiej jakby nie patrzeć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się