ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 U mnie przy minusowych temp. silnik zagrzewa się do 90oC po około 10/12 km spokojnej jazdy (zimny silnik) , ale podczas dłuższej pracy na wolnych obrotach i włączonym ogrzewaniu na 3-4 kreski temp. po kilku minutach leci w dół ... to normalne w Dieslach Podczas jazdy jak już złapie te 90oC wskazówka ani nie drgnie PS.mam niedawno wymieniony termostat na ORI Poza tym jest specjalny wątek na taki temat i co roku jak tylko pojawią się pierwsze mrozy macie te same pytania >>> http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.0
adr1018 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2010 mnie też to dopadło, jak tylko temperatura poniżej -3 stopnie to ciężko doprowadzić wskazówke temperatury do pionu,(ogrzewanie ustawione na auto 19 stopni) ,jak jadę dynamicznie to po około 15km dopiero wskazówka pokazuje 90 stopni, jak tylko tykam gaz to przy mrozie ponizej -5 spada do polowy, przymierzam się do wymiany termostatu tylko chciałem się upewnić czy to coś zmieni, czy oby te typy tak nie mają (B6 AVF) Też tak się u mnie działo. Klime miałem na AUTO i na 20 stopni dopiero po niecałych 20 km dochodziło 90 stopni. Jeden kolega z forum doradził żeby ustawić nie AUTO tylko ręcznie na jedna kreskę i temperaturę 18 stopni teraz po 6 km mam 90 stopni. Wniosek taki że temperatura otoczenia niska i silnik nie zdąży zagrzać jednocześnie silnika i wnętrza samochodu a jak zmniejszymy zapotrzebowanie na temperaturę w wnętrzu to nam szybciej zagrzeje silnik. Czyli na razie z termostatem nic nie kombinuje Czyli temat możemy zamknąć
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Normalne jest że silnik dmuchawy schładza nagrzewnicę i co za tym idzie cały płyn chłodzący
Musashi Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Normalne jest że silnik dmuchawy schładza nagrzewnicę i co za tym idzie cały płyn chłodzący oczywiscie, ale efekt spadku temperatury powinien byc widoczny gdy sie w nia dmuchnie 25C z 4 i wiecej kresek. jezdzilem AVFem w mrozy ponizej -15C i nigdy mi temperatura w czasie jazdy po POznaniu nie spadala z 90C a na pomiar VAG-iem pokazywal 90,6C gdy wymienialem termostat w B6 pamietam ze na nim byla napisana temp otwarcia 90C. niedawno koledze zalatwialem z ASO, na termostacie bylo 84C... radze zwrocic na to uwage
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Normalne jest że silnik dmuchawy schładza nagrzewnicę i co za tym idzie cały płyn chłodzący oczywiscie, ale efekt spadku temperatury powinien byc widoczny gdy sie w nia dmuchnie 25C z 4 i wiecej kresek. jezdzilem AVFem w mrozy ponizej -15C i nigdy mi temperatura w czasie jazdy po POznaniu nie spadala z 90C a na pomiar VAG-iem pokazywal 90,6C gdy wymienialem termostat w B6 pamietam ze na nim byla napisana temp otwarcia 90C. niedawno koledze zalatwialem z ASO, na termostacie bylo 84C... radze zwrocic na to uwage Podczas jazdy jak już osiągnie 90oC nie ma prawa ani drgnąć ... ale podczas pracy na wolnych obrotach w Dieslu ma prawo , tym bardziej z włączoną dmuchawą ( im większą temp. i moc nadmuchu ustawisz na panelu klimatronika tym szybciej wskazówka na zegarach zacznie opadać - oczywiście podczas postoju ) Ja miałem na termostacie napisane " VW BTT 87oC "
MaRioSJ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 wymienialem termostat w B6 pamietam ze na nim byla napisana temp otwarcia 90C. niedawno koledze zalatwialem z ASO, na termostacie bylo 84C... radze zwrocic na to uwage Wymieniałem w czwartek i na termostacie pisało 87st. C temp. otwarcia i właśnie taki powinien być. Pełne otwarcie następuje przy ok. 102st. C.
