Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Bardzo długo osiąga temperaturę


a4 110

Rekomendowane odpowiedzi

Już pisałem, że mam serdecznie w poważaniu czas grzania się Twojego auta piszesz pierdoły i tyle i powie Ci to 90 % użytkowników TDI i to nie tylko grupy VW, jak bym nie wiedział zasady działania termostatu to pewnie bym twierdził że tak ma być jak u mnie a ja pisze, że mam problem więc albo daj sensowne wyjaśnienie znawco mechaniki albo nie pisz bo zamęt siejesz.[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 13:06_________________________________________________Aruzzz na trasie jak ciągle jedziesz to faktycznie powinno być 90 u mnie jak miałem częste wahania temp wymieniłem czujnik i się skończyło, jak masz wskaźnik do temp oleju to możesz zobaczyć czy tem jest stała czy maleje jak maleje to termostat ale nie uwiężę nigdy że TDI złapie 90 C po 5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stałem w korku 2.5h trasa 10km nie było możliwości osiągnięcia 90oC.

Silniki mamy inne, jak jadę dynamiczniej to szybko wskazówka łapie pion.

wiktorsam uważam, że bzdury wypisujesz, przy 90oC włącz nawiew na temp Hi, zobaczysz ile energii odbiera ogrzewanie kabiny.

gzrybol a może masz układ zapowietrzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem coś nowego :polew: wymieniłem termostat i temperatura przestała mi spadać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dlaczego ja bzdury piszę, skoro auto grzeje mi się tak jak napisałem, 5-6 no max 7 km jak już jest mega zimno :). Dzisiaj rano nawiew na max temperaturę, 2 bieg wentylatora i po 6 km miałem na blacie 90 stopni, bo akurat spojrzałem na ostatnim skrzyżowaniu przed pracą na zegary. Po 2,5 km wskazówka już idzie do góry z 60 stopni.

Juropek jak napisał wymienił termostat i o dziwo też mu temperatura nie spada - czyli co po wymianie termostatu silnik mu się popsuł ??? :kox:

Podajcie mi też 90 % ludzi którym temperatura spada bo ja w to nie wierzę. Jakoś na spotach regionalnych w Elblągu wszystkie auta osiągają 90 stopni i trzymają tą temperaturę, między innymi na ostatnim spocie gdzie było w okolicach -15 stopni a auta stały na wolnych obrotach ... Jedno które nie trzymało miało wczoraj wymieniony termostat i to na verneta i o dziwo tez temperaturę trzyma !! Więc proszę, przestańcie pisać bzdury i wierzyć że spadająca temperatura nie oznacza padniętego termostatu/czujnika temperatury ...

Już mi ręce opadają. I najgorsze jest to że człowiek dobrze doradza a mu jeszcze wmawiają że pisze bzdury ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dlaczego ja bzdury piszę, skoro auto grzeje mi się tak jak napisałem, 5-6 no max 7 km jak już jest mega zimno :). Dzisiaj rano nawiew na max temperaturę, 2 bieg wentylatora i po 6 km miałem na blacie 90 stopni, bo akurat spojrzałem na ostatnim skrzyżowaniu przed pracą na zegary. Po 2,5 km wskazówka już idzie do góry z 60 stopni.

Juropek jak napisał wymienił termostat i o dziwo też mu temperatura nie spada - czyli co po wymianie termostatu silnik mu się popsuł ??? :kox:

Podajcie mi też 90 % ludzi którym temperatura spada bo ja w to nie wierzę. Jakoś na spotach regionalnych w Elblągu wszystkie auta osiągają 90 stopni i trzymają tą temperaturę, między innymi na ostatnim spocie gdzie było w okolicach -15 stopni a auta stały na wolnych obrotach ... Jedno które nie trzymało miało wczoraj wymieniony termostat i to na verneta i o dziwo tez temperaturę trzyma !! Więc proszę, przestańcie pisać bzdury i wierzyć że spadająca temperatura nie oznacza padniętego termostatu/czujnika temperatury ...

