marec-ki Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam. Dziś jadąc autem wsłuchałem się w silnik i zauważyłem, że w przedziale ok 1400rpm przy dodaniu gazu tak do 1600/1800rpm słychać jakiś dziwny odgłos, który staje się bardziej słyszalny gdy puszczę od razu pedał po depnięciu go. To jest jakby hmmm .... ciężko to określić .... jakiś świst metalowy. Początkowo myślałem że może turbo ale chyba nie taki byłby to odgłos. Przy ilu obrotach załącza się turbina ? ten pogłos jest lepiej słyszalny w kabinie aniżeli jak uchylę okno. Jutro będę miał pomagiera, któergo poproszę o dodawanie gazu a ja będę nasłuchiwał skąd to dokładnie jest. Może nawet jakiś filmik nagram z dźwiękiem. Czy wstępnie po takim "ubogim" opisie możecie coś napisać na ten temat ? co to może być ?
11111 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 siemka kolego ja mam identyczny problem jak ty i przy obrotch 1500-2000 zaczyna mi tak jakby dziwnie rzezic i tez mnie to niepokoi wszyscy mowia mi ze to turbo i cisnienie schodzi ale jutro chyba jade do kolesia z ASO ktory po godzinach sobie dorabia zeby posluchal tego.Zrobilem juz turbine w ktorej kierownica sie wyrobila ale ten dzwiek pozostal
Sajper Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 1. Turbina zawsze Jest Włączona , 2. przy tych obrotach jest juz cisnienie w układzie wieksze od atmosferycznego 3. Stawiam na wisko skoro mówisz ze metaliczny odgłos
marec-ki Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 Turbina zawsze Jest Włączona , No tak źle to określiłem przy jakich obrotach turbo powinno dawać "kopa" ? Zaraz poczytam co to wisko. Jutro postaram się dać filmik z nagranym odgłosem :gwizdanie: Cytat z Wiki: Sprzęgła wiskotyczne stosuje się w motoryzacji jako element łączący wentylator chłodnicy z osią obrotu pompy wody oraz w samochodach z napędem na 4 koła jako element układu przeniesienia napędu, zastępujący lub poprawiający działanie mechanizmu różnicowego. Czy jest możliwe, że przy wymianie pompy wody mechanik mógł coś "zepsuć" i stąd ten odgłos ?
gzrybol Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam Kolega ja bym na turbo obstawiał, żeby sprecyzować jak dajesz powoli gazu jak od 1400 do 2000 to słychać pogłaśniający się gwizd(świst) lub coś podobnego i potem jak zdejmiesz nogę z gazu ten gwizd schodzi w dół? Jeśli tak to turbo, zaobserwuj też jak zgasisz samochód czy jest cisza oraz czy nie słychać jeszcze przez sekundę cichego odgłosu gwizdania? Jeśli tak to 100% turbinka daje o sobie znać.
tomasimo Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Ludzie ale wy głupoty piszecie !!! Jasne jest ze turbinka nie zatrzymuje sie odrazu po wyłączeniu silnika , wiec jest słyszalny delikatny gwizd . Ja juz mam drugą turbine nową koszt 3200zł i to samo słychac co na zajechanej wczesniej . Poszukaj innej przyczyny , ja tym sie nie przejmuję na starym turbo jezdziłem 30 tys a na nowym jak narazie juz 5 tys i ten dzwiek zawsze był i jest . Tez szukałem przyczyny ale dałem juz sobie spokój . Jak cosik znajdziesz i naprawisz i nie bedzie tego dzwieku to daj znac , tylko jak naprawisz !
gzrybol Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Kolego nie bzdury a zadam Ci pytanie gdzie kupiłeś nowe turbo za 3200zł bo to ciekawy temat, poza tym nie pisałem, że tubo się nie kręci po zgaszeniu motoru tylko że jak je słychać to nie jest dobrze, jakieś luzy ma albo coś w tym stylu. Ja mam turbinkę od AWX i nic nie słychać i tak ma być. Wcześniej oryginalną jak miałem to gwizdała jak czajnik w przedziale opisywanej przędności obrotowej, później kupiłem też "nową" za 1,5 zł i po 20 tyś zaczęła gwizdać, nie była regenerowana tylko niby z jakiś zapasów magazynowych. Aktualnie mam drugą AWX po regeneracji i jest lajcik.