MarcinRoz Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Miałem to samo termostat też mi spadała temperatura jak stałem na wolnych obrotach po wymianie termostatu tylko oryginał z ASO jest ok A tam tylko oryginał Najlepiej to wszystko kupujcie w ASO :gwizdanie: Zakładasz niemieckiego Wahlera i będzie gitara Wahler idzie na taśmę, więc po co przepłacać Koszt 40-50zł
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Miałem to samo termostat też mi spadała temperatura jak stałem na wolnych obrotach po wymianie termostatu tylko oryginał z ASO jest ok A tam tylko oryginał Najlepiej to wszystko kupujcie w ASO :gwizdanie: Zakładasz niemieckiego Wahlera i będzie gitara Wahler idzie na taśmę, więc po co przepłacać Koszt 40-50zł Na taśmę idzie BTT
MarcinRoz Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Miałem to samo termostat też mi spadała temperatura jak stałem na wolnych obrotach po wymianie termostatu tylko oryginał z ASO jest ok A tam tylko oryginał Najlepiej to wszystko kupujcie w ASO :gwizdanie: Zakładasz niemieckiego Wahlera i będzie gitara Wahler idzie na taśmę, więc po co przepłacać Koszt 40-50zł Na taśmę idzie BTT W VW idzie Wahler... przynajmniej tych starszych.. nie orientuje w najnowszych furkach ale Wahlera mam już w czwartym aucie i nie narzekam. Trzyma temp. b. dobrze i wytrzymuje dużo kkm. Moim zdaniem lepiej kupić dobrego Wahlera(niemieckiego) niż niepewny oooo z allegro :gwizdanie:
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ... niż niepewny oooo z allegro :gwizdanie: ... pewny z ASO ... kupujecie auta za kilkadziesiąt tys. złoty a jak trzeba część za 100 złoty wymienić to jest wielki płacz :wallbash:
fly07 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Miałem to samo termostat też mi spadała temperatura jak stałem na wolnych obrotach po wymianie termostatu tylko oryginał z ASO jest ok Wymienisz dobry na dobry - to nic nie da, sprawdzone.
MarcinRoz Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ... niż niepewny oooo z allegro :gwizdanie: ... pewny z ASO ... kupujecie auta za kilkadziesiąt tys. złoty a jak trzeba część za 100 złoty wymienić to jest wielki płacz :wallbash: Firma BTT? czy nie jest to czasem termostat firmy BEHR? Behr thermot-tronik? A wogóle co to jakieś "posty sponsorowane"???Klub wzajemnej adoracji??? Teraz tylko pasuje abym dostał bana od admina Jak jest taniej a jakość ta sama i potwierdzona to po co nabijać kabzę serwisom??? Już widzę jak każdy jeździ do tych "fachowców" na wymiany i serwisy To kolega robert. pewnie serwisuje autko w ASO jak tak dużo kabony posiada... Nie każdy z nas ma tak lekką rękę... to, że auto kupione za kilkadziesiąt tyś nie oznacza, że później należy z "honorem" rozpiep..... się kasą. Dziękuję PS. mała lekturka z forum vw golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202618
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ... niż niepewny oooo z allegro :gwizdanie: ... pewny z ASO ... kupujecie auta za kilkadziesiąt tys. złoty a jak trzeba część za 100 złoty wymienić to jest wielki płacz :wallbash: Firma BTT? czy nie jest to czasem termostat firmy BEHR? Behr thermot-tronik? A wogóle co to jakieś "posty sponsorowane"???Klub wzajemnej adoracji??? Teraz tylko pasuje abym dostał bana od admina Jak jest taniej a jakość ta sama i potwierdzona to po co nabijać kabzę serwisom??? Już widzę jak każdy jeździ do tych "fachowców" na wymiany i serwisy To kolega robert. pewnie serwisuje autko w ASO jak tak dużo kabony posiada... Nie każdy z nas ma tak lekką rękę... to, że auto kupione za kilkadziesiąt tyś nie oznacza, że później należy z "honorem" rozpiep..... się kasą. Dziękuję Tu już nie chodzi o serwisowanie bo akurat większość napraw robię sobie sam ... tutaj chodzi o części które są przeznaczone do danego auta ... rozumiem (sam też takie kupuje) np. zakładanie tarcz , klocków , sprzęgła , itp. jakiś zamiennych dobrych , znanych i cenionych firm ... ale części elektr. i m.in. termostat zakłada się oryginalne PS. Jak masz VAG'a sprawdź dokładnie jaką temp. trzyma Ci ten Wahler , w 90% przypadków "robocza" temp. na takim termostacie wynosi ~ 83-85oC , znam z niejednego przykładu znajomych którzy nie dali sobie wmówić że trzeba kupić ori termostat i kupili Wahler'a lub Vernet'a , tydzień/miesiąc... po założeniu jechali ze spuszczoną głową do ASO
