Armi Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ja nie mówię o zjechanej oponie tylko o takiej, która ma jeszcze 4-5 mm mięsa i na tym można bezpiecznie pojeździć sezon, a później zutylizować bo poniżej 4- 3 mm bieżnika z takiej opony faktycznie nie ma większego pożytku i bynajmniej nie chodzi tu o twardniejącą gumę tylko o zmniejszoną zdolność do samooczyszczania się ze śniegu i własności trakcyjne opony. Kiepska zimówka zawsze będzie zimą lepsza od dobrej letniej. 5 milimetrów na zimę to absolutne minimum. Poza tym nie liczą się tylko milimetry ale i wiek opony. Nie wyobrażam sobie kupna używanych zimówek 16' za 320zł Dobre 15' używki to koszt 450-500zł. W przypadku 16' trzeba liczyć więcej np. 1000zł z felgami stalowymi.
majkel_majki Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Nie wyobrażam sobie kupna używanych zimówek 16' za 320zł Da się, przynajmniej w mojej okolicy, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać wprawdzie nie pochwalam jazdy na używkach, ale sam kupiłem dwie na tył bo rozwaliłem jedną swoją i nie mogłem dostać takiej samej w używce, a chcę je wykończyć i dopiero na przyszły sezon kupić nowe. Wiek opony naturalnie ma duże znaczenie, starsze niż 3 lata przeważnie są już do niczego bo guma parcieje i twardnieje.
grabson765 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ja nie mówię o zjechanej oponie tylko o takiej, która ma jeszcze 4-5 mm mięsa i na tym można bezpiecznie pojeździć sezon, a później zutylizować bo poniżej 4- 3 mm bieżnika z takiej opony faktycznie nie ma większego pożytku i bynajmniej nie chodzi tu o twardniejącą gumę tylko o zmniejszoną zdolność do samooczyszczania się ze śniegu i własności trakcyjne opony. Kiepska zimówka zawsze będzie zimą lepsza od dobrej letniej. 5 milimetrów na zimę to absolutne minimum. Poza tym nie liczą się tylko milimetry ale i wiek opony. Nie wyobrażam sobie kupna używanych zimówek 16' za 320zł Dobre 15' używki to koszt 450-500zł. W przypadku 16' trzeba liczyć więcej np. 1000zł z felgami stalowymi. ja 2 lata temu kupilem nowe zimowki 15 za 600zl i teraz bedzie ich 3 sezon za rok te obecne sprzedam bo jeszcze maja sporo bieznika i doloze ze 400zl i znowu bede mial 4 nowe opony na 3 sezony nie stac mnie na uzywane
SoMeS Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 a dla mnie takie nakazy to kompletna bzdura... no ale trudno trzeba więcej gotówki brać na trasę
domjenick Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 szybkie pytanie-czy wystarczą zimówki na przodzie-czy na tyle tez powinny być-z tyłu mam prawie nówki całoroczne
I r o Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 szybkie pytanie-czy wystarczą zimówki na przodzie-czy na tyle tez powinny być-z tyłu mam prawie nówki całoroczne tył ciężej wyprowadzić, niż przód w ośce
GILI Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Kupiłem w tym roku komplet nowych zimówek indonezyjskiej firmy Accelera do T4 205/60/16cali z wysokim indeksem nośności 100,za 800zł. Po co szukać wyząbkowanych,przeleżanłych,przehamowanych,starych opon na szrotach z 4 milimetrami bieżnika? Za nowe 14stki do MKII Chinki,dałem 500, w wysokim śniegu rewelacja. Przynajmniej jestem pewien,że opona nie wyj*bie bez powodu przy 120km/h
Luka3s Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Moim zdaniem to tak średnio żeby był nakaz zimówek... nie zawsze mamy taką zime jak teraz tzn. sam początek bo już nadają odwilż przynajmniej na mazowszu 0* w następnym tygodniu czy nawe +2* ... Pamiętam że były zimy bez śniegu i całkiem ciepłe, wszyscy teraz się zagrzali bo zima "Znów zaskoczyła"... nie patrząc na jej dalsze losy, chcą robić taki przepis. Oczywiście zima może zawsze zaskoczyć szczególnie w Polsce i lepiej mieć te zimówki założone w razie czego, bo służby odśnieżające dość opornie wykonują swoją pracę, ale generalnie mówię zależy od zimy, a po co ładować się w nowy koszt kiedy zimy prawie nie będzie czuć? Wszystko zależy od kieszeni a nie z każdej się wysypuje
GILI Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Koszt,to tylko zmiana,bo jeśli będziesz jeździł na letnich cały rok,to nap w T4 starczyło by na 1rok,bo normalnie letnie mam na 2 sezony.Tak więc 2 sezony i nowe. Jeszcze inaczej, komplet felg,to już też nie jakaś straszna kasa teraz. Masz komplet kół zimowych i letnich.Płyn letni lejesz też cały rok bo niema zimy? Wystarczy,że jest poniżej 10stopni i letnia opona dopóki się nie rozgrzeje trzyma słabo.. nie mówiąc o przymrozkach. Dla Niemca,to już żaden problem,większość z nich kocha swoje auta i uwielbia spędzać popołudnia i soboty w ich towarzystwie,na myjni,warsztacie bezobsługowym czy na autostradzie.
Luka3s Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 No tak, to wszystko jest do zrobienia... No nie ma tu usprawiedliwienia w sumie, zima to zima... lato to lato. Tak tylko głośno myśle. Ciekawi mnie też ostrożność samego kierowcy czy jest dużo bardziej ostrożny w zime na letnich i powoduje mniej wypadków niż Ci na zimówkach ostanio widziałem paska tego nowszego, kurna zapitalał że strach wszyscy 40km/h a on bah lewy pas, prawy szarżuje sra, wpycha się, aż nagle na przejście mu wyskoczyli ludzie, koleś ledwo co wyhamował... miałem ochotę wyjść i mu nakopać, facet się chyba poczuł jak król szos w nowszym samochodzie. Oglądałem też program niedawno nie pamiętam jak się nazywał ale testowali tam opony, to bardzo mało opon zimowych przechodzi test... naprawdę mało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się