fly07 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Kolego nie bzdury a zadam Ci pytanie gdzie kupiłeś nowe turbo za 3200zł bo to ciekawy temat, poza tym nie pisałem, że tubo się nie kręci po zgaszeniu motoru tylko że jak je słychać to nie jest dobrze, jakieś luzy ma albo coś w tym stylu. Ja mam turbinkę od AWX i nic nie słychać i tak ma być. Wcześniej oryginalną jak miałem to gwizdała jak czajnik w przedziale opisywanej przędności obrotowej, później kupiłem też "nową" za 1,5 zł i po 20 tyś zaczęła gwizdać, nie była regenerowana tylko niby z jakiś zapasów magazynowych. Aktualnie mam drugą AWX po regeneracji i jest lajcik. Właśnie że gadasz bzdury! Na tym forum temat tego specyficznego dźwięku dorobił się kilku długachnych wątków. Turbina z pewnością nie jest przyczyną tego hałasu. Ci, którzy mają ten dokuczliwy dźwięk, to: albo z tym jeżdżą grube tkm lub sprawdzają wszystkie podejrzane elementy/w tym turbo/, wymieniają, napraiwają - i... nic. Proponuję - przeczytaj, pomśl i wnieś coś nowego, bo bajek o turbo to już nie chce się czytać chyba, zę logi wyraźnie na to wskazują, ale to nie ten przypadek.
Iron Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Właśnie że gadasz bzdury! Na tym forum temat tego specyficznego dźwięku dorobił się kilku długachnych wątków. Turbina z pewnością nie jest przyczyną tego hałasu. Ci, którzy mają ten dokuczliwy dźwięk, to: albo z tym jeżdżą grube tkm lub sprawdzają wszystkie podejrzane elementy/w tym turbo/, wymieniają, napraiwają - i... nic. Proponuję - przeczytaj, pomśl i wnieś coś nowego, bo bajek o turbo to już nie chce się czytać chyba, zę logi wyraźnie na to wskazują, ale to nie ten przypadek. tez przegladlem wiele watkow z tym dziwnym dzwiekiem i zawsze te same domysly sam mam ten dzwiek i juz sie do niego przyzwyczailem, skoro auto jezdzi i nic sie nie dzieje nie ma co szukac dziury w ....
gzrybol Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie bajki tylko też miałem gwizdanie w tym przedziale najgłośniejsze przy 2000 obr, a po zgaszeniu silnika było jeszcze przez sekundę słychać, najlepiej jak kolega nagra ten dźwięk bo dla jednych gwizdanie a dla innych nie. Nie opisuje czegoś czego nie doświadczyłem mnie by osobiście wk... ja by coś gwizdało, szumiało itp. szukał bym przyczyny do końca. A podejście że jeździ nie jest rozwiązaniem, jak masz wahacze wybite też jeździ do czasu gdy Cię koło nie wyprzedzi. Pozdo.
lukas309 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 porównanie turbo do wachaczy pieknie ehhhhhh :gwizdanie: :gwizdanie: ja sprowadziłem A4 z niemiec w zeszłym roku i gwizdanie delikatne odczuwalne do 2000 rpm było jak ją przywiozłem i jest do dziś i auto jezdzi juz tak rok i nic sie nie dzieje , jak padnie turbo to wymienie na nowe a nie bede juz szukał dziury w całym i rozgrzebywał turbosprężarkę bo gwizda :wallbash:
tomasimo Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Po pierwsze zgadzam sie z kolegą "lukas309", a po drugie faktycznie! nagranie dzwieku by troche swiatła rzuciło na sprawe, i moze ten kto na 100000000000% wie jaka przyczyna napisze cosik na forum .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się