MarcinRoz Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ... niż niepewny oooo z allegro :gwizdanie: ... pewny z ASO ... kupujecie auta za kilkadziesiąt tys. złoty a jak trzeba część za 100 złoty wymienić to jest wielki płacz :wallbash: Firma BTT? czy nie jest to czasem termostat firmy BEHR? Behr thermot-tronik? A wogóle co to jakieś "posty sponsorowane"???Klub wzajemnej adoracji??? Teraz tylko pasuje abym dostał bana od admina Jak jest taniej a jakość ta sama i potwierdzona to po co nabijać kabzę serwisom??? Już widzę jak każdy jeździ do tych "fachowców" na wymiany i serwisy To kolega robert. pewnie serwisuje autko w ASO jak tak dużo kabony posiada... Nie każdy z nas ma tak lekką rękę... to, że auto kupione za kilkadziesiąt tyś nie oznacza, że później należy z "honorem" rozpiep..... się kasą. Dziękuję Tu już nie chodzi o serwisowanie bo akurat większość napraw robię sobie sam ... tutaj chodzi o części które są przeznaczone do danego auta ... rozumiem (sam też takie kupuje) np. zakładanie tarcz , klocków , sprzęgła , itp. jakiś zamiennych dobrych , znanych i cenionych firm ... ale części elektr. i m.in. termostat zakłada się oryginalne PS. Jak masz VAG'a sprawdź dokładnie jaką temp. trzyma Ci ten Wahler , w 90% przypadków "robocza" temp. na takim termostacie wynosi ~ 83-85oC , znam z niejednego przykładu znajomych którzy nie dali sobie wmówić że trzeba kupić ori termostat i kupili Wahler'a lub Vernet'a , tydzień/miesiąc... po założeniu jechali ze spuszczoną głową do ASO Nie zgodzę się z tą opinią, że porównujesz ori Wahlera do Verneta. Jak chcesz to po rozgrzaniu auta mgę Ci zrobić screena jak trzyma u mnie Wahler: 89,6-90,8 'C Czy to źle? Nie sądzę bo to akurat najlepsza temp. robocza dla silnika. Grzeje się szybko i trzyma ładnie już prawie dwa lata. A Vag-iem traktuje moje auto dość często z uwagi na przezorność ( która w tym przypadku nie kosztuje wiele..) Tęz nie jestem laikiem, choć specem nie jestem ale swoje wiem. Ale widzę, że sugestie nie pomagają. Przyznam, że kiedyś miałem "przyjemność" wymieniać g62 i kupiłem niby ori ( bo do najbliższego serwisu mam 65km) i była totalna kicha. Wywaliło mi czujnik pod ciśnieniem i cały płyn poszedł w piz... Po to jest to forum aby się dzielić info a nie popychać ciągle tekst ASO jest "the best" ...expensive...
Daimos Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ... Firma BTT? czy nie jest to czasem termostat firmy BEHR? Behr thermot-tronik? ... najprawdopodobniej, jak jeszcze kiedyś kupowałem termostat w ASO do Audi 80 to właśnie był firmy BEHR
MarcinRoz Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ja mam karton i spada To wymień termostat...
MarianekZg Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 koledzy jeśli już skusicie się na termostat z ASO pamiętajcie aby wziąć paragon/fakturę obojętnie co, żeby było do ewentualnej reklamacji. Ja kupiłem termostat ori ale paragon wywaliłem gdzieś do śmieci nie spodziewając się że może być "padaka" i :wallbash: był "padaka" 100 pln-ów psu w du.pe , kupiłem dziś drugi Wahler w IC za 43 pln. i jest gitez majonez Zawsze bierzcie i trzymajcie paragon do póki nie sprawdzicie faktycznej jakości danej części :cool1: :gwizdanie: :gwizdanie:
wicio150 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Ja mam wymieniony na ori termostat czujnik tez wymieniony na ori Temperatura przy zamulatej jeździe jak dam HI to spada nie raz Do jak dam 20 C na klimatroniku to ani drgnie Dluze dystanse obojetnie jaka temperatura na klimatroniku ani drgnie na blacie z 90 C Myslalem nad tym kartonem ale odpuscilem temat
MarcinRoz Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 koledzy jeśli już skusicie się na termostat z ASO pamiętajcie aby wziąć paragon/fakturę obojętnie co, żeby było do ewentualnej reklamacji. Ja kupiłem termostat ori ale paragon wywaliłem gdzieś do śmieci nie spodziewając się że może być "padaka" i :wallbash: był "padaka" 100 pln-ów psu w du.pe , kupiłem dziś drugi Wahler w IC za 43 pln. i jest gitez majonez Zawsze bierzcie i trzymajcie paragon do póki nie sprawdzicie faktycznej jakości danej części :cool1: :gwizdanie: :gwizdanie: A nie mówiłem ori Wahler i będzie wszystko cacy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się