Już mi ręce opadają. I najgorsze jest to że człowiek dobrze doradza a mu jeszcze wmawiają że pisze bzdury ...

może i bzdur nie piszesz bo podajesz nam to co widzisz czyli 90 na blacie, ja powiem jedno u kolegi w jego afn na postoju z zimnego silnika temp. na blacie i klimatroniku idzie do góry do 90 stopni w dosłownie 3-4 min! Wątpię wielce w to że u niego jest wszystko ok, nigdy w życiu przy obecnej. temp. powietrza nie uzyskasz ani ty ani on takiego wyniku !2,5 km i wskazówka się podnosi z 60 mówisz, nawet przy pałowaniu na max obrotach takiego wyniku nie osiągniesz już nie wspominając o tym że silnik by dostawał ostro po d..pie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj mojego wątku z diagnostyki vag, tam masz wszystkie logi, między innymi gr 001, temperatury poprawne, 87-88 latem po nagrzaniu, zimą robiłem kontrolne, mogę wkleić jak chcesz, temperatury takie same. Porównywałem też czujnik kompa z czujnikiem z zegarów i znowu temperatury poprawne, tak samo zgadzają się rano z temperatura zewnętrzną, więc czujnik mam sprawny ...

Jutro rano zrobię to inaczej, odpalę vaga grupa 001 i nagram w tym samym czasie filmik - chyba tylko tak was przekonam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie po co kłótnie po co spory przecież ten temat pojawia się co roku , nie porównujcie silników AJM do AFN i AHU pod względem osiągania odpowiedniej temperatury, na forum była obszerna dyskusja na ten temat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem, że mam serdecznie w poważaniu czas grzania się Twojego auta piszesz pierdoły i tyle i powie Ci to 90 % użytkowników TDI i to nie tylko grupy VW, jak bym nie wiedział zasady działania termostatu to pewnie bym twierdził że tak ma być jak u mnie a ja pisze, że mam problem więc albo daj sensowne wyjaśnienie znawco mechaniki albo nie pisz bo zamęt siejesz.[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 13:06_________________________________________________Aruzzz na trasie jak ciągle jedziesz to faktycznie powinno być 90 u mnie jak miałem częste wahania temp wymieniłem czujnik i się skończyło, jak masz wskaźnik do temp oleju to możesz zobaczyć czy tem jest stała czy maleje jak maleje to termostat ale nie uwiężę nigdy że TDI złapie 90 C po 5 km.

Czujnik temperatury wymieniłem jakieś 3 - 4 miesiące temu jest taka możliwość ze w tak krótkim czasie się zepsuł ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chyba nie powinien ale obserwuj temp oleju silnika jak będzie spadać wraz z temp płynu to termostat a jak nie to czujnik.

Ale może ktoś wreszcie wniesie coś do mojego problemu nowy termostat ORI na klimatroniku temp max 81 przy ostrym piłowaniu, wąż dolny zimny

a auto po 20 km z czego 12 km można zaliczyć jako trasa nie osiąga więcej niż 81.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak 5 km na 90 stopni to jest szybkogrzejne ... Szybkogrzejny to był mój kadett gsi który 90 stopni osiągał po niecałym km, a po 300 metrach z nawiewu leciało gorące powietrze ...

Kolego jesteś mądrzejszy niż Fizyka razem wzieta. Po niecałym kilometrze 90 stopni :polew: :polew: hehe i to pewnie przy -20, Dobre. Jeździłem wieloma samochodami z różnymi silnikami ale Twój Kadet gsi bije je na łeb na szyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę krótko co ja o tym myślę: temperatura ok -15oC brat ma 1,9 TDI 90KM i grzeje się do 90oC, ojciec ma 1,9 TDI 130KM i grzeje się do 90oC ja mam 1,9TDI 110KM i coś nie chce się grzać, a jak juz po trasie ok 10-15km osiągnie 90oC to wystarczy chwila postoju z włączonym silnikiem żeby wskazówka oparła się na 60oC :shocked:. Jutro jadę wymienić termostat niezależnie czy to normalne czy nienormalne dla TDI, niech stracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś kadetta GSI ? Bo tak to wybacz ale Twoja opinia jest bezwartościowa. Też jeździłem wieloma samochodami, jedne nagrzewają się wolniej (brava 1.2 16v osiąga 90 stopni po około 3 km) inne szybciej - jak mój kadett. I kolego naprawdę masz jakieś wątpliwości napisz mi na PW sobie wyjaśnimy sprawy a nie trolujesz w temacie i robisz wycieczki osobiste ...

