Dibo Opublikowano 23 Października 2007 Opublikowano 23 Października 2007 Po przywiezieniu mojej nunii z Niemiec 8 miesięcy jeździłem na starym rozrządzie. Po tym czasie postanowiłem wymienić rozrząd gdyż wolałem nie ryzykować. Wymieniłem pasek, rolki no i inne rzeczy takie jak olej, filtr oleju i powietrza,świece. Po tych wszystkich wymianach auto zaczęło mi więcej palić (tak 2-3 litry na 100). Potem przyszły wakacje i zauważyłem że jak auto stoi w słońcu to ma problem z zapaleniem. Dopiero za drugim razem zapalał. I teraz mam pytanie. Czy mogło być coś nie tak ustawione podczas rozrządu że tak zużycie wzrosło ? Znajomy mi mówił że może coś jest nie tak z zapłonem.
malin2007 Opublikowano 23 Października 2007 Opublikowano 23 Października 2007 Powiem krótko żle zrobili Ci rozrząd po prostu partacze jednym słowem powinienes ich Ja wymieniałem u gościa co robi rozrządy sportowe i gitara i ma pojecie o naciagu i wogole a zarobic chce kazdy tylko nie każdy tak do konca sie zna .pozdrawiam P.S jednemu jak u mnie wymienili to silnik sie rozjebał hehehe z rozrzadem nie ma zartów
Dibo Opublikowano 24 Października 2007 Autor Opublikowano 24 Października 2007 No dobrze, ale co to może być ? Bo jadę z reklamacją. Byłem przy wymianie i rozrząd jest naciągniety. Przynajmniej tak to wyglądało. Może coś jest źle ustawione ?
malin2007 Opublikowano 24 Października 2007 Opublikowano 24 Października 2007 Jest jeszcze możliwosc ze wsadzili nie ten pasek bo sa dwa rodzaje które różnią sie raptem jednym czy dwoma ząbkami czyli jest dłuższy musisz sprawdzic z orginalnym paskiem.
Dibo Opublikowano 29 Października 2007 Autor Opublikowano 29 Października 2007 To nie to. Problem rozwiązany: uszczelka pod głowicą. A jeśli chodzi o pasek to fakt: są dwa rodzaje. I w zalezności od tego jaki masz napinacz taki pasek zakładaś. Na napinacz hydrauliczny zakłada się ten dłuższy. To nie to. Akurat jestem w temacie pasków rozrządu Dzięki za pomoc. Zobaczymy jaki będzie efekt wymiany uszczelki.
figi43 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Witam wszystkich, przed dwoma tygodniem kupiłem audi właśnie z silnikiem ADR, chcę wymienić rozrząd i poprosiłem kolegę, który pracuje w hurowni by załatwił mi niezbędne części. załatwił mi następujące rzeczy: - pasek Contitech CT919, - rolka napinająca RUVILLE (55729), - rolka prowadząca SKF (vkm21004), - pompa wody (niewiem co to za firma, nie mam opakowania) Podczas przeszukiwania allegro zwróciłem uwagę że oferuj się gotowe zestawy rozrządu jednak nie ma takiego zestawu do silnika ADR, można kupić poszczególne części osobno. Moje pierwsze pytanie brzmi, czy potrzebuję tą pompę wody, bo widziałem że ta moja różni się od tych dostępnych w kompletnych zestawach i nie widzę przy niej koła zębatego więć zastanawiam się czy w tym silniku pompa wody nie jest napędzana paskiem klinowym. a drugie czy potrzebuję jeszcze jakieś części i czy te które mam są odpowiednie do mojego silnika. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
MATIUS Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Pompa wody w ADR nie jest na rozrządzie... jest napędzana paskiem klinowym..... potrzebujesz wieć dwie rolki,Pasek, napinacz Hydrauliczny, i to wszystko ...razem z pompą daje to komplet... napinacz hydrauliczny jedni to wymianają inni nie decyzje zostawiam tobie...
docktor82 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 na twoim miejscu ja ten napinacz bym wymienil. mam kolege ktoremu strzelil rozrzad w takim silniczku i sie okazalo ze strzelil ale napinacz hydrauliczny a pasek i cala reszta byla wporzadku. koszty naprawy byly dosc spore wiec decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam
figi43 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 OK, zamówie jeszcze ten napinacz zanim zajade na warsztat, pompe zwrócę, no chyba że warto od razu wymienić, co sądzicie? chcę uniknąć sytuacji takiej że facet z warsztatu zadzwoni że jakaś część nie pasuje a martwi mnie ten pasek bo na pudełku jest rysunek, który przedstawia ten pasek naciągnięty pomiędzy pięcioma kołami, zakładam żę są dwie rolki, wałek rozrządu i wał korbowy, skąd te piąte koło??? w sieci nie mogę znaleźć żadnych wartościowych informacji...