EDIT

Tutaj między innymi można poczytać jak szybko nagrzewają się oplowskie silniki http://forum.astratuningteam.pl/printview.php?t=7792&start=0&sid=764721d4a21dfd1ad702f36f8e2662f5 to samo jest na innych forach, jak poczytasz to mniejsze silniczki od mojego 2 litrowego osiągają 90 stopni ludziom już od 1 do 3 - 4 km, na innym forum znalazłem że mój silnik z kadetta - c20ne osiąga zimą 90 stopni po 6 do 12 minut pracy na wolnych obrotach...

Dodam że c20ne to stara konstrukcja - 8 zaworów 2 litry, dosyć paliwożerna (mój wciągał 14 w mieście, ale nie miałem lekkiej nogi)...

I proszę kolejnych którzy mi zarzucą że piszę nie prawdę o jakieś dowody, a nie paplanie o jakichś zasadach termodynamiki...

Jak już się jeden z drugim na nie powołują to niech napiszą jakie prawa, podadzą wzory i obliczenia bo tak to wasze opinie są całkowicie bezwartościowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś kadetta GSI ? Bo tak to wybacz ale Twoja opinia jest bezwartościowa. Też jeździłem wieloma samochodami, jedne nagrzewają się wolniej (brava 1.2 16v osiąga 90 stopni po około 3 km) inne szybciej - jak mój kadett. I kolego naprawdę masz jakieś wątpliwości napisz mi na PW sobie wyjaśnimy sprawy a nie trolujesz w temacie i robisz wycieczki osobiste ...

EDIT

Tutaj między innymi można poczytać jak szybko nagrzewają się oplowskie silniki http://forum.astratuningteam.pl/printview.php?t=7792&start=0&sid=764721d4a21dfd1ad702f36f8e2662f5 to samo jest na innych forach, jak poczytasz to mniejsze silniczki od mojego 2 litrowego osiągają 90 stopni ludziom już od 1 do 3 - 4 km, na innym forum znalazłem że mój silnik z kadetta - c20ne osiąga zimą 90 stopni po 6 do 12 minut pracy na wolnych obrotach...

Dodam że c20ne to stara konstrukcja - 8 zaworów 2 litry, dosyć paliwożerna (mój wciągał 14 w mieście, ale nie miałem lekkiej nogi)...

I proszę kolejnych którzy mi zarzucą że piszę nie prawdę o jakieś dowody, a nie paplanie o jakichś zasadach termodynamiki...

Jak już się jeden z drugim na nie powołują to niech napiszą jakie prawa, podadzą wzory i obliczenia bo tak to wasze opinie są całkowicie bezwartościowe...

Więc sam sobie przeczysz bo pierw piszesz że łapie 90 stopni poniżej kilometra, teraz że od 6 do 12 min w zimię. A wiesz ile można Km w ciągu 8 min zrobić. Według tego co pisałeś i co piszesz to niecały kilometr twój Kadet GSI jechał od 6 - 12 minut.

Z tego co widze to idziesz w zaparte. Inni znają się na jednych rzeczach lepiej a na drugich gorzej.

Ty kolego jesteś z tych wszech wiedzących.

"Trolowałem" bo próbujesz doradzić innym a sam głupote palnełeś

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pindolę ty chyba specjalnie tak piszesz.... Rozróżniasz w ogóle pracę na wolnych obrotach od jazdy czyli używania silnika pod obciążeniem ? Jeżeli nie to proponuję doświadczenie, postaw odpalonego swojego tdi i sprawdź po ilu się nagrzeje, a potem porównaj po ilu załapie temperaturę podczas jazdy ...

Ludzie litości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pindolę ty chyba specjalnie tak piszesz.... Rozróżniasz w ogóle pracę na wolnych obrotach od jazdy czyli używania silnika pod obciążeniem ? Jeżeli nie to proponuję doświadczenie, postaw odpalonego swojego tdi i sprawdź po ilu się nagrzeje, a potem porównaj po ilu załapie temperaturę podczas jazdy ...

Ludzie litości...

[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 22:56_________________________________________________ale Ty jesteś uparty i w dodatku przyznac sie nie chcesz że głupio i pod wpływem emocji to napisałeś.

Wogóle co Ty piszesz teraz o jakimś postoju?

wyraznie jak byk pare postów wyżej napisałes ze twoj stary kadet GSI osiągał temp 90 stopni po niecałym kilometrze a gorące powietrze leciało po 300 metrach jazdy !!!!!!!!

To po jakiego grzyba teraz piszesz o pracujacym silniku na postoju !!!!!

Zapytaj sie każdego na tym forum czy jest możliwośc aby GSI, TSI jeden kicz jaki motor, osiągnoł temperature roboczą po przejechaniu 900 m? No zapytaj sie. Bo takie głupoty wypisujesz.

Chyba że grzejesz go te 6 -12 min na postoju i dopiero jedziesz. A pużniej sie wymondrzasz że po niecałym kilometrze miałeś 90 stopni. Nie wiem i nie chce dociekac z kad Ty tą teorie to wziołeś.

Ale jeśli tak masz innym doradzac to bój sie Boże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle co Ty piszesz teraz o jakimś postoju?

wyraznie jak byk pare postów wyżej napisałes ze twoj stary kadet GSI osiągał temp 90 stopni po niecałym kilometrze a gorące powietrze leciało po 300 metrach jazdy !!!!!!!!

To po jakiego grzyba teraz piszesz o pracujacym silniku na postoju !!!!!

Hehe albo masz problemy z logicznym myśleniem albo udajesz :)

Zacytowałeś moją wypowiedź która brzmiała:

c20ne osiąga zimą 90 stopni po 6 do 12 minut pracy na wolnych obrotach...

Odpowiedziałeś na nią takimi słowami:

Więc sam sobie przeczysz bo pierw piszesz że łapie 90 stopni poniżej kilometra, teraz że od 6 do 12 min w zimię. A wiesz ile można Km w ciągu 8 min zrobić. Według tego co pisałeś i co piszesz to niecały kilometr twój Kadet GSI jechał od 6 - 12 minut.

Więc kolego albo masz problemy z myśleniem, albo musisz sobie okulary dokupić bo jakimś dziwnym trafem piszesz o rzeczach których nie było w moich postach - vide 900 metrów, albo pomijasz rzeczy które napisałem - vide praca silnika na wolnych obrotach.

I naprawdę polecam łyknąć meliskę i pisać do mnie na PM to nie będziesz się niepotrzebnie ośmieszał publicznie :cool1:

A co do radzenia innym to możesz zapytać kolegów z Elbląga, jednemu pomogłem w diagnozie silnika gdzie chłopak zostawił wcześniej ponad 2000 u mechaników, a okazało się że wystarczy wymienić komputer, termostat (który mu dałem bo akurat miałem niepotrzebny) i ustawić kąt wtrysku. Inny kolega z klubu pomógł mu naprawić te rzeczy od strony mechanicznej i służył garażem (adadur :notworthy:) I tak dzięki temu koszty naprawy sprowadziły się do zakupu kompa - 150 zł i litra koncentratu chłodzącego. A mechaniory już mu kazały kupować nową pompę wtryskową...

Więc tak to jest z moimi radami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Szybkogrzejny to był mój kadett gsi który 90 stopni osiągał po niecałym km, a po 300 metrach z nawiewu leciało gorące powietrze ...

Kolego ale du..sz Fleki.... Jak BYK piszesz głupoty a teraz kręcisz kota ogonem i o jakimś tam doradzaniu wyskakujesz jak filip z konopji.

Głupio piszesz i tyle. Zadałem Ci pytanie abyś znalazł mi osobe na tym forum która potwierdzi woją teorie o osiągnięciu temp 90 stopni po przejechaniu niecałego kilometra. NO ZNAJDZ TAKĄ.

I nie pisz jakiś tam frazesów, i porównań.

Dla mnie ta rozmowa jest skończona. Nie bedę rozmawiac z osoba wszystko najlepiej wiedzącą i nie dającą sobie przemówic.

narazie i pozdrawiam[br]Dopisany: 10 Grudzień 2010, 11:05_________________________________________________

, a po 300 metrach z nawiewu leciało gorące powietrze ...

kadetta - c20ne osiąga zimą 90 stopni po 6 do 12 minut pracy na wolnych obrotach...

To pusisz byc prze BYK skoro 300 metrów niesiesz kadeta GSI na plecach przez 6 minut

I według tego co piszesz leci gorące powietrze

Pozazdrościc.

The End

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha

Dlaczego mam pytać ludzi na tym forum, skoro większość nigdy pewnie nie miała opla z silnikiem c20ne...