moskal Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 OK, zamówie jeszcze ten napinacz zanim zajade na warsztat, pompe zwrócę, no chyba że warto od razu wymienić, co sądzicie? chcę uniknąć sytuacji takiej że facet z warsztatu zadzwoni że jakaś część nie pasuje a martwi mnie ten pasek bo na pudełku jest rysunek, który przedstawia ten pasek naciągnięty pomiędzy pięcioma kołami, zakładam żę są dwie rolki, wałek rozrządu i wał korbowy, skąd te piąte koło??? w sieci nie mogę znaleźć żadnych wartościowych informacji... a masz juz reszte klamotów kupioną czy kolega z hurtowni cały czas szuka ??? widze ze niezły z niego fachowiec skoro nie potrafi dobrac do konkretnego silnika zestawu rozrządu jesli nie masz jeszcze zadnych czesci to zamów u usera Tom77 , ma baaaardzo konkurencyjne ceny i napewno dostaniesz to co jest potrzebne Wymieniej kompletny rozrząd gdyż w momencie strzelenia paska/napinacza koszt naprawy przekracza wartość drugiego silnika , nie baw sie w półśrodki
figi43 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 mam te części, które wcześniej napisałem, możliwe że są ok, jednak chciałem się upewnić, bo po pierwsze pomyłki się zdarzają a po drugie z moim silnikiem właśnie sprawa jest na tyle skomplikowana że do wszystkich silników 1.8 125 KM wchodzi pompa wody jako element rozrządu a w ADR nie. dzięki za namiary na części jednak gdybym nie miał naprawdę konkurencyjnych cen nie babrał bym się z tym tylko zawiózł auto na warsztat i niech się bawią...
pejek39 Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 OK, zamówie jeszcze ten napinacz zanim zajade na warsztat, pompe zwrócę, no chyba że warto od razu wymienić, co sądzicie? chcę uniknąć sytuacji takiej że facet z warsztatu zadzwoni że jakaś część nie pasuje a martwi mnie ten pasek bo na pudełku jest rysunek, który przedstawia ten pasek naciągnięty pomiędzy pięcioma kołami, zakładam żę są dwie rolki, wałek rozrządu i wał korbowy, skąd te piąte koło??? w sieci nie mogę znaleźć żadnych wartościowych informacji... Kolego radze nie zwracać pompy tylko ja wymienić razem z rozrządem, co prawda rozrząd nie koliduje z pompa wody w tym silniku, ale żeby później wymienić pompę wody to trzeba rozbierać cały przód, wiec decyzja należy do ciebie. Powiem ci ze ja tez wymieniłem kompletny rozrząd a pompę zostawiłem stara, no i niestety pękł plastikowy wirnik który jest w pompie i trzeba było zwalać zderzak, chłodnice itd żeby się dostać do pompy. Pozdrawiam
figi43 Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 OK, wymienię tą pompę przy okazji, dzięki za pomoc. A tak odnośnie spalania, jak to dokładnie sprawdzić? ja zatankowałem do pełna, do pierwszego "odbicia". Przejechałem 100 km i znów zalałem do pierwszego odbicia. Pomyślałbym że wszystko jest w porządku ale za drugim razem weszł 8,22 l paliwa a to już troche podejrzane . dodam że tankowałem na tej samej stacji, przy tym samym dystrybutorze a jeździłem naprawdę spokojnie bez włączania klimatyzacji i innych paliwożernych udogodnień...
madseason Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 odnośnie tankowania to zalej do pełna i poczekaj z kolejnym tankowaniem do rezerwy, zalej znowu do pełna i dopiero dziel litry na kilometry. 100km jest mało miarodajne, ale spalanie w okolicach 8 - 12 nie powinno być szokiem dla nikogo przy tym silniku odnośnie rozrządu, jak się skontaktować z tym TOM77, i skąd on pochodzi? też potrzebuje rozrząd z pompą w przystępnej cenie
ardian6 Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Tu masz link do działu promocje i zniżki czyli TOM77 http://www.a4-klub.pl/smf/czesci_w_super_cenach_z_hurtowni_duze_upusty_dla_klubowiczow-t30793.0.html Czy ktoś wie jakie są objawy zużywającego się rozrządu?? dziwny hałas(rzężenie) dochodzi z przodu silnika i nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony czy coś się dzieje??
figi43 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 no tak ale to musiałbym wiedzieć ile paliwa jest w baku w momencie gdy zapala sie rezerwa by módz to policzyć... nie jestem może autorytetem w tej dzidzinie ale jeśli chodzi i objawy zużytego rozrządu to przynajmniej w silnikach z paskiem nie ma takowych, pasek poprostu może strzelic albo zablokuje się któraś z rolek i jest lipa. Dlatego profilaktycznie te elementy wymienia się co jakiś przebieg lub czas... rzężenie może dochodzić z rozrządu, gdy ten napędzany jest łańcuchem ale to nie w Twoim silniku.
docktor82 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 hmm... to ciekawe co piszecie o spalaniu silnika ADR 1.8 125PS. Otoz bylem posiadaczem takiego Audi z takowym silniczkiem i co ciekawe to dla mnie ten silnik spalal dosc przyzwoicie: 6,4l/100km w trasie, 10,5l/100km po samym miescie (czasami jak go mocniej deptalem to wychodzilo ponad 11l/100km), a w cyklu mieszanym to mi srednia wychodzila 8,8l/100km. nie jestem spokojnym kierowca ale potrafie jezdzic ekonomicznie i nawet dosc szybko. (jak jezdzilem a6 z silnikiem 2.6 v6 to w trasce to autko spalilo mi zaledwie 8,3l/100km przy sredniej predkosci 120km/h)
madseason Opublikowano 2 Czerwca 2010 Opublikowano 2 Czerwca 2010 "no tak ale to musiałbym wiedzieć ile paliwa jest w baku w momencie gdy zapala sie rezerwa by módz to policzyć..." wystarczy że zalejesz do pełna - ilość którą wlejesz dzielisz przez ilość przejechanych km i mnożysz razy 100 - wynik dostaniesz w litrach na 100 km A odnośnie rozrządu z paskiem to kiedyś mi się zepsuł. Objaw I - piszczące łożysko, II - smród palonej opony, III - zgrzyt pod klapa silnika i koniec jazdy Po zdjęciu osłony okazało się, że łożysko się zatarło, pasek stopił do drutów, a silnik do naprawy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się