Wkleiłem Ci za to link do forum gdzie ludzie mają takie silniki i piszą między innymi:

Zawitał do mnie znajomy mechanik. Wykręcił stary termostat i okazało się, że...no właśnie...albo powiedział, że się nie domyka, albo nie otwiera. No nic. Ważne, że zepsuty. Wymiana trwała pare min. Przedtem robione były testy z naczyniem i podobno wszystko jest ok. Termostat trafił na swoje miejsce. Zauważyłem, że auto szybciej się nagrzewa (także nawiew). Wcześniej łapał temp. po przejechaniu ok. 1-1,5 km, teraz jest to jakieś 500m. I od razu ciepło z kratek.

ja osiagam temp 92 po ok 2-.2.5 km .wyjezdzam z garazu ,zamykam wrota (blaszaka)i od razu jade ,nie grzeje na postoju .
co do termostatow ja mialem z nimi walke dosc mocna w c20ne

ale na poczatek=> sprawdzanie, jazda ok 2 km w miescie i temp na wskazniku musi sie podniesc nad niebieskie pole, co jeszcze dodam, wskazniki w oplach tych z obrotkiem maja wade, zanizaja o 10 st, stad 1 kreska to temp 90 st, wiec musi samochod trzymac ok 3 mm nad 1 kreska, wtedy jest ok 92 st. Sprawdzone na kilku astrach vectrach i calibrze

Więc jeżeli ludzie którzy jeżdżą tymi autami piszą nieprawdę, a wg ciebie ludzie którzy nigdy nie mieli z nimi styczności - jak np Ty znają się na nich lepiej, to wybacz ale naprawdę nie mamy o czym rozmawiać.

Nie chce mi się już więcej szukać, ale mam jeszcze konto na forum poświęconym kadettowi i mogę Ci poszukać (jak usilnie prosisz) po ilu się te silniki nagrzewają właśnie w Kadecie.

I naprawdę Ty chyba masz jakieś problemy z zrozumieniem słowa pisanego, do tego dziwnie wybiórczy wzrok :naughty:

Aha i naprawdę jeżeli uważasz że właściciele opli sami nie wiedzą jak szybko ich auta się nagrzewają zapisz się na ich forum i tam kontynuuj swoje smęty.

Pozdrawiam

EDIT

To pusisz byc prze BYK skoro 300 metrów niesiesz kadeta GSI na plecach przez 6 minut

I według tego co piszesz leci gorące powietrze

Pozazdrościc.

The End

Mam prośbę żeby dyskusja była merytoryczna, bo takie słowa nic nie wnoszą do tematu :cool1:

Jeżeli masz problem ze zrozumieniem że ciepłe powietrze z nawiewów nie równa się 90 stopniom silnika, oraz że stanie 6 minut auta na wolnych obrotach nie równa się 6 minutowej jeździe autem to jest mi bardzo, ale to bardzo przykro :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co napisałeś i przytoczyłeś słowa z innego forum to jak najbardziej sie zgodze, że po przejechaniu 500 m może leciec ciepławe powietrze, a temp 90 stopni łapie po 2 -2,5 km. Miałem podobnie w innym aucie.

Ale Ty bijesz wypowiedzi przytoczone w cytatach z innych forów na łeb na szyje, bo twój GSI po niecałym kilometrze na blacie miał 90 stopni, a gorące pow (nie ciepłe, tylko gorące) leciało po 300 m jazdy. No różnica jest powalająca z tymi z innego forum. Sprowadzam sie tutaj do tego że głupio i bzdure palnełeś o tym niecałym kilometrze, ale Ty idziesz w zaparte i za wsszelką cene chcesz coś udowodnic że masz racje z tym niecałym kilometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu dziwnie pominąłeś albo zrozumiałeś na opak :D :

Wcześniej łapał temp. po przejechaniu ok. 1-1,5 km, teraz jest to jakieś 500m. I od razu ciepło z kratek.

Cytujesz tylko co Ci pasuje do Twojej wspaniałej teroii a to co nie pasuje pomijasz milczeniem :D

Ale pozdrawiam i zdrowia życzę, nie będę z Tobą kontynuował dyskusji bo jak widać nie ma ona najmniejszego sensu :) jesteś najmądrzejszy i wiesz doskonale po ilu się nagrzewa silnik c20ne w kadecie, choć sam nigdy takiego auta nie miałeś.

Czapki z głów, od dziś jesteś moim guru :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...